LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie op Aldi-Medion computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Eind maart heb ik bij Aldi voor 1000 euro een Medion MD8808 computer gekocht. Nu hij kapot is willen ze de garantie niet uitvoeren. Hij heeft maandenlang ongebruikt op tafel gestaan, omdat ik linux niet op de SATA-schijf kon installeren. Wel experimenteerde ik af en toe met de BIOS-instellingen. Op een gegeven moment werkte alleen nog een ventilator. Verder deed hij niets meer.
Bij de Medion-Helpdesk werd ik voor 15 cent per minuut een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd en daarna wist een medewerker fijntjes te vertellen, dat de BIOS niet onder de garantie viel. Ik heb hem toch op laten halen en na een week kreeg ik te horen dat de voeding defect was. Daarbij hadden ze het lef om ruim 70 euro reparatiekosten te vragen, omdat de voeding niet onder de garantie zou vallen. Nadat ik een protestbrief had gestuurd kreeg ik weer 3 weken later het bericht, dat ik geen garantie krijg, omdat ik de BIOS-instellingen had veranderd (alsof daardoor de voeding kapot zou kunnen gaan). In feite zeggen ze ook, dat de garantie op de computer vervalt, als je een ander systeem dan Windows er op zet.

Die rioolratten chanteren mij nu door mij te laten kiezen tussen het betalen van ruim 70 euro voor de reparatie of 65 euro voor het nakijken en ongerepareerd terugsturen of voor het afstand doen van de computer en deze "laten afvoeren als afval" (Hun eigen woorden! Medion beschouwd haar gloednieuwe computers zelf kennelijk als afval).
Ik heb verschillende personen hoog zien opgeven over Medion, maar hun service staat hier in een heel ander daglicht.

Heeft iemand nog een suggestie (naast opnieuw een protestbrief sturen)?

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door djmaze »

Waar staat in het garantie document iets over Windows vs OS?
Waar staat wat niet onder garantie valt?

Neem rechtshulp, die mensen moeten worden aangepakt.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door joopataa »

Als je een auto koopt en je gaat een beetje experimenteren met de brandstofinjectie en je zet er een andere motor in ,kijken of je dan nog garantie hebt. Je koopt die computer, gaat exprimenteren met linux en ook nog met de bios wat verwacht je dan? Dat nu de voeding stuk is en dat dit jou €70.- kost heb je aan jezelf te danken helaas.Natuurlijk heeft de voeding niets met de bios te maken, maar de garantie is gewoon weg. Gebeurd bij meer grote computerzaken dat deze zaken niet zijn toegestaan en dat de garantie word geweigerd.

Joopataa

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Sorry, ik had even niet in de gaten, dat er gereageerd was.
Ze zeggen niet expliciet, dat je alleen Windows er op mag zetten, maar ze maken het wel heel moeilijk en als je wat aan de instellingen verandert geven ze ineens niet thuis. Ze garanderen alleen, dat Windows XP er op draait.

In de handleiding staat gewoon uitgelegd, hoe je de BIOS moet wijzigen, maar zodra je dat doet en er gaat iets anders kapot, zeggen ze geen garantie, terwijl het helemaal niet aan de BIOS ligt.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Ik kan hier nog aan toevoegen, dat je van Medion geen reactie krijgt, als je je klacht via email stuurt i.p.v. via het dure servicenummer. De informatie die ze via email krijgen gebruiken ze alleen maar tegen je om onder de garantie uit te komen.

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

De instellingen van de Bios mag je rustig veranderen!
Mits je het systeem hiermee niet overklokt!!!!

Een systeem dat overklokt is valt buiten garantie.

Ik hoop voor je dat je dat niet gedaan hebt, want dan ben je inderdaad je garantie kwijt.

Op de OS heb je nooit garantie!
Dus dat moet geen probleem zijn.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Ik heb mij wel redelijk intensief bezig gehouden met linux, maar overklokken zegt mij niets. Ik ben geen computerknutselaar. Kun je dan overklokken met de BIOS?

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Ik heb het even opgezocht, maar de BIOS van de Medion is erg simpel. Volgens mij kun je er niet eens mee overklokken. Ik heb alleen met de instellingen van de SATA-controller gespeeld.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door djmaze »

Dan valt het onder garantie, neem rechtshulp.
Er is tegenwoordig zelfs een speciale unit voor computer gerelateerde rechtszaken.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door hharteman »

Medion hangt zich hier al zelf op door te zeggen dat de voeding stuk was.
Iedere deskundige zal verklaren dat dat niet door de software instellingen van een Medion pc kan zijn veroorzaakt.

