LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie Paradigit Wageningen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
rubenburgt
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41

Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door rubenburgt »

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een Asus notebook bij Paradigit Wageningen gekocht. Na een aantal weken schoof vreemd genoeg de USB poort naar binnen zodra ik mijn ontvanger van mijn draadloze muis erin deed. Gelijk ben ik naar Paradigit in Wageningen gegaan en het hele probleem uitgelegd. Omdat hij ongeveer 2 maanden oud is, valt hij onder de garantie. Dit is duidelijk een fabrieksfout dus hebben ze het terug gestuurd naar de fabriek om het te repareren. Nu kreeg ik dus een brief waarin stond dat ik 86,63 euro moet betalen om het te laten maken. De reden hiervoor zou dan gebruikersschade/externe schade zijn wat dus pure onzin is. Als ik hier niet mee akkoord ga dan moet ik alsnog 68 euro betalen voor de onderzoekkosten. Om dit te benadrukken hadden ze dat zelfs gemarkeerd met een gele markeringsstift. Uiteraard ga ik hier ook niet mee akkoord. Mijn klacht is dus dat ze zomaar een rekening opsturen en de fout bij de klant proberen af te schuiven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Omdat het defect binnen zes maanden is opgetreden, moet Paradigit aantonen dat jij de veroorzaker bent van het defect.

Je kan Paradigit aangetekend een brief terug sturen waarin je kosteloze reparatie of kosteloze vervanging eist.

Zie de voorbeeldbrieven van Mr. Pim de Vos: http://www.trosradar.nl/index.php?id=404

En dien meteen een klacht in bij Consuwijzer (Overheid), omdat Paradigit zich al eerder niet aan de wettelijke regels heeft gehouden: http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... els_houden
En: http://www.consumentenautoriteit.nl/bes ... radigit-bv

"Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.":

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... gdelijk_is

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door crazyme »

Het zou kunnen dat de usb connector verkeerd om in de laptop is geforceerd.
Dan lijkt het mij geen garantie.

Wat ik mij afvraag: waarom krijg je in dit soort situaties niet gewoon standaard een foto waaruit de schade blijkt.

Dat scheelt zoveel discussie en frustratie.

rubenburgt
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door rubenburgt »

Bob Schurkjens schreef:Omdat het defect binnen zes maanden is opgetreden, moet Paradigit aantonen dat jij de veroorzaker bent van het defect.

Je kan Paradigit aangetekend een brief terug sturen waarin je kosteloze reparatie of kosteloze vervanging eist.

Zie de voorbeeldbrieven van Mr. Pim de Vos: http://www.trosradar.nl/index.php?id=404

En dien meteen een klacht in bij Consuwijzer (Overheid), omdat Paradigit zich al eerder niet aan de wettelijke regels heeft gehouden: http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... els_houden
En: http://www.consumentenautoriteit.nl/bes ... radigit-bv

"Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.":

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... gdelijk_is
Dank u voor uw reactie. Ik zal dit ook zeker doen.
crazyme schreef:Het zou kunnen dat de usb connector verkeerd om in de laptop is geforceerd.
Dan lijkt het mij geen garantie.

Wat ik mij afvraag: waarom krijg je in dit soort situaties niet gewoon standaard een foto waaruit de schade blijkt.

Dat scheelt zoveel discussie en frustratie.
Het was een USB ontvanger van Microsoft. Het logo moest naar boven als je de USB ontvanger in de USB poort deed om het juist te laten werken. Toen ik dat deed maakte hij verbinding maar tegelijk schoof de USB poort ook naar binnen. Ik forceerde de USB ontvanger niet in de USB poort.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door pima »

gewoon even kijken hoe de kabel erin moet, het logo moet boven en dan doordrukken vind ik wel heel naief.

rubenburgt
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door rubenburgt »

pima schreef:gewoon even kijken hoe de kabel erin moet, het logo moet boven en dan doordrukken vind ik wel heel naief.
Ik weet hoe een USB kabel erin moet. Dat is niet zo moeilijk. Een kwestie van kijken. Ook niet doordrukken als het niet lukt. De USB ontvanger werd op de juiste manier erin gestoken en niet geforceerd. De USB poort schoof alleen mee naar achteren wat dus niet hoort.

rubenburgt
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door rubenburgt »

Ik heb net Paradigit aan de telefoonlijn gehad en zij blijven beweren dat het door externe schade (door mij) komt. Hun experts hebben dit vastgelegd. Hier ben ik dus niet mee eens. Ik heb een ondeugdelijke product gekregen met een USB poort die niet in staat is om met een USB ontvanger van een draadloze muis rustig en langzaam te verbinden. Ik moet dus 86,63 euro of 68 euro betalen volgens hun.
Wat is nu het beste wat ik nog kan doen (op een aangetekende brief na) waardoor ik toch nog in mijn gelijk kom?


