LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Over Windows 10 hoef ik uiteraard niks te vertellen. Ik heb er voor gekozen dat niet te installeren. Besturingssystemen zijn gewoon mijn ding niet, daar blijf ik van af, want ik snap er niks van. Ik heb nu Windows 8.1, dat is voor mijzelf toereikend, en tegen dat dat niet meer ondersteund wordt ligt deze laptop al lang en breed op de gemeentewerf. Daarvoor hoef ik niet te switchen. Wat anderen kiezen, daar ga ik niet over. Maar ik wil het niet. Vrijheid blijheid, nietwaar?

Inmiddels ben ik het spuugzat dat er meerdere keren per week met windows 10 gespamd wordt als ik ergens mee bezig ben. Als er nou een paar keer per week een bericht in de mailbox kwam, kon ik het negeren. Maar dit kan ik niet negeren, ik moet steeds weer die pop-ups (heet dat zo?) weg klikken voor ik verder kan met waar ik mee bezig was. Het leidt me teveel af, en dat vind ik niet nodig. Weet iemand een knop of een andere mogelijkheid om die meldingen te stoppen?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hieronder een uitgebreide uitleg in het Engels. Let wel op dat je dit nauwgezet volgt, anders heb je straks helemaal geen windows meer...;-)

Klik hier

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Oei, dat is best wel ingewikkeld. Daar ga ik liever niet mee knoeien. Toch bedankt, Olaf!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Brahms »

tekst verwijderd
Laatst gewijzigd door Brahms op 17 mar 2016 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is off-topic, maar ik kan Windows 10 wel aanbevelen boven Windows 8.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:Het is off-topic, maar ik kan Windows 10 wel aanbevelen boven Windows 8.
Dat begrijp ik, alfa, ik heb al vaker gehoord dat Windows 10 beter presteert dan Windows 8. Maar ik lees op internet ook heel veel verhalen dat er bij de installatie dingen fout gaan. Dan moet je ergens drivers vandaan duikelen en weet ik veel wat nog meer, en dat gaat mij dus allemaal boven de pet.

Een eenvoudig programma installeren is voor mij niet zo'n probleem, als er iets niet goed gaat kan ik dat wel weer verwijderen. Desnoods dat ik een systeemherstel doe (alhoewel ik dan wel iedere keer even een paar keer diep moet ademhalen voor ik in het diepe spring). Maar problemen met een besturingssysteem? Dan heb ik geen computer meer. Dat is me veel te eng en veel te ingewikkeld.

Je opmerking is weliswaar off-topic, maar het biedt me wel de gelegenheid om iets specifieker te zijn waar ik tegen aan loop. Waarom ik dat dus helemaal niet wil. Plus dat deze laptop hooguit nog een jaar of twee meegaat (als de letters op het toetsenbord voor die tijd al niet versleten zijn, dat gaat nu ook al erg hard, na anderhalf jaar). Dus ja, waarom zou ik het risico nemen dat de boel vast loopt en dat ik geen idee heb hoe het nog verder moet? En met de komende aankoop wordt Windows 10 waarschijnlijk meegeleverd, dus dan heeft Microsoft alsnog zijn zin zou je denken. Maar nee, stuur maar lekker dagelijks een pop-up.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:
alfatrion schreef:Het is off-topic, maar ik kan Windows 10 wel aanbevelen boven Windows 8.
Dat begrijp ik, alfa, ik heb al vaker gehoord dat Windows 10 beter presteert dan Windows 8. Maar ik lees op internet ook heel veel verhalen dat er bij de installatie dingen fout gaan. Dan moet je ergens drivers vandaan duikelen en weet ik veel wat nog meer, en dat gaat mij dus allemaal boven de pet.
Vrijwel altijd gaat het wel goed. Je leest alleen de horror verhalen. Als je laptop van origine met windows 8 kwam kun je bijna zeker zijn dat de upgrade goed, tenzij je een of ander exotisch programmaatje gebruikt of je een virus hebt.
Je opmerking is weliswaar off-topic, maar het biedt me wel de gelegenheid om iets specifieker te zijn waar ik tegen aan loop. Waarom ik dat dus helemaal niet wil. Plus dat deze laptop hooguit nog een jaar of twee meegaat (als de letters op het toetsenbord voor die tijd al niet versleten zijn, dat gaat nu ook al erg hard, na anderhalf jaar). Dus ja, waarom zou ik het risico nemen dat de boel vast loopt en dat ik geen idee heb hoe het nog verder moet? En met de komende aankoop wordt Windows 10 waarschijnlijk meegeleverd, dus dan heeft Microsoft alsnog zijn zin zou je denken. Maar nee, stuur maar lekker dagelijks een pop-up.
Bij de meeste laptops kun je voor een paar tientjes het toetsenbord vervangen. Tevens zijn er voor een paar euro stickers te koop die je op je toetsenbord plakt. Kan die weer jaren mee.

