LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

DELL Levert waar voor zijn geld

Nee, deden ze dat maar
4
57%
Ja, altijd
3
43%
 
Totaal aantal stemmen: 7

WilliedeWit
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2007 10:07

DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door WilliedeWit »

oNDERSTAAND WAS ZO, MAAR ONDERTUSSEN IS DELL TERUG GEKOMEN EN LOST HET NU WEL OP. iS EEN HARDWARE PROBLEEM GEEN VISTA PROBLEEM.

GR wiLLIE


Hallo,

Enige tijd geleden kocht ik een computer van Dell. Deze was Vista Capable stond er met grote letters op.

Toen het zover was dat ik kon gaan upgraden, bleek niemand bij Dell mij te kunnen helpen met te vertellen waar ik die upgrade vandaan moest krijgen. Het kastje en de muur dus.

Dan maar zelf Vista kopen. En zelf upgraden.
Maar nu blijkt de 7.1 geluidskaart niet te werken. Dan maar naar de helpdesk.
Wat blijkt? Mijn systeem is niet Vista Capable. Ze hebben problemen met de geluidskaart onder Vista. En aangezien ik niet via hun heb geupgrade, wil men ook niet verder helpen. "Maar het werkt toch niet?" Was mijn vraag.
"Inderdaad, en daarom konden ze uw waarschijnlijk toen ook niet helpen toen u de upgrade zocht".

Ook mijn vertwijfeling dat men toch duidelijk had aangegeven dat het om een Vista capable systeem ging mocht niet baten.

Dan maar de klachtenlijn geven. "Nee mijnheer, we hebben daar geen telefoonnummer voor". Dan maar een mailadres, maar ook dat is niet beschikbaar. Print maar een briefje uit, zoek een envelop, zoek zo.n plakding voor in de hoek en stuur maar. DELL weet blijkbaar niet dat we in 2007 leven. O ja dat klopt ook: Hun computers werken niet met VISTA

Dan toch voor de zekerheid nog even met De klantenservice bellen.

Tip van hen: “Wacht nog enkele weken en dan komt er een nieuwe upgrade van Vista uit, misschien dat het zich dan oplost”

Over het feit dat ze een 128mb videokaart leverde ipv een 256mb laat ik maar voor wat het is. Ik wil me niet voor niets kwaad maken.


Het enige waar ik nu spijt van heb is ooit een Dell gekocht te hebben.
Laatst gewijzigd door WilliedeWit op 09 mei 2007 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door Prikker »

De les : Koop nooit bij DELL.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Betreft het hier nou losse geluidskaart of de onboard geluidschip op het moederbord? :roll:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door Moppentappers »

het melden dat iets vista capable is terwijl dit niet zo is is een grote fout,
fabrikanten denken dat het enkel om de prestaties van de hardware gaat,
maar wanneer het label vista capable aanwezig is moet vista zonder enige moeite/met extra drivers gewoon prima werken

martijnp
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 jan 2006 22:56

Re: DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door martijnp »

Vista capable heeft betrekking op het met succes doorlopen van de Vista Upgrade Advisor, die Microsoft zelf te beschikking heeft gesteld. OEM fabrikanten mogen na het met succes doorlopen van dit programma, een sticker vista capable of vista premium capable op hun product plakken. In de disclaimer van dit programma staat echter zeer duidelijk dat dit een indicatie is. De belangrijkste componenten binnen de pc voldoen aan alle eisen voor vista basic of premium.

Uw product werd geveleverd met windows XP. Dell kan natuurlijk alleen garantie geven op de configuratie zoals deze de fabriek heeft verlaten. Daarnaast is Dell niet verantwoordelijk voor het aanbieden van Vista upgrades.

Wilt u toch upgraden naar Vista, is dit een eigen keuze. Het lijkt me verstandig om dan te kiezen voor een dual boot configuratie, waarin u vista kunt proberen naast de werkende XP configuratie. Als de geluidskaart in de pc, die hoogstwaarschijnlijk op het moederbord zit, niet onder vista werkt, heeft dit enkel betrekking op de drivers. De fabrikant zal dus nieuwe drivers beschikbaar moeten stellen voor onder vista. Als u kunt achterhalen welke geluidschip op uw moederbord zit, kunt u deze drivers hoogstwaarschijnlijk downloaden via internet.

Een alternatief is kiezen voor een losse, PCI geluidskaart. De geluidskaarten van creative zijn verkrijgbaar vanaf ongeveer 25 euro en werken onder vista. Van trust en sweex zijn voor ongeveer 12-15 euro geluidskaarten verkrijgbaar die goed werken onder vista.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door 16again »

En aangezien ik niet via hun heb geupgrade, wil men ook niet verder helpen.
Ze hoeven ook niet te helpen, het ter download beschikbaar stellen van het vista stuurprogramma is voldoende.

Als vista stuurprogramma niet bestaat dan hoort Dell je als alternatief een Vista ready PCI geluidskaartje te leveren.

WilliedeWit
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2007 10:07

Re: DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door WilliedeWit »

Hallo,

Misschien door deze link. ik weet het niet.

Ben gebeld door DELL. Het is een hardware probleem en morgen!! komt er al een monteur om alles op te lossen.

Nu ben ik tevreden, als het morgen werkt natuurlijk.

Maar ere wie ere toekomt: Het is opgelost.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Wat was precies het hardware-probleem? Wel leuk om te weten op dit forum, misschien toch een missertje van Dell te bespeuren hier. 8)

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door Prikker »

Kijk, dat van dat kastje naar de muur sturen van Dell komt me heel bekend voor en ook dat van die nietszeggende antwoorden, maar dat Dell iemand terugbelt na een klacht en dan ook nog met een goede oplossing is mij geheel onbekend, dus dat is even raar opkijken !
Geef me even te tijd dit te verwerken. :shock:

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: DELL GEEN SERVICE (INGETROKKEN)

Ongelezen bericht door 16again »

....Het is opgelost.
Uit het gebruik van voltooide tijd voor iets wat de volgende dag moet gebeuren spreekt vertrouwen.

Hardware probleem? In XP deed je geluid het toch! Of is toch andere geluidshardware geleverd?

Gesloten