LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus, mensen hebben een bedrijfje, waarmee ze zijn gestopt. Dit hebben ze niet doorgegeven aan Itec en nu betalen ze dus iedere maand voor een printer die ze niet gebruiken en in de woonkamer hebben gezet. Radar komt bij Itec en deze lossen het netjes op, schelden de kosten kwijt en geven nog een bloemetje erbij, terwijl ze op tv de hand in eigen boezem steken (terwijl dit uiteraard niet hun schuld is). Hulde voor dat bedrijf, zullen we dan maar zeggen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door 16again »

Hulde?
Ben je vergeten dat afkoop van een contract van nog geen 50 euro per maand uit kwam op 3000 euro?

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het ging dus ook over meer dan vijf jaar.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door 16again »

Dat lijkt me dan een wurgcontract: Zeer lange termijn , en afkoop bedrag is gelijk aan complete kosten, Terwijl bij afkoop Itec zelf natuurlijk minder kosten gaat maken. Ze hoeven immers geen support te leveren.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij ging het ook over die printer zelf, niet alleen over een onderhoudscontract.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Ik dacht dat Radar er was voor consumentenzaken. Dit is een zakelijk conflict.
Wat zielig allemaal. Een echtpaar in goeden doen kan niet van hun pensioen genieten omdat ze €46 per maand moeten betalen. Restant van een zakelijk conflict.
Zij zijn vergeten het contract op te zeggen voor een enorme printer. En als sinds 2014. Daar geloof ik niets van.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door 16again »

zwaluw29 schreef:
10 sep 2019 09:01
Ik dacht dat Radar er was voor consumentenzaken. Dit is een zakelijk conflict.
Een zakelijk conflict is tussen 2 bedrijven. Maar de consumenten in het item hebben helemaal geen eigen bedrijf meer.
2014 zal het contract wel zijn ingegaan, met recent stilzwijgende verlenging

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Dat stel zijn m.i. nu particulieren, die als ondernemer hebben gehandeld - daaruit met een erfenis zitten - en nu b.v. geen aanspraak kunnen maken op consumenten-bescherming.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door RamsesII »

16again schreef:
10 sep 2019 00:16
Dat lijkt me dan een wurgcontract: Zeer lange termijn , en afkoop bedrag is gelijk aan complete kosten, Terwijl bij afkoop Itec zelf natuurlijk minder kosten gaat maken. Ze hoeven immers geen support te leveren.
Wat een onzin.

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door RamsesII »

Sorry, iets te snel op verstuur gedrukt, een dergelijke uitspraak dient te worden voorzien van argumenten.
In welk opzicht is dit een wurgcontract? Zakelijke contracten, of het nou over het huren van een pand of een kopieermachine gaat, hebben heel vaak een lange termijn.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door chrisd1 »

RamsesII schreef:
10 sep 2019 09:28
... Zakelijke contracten, of het nou over het huren van een pand of een kopieermachine gaat, hebben heel vaak een lange termijn.
Vlg OP 5 jaar voor het kopieerapparaat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Niets gezien maar wel een bedrijf met twijfelachtige administratie...

En een printer Leasen met onderhoud? Erg duur en als ik zie wat de kosten van mijn zakelijke Laser printer was,
€2895,- voor de HP Color Laser Jet 2840, af en toe bijvullen en schoonmaken en deze uit 2004 komende is nu 15 jaren oud, maar €200,- per jaar + gebruikskosten van de Cartridge zelf bijvullen of vervangen.... €200,- + beetje kom ik op €250,- per jaar met papier van de Action, veel gebruikt en nu raakt deze op!

Maar Lease is duur, schoonmaak en revisie moet ook betaald worden, en ik ga echt geen 12x46= 552,- per jaar betalen!
Drum & Toner zijn niet goedkoop maar ik doe het graag zelf... en mag deze gewoon houden, al lang afbetaald en BTW terug gehad...!

Toen waren ze zo duur maar als ik de Epson met de 4 Inkt flessen zie, erg plastic en gaat minder lang mee en of dat goedkoper is?

