LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FIFA-tegoedbon niet bruikbaar in Nederland

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
smordac
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2019 09:12

FIFA-tegoedbon niet bruikbaar in Nederland

Ongelezen bericht door smordac »

Mijn zoon kreeg als kerstkado een PS4/FIFA tegoed bon van 20 euros van zijn oom in Frankrijk, maar deze bon kan niet gebruikt worden in Nederland !!!
Sony PS4 is een mega multinational, PS4 spelers van de hele wereld kunnen met en tegen elkaar spelen over de hele wereld, Sony is in staat om miljarden winst te optimaliseren wereldwijd door geld te laten stromen door alle landen van de wereld, maar een tegoedbon van 20 euro gekocht in Frankrijk kan niet worden gebruikt in Nederland: Belachelijk.
Ik heb PS4 nederland gebeld : Zij kunnen niets aan doen en volgens hun staat het op de bon. Nee, ik heb gecheckt en het staat nergens vermeld op de bon. Als ultiem argument zegt de Sony medewerker: Er staat een Franse slag of de bon !!! Daarvan had dus mijn oom moeten concluderen dat deze bon alleen in Frankrijk gebruikt kon worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: FIFA-tegoedbon niet bruikbaar in Nederland

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij veel (content-)abonnementen en ook zulke credits zijn er allerlei land-afhankelijke akties en tarieven. Zo zul je, als voorbeeld uit een iets andere categorie, ook niet zomaar een buitenlands Vodafone telefoonabonnement voor gebruik in Nederland kunnen afsluiten. Het is dus niet heel vreemd dat ook bij games de bruikbaarheid afhankelijk is van het land waarin je je bevindt. Ik ken de 'kleine lettertjes' op de tegoedbon niet, maar het lijkt mij dat het sowieso verstandig was als hij, wetende dat het voor buitenlands gebruik bedoeld was, even zou hebben nagevraagd of dat kon.

Misschien dat de oom nog zijn geld terug kan krijgen, als hij dit verhaal aan de verkoper meldt. Maar veel hoop heb ik daar niet op.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: FIFA-tegoedbon niet bruikbaar in Nederland

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn meerdere importeurs en dit uitwisselen willen ze niet.

Gewoon daar kopen en dat kan wel.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: FIFA-tegoedbon niet bruikbaar in Nederland

Ongelezen bericht door Moneyman »

smordac schreef:
23 jan 2019 09:26
Mijn zoon kreeg als kerstkado een PS4/FIFA tegoed bon van 20 euros van zijn oom in Frankrijk, maar deze bon kan niet gebruikt worden in Nederland !!!
Sony PS4 is een mega multinational, PS4 spelers van de hele wereld kunnen met en tegen elkaar spelen over de hele wereld, Sony is in staat om miljarden winst te optimaliseren wereldwijd door geld te laten stromen door alle landen van de wereld, maar een tegoedbon van 20 euro gekocht in Frankrijk kan niet worden gebruikt in Nederland: Belachelijk.
Ik heb PS4 nederland gebeld : Zij kunnen niets aan doen en volgens hun staat het op de bon. Nee, ik heb gecheckt en het staat nergens vermeld op de bon. Als ultiem argument zegt de Sony medewerker: Er staat een Franse slag of de bon !!! Daarvan had dus mijn oom moeten concluderen dat deze bon alleen in Frankrijk gebruikt kon worden.
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel vrij naïef om te veronderstellen dat een tegoedbon internationaal toepasbaar is. Daar hebben ze heel andere tegoedbonnen voor uitgegeven: die met de €€€-tekens erop.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: FIFA-tegoedbon niet bruikbaar in Nederland

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mijn Nederlandse Gamma kadobon kan ik ook niet in de Belgische winkels inleveren. En familie uit Australie die dollars hebben opgestuurd voor mijn verjaardag kan ik hier ook niet uitgeven.
PS4 mag wel internationaal zijn, maar Sony Nederland heeft niets te maken met Sony Frankrijk. Net zo goed dat Sony Engeland niet aansprakelijk gestelt kan worden dat ze een een Engelse stekker aan het apparaat zetten die hier niet te gebruiken is.

juliomariner
Berichten: 4798
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: FIFA-tegoedbon niet bruikbaar in Nederland

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zie even niet wat het er mee te maken heeft dat Sony een mega multinational is die miljarden winst maakt. Voor de rest sluit ik mij aan bij de al gegeven antwoorden. (M.u.v. de laatste zin van komkommer want die snap ik niet)

Gesloten