LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
aew
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:25

hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door aew »

Hallo, ik heb nu iets meer dan 3 jaar een logitech draadloze muis met zo'n balletje. Tot voor kort geen enkel probleem, maar het is nu echt hopeloos. Het lijkt soms alsof het balletje zover afgesleten is dat ie te diep in de muis ligt en dus geen reactie meer van het pijltje op het scherm (ondanks de zwaartekracht, die het balletje toch op de ondergrond doet liggen??). De zijwieltjes in de muis hebben we helemaal schoongemaakt, we hebben er nieuwe batterijen ingedaan, de usb-aansluiting gecontroleerd, de afstand tot de ontvanger kleiner gemaakt, maar niets helpt. Heel soms kunnen we nog wel naar links en naar boven maar niet meer naar rechts of naar onder. Wie weet of dit ligt aan "ouderdom" van de muis of aan iets anders???

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door joopataa »

Inderdaad krijg je onder andere door slijtage aan het balletje en ook de opening waar hij inzit dat steeds groter word waardoor het balletje steeds moeilijker beweegt ,moeilijkheden. De oplossing is heel eenvoudig , voor ongeveer €10.- tot €20.- koop je een knappe optische
muis en zijn jou problemen over. :idea:

Joopataa

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door wolferl »

Wel vreemd, een draadloze Logitech muis zou toch jaren moeten meegaan (even ervan uitgaan dat je hem goed schoonmaakt en behandeld). Ik zou toch als je in vervolg een nieuwe muis gaat kopen één met draad nemen, of in ieder geval één met een infrarood lampje in (geen balletje meer). Wij hebben namelijk een Logitech muis met draad en zonder balletje (met Infrarood Lampje) en hij doet het na 3 jaar nog uitstekend, hij wordt er niet slechter van, eerder beter/soepeler.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door movieman »

Ik heb mijn draadloze Logitech ongeveer 5 jaar gebruikt. Toen was hij inderdaad versleten. Men zegt dat pc-onderdelen een levensverwachting van rond de 3-5 jaar zouden moeten hebben bij 24/7 gebruik. Mechanische dingetjes gaan sneller kapot door slijtage: ventilatoren, muizen, toetsenborden, enz... Helaas, dit is niet anders.

Een optische muis is een goed alternatief. Ik heb er zelf ook één maar dit keer zonder batterijen want die muizen "vreten" stroom.

Groetjes. :wink:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door hharteman »

Het balletje laat vervuilingen de muis binnenkomen.
Als je de wieltjes goed schoonmaakt die het balletje bediend en het plastic wieltje dan doet hij het weer goed.
3 jaar haalt de logitech het bij mij niet.
Ik gebruik de pc intensief en meestal zijn na 2 jaar de switches lam.
De veerkracht is er dan uit.
Heb nu de nieuwe lasermouse met oplaadbare accu's.
Koste 80 euro op de HCC.
Wat een fantastisch fijn ding is dat.

Sjo.erd
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2006 04:08

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door Sjo.erd »

@hharteman: LoL 80 euro voor een stukje plastic... Laat me niet lachen, de productiekosten van zo'n ding zijn minder dan 5 euro. Bovendien weet iedereen die er een klein beetje verstand van heeft dat de muizen met draadjes een veel grotere bedrijfs zekerheid hebben en nog een stuk goedkoper zijn ook.
Bovendien heb je het bericht van de topic starter niet gelezen. Hij vermeld duidelijk dat de muis al schoon gemaakt is... En welke suggestie maak jij??

@aew: Als het lijkt alsof het balletje versleten is dan is dat waarschijnlijk ook gewoon zo. Dat is ook niet vreemd want die dingen slijten nou eenmaal! Er zijn nog een hoop andere mogelijkheden maar ook mijn advies is om even langs de winkel te gaan en een mooie optische muis te kopen. Kijk dan naar een Logitech (15-30 euro) en je kunt er zeker weer 3 jaar tegen aan!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door hharteman »

http://www.logitech.com/index.cfm/produ ... NTID=10716

Beste muis die ik ooit gehad heb...Maar ja sinds 1983 pas 20 versleten.
Supersnel voor optisch.
Zal mij benieuwen hoe lang deze mijn agressie weerstaat.

Just my 2 cents

Wouter_Oud
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 nov 2005 15:19

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door Wouter_Oud »

Ik heb de versie met draad van deze muis, de Logitech G5. Deze kun je zwaarder maken met gewichtjes (Overkill maar goed, wel leuk!!!) Die Laser in zo'n muis is echt duidelijk beter dan zo'n stom ledje, veel preciezer. Voor deze heb ik trouwens ook 60 Eu neergeteld, maar ik ga er dan ook lang mee doen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is maar net waar je die muis voor gebruikt,

Wanneer je veel actie games speelt op je computer, is een snelle, accurate muis van het grootste belang,

Zit je meer op internet te surfen, en doe je veel tekstverwerking, kan een oude muis met balletje goede diensten bewijzen!,

Dus iedereen zijn/haar eigen mening over de muizenissen aan de computer!. :wink:

niep
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2006 17:24

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door niep »

het best kan je gewoon een vaste optische muis aanschaffen, want ik heb een draadloze muis gehad en daar zij iedere maand de batterijen van leeg, een dure hobby. daarnaast zijn vaste muizen ook veel sneller.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een draadloze muis is wel makkelijk!, je zit niet altijd met die draad om je vingers!,

Een draadloos toetsenbord is nog niet interessant, deze blijft toch altijd voor het beeldscherm staan,

Gebruik voor de draadloze muis oplaadbare penlite's, en wanneer je zo'n muis koopt, zorg dat je een muis koopt met een lader in de ontvanger!, tijdens het pauzeren, of het branden van een dvd kun je de muis op de lader zetten, zodat de batterijen weer geladen worden!,

Ideaal!, en veel hoeft zo'n muis niet te kosten!,

Die van mij kostte € 13.95!, is van een hampel merk, de pijl vliegt soms zonder dat je de muis beroert alle kanten op!, en spookt het op het beeldscherm!,

Irritant is het niet, maar voor dat geld ga je niet zeuren!, op dit kleine ongemak na, werkt de muis als een van €69,-!,

Gaat hij onverhoopt kapot, koop je lachend een nieuwe!, want dit spul blijft er wel!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

degrotegast
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2006 21:20

Re: hoe lang gaat een draadloze muis ongeveer mee???

Ongelezen bericht door degrotegast »

kijk wat belangrijk is bij het aanschaffen van een goede muis, is na te gaan hoe vaak je achter een computer zit.

Je kan beter kijken naar hoe vaak je je muis gebruikt dan te kijken hoe lang je hem al gebruikt.

Gebruik je een je computer alleen voor internet, email en tekstverwerken( en hoogstens 5 uur per week), dan zou ik een optische muis (met draad nemen)nemen. Werk je langer achter de pc, of gebruik je je computer intensiver dan normaal, dan zou ik optisch nemen.

Succes met uitzoeken!

Gesloten