Als de pc is opengemaakt om er serial Ata in te hangen word het denk ik een ander verhaal.
Dan ga je hardware aanpassen en hebben ze een stok om je mee te slaan.

Persoonlijk zou ik de 70 euro betalen onder vermelding van, onder protest betaald, om de pc terug te krijgen, en achteraf verhaal proberen te halen.

Just my 2 cents

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ruvada »

Dank voor de reacties.
Persoonlijk zou ik de 70 euro betalen onder vermelding van, onder protest betaald, om de pc terug te krijgen, en achteraf verhaal proberen te halen.
Dit vind ik de beste oplossing (heb ik gedaan).

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Medion hangt zich hier al zelf op door te zeggen dat de voeding stuk was.
Iedere deskundige zal verklaren dat dat niet door de software instellingen van een Medion pc kan zijn veroorzaakt.


Als computermonteur kan ik dit bevestigen.

De software kan de hardware niet beschadigen.
Mits dat de instellingen in de bios niet veranderd zijn.
Die instellingen van de hardware kan de hardware wel beschadigen.
Als de pc is opengemaakt om er serial Ata in te hangen word het denk ik een ander verhaal.
Dan ga je hardware aanpassen en hebben ze een stok om je mee te slaan.
Je mag ten aller tijden de kast gewoon openen om een harde schijf bij te plaatsen.

Een zegel om de kast te verzegelen is ook verboden.
Die stikkers kun je gewoon verbreken.
En als die stikker op de kast verbroken is, mag dat geen afwijzing zijn van de garantie!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door mr T. »

Die rioolratten chanteren mij nu door mij te laten kiezen tussen het betalen van ruim 70 euro voor de reparatie of 65 euro voor het nakijken en ongerepareerd terugsturen of voor het afstand doen van de computer en deze "laten afvoeren als afval" (Hun eigen woorden! Medion beschouwd haar gloednieuwe computers zelf kennelijk als afval).
Eerlijk gezegd moet je in dit geval helemaal niet bij Medion zijn, maar bij Aldi. Aldi hoort dit probleem op te lossen.

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Eerlijk gezegd moet je in dit geval helemaal niet bij Medion zijn, maar bij Aldi. Aldi hoort dit probleem op te lossen.
Daar zit dus het probleem.
De degene die de vakken vult moet dus de computerproblemen oplossen!

Mensen leren het ook nooit!
Een supermarkt heeft niet de kennis om computerproblemen op te lossen.
Dus je gaat bij iemand een computer kopen die helemaal niet weet wat een computer is.
Hoe dom kun je zijn!
Ik heb hierop maar 1 antwoord:
Eigen schuld, dikke bult!

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Wankytan »

Vorig jaar heb ik een nieuwe Medion computer gekocht bij de Aldi. De muis bleef niet goed functioneren op de pc. Heb van medion tot drie keer toe een nieuwe muis gekregen.

Ik was bij de Aldi en vroeg aan de chef, of die er iets mee kon?

Hij zei, volgende week krijgen we nieuwe pc's, kom hem maar omruilen. Ik kreeg zo een spiksplinternieuwe Medion pc........vier maanden na aanschaf.

Misschien geen verstand van een computers, maar wel service!!!!!

Dus ik zou zeggen, kaart het aan bij de Aldi zelf!

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Inderdaad gewoon naar de Aldi gaan, daar doen ze echt niet moeilijk.
Gewoon ruilen en klaar, mits je nog een bonnetje en garantie hebt natuurlijk.

Bep K
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 mei 2006 20:57

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Bep K »

De Aldi heeft ons 4 nieuwe PC's verschaft voor de helft van de prijs de schatten :D

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door hharteman »

Ik krijg ze zelfs gratis, als ik maar klant blijf.
Ik besteed dan ook wel 30 euro per week daar.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

natuurlijk :roll:

ikbenik

Re: Geen garantie op Aldi-Medion computer

Ongelezen bericht door ikbenik »

De Aldi heeft ons 4 nieuwe PC's verschaft voor de helft van de prijs de schatten


De Aldi kan dat gemakkelijk doen, omdat ze niet van de verkoop van computers afhankelijk zijn.

De zaken die daar wel afhankelijk van zijn, wordt op deze manier wel een loer gelegd!

Gesloten