Tip van de dag:
Koop niks maar dan ook echt niks van Paradigit!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door ciske »

misschien effe langs het juridisch loket fietsen?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

rubenburgt,

Ik was onder de indruk dat je al een brief had verstuurd. Deze brief van de Pim de Vos is hiervoor zeer geschikt. En ik zou vragen om een "schriftelijke reactie" en als je die niet krijgt dan dezelfde brief (wel data aanpassen) nog een keer aangetekend versturen.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=84 ... howUid]=35

rubenburgt
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door rubenburgt »

alfatrion schreef:rubenburgt,

Ik was onder de indruk dat je al een brief had verstuurd. Deze brief van de Pim de Vos is hiervoor zeer geschikt. En ik zou vragen om een "schriftelijke reactie" en als je die niet krijgt dan dezelfde brief (wel data aanpassen) nog een keer aangetekend versturen.

http://www.trosradar.nl/index.php?id=84 ... howUid]=35
Ik werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam. Ze hebben dus hun fout toe gegeven en als lichte compensatie hebben ze een kleine presentje klaar liggen. Ik wacht alles af en zie wel hoe dit uitpakt. Ik heb namelijk al mijn vertrouwen in Paradigit al verloren.
Laatst gewijzigd door rubenburgt op 20 dec 2011 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

rubenburgt schreef:Ik werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam.
Je bedoelt dat er een productie in de computer aanwezig is, neem ik aan. Ik zou een gesprek aangaan met de bedrijfsleider. In dat gesprek zou ik aangeven dat je geen vertrouwen meer in hun hebt, omdat zij jou wilde opzadelen met een ondeugdelijk product en de kosten die daarmee gemoeid zijn. En dat terwijl de bewijslast bij hen ligt en zij de indruk gaven deze rond te hebben, terwijl dit in werkelijkheid niet zo was. En dat je daarom de aankoopprijs terug wilt.

Ik verwacht dat hij hier wel gevoelig voor is, maar mocht dat niet zo zijn dan kun je aangegeven dat de handelswijze van de winkel ernstige overlast heeft veroorzaak en jij daarom recht hebt op ontbinding.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door ciske »

Ik werd net weer gebeld door ze zeiden dat het door een fout in de systeem kwam. Ze hebben dus hun fout toe gegeven en als lichte compensatie hebben ze een kleine presentje klaar liggen. Ik wacht alles af en zie wel hoe dit uitpakt. Ik heb namelijk al mijn vertrouwen in Paradigit al verloren. Tot die tijd.
Ik vind dat heel netjes van ze , wie weet verhelpen ze wel je hele klacht, niet zo negatief denken :wink:

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door 53o »

Ze geven dus toe dat ze niet kunnen bewijzen dat de fout bij jou ligt (1e 6 maanden situatie), betalen waarschijnlijk dus de reparatiekosten, hebben een presentje, oftewel, tegemoetkoming klaarliggen voor jou, en wat jij doet is hun in een heel lelijk vet, capital en groot lettertype hun nog verder afzeiken?

Heb meer respect voor Paradigit nu dan voor TS, ook al is Paradigit een concurrent.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vraag me dan af hoe het komt dat Paradigit eerst verteld het het eigen schuld is en een rekening presenteert om vervolgens op de helft te keren. Is het standaard antwoord "het is uw schuld", is het een oprechte fout, gevallen even kijken of we er mee wegkomen. Paradigit verdient voor deze afhandeling zeker niet de schoonheid prijs. Ik kan wel begrijpen dat het vertrouwen weg is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door crazyme »

rubenburgt schreef:
Koop niks van Paradigit.
Dat maak ik zelf nog wel uit

Omdat jij gefrustreerd bent zou ik daar niets mogen kopen ?
Doe niet zo zielig joh.

rubenburgt
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 dec 2011 18:41

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door rubenburgt »

crazyme schreef:
rubenburgt schreef:
Koop niks van Paradigit.
Dat maak ik zelf nog wel uit

Omdat jij gefrustreerd bent zou ik daar niets mogen kopen ?
Doe niet zo zielig joh.

Het was ook maar een tip. Doe ermee wat je ermee wilt doen want uiteindeliJk ben jij degene die beslist wat je ga doen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door olaf79 »

alfatrion schreef:Ik vraag me dan af hoe het komt dat Paradigit eerst verteld het het eigen schuld is en een rekening presenteert om vervolgens op de helft te keren. Is het standaard antwoord "het is uw schuld", is het een oprechte fout, gevallen even kijken of we er mee wegkomen. Paradigit verdient voor deze afhandeling zeker niet de schoonheid prijs. Ik kan wel begrijpen dat het vertrouwen weg is.
Lijkt me wel duidelijk: ze proberen het gewoon eerst. Blijk je vervolgens een mondige consument te zijn die dreigt met stappen dan keren ze met hangende pootjes bij je terug. Helaas is niet iedereen zo mondig en weet niet iedereen waar hij recht op heeft en dus loont het voor paradigit dit soort kunstjes te flikken.

