LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell cartridges

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
TVrood
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2012 08:29

Dell cartridges

Ongelezen bericht door TVrood »

Kocht voor 55 euro een Dell printer all-in-one V310. Fijn apparaat, snoerloos printen. Maar na 30 kopieen was de inkt op. Cartridge kan niet nagevuld worden. Alleen eigen merk te bestellen voor zover ik nu heb bekeken. Kosten 60 euro?? Printer is dus niets "waard".

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door nevermind »

De cartridges zijn bij de meeste printers maar half gevuld, dus dit is normaal.
Dell is blijkbaar ook zo een merk als Lexmark, waar de cartridges net zo duur als de printer is.
Ik kan jouw alleen een suggestie geven, om op internet na een compatibel inkt te zoeken.
Mijn advies: Koop in vervolg een Canon, daar zijn de compatibel cartridges het goedkoopste, en overal te verkrijgen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door newmikey »

TVrood schreef:Alleen eigen merk te bestellen voor zover ik nu heb bekeken. Kosten 60 euro?? Printer is dus niets "waard".
Dat klopt wel zo'n beetje inderdaad maar is niet beperkt tot Dell alleen - de meeste printermerken maken zich hier schuldig aan, zéker bij de goedkopere modellen.

Het is bij de aanschaf van een printer altijd zinnig te proberen de paginaprijs te achterhalen. De meeste computerbladen hebben wel zo'n één, twee keer per jaar een massatest van printers, de consumentenbond heeft een overzicht online staan (voor zover ik kon zien leden-only :cry: )

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door nevermind »

newmikey schreef:
TVrood schreef:Alleen eigen merk te bestellen voor zover ik nu heb bekeken. Kosten 60 euro?? Printer is dus niets "waard".
Dat klopt wel zo'n beetje inderdaad maar is niet beperkt tot Dell alleen - de meeste printermerken maken zich hier schuldig aan, zéker bij de goedkopere modellen.

Het is bij de aanschaf van een printer altijd zinnig te proberen de paginaprijs te achterhalen. De meeste computerbladen hebben wel zo'n één, twee keer per jaar een massatest van printers, de consumentenbond heeft een overzicht online staan (voor zover ik kon zien leden-only :cry: )
Of het advies van newmikey, of zoals ik doe, eerst internet raadplegen, hoeveel de cartridges kosten, en dan pas beslissen, om deze printer te kopen.
Wat de consumentenbond betreft, heb ik niet zo een hoge dunk van. :wink:

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Ik heb ook een Dell printer en laat de cartridges navullen in de winkel (Inkstation). Tientje per cartridge en klaar; merk geen verschil. Blijft alleen een melding komen dat cartridges leeg zijn en dat ik nieuwe moet bestellen. Maar als ik die wegklik, kan ik gewoon printen.

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door elnuar »

TVrood schreef:Kocht voor 55 euro een Dell printer all-in-one V310. Fijn apparaat, snoerloos printen. Maar na 30 kopieen was de inkt op. Cartridge kan niet nagevuld worden. Alleen eigen merk te bestellen voor zover ik nu heb bekeken. Kosten 60 euro?? Printer is dus niets "waard".
helemaal goed... Het gaat de fabrikant alleen maar om inkt te verkopen...
In het verleden was het zo dat er nog volle inkt-cardridges bij een nieuwe printer geleverd werden, alleen was het prijsverschil nagenoeg gelijk aan wat je nu omschrijft en was nieuwe printer + inkt goedkoper als alleen inkt, dus werden er meer printers verkocht (en ook weer weggegooid...) omdat het eigenlijk alleen om de inkt ging. Daarna dus maar halfvolle cardridges bij een nieuwe printer :(

En de al eerder gegeven adviezen maar ter harte nemen en kijken welke goedkoper is ;-)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door nevermind »

sonja1977 schreef:Ik heb ook een Dell printer en laat de cartridges navullen in de winkel (Inkstation). Tientje per cartridge en klaar; merk geen verschil. Blijft alleen een melding komen dat cartridges leeg zijn en dat ik nieuwe moet bestellen. Maar als ik die wegklik, kan ik gewoon printen.

