LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Driver probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jrgand
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 dec 2004 18:33

Driver probleem

Ongelezen bericht door jrgand »

Op mijn computer heb ik windows xp pro 64bit geinstaleerd. Dit programma werkt uitstekend en is zeer snel. Alle randapparatuur draaid dan ook op 64bit

Alleen mijn scanner wordt niet herkend het is de canon lite 20 die ik ook gebruik bij mijn laptop voor onderweg

Wie weet de oplossing zodat mijn scanner ook op de gewone pc gebruikt kan worden. Want nu krijg ik steed geen driver aanwezig te zien

Vast bedankt

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Driver probleem

Ongelezen bericht door hharteman »

Dit is wat Cannon er zelf over zegt.
Quote uit een artikel van Juli 2005.

"We are not producing drivers for this OS at present as Canon have deemed XP 64 as a non standard OS designed for professional high end use."

Ik denk dat je beter voor een paar centen op zoek kan gaan naar een andere scanner.

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: Driver probleem

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Een mogelijke optie is natuurlijk om een dual-boot-systeem te maken, dus de 32 bits-versie van XP ook te installeren op je PC, naast je 64 bits-versie.
Als je dan wil scannen start je de PC eerst even op in de 'oude' 32bits XP (die het uiteraard wel doet met je bestaande Canon-driver) en na het scannen start je de PC opnieuw op in de 64bits-versie.
Ben je bekend met het maken van een dual-boot...?

JeroenOomen
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 feb 2006 18:35

Re: Driver probleem

Ongelezen bericht door JeroenOomen »

@ Uitgeslapen:
Het is een beetje onzinnig om alleen voor een canon scanner een compleet nieuwe windows versie aan te schaffen en die als dual te gebruiken.

Het makkelijkste is de documenten te scannen op de laptop en ze daarna over te zetten op je 64 bits systeem, of om gewoon een nieuwe scanner aan te schaffen.

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: Driver probleem

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Ik ben er vanuit gegaan dat jrgand voorheen een gewone 32 bits-versie van XP op z'n PC had staan en hij dus geen kosten hoeft te maken.
Hij hoeft dus alleen maar de 64 bits-versie op de partitie ernaast te zetten.
Hij zal in de nabije toekomst misschien wel tegen meer applicaties en/of hardware aanlopen die nog niet overweg kunnen met de 64 bits XP, dus dan heeft hij altijd de beschikking over z'n 'oude' XP die compatible is met alle hard- en software.

Maar het was maar een optie hoor die dualboot, hij kan natuurlijk ook een scanner kopen of z'n scans op de laptop maken en dan overzetten, zoals jij zegt, het is mij allemaal best...
:wink:
Ik heb hier een PC staan waarop verschillende Windowsversies draaien en dat is soms best handig.

Gesloten