Heb datzelfde bij hun ook eens meegemaakt: externe hardeschijf ging kapot. Vervolgens beweerde hun dat ik het apparataa als NAS (bestandsserver) had ingezet en dat het daarvoor niet bedoelt was. Hm, zei ik, en waarom staat dan op pagina x van de officiele handleiding van de fabrikant een uitgebreide handleiding over hoe je de schijf als NAS kunt configureren...Toen werd het even heel stil aan de andere kant!

Conclusie: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Je hebt vaak meer rechten dan je denkt.

Daarom vind ik het ook zo belangrijk hier steeds weer te herhalen waar mensen recht op hebben, zodat ze zich niet laten aftroeven door de verkopende partij maar zelf beslagen ten ijs komen.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door 53o »

Heb datzelfde bij hun ook eens meegemaakt: externe hardeschijf ging kapot. Vervolgens beweerde hun dat ik het apparataa als NAS (bestandsserver) had ingezet en dat het daarvoor niet bedoelt was. Hm, zei ik, en waarom staat dan op pagina x van de officiele handleiding van de fabrikant een uitgebreide handleiding over hoe je de schijf als NAS kunt configureren...Toen werd het even heel stil aan de andere kant!

Conclusie: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Je hebt vaak meer rechten dan je denkt.
Leuk voorbeeld, je hebt die gast (of dame) flink voor schut gezet :).

Gaat niet eens alleen om rechten. Zelf ben ik blij dat er verkopers zijn die met onzinverhalen komen. Zij raken een potentiele vaste klant kwijt, die een nieuwe vaste klant van mijn winkel kan worden omdat ik en mijn collega's geen onzin vertellen.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

53o schreef:
Heb datzelfde bij hun ook eens meegemaakt: externe hardeschijf ging kapot. Vervolgens beweerde hun dat ik het apparataa als NAS (bestandsserver) had ingezet en dat het daarvoor niet bedoelt was. Hm, zei ik, en waarom staat dan op pagina x van de officiele handleiding van de fabrikant een uitgebreide handleiding over hoe je de schijf als NAS kunt configureren...Toen werd het even heel stil aan de andere kant!

Conclusie: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Je hebt vaak meer rechten dan je denkt.
Leuk voorbeeld, je hebt die gast (of dame) flink voor schut gezet :).

Gaat niet eens alleen om rechten. Zelf ben ik blij dat er verkopers zijn die met onzinverhalen komen. Zij raken een potentiele vaste klant kwijt, die een nieuwe vaste klant van mijn winkel kan worden omdat ik en mijn collega's geen onzin vertellen.
En hoe weet jouw toekomstige klant dat dan?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Garantie Paradigit Wageningen

Ongelezen bericht door olaf79 »

53o schreef:
Heb datzelfde bij hun ook eens meegemaakt: externe hardeschijf ging kapot. Vervolgens beweerde hun dat ik het apparataa als NAS (bestandsserver) had ingezet en dat het daarvoor niet bedoelt was. Hm, zei ik, en waarom staat dan op pagina x van de officiele handleiding van de fabrikant een uitgebreide handleiding over hoe je de schijf als NAS kunt configureren...Toen werd het even heel stil aan de andere kant!

Conclusie: laat je niet met een kluitje het riet insturen. Je hebt vaak meer rechten dan je denkt.
Leuk voorbeeld, je hebt die gast (of dame) flink voor schut gezet :).

Gaat niet eens alleen om rechten. Zelf ben ik blij dat er verkopers zijn die met onzinverhalen komen. Zij raken een potentiele vaste klant kwijt, die een nieuwe vaste klant van mijn winkel kan worden omdat ik en mijn collega's geen onzin vertellen.
Uiteindelijk zijn ze over stag gegaan en heb ik dus een mijn volledige aankoop contant terug gekregen. Ik heb na dit incident namelijk gezegd dat ik vond dat er sprake was van misleiding en bovendien dat ik geen vertrouwen meer had in het product omdat het al eens eerder kapot was geweest. Uiteindelijk is toen de verkoop ontbonden.
Het trieste is en blijft dat bedrijven er toch vaak veel aan doen om geen garantie te hoeven geven. Had ik het gepikt, dan had ik gezeten met een waardeloos product van nog 2 jaar oud van 200 euro.

Gesloten