LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Quote:
Economisch is het zo dat als je een virus op je computer hebt staan of spyware, dat dit de verantwoordelijkheid is van de eindgebruiker.



Nog even duidelijker. Technisch hebt je gelijk, m.a.w. als de klant spyware op z'n PC heeft is het zijn probleem. Echter economisch niet d.w.z. het is voor de megastore goedkoper een nieuwe PC uit te leveren dan de oorzaak te vinden of met de klant in discussie te gaan.
Waarom moet de winkelier het probleem kosteloos oplossen?

En waarom moet dan de gehele computer vervangen worden?

Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord.


Iemand die een virus op zijn computer krijgt of dat de computer besmet is met spyware, die krijgt dan bij zo'n grote zaak een nieuwe computer.
Gratis.


Gewoon zeer absurd dat zulke dingen gebeuren!

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

De grote merken( fabrikanten) maken afspraken met hen en maken zo gebruik van het distributienet ( = de dozen schuivende megastore) De problemen worden dan ook zonder verdere tussenkomst van de megastore opgelost.


Weet je wat die gasten verkopen?

Troep!

Medion en Packard-Hell.

Dus misdaad loont dus.

Medion, Packard-Hell, Sweex en Trust.

Je reinste troep.

Laat die megastores eens dan gaan stunten met:

Acer, Asus, HP, Toshiba, Canon en Samsung.

En dan niet met het goedkoopste model, maar ook met de duurdere modellen.

Die megastores stunten alleen met B-merken en bijna nooit met A-merken.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

We draaien weer rond in cirkeltjes:

* ikbenik gaat een normale, inhoudelijke discussie aan
* er komt tegengas met argumenten
* ikbenik kan geen gelijk krijgen en gaat gooien en smijten en schelden:
Weet je wat die gasten verkopen?

Troep!

Medion en Packard-Hell.

Dus misdaad loont dus.

Medion, Packard-Hell, Sweex en Trust.

Je reinste troep.

Laat die megastores eens dan gaan stunten met:

Acer, Asus, HP, Toshiba, Canon en Samsung
Waarom zouden ze met die merken gaat stunten ? Dat hoeven ze toch niet omdat jij dat wil :?
Ze verkopen zo ook....
Die megastores stunten alleen met B-merken en bijna nooit met A-merken.
En dat is hun goed recht, dat is hun markt !!!

Er is toch ook niemand die jou vertelt welke merken je moet voeren :?
Iemand die een virus op zijn computer krijgt of dat de computer besmet is met spyware, die krijgt dan bij zo'n grote zaak een nieuwe computer.
Gratis.
volledig uit vrije wil ! Dat jij hier niet aan wil is jouw keuze...
Laat hen hun eigen keuzes maken :?

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waarom zouden ze met die merken gaat stunten ? Dat hoeven ze toch niet omdat jij dat wil
Ze verkopen zo ook....
Daar gaat het niet om.

Ik ken diverse winkelketens die altijd zeer goedkoop computers verkopen en bijna allemaal van Medion en Packard-Hell.

Het mes snijdt aan 2 kanten.

Als ik troep zou gaan verkopen, dan wordt ik daar keihard op afgestraft.
Omdat de mensen dan gaan zeuren dat ik troep verkoop en ze verwachten van mij dat ik goede kwaliteit lever.

En kwaliteit hoeft niet duur te zijn.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als ik troep zou gaan verkopen, dan wordt ik daar keihard op afgestraft.
Omdat de mensen dan gaan zeuren dat ik troep verkoop en ze verwachten van mij dat ik goede kwaliteit lever.
Als jij dezelfde kwaliteit, dezelfde prijs EN dezelfde service ( dus PC vervangen bij spyware --> eigen voorbeeld ) zou hanteren zou niemand daar moeilijk over doen ! Haal je daar een schakel uit ( of duurder, of wel repareren in rekening brengen ), dan gaan mensen klagen jah... Lijkt me logisch !

Maar wat je eigenlijk wil zeggen is dat omdat klanten iets anders van je verwachten, winkelketens die spullen niet mogen verkopen en je ze dus maar mag uitschelden....

Wat een logica en hoe eerlijk :?

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als jij dezelfde kwaliteit, dezelfde prijs EN dezelfde service ( dus PC vervangen bij spyware --> eigen voorbeeld ) zou hanteren zou niemand daar moeilijk over doen ! Haal je daar een schakel uit ( of duurder, of wel repareren in rekening brengen ), dan gaan mensen klagen jah... Lijkt me logisch !
Waar het om gaat is dat veel consumenten blind zijn voor de problemen die er zijn met spyware en virussen.
Daarbij leven ze in een eigen wereld die niet naar de realiteit is.

