LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] enquete

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

enquete

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Hallo,

Hierbij een kleine enquete
die tot het volgende senario behoort:
Een verkoper komt bij U thuis, met laptop misschien zelfs klein bluetooth printertje enz.

en nu het enquete gedeelte:
de verkoper start de PC op
-Wat vind U ervan als de PC niet is beveiligd met anti virus software
-Wat vind U ervan als prive gegevens (klant gegevens) onveilig worden bewaard
-Wanneer de laptop gestolen wordt alle informatie er gemakkelijk af te halen is (klant gegevens komen dus op straat te liggen)
-De verkoper gebruikt maakt van een illigale windows

Deze enquete is om te kijken hoe consumenten reageren op hoe de verkoper/het bedrijf de computer zaken voor elkaar hebben,
nog een laatste vraag dus,
-Zou in hoeverre de zaken op de PC in orde zijn dit laten meetellen in de aankoop van een product

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: enquete

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ik vertrouw geen enkele verkoper. En zeker niet eentje die aan huis komt! :P

Als het kan, je aankopen zoveel mogelijk anoniem of met valse naam doen, dan kan er ook geen misbruik gemaakt worden van je echte persoonsgegevens!

ikbenik

Re: enquete

Ongelezen bericht door ikbenik »

Toch is daar wel wat van te zeggen.

Als verkoper zijnde heb je te maken met de wet van privacy.
Dus de klantengegevens doorverkopen is taboe.

Zelf ga ik ook naar de klanten toe.

Een aantal zaken waar zeker op gelet dient te worden:

- Als je zakelijke programma's gebruikt waar ook de klantgegevens in staan, dien je deze programma's te beveiligen met wachtwoorden.
- De computer zelf moet ook beveiligd zijn met wachtwoorden.
Dit kan door de aanmeldingscherm van XP te voorzien van een wachtwoord (vergeet daarbij niet om ook de administrator account te beveiligen met een wachtwoord!).
- Illegale windows is helemaal uit den boze.
- Een antivirus programma is niet echt noodzakelijk als de computer nooit aan internet gekoppeld wordt. Als op die computer alleen administratieve handelingen worden gedaan en altijd stand-alone blijft is een antivirus programma niet nodig.
Wordt de computer vaak of wel eens aan internet gekoppeld, dan is een antivirus programma onmisbaar.
nog een laatste vraag dus,
-Zou in hoeverre de zaken op de PC in orde zijn dit laten meetellen in de aankoop van een product
Beetje flauw, maar ik zal nooit ergens ander een computer kopen.

Ontopic:
Ik denk zelf dat die verkoper die met de computer bij de mensen thuis komt, dat die computer helemaal in orde moet zijn.

Want die computer is dan HÉT visitekaartje van de verkoper.
Zou die computer niet in orde zijn, dan zou ik met die verkoper niet in zee gaan.

Gesloten