LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gigaset-Elements software update is een verslechtering en klant wordt geblokkeerd na klacht.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sourencs
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mar 2011 21:26
Locatie: Zuid-Nederland

Gigaset-Elements software update is een verslechtering en klant wordt geblokkeerd na klacht.

Ongelezen bericht door sourencs »

Bij een update van de software is een functie in het scenario voor de "plugs" verdwenen. Sedert het aanbieden van deze plugs, waarvan ik er drie stuks heb ingezet voor de beveiliging van mijn woning, kon ik begin- en eindtijd van in- en uitschakelen aangeven. Dit gebruik ik om verlichting automatisch aan en uit te laten gaan. Na deze update is zonder dat dit duidelijk vermeld werd de mogelijkheid van een eindtijd verdwenen en vervangen door een inschakelperiode (tijdsduur i.p.v. tijdstip). Aangezien het elke week eerder of later donker wordt moest ik voorheen wekelijks slechts drie maal het inschakeltijdstip veranderen. Nu moet ik echter ook nog drie maal de tijdsduur veranderen en dan ook nog hoofdrekenen om op dezelfde uitschakeltijd te komen. Daaraan is namelijk weer een andere beveiligingsfunctie gekoppeld en die mag dus geen minuut in de fout gaan.
Kortom, deze update heeft mij ongevraagd iets afgenomen waarvoor ik dit systeem juist gekocht heb en stelt mij nu minder gebruikersvriendelijkheid met kans op fouten daarvoor in de plaats. Ik heb hierover tal van e-mailverkeer gehad met de helpdesk. Daar zit echter een zeer onwelwillende medewerker in de persoon van H.K. Deze gaf op mijn vraag naar het beschikbaar stellen van de laatste software versie van voor deze update het volgende antwoord:
"Zoals eerder aan u gemeld. Deze case is gesloten. U ontvangt geen reactie meer".
Ik moet nu dus op zoek naar een ander systeem voor de beveiliging van mijn woning.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Gigaset-Elements software update is een verslechtering en klant wordt geblokkeerd na klacht.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

HK is niet gemakkelijk, dat is hier wel bekend.

Kunt U niet de vorige versie van de software terug plaatsen, als U daar zo tevreden over was?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Gigaset-Elements software update is een verslechtering en klant wordt geblokkeerd na klacht.

Ongelezen bericht door Revoked »

HK...met de K van Komkommertijd?
Die staat al een paar dagen bij de koffieautomaat omdat de chocomel op is.
Kan iemand het licht ff aan doen?

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gigaset-Elements software update is een verslechtering en klant wordt geblokkeerd na klacht.

Ongelezen bericht door witte angora »

Als de namen van die 2 genoemd worden komen ze gegarandeerd in no-time langs zeilen. De een om zijn licht op dit topic te laten schijnen door het in een dikke mist te hullen, de ander om te vertellen dat hij het licht aan kan doen door een radioactieve boom zodanig in de zee te dumpen dat er spontaan zelfgestookte wodka uit de Notre-Drame komt vallen. Uiteraard in flessen.

Maar dat is allemaal niet de vraag van de TS. Dat ging over een software update waardoor de beveiliging van zijn huis niet meer werkt.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Gigaset-Elements software update is een verslechtering en klant wordt geblokkeerd na klacht.

Ongelezen bericht door Dirkie »

witte angora schreef:
17 apr 2019 00:12
......Maar dat is allemaal niet de vraag van de TS. Dat ging over een software update waardoor de beveiliging van zijn huis niet meer werkt.
Niet meer werkt is niet de juiste term. Anders werkt is beter denk ik

Gesloten