Kijk, als een klant bij mij een computer koopt, dan voorzie ik die met de benodigde beveiligingsprogramma's.

Maar als men dan weigert om deze programma's te gebruiken, dan is het hun eigen verantwoordelijkheid. En de schade die dan ontstaat is dan voor hun rekening.


Als ik bij de slager een stuk vlees ga kopen en ik leg die dan niet in de koelkast en een paar dagen later ga ik dat stukje vlees dan niet goed gebakken opeten, als is er dan een voedselvergifteging oploop dan kan ik de slager er toch niet aansprakelijk voor stellen! Dan kan ik toch niet van de slager eisen dat hij dan alle schade voor zijn rekening neemt!

Zo is het ook met computers.

Moet ik mijn beleidt aanpassen, omdat de consument weigerd om de realiteit onder ogen te zien?

Dacht het niet.

Want dan moet ik de mensen voor de gek gaan houden en dat verdom ik dus.

Ik zeg gewoon wat de werkelijkheid en de realiteit is. Willen de consumenten dat niet horen, dan is het hun eigen probleem.

Ik ga niet zeggen wat de consument graag horen wilt, want dat verdom ik.

Ik wijs de consument op de valkuilen en ik geef heel duidelijk aan waar ze op moeten letten en ik geef hun ook adviezen hoe ze de computer beter te kunnen beveiligen. En als ze het zelf niet kunnen, dan help ik ze erbij.

Wat veel consumenten doen is de kop in het zand steken.
Ik trek de kop van de consument uit het zand en ik informeer ze en ik begeleidt ze om toch goed en prettig te kunnen werken.

Wat die grote ketens doen is samen met de consument de kop in het zand steken.

En dat verdom ik gewoon.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

dus PC vervangen bij spyware --> eigen voorbeeld
Doe ik dus niet, en ik ga dat ook zeker niet doen.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Doe ik dus niet, en ik ga dat ook zeker niet doen.
Moet je zelf weten, zou ik ook niet doen.
Maar daarmee kies je er zelf bewust voor om de klanten die dat wel willen naar de concurrent te laten gaan ! Wat je nu doet is dit de concurrent verwijten terwijl het dus eigenlijk een eigen keuze is !
Wat die grote ketens doen is samen met de consument de kop in het zand steken.
En beiden zijn er heel gelukkig mee.. Alleen jij niet..
Misschien dat je daar een conclusie uit moet trekken :?

De minderheid die wel graag geinformeerd wil worden en wil leren kan dus bij o.a. jou terecht en daarmee zul je het moeten doen !
Nogmaals, consequentie van je eigen keuze en dat is je goed recht...

Je geschreeuw en gescheld richting concurrent en klant die niet doen wat jij wilt is echter misplaatst ![/url]

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je geschreeuw en gescheld richting concurrent en klant die niet doen wat jij wilt is echter misplaatst
Als de concurrent de consument misleidt en troep gaat verkopen, wel ja.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord.


Iemand die een virus op zijn computer krijgt of dat de computer besmet is met spyware, die krijgt dan bij zo'n grote zaak een nieuwe computer.
Gratis.


Gewoon zeer absurd dat zulke dingen gebeuren!
Inderdaad, ze gebeuren, het is realiteit, wen eraan.

Nu ga ik even uit de school klappen. Een zeer goede kennis van mij heeft sinds de jaren 80 een PC-shop. Hij is begonnen met CANON, ( leveren die nog ? ) en ging daarna onder een eigen merk PC's maken en leveren aan consumenten en bedrijven. De zaak is gegroeid en gegroeid, Er kwam een WEB-winkel bij en inmiddels is hij een begrip in de ruime omtrek. ( hij levert landelijk )
In mei dit jaar is hij gestopt met het zelf bouwen van PC's en levert nu alleen nog ACER en HP. Omdat ik altijd PC's op maat bij hem betrok hebben we eens het hoe en waarom besproken. De marges werden te klein, d.w.z. hij is gedwongen de bakens te verzetten en een oplossing te vinden. Door de kleine marges kon hij niet meer de service leveren die hij wilde. En dus heeft hij besloten de rol van dozen schuiver te gaan uitvoeren. Voor de service moet je bij HP en Acer zijn.

Wel levert hij nog alle onderdelen, maar dan moet je zelf de PC in elkaar zetten. Als dienst wil hij dat ook nog wel voor je doen. ( tegen betaling)

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Er zijn ook concurrenten die illegale software met hun systemen meeleveren en daardoor veel goedkoper uit zijn (soms tot wel €500,-), dan is het toch logisch dat ik dan in opstand kom!