Als je hulp nodig hebt met het in gareel brengen van je windows 8 kun je me een PM sturen.

Caroline1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2016 14:40

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Caroline1968 »

Hai witte angora,

Jouw ergernis kan ik me goed voorstellen. Ik heb die melding op onzichtbaar gezet, maar wist niet meer hoe ik dat ook alweer gedaan heb. Maar door even een trefwoord in de zoekfunctie van de geschiedenis in te voeren, had ik het snel gevonden. Ik plak het hieronder.

Ik krijg Windows 10 aangeboden, maar wil nog even wachten. Kan dat?
Op de meeste pc's met Windows 7 of 8.1 wordt een gratis upgrade van Windows 10 automatisch aangeboden in een pop-up-scherm. Wil je nog even wachten met de installatie (je hebt immers nog tot eind juli 2016 bedenktijd), dan kan dat.

Je kunt de 'herinneringsservice' voor Windows 10 in de taakbalk van Windows 7/8 uitschakelen. Dan gaat het om het Windows 10 pictogram én de spontane Windows 10-meldingen.

Klik met de rechtermuistoets op een leeg stukje van de taakbalk.
Kies Eigenschappen > Aanpassen (bij 'Systeemvak')
Bij het 'Windows 10 downloaden' (pictogram) pas je het 'gedrag' aan naar: verbergen.
De feitelijke Windows 10 upgrade stoppen (na de download via Windows Update) doe je als volgt:

In Windows 7: Startknop > Configuratiescherm > Systeem > Windows Update
Of in Windows 8.1: Startknop > Pc-instellingen > Configuratiescherm > Systeem en beveiliging > Onderhoudscentrum > Windows Update
Klik op het linkje 'optionele updates' en haal in het overzicht het vinkje weg bij de upgrade naar Windows 1
Mocht je Windows 10 later alsnog willen installeren, dan zie je deze als optionele update binnen het Windows Update menu nog in beeld (tot eind juli 2016).

Ik heb mezelf speciaal hiervoor geregistreerd vandaag. :D Om je een antwoord te geven.
Op FB ben ik al lang lid van Radar.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Groetjes,
Caroline

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Caroline, dank je wel! Het was even zoeken, maar ik heb uiteindelijk het vinkje gevonden en uitgezet. Nu maar hopen dat het niet weer automatisch wordt aangezet. Toen ik voor de tweede keer ging kijken stond het vinkje er weer. :?

Ik moest inderdaad naar 'Windows Update', en in dat venster klikken op 'alle beschikbare updates weergeven'. Daar stond het!

Ook in het 'onderhoudscentrum' was het even zoeken naar 'Windows Update', de link zat bij mij links onder, tussen 'bestandsgeschiedenis' en 'probleemoplosser etc'.

Nu nog even afwachten of de pop-up inderdaad verdwenen is, maar ik heb er wel vertrouwen in. Bedankt voor je hulp en het speciaal aanmelden!