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ze zijn vergeten tijdig te ontbinden. Wat gaat het bedrijf daaraan doen? De omgekeerde wereld...
Misschien bestaat het bedrijf ook wel uit een zielig gepensioneerd stel. Daar al aan gedacht?

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waaruit blijkt die twijfelachtige administratie?

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door 16again »

RamsesII schreef:
10 sep 2019 09:28
Sorry, iets te snel op verstuur gedrukt, een dergelijke uitspraak dient te worden voorzien van argumenten.
In welk opzicht is dit een wurgcontract? Zakelijke contracten, of het nou over het huren van een pand of een kopieermachine gaat, hebben heel vaak een lange termijn.
-lange termijn
-stilzwijgende verlenging
-kosten bij ontbinden die niet in verhouding staan tot gederfde inkomsten.

Stuk voor stuk zaken die bij consumentenrecht on grijze/zwarte lijst staan. Dat dit soort bedingen bij zakelijk contract wel wettelijk zijn toegestaan, wil nog niet zeggen dat het geen wurgcontract is. Criterium daarvoor is de ongelijkwaardige machtsverhouding.

Overigens, logisch dat huur van zo'n machine flinke contractsperiode kent. Aanschaf moet over periode worden uitgesmeerd.
Maar we hebben het hier over verlenging, en ik ga ervan uit dat er geen nieuwe copier neergezet is.


Resteert de vraag wat er gebeurt met automatische verlenging, bij een contractant die inmiddels niet meer bestaat.
Want uit de uitzending blijkt nog steeds niet waarom Itec ineens standpunt gewijzigd heeft.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Want uit de uitzending blijkt nog steeds niet waarom Itec ineens standpunt gewijzigd heeft.”

Dat is niet zo moeilijk. Dat komt omdat Radar op de stoep staat en aan de bel trekt.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door 16again »

Tuurlijk lig je bij Radar onder een nationaal vergrootglas.
Maar je kan je ook afvragen, waarom Radar op de stoep staat. Dan is er meestal wel meer aan de hand. Zoals ABN-AMRO in dezelfde uitzending op wel heel creatieve wijze de eigen voorwaarden aan het uitleggen is.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door chrisd1 »

16again schreef:
10 sep 2019 11:07
Resteert de vraag wat er gebeurt met automatische verlenging, bij een contractant die inmiddels niet meer bestaat.
??; als de klant niets laat horen wordt er automatisch verlengd - wat gemeld zal worden - en de kosten zijn na opheffing voor de oorspronkelijke eigenaren tenzij anders wordt afgesproken??

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door 16again »

fonsflons schreef:
10 sep 2019 12:55
...... Reden genoeg voor Radar om het bedrijf even landelijk aan de schandpaal te nagelen, maar gelukkig had dit bedrijf wel wat beters te doen en loste het zonder gezichtsverlies op.

Ergo: Foei Radar.
Had dat "aan de schandpaal nagelen" niet simpelweg voorkomen kunnen worden, door als bedrijf eerder deze oplossing te bieden?

Of het bedrijf had gewoon voet bij stuk moeten houden, en in de uitzending dat standpunt moeten toelichten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gepensioneerd stel door onderhoudscontract vast aan printer | Radar checkt

Ongelezen bericht door moederslink »

Als het contract zoek was en er niét is opgezegd hoe had ITEC dán moeten acteren?

Het bedrijf bestaat sinds 2018 niet meer , had ITEC dit kunnen weten??
Nee dus vlg mij.
Dus....ze verlengen gewoon stilzwijgend het contract.

Nu hebben ze de ' schuld ' op zich genomen ...ze hadden niét mogen verlengen als er geen bedrijf meer bestaat.
Ja hallooo!
Maar goed....een bloemetje en excuses en een creditering vanaf 2018.
Iedereen blij...dankzij Radar....😎
Wat mij betreft , is het klaar hoor....iets wat krom is zo makkelijk rechtbreien ....wow! 😒

Gesloten