Heb je dezelfde printer als TS?
Want TS schrijft:
Cartridge kan niet nagevuld worden.

bosse bol
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:56

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door bosse bol »

Elke cartridges kan nagevuld worden.Er zijn vulpakketjes met een boortje
zodat er een gaatje geboord kan worden.Er zitten ook stikkertjes bij om
het geboorde gaatje af te plakken.Altijd goedkoper dan de originele.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door sonja1977 »

nevermind schreef:
sonja1977 schreef:Ik heb ook een Dell printer en laat de cartridges navullen in de winkel (Inkstation). Tientje per cartridge en klaar; merk geen verschil. Blijft alleen een melding komen dat cartridges leeg zijn en dat ik nieuwe moet bestellen. Maar als ik die wegklik, kan ik gewoon printen.

Heb je dezelfde printer als TS?
Want TS schrijft:
Cartridge kan niet nagevuld worden.
Oh sorry, niet goed gelezen. Ik herkende alleen het probleem met de Dell omdat ze inderdaad snel leeg zijn én niet in de winkel te koop. Maar dan is mijn reactie inderdaad overbodig.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door maybe »

TVrood schreef:Kocht voor 55 euro een Dell printer all-in-one V310. Fijn apparaat, snoerloos printen. Maar na 30 kopieen was de inkt op. Cartridge kan niet nagevuld worden. Alleen eigen merk te bestellen voor zover ik nu heb bekeken. Kosten 60 euro?? Printer is dus niets "waard".
Wijze les. Zoek dat eerst uit voordat je een printer koopt. Je had kunnen weten dat de cartridges alleen bij Dell zelf te koop waren. Ook is het vaak zo dat hoe goedkoper de printer hoe duurder de cartridges zijn.

Feit is wel dat printers zelf niks waard zijn, daar verdient de fabrikant ook nagenoeg geen geld op. Het gaat juist om de verkoop van de inkt.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door pima »

[/quote] Je had kunnen weten dat de cartridges alleen bij Dell zelf te koop waren. [/quote]
Eventjes googlen op mk990/992 en mk991/993 levert 123 een antwoord op de vraag of deze cartridge alleen bij dell te koop is. Zal dus ongetwijfeld ook na te vullen zijn in combinatie met een chipresetter.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door olaf79 »

nevermind schreef:De cartridges zijn bij de meeste printers maar half gevuld, dus dit is normaal.
Nou half gevuld is wel wat overdreven. Meestal worden bij de printers lage capaciteitscartridges geleverd en zijn de losse cartridges helemaal gevuld. Soms ook blijft er juist wat inkt achter om de printkop niet te beschadigen (hangt van het syteem af).
Dell is blijkbaar ook zo een merk als Lexmark, waar de cartridges net zo duur als de printer is.
Als ik mij niet vergis komen de meeste dell printers uit de Lexmark fabriek, met een dell stickertje erop.
Ik kan jouw alleen een suggestie geven, om op internet na een compatibel inkt te zoeken.
Mijn advies: Koop in vervolg een Canon, daar zijn de compatibel cartridges het goedkoopste, en overal te verkrijgen.
Tsja, maar de vraag is hoe goed die inkten kwalitatief zijn. Naast Canon is ook Brother een goed alternatief. Daar zijn de cartridges van eigen merk al heel betaaldbaar en gaan lang mee.
Ieder zo zijn voorkeur.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef:Tsja, maar de vraag is hoe goed die inkten kwalitatief zijn. Naast Canon is ook Brother een goed alternatief. Daar zijn de cartridges van eigen merk al heel betaaldbaar en gaan lang mee.
Ieder zo zijn voorkeur.
Zou jij inkt gebruiken , welke niet kwalitatief goed is?
Ik ook niet! :mrgreen:

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door henk51 »

Dit staat op site van een willekeurig navulstation
Opgelet!! Bij de laatste nieuwe cartridges van Dell bestaan er 2 versies. De standaardversie en de R-versie. Bijv. de cartridges van de 21-serie en de 21R-serie. Alleen deze R-versies zijn navulbaar. De andere versie is voor éénmalig gebruik. Het betreft de series 21 - 22 - 23 en 24. Bij de printer wordt de eenmalige versie meegeleverd. U moet dus eerst een andere cartridge kopen voordat u kunt navullen. Deze cartridges zijn weliswaar duurder dan de gewone versies, maar dat heeft u snel terugverdiend met het navullen.
Je bent dus wel wwer verplicht om eerst de hele dure cartridges aan te schaffen alvorens ze na te kunnen vullen daarna wordt het weer goedkoper.
HP had ook wel eens zo'n geintje in het verleden. Kijk eens op youtube staan verschillende instructie filmpjes


gr Henk

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door olaf79 »

