Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Theotrucker

Re: Coolblue levert niet wat beloofd is; belazerd de klant

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Naar de rechter gaan is ook zinloos. In de beleving van TS werken die natuurlijk ook voor Cool blue. Voor mij is dit klaar. TS is af.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zullen we het er zo bij de koffie even over hebben? Doen we er nog een bloemetje bij of zo?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
09 apr 2020 08:46
Inderdaad, maar dat is slechts één (deel van) de productpagina's. Coolblue gebruikt meerdere tabbladen om informatie te geven. Omdat de pagina inmiddels is aangepast, is nu niet meer ter achterhalen wat er voor de wijziging nog meer stond (en ik betwijfel of TS van de overige pagina's screenshots heeft gemaakt).
Ik schat in dat die pagina voldoende bewijs oplevert.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
09 apr 2020 09:07
Moneyman schreef:
09 apr 2020 08:46
Inderdaad, maar dat is slechts één (deel van) de productpagina's. Coolblue gebruikt meerdere tabbladen om informatie te geven. Omdat de pagina inmiddels is aangepast, is nu niet meer ter achterhalen wat er voor de wijziging nog meer stond (en ik betwijfel of TS van de overige pagina's screenshots heeft gemaakt).
Ik schat in dat die pagina voldoende bewijs oplevert.
En waar baseert u dat op? Er staat geen inhoud beschreven en ook niet hoeveel pagina's er geprint kunnen worden.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Los van het feit of de gegeven info van Coolblue nu wel of niet correct is kan ik mij ergeren aan de manier waarop 'gedupeerde klanten' dit verwoorden.

Als je even zonder emotie nadenkt is het natuurlijk volstrekt logisch dat dit een niet rendabele strategie is. De marge voor Coolblue op een dergelijke printer is nihiel. Alleen al de personeelskosten om een dergelijk plan (stiekem liegen over capaciteit van de meegeleverde cartridges) uit te voeren zullen groter zijn dan het gewin. Zeker als je je bedenkt dat een x percentage van de klanten zal gaan klagen, wat nog meer kosten met zich meebrengt (tijd om klant te woord te staan, danwel het risico gedwongen te worden na te leveren wat beloofd zou zijn.)

Concluderend kan er dus sprake zijn van een fout. Een fout (als het dat al is) is heel wat anders dan bewuste opzet zoals de toon nu gezet wordt.

Ik tel voor het gemak de loonkosten van de 18 CB medewerkers die via dit forum reageren niet mee.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Voor alle duidelijkheid de Lexmark maakt gebruik van toner vullingen en niet van inkt vullingen. Toner is een fijn poeder die op het papier aangebracht wordt en door een fuser die de poeder verwarmt en daarna op het papier fixeert wordt. Het systeem systeem is niet te vergelijken met een inkjet printer want die heeft beweegbare inktkoppen die de inkt op het papier spuiten en droogtijd nodig hebben. Deze Lexmark is voorzien van 4 toners zwart, geel, rood en blauw waarbij het aantal pagina's bij zwart/wit de zwarte toner vulling goed is voor bij benadering 750 afdrukken en bij kleur 500 afdrukken gemaakt kunnen worden. Het is dus niet zo dat per toner vulling 1500 pagina's afgedrukt kunnen worden want dan zou het totaal 4 keer 1500 = 6000 afdrukken zijn. In de brochure staat ook dit
750 pagina's zwarte starter retourprogramma tonercartridge, 500
pagina's kleuren (CMY) starter retourprogramma tonercartridges
dus de toners zijn volledig gevuld en kan zoals ik het lees de koper van een retour programma gebruik maken als de printer verbinding met Lexmark maken als het tonerniveau onder de limiet komt.

HZik

Ongelezen bericht door HZik »

Nee, Snuffel1, je moet beter lezen. Een oorspronkelijke Cyaan cartridge is goed voor 1500 pagina's (VOOR DIE CARTRIGE, niet in totaal). De starterscartridge is goed voor 500 pagina's. Dat is dus 1/3e.

De opgave van 1500 is PER CARTRIDGE. Niet in totaal.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

HZik schreef:
10 apr 2020 19:06
Nee, Snuffel1, je moet beter lezen. Een oorspronkelijke Cyaan cartridge is goed voor 1500 pagina's (VOOR DIE CARTRIGE, niet in totaal). De starterscartridge is goed voor 500 pagina's. Dat is dus 1/3e.

De opgave van 1500 is PER CARTRIDGE. Niet in totaal.
Dat ligt maar net welke kleuren je gaat printen. Als je alleen de primaire kleuren doet haal je er 1500 per toner uit. Maar om secundaire kleuren te krijgen moet je gaan mengen. En dan haal je dus geen 1500 pagina's per toner. Voor de ene kleur heb je meer mengingen nodig dat met een andere kleur, die 1500 in totaal ga je dan ook niet redden. Dat is in de meest gunstige omstandigheid. Dus een primaire kleur op 5% van de pagina.

Wellicht is er dan toch een volle toner geleverd, maar is door het mengen veel verbruikt.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Onderstaande staat in de brochure die lexmark zelf heeft uitgegeven.
Rendement cartridges tot: 1500 5 pagina's zwarte en kleuren (CMY) cartridges
Cartridge(s) meegeleverd 750 5 pagina's zwarte starter retourprogramma tonercartridge, 500 5 pagina's kleuren (CMY) starter retourprogramma tonercartridges
Let op die 5 achter het aantal pagina's
5 Gemiddeld continu zwart of continu samengesteld CMY-gecertificeerd patroon levert op tot dit aantal standaardpagina's in overeenstemming met ISO / IEC 19798.
Gecombineerd is 1250 pagina's zeker haalbaar maar dat hangt mede af van wat u printen. Tekst op papier printen kost niet bijster veel toner maar volledige afdrukken in kleur dan weer wel daarbij is het rendement tot 1500 pagina's in totaal maar wel een verwijzing naar die 5 achter het aantal. Er staat ook niet 1500 pagina's zwart en 1500 pagina's kleur maar het totale rendement van de cartridges. Het starter retourprogramma zegt niets over de inhoud van de tonercartridge maar over de levering van nieuwe toners als die leeg dreigen te raken.

Bram Bonnewel

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Aantal pagina's dat afgedrukt kan worden is berekend bij maximaal 15% bedrukking op een pagina, zo wordt dat geteld, zowel bij laser als bij inkjet printers. Als u pagina volle plaatjes gaat afdrukken dan haalt u de 100 pagina's nog niet eens.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou ook uitgaan van tekst.

Plaats reactie