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door jfortron »

i.v.m censuur verwijderd! :twisted:
Laatst gewijzigd door jfortron op 18 mar 2016 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

olaf79 schreef:Als je hulp nodig hebt met het in gareel brengen van je windows 8 kun je me een PM sturen.
Bedankt voor je aanbod, Olaf! Als het goed is, is het met de informatie van Caroline opgelost.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik had hetzelfde gezever. Redelijk simpel op te lossen door alle windows 10-gerelateerde updates niet te installeren en gewoon te "verbergen".

De update die dat irritante icoontje en pop-ups veroorzaakt is KB3035583. Die kun je de-installeren als je kijkt bij geïnstalleerde updates. Na opnieuw opstarten windows update openen en die update verbergen.

Dat zou in ieder geval sowieso niet "per ongeluk" of "automatisch" windows 10 geïnstalleerd krijgen.

Allerlei compatibility updates zijn ook overbodig, trouwens, dus gewoon ff je updates checken op de microsoft site en uitvinken wat niet nodig is is altijd aan te raden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door olaf79 »

witte angora schreef:
olaf79 schreef:Als je hulp nodig hebt met het in gareel brengen van je windows 8 kun je me een PM sturen.
Bedankt voor je aanbod, Olaf! Als het goed is, is het met de informatie van Caroline opgelost.
Vrees van niet. Bij de volgende update ronde komt ie gewoon weer terug... :P

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Julie4444 schreef:Ik had hetzelfde gezever. Redelijk simpel op te lossen door alle windows 10-gerelateerde updates niet te installeren en gewoon te "verbergen".

De update die dat irritante icoontje en pop-ups veroorzaakt is KB3035583. Die kun je de-installeren als je kijkt bij geïnstalleerde updates. Na opnieuw opstarten windows update openen en die update verbergen.

Dat zou in ieder geval sowieso niet "per ongeluk" of "automatisch" windows 10 geïnstalleerd krijgen.

Allerlei compatibility updates zijn ook overbodig, trouwens, dus gewoon ff je updates checken op de microsoft site en uitvinken wat niet nodig is is altijd aan te raden.
Helaas helpt dit alles niet. Want MS heeft de update inmiddels opgeschaald van optioneel naar aanbevolen. Dus iedereen die automatische updates heeft aan staan krijgt dat ding door zn strot gedouwt. Enige wat werkt zijn de stappen die ik eerder gaf.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Oei, en die stappen zijn me toch echt te ingewikkeld.

Ik begin langzamerhand te neigen naar een apple-computer, de volgende keer. Of dat ik overstap op een tablet, maar met een andere dan een windows-besturingssysteem.

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door jfortron »

i.v.m censuur verwijderd! :twisted:
Laatst gewijzigd door jfortron op 18 mar 2016 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:
Julie4444 schreef:Ik had hetzelfde gezever. Redelijk simpel op te lossen door alle windows 10-gerelateerde updates niet te installeren en gewoon te "verbergen".

De update die dat irritante icoontje en pop-ups veroorzaakt is KB3035583. Die kun je de-installeren als je kijkt bij geïnstalleerde updates. Na opnieuw opstarten windows update openen en die update verbergen.

Dat zou in ieder geval sowieso niet "per ongeluk" of "automatisch" windows 10 geïnstalleerd krijgen.

Allerlei compatibility updates zijn ook overbodig, trouwens, dus gewoon ff je updates checken op de microsoft site en uitvinken wat niet nodig is is altijd aan te raden.
Helaas helpt dit alles niet. Want MS heeft de update inmiddels opgeschaald van optioneel naar aanbevolen. Dus iedereen die automatische updates heeft aan staan krijgt dat ding door zn strot gedouwt. Enige wat werkt zijn de stappen die ik eerder gaf.
Je kan Windows Update zo instellen dat het eerst vraagt alvorens updates te installeren. Dan geeft je machine alleen de melding dat er updates available zijn en kan je zelf door het lijstje gaan en uitvinken wat je niet wil.