Kijk, tegen eerlijke concurrentie heb ik niets op tegen, maar als een concurrent de klanten bedonderd en voor de gek houdt, dan wel.

En weet je wat het gekke is?

Als ik de consument waarschuw voor sommige oplichtingspraktijken, weet je hoe die consument dan reageerd?

Kill the messenger!

Ik waarschuw hen alleen.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

En dus heeft hij besloten de rol van dozen schuiver te gaan uitvoeren. Voor de service moet je bij HP en Acer zijn.


Voor de service behoor je bij de winkelier te zijn.

Zeggen jullie zelf.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Voor de service behoor je bij de winkelier te zijn.

Zeggen jullie zelf.
Dat klopt ook. Je moet altijd naar de verkoper gaan. Als hij je doorverwijst naar de fabrikant, dan blijft de verkoper verantwoordelijk. Niet als de koper DIRECT naar de fabrikant stapt.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

Voor de service behoor je bij de winkelier te zijn.

Zeggen jullie zelf.
Klopt, ik schreef ook dat hij de service die hij wilde leveren meer niet kon leveren. Want uiteindelijk moet er wel brood op de plank zijn.

Hij had de keuze of de toko sluiten, of op een andere manier verder.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door fietsje »

En weet je wat het gekke is?

Als ik de consument waarschuw voor sommige oplichtingspraktijken, weet je hoe die consument dan reageerd?
Ik heb ooit een marketing cursus gevolgd..
Tip :

Reclame maakje niet door het andere merkt af te kraken, maar door je eigen merk aan te prijzen.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Klopt, ik schreef ook dat hij de service die hij wilde leveren meer niet kon leveren. Want uiteindelijk moet er wel brood op de plank zijn.

Hij had de keuze of de toko sluiten, of op een andere manier verder.
Met alle respect, maar dat zegt toch veel over de consument, niet over de winkelier.


Ik was laatst bij C&A om kleding te kopen.
Het enige wat je van die verkopers hoort is dat de consumenten zo brutaal zijn, je niks goed kunt doen, veeleisend zijn, enz, enz.

Wat mij echt opvalt is dat de consument heel wispelturig is.
Er is geen touw aan vast te knopen wat ze nu precies willen.

Ik zal het proberen uit te leggen:

Als een consument een heel goedkope product koopt waarvan de kwaliteit ver te zoeken is maar heel goedkoop, dan is het de keuze van de consument om dat te doen.
Maar als er iets mis mee is, dan wordt die winkelier wel uitgemaakt voor weet ik wat, omdat hij troep verkocht heeft.

De consument gaat naar een winkel de producten kopen, omdat die goedkoop zijn en ook geen service heeft.
De consument wilt dan geen service hebben. En tegen de winkelier roepen die wel service biedt dat hij veel te duur is en beter zijn tent kan sluiten.
Maar als er iets is dan eist men wel service en begint men te mopperen en te schelden dat die winkelier troep verkoopt en geen service heeft.

Soms vraag ik me eens af en ik denk:
Consument, trek die bek los en zeg nu eens wat je werkelijk wilt.

Echter de consument kan dat niet zeggen, omdat ze niet weten wat ze willen.


Nogmaals:
Ik wil hier helemaal niet de consument in het kwaad daglicht zetten, maar deze zaken vallen gewoon op.

En dan hou ik me nog in, maar als ik andere winkeliers hoor, dan is er echt een probleem.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb ooit een marketing cursus gevolgd..
Tip :

Reclame maakje niet door het andere merkt af te kraken, maar door je eigen merk aan te prijzen.
En wat zeg je dan van een winkelier die de boel bedonderd en de consumenten totaal verkeerd voorlicht?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Die winkelier komt zichzelf op een gegeven moment wel tegen als ie tegen de verkeerde consument aanloopt

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

de consument weet wel wat het wil, het wil het onmogelijke
consument wil alles het liefst gratis met een hele hoop service
en als het even kan nog wat kadotjes erbij zoals office, of een pakje stroopwafels (aldi)

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Die winkelier komt zichzelf op een gegeven moment wel tegen als ie tegen de verkeerde consument aanloopt
Klopt, maar in de tussentijd gaan steeds meer consumenten naar zulke zaken gaan, omdat ze zo goedkoop zijn.

Ik snap niet dat de consumenten daar in blijven trappen en dat ze blind ervoor zijn.

WORD WAKKER MENSEN!

Gesloten