henk51 schreef:Dit staat op site van een willekeurig navulstation
Opgelet!! Bij de laatste nieuwe cartridges van Dell bestaan er 2 versies. De standaardversie en de R-versie. Bijv. de cartridges van de 21-serie en de 21R-serie. Alleen deze R-versies zijn navulbaar. De andere versie is voor éénmalig gebruik. Het betreft de series 21 - 22 - 23 en 24. Bij de printer wordt de eenmalige versie meegeleverd. U moet dus eerst een andere cartridge kopen voordat u kunt navullen. Deze cartridges zijn weliswaar duurder dan de gewone versies, maar dat heeft u snel terugverdiend met het navullen.
Je bent dus wel wwer verplicht om eerst de hele dure cartridges aan te schaffen alvorens ze na te kunnen vullen daarna wordt het weer goedkoper.
HP had ook wel eens zo'n geintje in het verleden. Kijk eens op youtube staan verschillende instructie filmpjes


gr Henk
Je kunt ook kiezen voor unbranded cartridges. Of deze compatible zijn is maar de vraag. En of je printer dezelfde kwaliteit prints maakt ook. Maar het kan zijn dat er zo'n alternatief is, naast originele laten bijvullen met 'nep' inkt.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door 53o »

Dell is blijkbaar ook zo een merk als Lexmark, waar de cartridges net zo duur als de printer is.
Dell printers worden door Lexmark gemaakt, dus ja...

Martijn (Inktweb)
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2012 12:07
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door Martijn (Inktweb) »

nevermind schreef:De cartridges zijn bij de meeste printers maar half gevuld, dus dit is normaal.
Dell is blijkbaar ook zo een merk als Lexmark, waar de cartridges net zo duur als de printer is.
Ik kan jouw alleen een suggestie geven, om op internet na een compatibel inkt te zoeken.
Mijn advies: Koop in vervolg een Canon, daar zijn de compatibel cartridges het goedkoopste, en overal te verkrijgen.
Dell heeft ook duurdere printers, waar de cartridges weer goedkoper van zijn. Als je veel print is het zeker het overwegen waard om een duurdere printer aan te schaffen.

Overigens staat Dell niet om de prijs/kwaliteit verhouding van haar producten (zowel cartridges als bv laptops). Met een Canon of een Brother ben je beter af.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door olaf79 »

Martijn (Inktweb) schreef:Overigens staat Dell niet om de prijs/kwaliteit verhouding van haar producten (zowel cartridges als bv laptops). Met een Canon of een Brother ben je beter af.
Denk niet dat je die conclusie zomaar mag en kan trekken. Tevens is de vraag hoe objectief je bent.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Dell cartridges

Ongelezen bericht door 53o »

olaf79 schreef:
Martijn (Inktweb) schreef:Overigens staat Dell niet om de prijs/kwaliteit verhouding van haar producten (zowel cartridges als bv laptops). Met een Canon of een Brother ben je beter af.
Denk niet dat je die conclusie zomaar mag en kan trekken. Tevens is de vraag hoe objectief je bent.
Klopt helemaal. Vergelijk een budget laptop van Dell met hun XPS serie. Maar laten we het bij printers houden.

Zal even als voorbeeld prijzen noemen van de meest efficiente originele zwarte inkt van courante modellen die ik ken binnen die prijsklasse met marktconforme prijzen als voorbeeld. En laat kleur even weg voor het gemak.

Voor de prijsklasse van 40-60 euro koop je een Epson: 14 euro voor 11,2ml of een Canon: 20 euro voor 15 ml (niet al hun modellen, maar modellen uit een bepaalde lijn).

Kijk naar duurdere series, en ken even geen Epson voorbeelden, maar een canon die tussen de 80-150 kost gebruikt een zwarte cartridge die 14 euro kost voor 19 ml.

In goedkopere series, en het maakt niet uit of het om Dell (Lexmark), HP, Canon, Epson, Brother of een ander merk gaat, de verhouding inkt inhoud per euro gewoon heel erg laag.

*edit*Nog even een makkelijker voorbeeld, dit keer van HP. Aantal pagina's is wat zij zelf aangeven op basis van 5% dekking (dit is NIET hoeveel je er mee kan printen, alleen als je de cartridge in 1x zou leeg printen):

Budget printers: 25 euro voor 480 pagina's. Veel modellen die boven hun budgetsegment zitten: 18 euro voor 550 pagina's. Die van hun officejets die 120-150 euro kosten 28 euro voor 1200 pagina's.

Als je een inktjet printer gaat kopen dan zou ik aanraden om gewoon goed onderzoek te doen.

Gesloten