@Witte angora


Om probleem in toekomst te voorkomen:
1. Druk op start/windows-toets op toetsenbord
2. Type "Windows update" en open het windows update scherm. Klik dan op "Instellingen Wijzigen"
3. Bij belangrijke updates, klik drop-down menu aan en selecteer: "Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren"
4. Bij aanbevolen updates aanvinken op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates

Verwijderen Get windows 10 update:
1. Druk op start/windows-toets op toetsenbord
2. Type "Windows update" en open het windows update scherm
3. Klik op "Geschiedenis van updates weergeven" - Je krijgt dan een lijst met recentelijk geïnstalleerde updates
4. Klik op "Geïnstalleerde updates" voor de volledige lijst. In dit scherm zit een zoekbalk.
5. Type "KB3035583" in deze zoekbalk - Klik op die update met rechter muisknop en klik op "Verwijderen"

Open dan opnieuw windows update en laat hem naar updates zoeken. Dan komt KB3035583 er weer te staan met de vraag om te installeren. Klik erop met rechtermuis knop en kies "Verbergen". Dit is hoe ik het heb opgelost en het gezever was ook gelijk klaar.

Gaat dat lukken?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Helaas, Julie. Ik kan niet verder terug kijken dan 12 november 2015. Die Windows 10 update is voor die tijd geïnstalleerd. Ook als ik de zoekfunctie gebruik kan ik hem niet vinden. Toch groeit de hoop dat het uiteindelijk wel moet lukken. Die update moet gewoon een keer te vinden, en daarmee te verwijderen zijn.

Je eerste tip is wel gelukt. Dus ik hoop dat dit al een stuk gaat schelen voor wat betreft updates in de toekomst.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Helaas, Julie. Ik kan niet verder terug kijken dan 12 november 2015. Die Windows 10 update is voor die tijd geïnstalleerd. Ook als ik de zoekfunctie gebruik kan ik hem niet vinden. Toch groeit de hoop dat het uiteindelijk wel moet lukken. Die update moet gewoon een keer te vinden, en daarmee te verwijderen zijn.

Je eerste tip is wel gelukt. Dus ik hoop dat dit al een stuk gaat schelen voor wat betreft updates in de toekomst.
Wat vreemd dat je maar zo weinig kan zien. Op mijn laptop kan ik ruim 500 updates zien; helemaal terug naar 2010.

Weet je zeker dat je na de eerste lijst met updates te hebben geopend, je ook stap 4 en 5 deed?

Note: het kan eventueel even duren voor een volledige lijst is samengesteld. Get windows 10 (3035583) zal ergens in de zomer zijn geïnstalleerd bij de eerste release.
3. Klik op "Geschiedenis van updates weergeven" - Je krijgt dan een lijst met recentelijk geïnstalleerde updates
4. Klik op "Geïnstalleerde updates" voor de volledige lijst. In dit scherm zit een zoekbalk.
5. Type "KB3035583" in deze zoekbalk - Klik op die update met rechter muisknop en klik op "Verwijderen"

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe zet ik meldingen van Windows 10 stop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Julie, het is gelukt, je hebt me op het juiste spoor gezet. Ik ben even gaan googlen op die ene code, en toen kwam ik op een link van ComputerIdee. Daar stond het precies in. In feite zijn het de stappen die jij ook al aangaf, maar ik moest een ander pad volgen, en dat lukte wel.

De betreffende update heb ik gevonden, en nog snel ook. Het verwijderen was al eng maar toen moest de boel opnieuw opgestart en geïnstalleerd worden, en dat duurde en duurde... scherm zwart, o jee, daarna weer updates installeren en wachten en wachten... maar het ging goed!

De tweede stap in de link had ik al gezet, daarna nog de derde stap. Het was niet alleen een kwestie van het vinkje verwijderen (dat er overigens ook weer stond), met rechtsklikken kon ik voor 'verbergen' kiezen. Nu moet het goed zijn.

Hier de link:
http://www.computeridee.nl/nieuws/verwi ... eserveren/

Dus nu hopen dat het allemaal is gelukt. Met het opnieuw opstarten vond ik de computer wel een stuk trager, misschien dat dat nog bijtrekt. We zien het wel. Wat een gedoe om die spam kwijt te raken. :(

Gesloten