LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP DV9000 display probleem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Olibaron
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:39

HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Olibaron »

Hallo iedereen.
Ik ben in het bezit van een hp dv 9760ed notebook. Het display is na iets meer dan een jaar er mee opgehouden. (sneeuw etc).

Nu schijnt dit een bekend probleem te zijn, alleen HP wil er niets aan doen. Ik ben nu mensen aan het verzamelen die hetzelfde probleem hebben.

Als dit zo is, reageer dan op deze thread

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Heb je deze in een fysieke winkel gekocht?
Zo ja, mag je er vanuit gaan dat je laptop langer dan een jaar meegaat en moet de winkelier deze kosten betalen.

Okkelnootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2009 21:06

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Okkelnootje »

Ik heb het zelfde probleem, het begon met sneeuw en nu doet hij helemaal niets meer :(
Alleen de lampjes gaan branden als ik hem aanzet.
Is waarschijnlijk het probleem dat het moederboard overleden is.
Ik heb de pavilion 9580ed serie

peu304
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2009 19:22

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door peu304 »

De notebook van mijn vader heeft hetzelfde probleem.
Het display blijft grijs van kleur.
De laptop is na de garantie nog gratis gerepareerd, maar na een half jaar weer kapot.
Nu zegt HP, succes ermee.

Hoe kunnen we met elkaar hier iets aan doen?

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door gsm-it »

Is de laptop, links boven bij de AAN/UIT knop en het linker scharnier, misschien te warm geworden? In dat geval is de ventilator ook bijna altijd goed hoorbaar.
Ik heb opgemerkt dat mijn dv9000 laptop te heet werd na de update met de NVIDIA driver van april 2009. Na terugzetten van de oude driver bleef de ventilator weer rustig en werd de laptop niet meer te warm.

Te warm worden is slecht voor de processor, de video adapter en ook voor het linker scharnier.

marcioso
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2009 10:17

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door marcioso »

Ook ik heb dit probleem gehad met mijn DV6134 en die is er uiteindelijk mee opgehouden. De garantietermijn bij HP is verlengt het vervelende alleen is dat de symptonen pas na de garantie zichtbaar worden. Ik heb dus een defecte notebook in de kast liggen die niet meer wordt gerepareerd onder garantie

tekzunited
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:06

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door tekzunited »

De meeste laptops die dit soort dingen hebben komt meestal doordat ze nog de verkeerde videokaart chip productie bevatten van NVIDIA.
Dit is zo verkeerd afgesteld dat ie niet tegen schommelingen kan qua temperaturen.

Meestal brand de videokaart door en beschadigd de moederboard waardoor ook meestal de wireless enzv uitvalt.

Vervolgens door een zwart scherm, die zodra je overnieuw opstart zwart blijft. Lampjes knipperen Hij blaast heel even hard en daarna geen geluid meer.

Dit zijn zowieso allemaal verkeerde producties en hebben recht op vervanging aangezien ze gewoon kapotte troep verkopen.

Ooh en het is zeker niet verkeerd je laptop is grondig schoon te maken.

Vergeet ook niet bij het opsturen of meegeven van je laptop de Hardeschijf eruit te halen en het geheugen aangezien dat van jou is en het privegegevens zijn. Ook al zeggen ze dat je je laptop niet mag openen je hebt het recht om te doen en te laten wat je wilt met je hardeschijf zolang je maar niet andere dingen gaat vervangen of mollen :) 8)

ik werd ook btw als een randebiel behandeld na dat ik het probleem had gemeld.

tekzunited
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:06

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door tekzunited »

ooh en omdat het al om een niet deugelijk product gaat moet de verkoper zorgen dat het gerepareerd wordt (dit moet gratis) of er een nieuw product voor in de plaats komt.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

dit is beter om ook even te lezen.
Omdat HP weet dat het om niet deugelijke producten gaat en weet dat deze in omloop zijn, hebben ze helaas niks met dat zogenaamde extra garantie omdat nou eenmaal een product goed moet zijn en niet half afgedankt verkocht mag worden.

Synthy
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2009 00:23

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Synthy »

Ik heb een HP DV9255 laptop, en ook bij mij is onlangs het linker scharnier gebroken.
Contact gehad met HP en deze zeggen "sorry, kan niets voor u doen". Wij geven fabrieksgarantie en die van u is verlopen. Wilt u aanspraak maken op consumentenrecht, went u zich dan tot de verkoper.

Ik ben toen even wat gaan zoeken en schrok mij wild, dit is een wereldwijd probleem (Google maar eens HP Left Hinge). In de V.S. heeft HP onder druk tot eind mei van dit jaar een verlengde garantie gevoerd voor dit probleem. HP Nederland doet net alsof zijn neus bloed. Het reparatiecentrum in Duitsland belde met de prijs voor reparatie, € 367,00 excl. BTW! (is een fixed price, maakt niet uit wat defect is).

Uiteraard ga ik hiermee niet akkoord. Ik ben nu met de verkoper van de laptop in conclaaf, want zij hebben een niet deugelijk product geleverd (non-conformiteitsbeginsel) en wacht nog op de uitslag. HP heeft mijn verkoper gezegd dat coulance er niet in zit en dat ik een klacht bij HP customer care moest indienen.

Wat tekzunited zegt klopt naar mijn mening, de videokaart wordt te heet (komt ook door weinig vuil) en is niet makkelijk schoon te maken (moet je echt de hele laptop uit elkaar halen). Dit zorgt ervoor dat de epoxy van het scharnier langzaam afbrokkeld, met afbreken tot gevolg. Ik denk dat de meeste mensen met dit probleem kunnen bevestigen dat de laptop meer herrie is gaan maken (ventilator grafische kaart). Het is misschien wel zelf te repareren, maar dat kan gewoon niet de bedoeling zijn, het product bevat een productiefout, al vanaf levering. Daarnaast zal het probleem snel weer terugkeren omdat het probleem eigenlijk wordt veroorzaakt door de grafische kaart.

Wordt vervolgd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

Wettelijk gezien is het zeer slecht geregeld.

HP hoeft zich helemaal niet aan de consumentenbescherming te houden.

En doordat de fabrikanten er maar op los klooien, moeten de consument en winkelier dan daar de dupe van zijn?
Het is misschien wel zelf te repareren, maar dat kan gewoon niet de bedoeling zijn, het product bevat een productiefout, al vanaf levering. Daarnaast zal het probleem snel weer terugkeren omdat het probleem eigenlijk wordt veroorzaakt door de grafische kaart.
Bij een productiefout is alleen HP voor aansprakelijk en verantwoordelijk. Zij moeten dan ook voor alle kosten opdraaien.

Dus moet je daarvoor niet bij de winkelier zijn, maar bij de fabrikant: dus HP.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Henk25 »

Wat tekzunited zegt klopt helemaal, deze laptop heeft de GeForce 8400M chip die problemen veroorzaakt.

Gigantisch aantal defecte nVidia-kaarten
Verhittingsprobleem treft alle GeForce 8400M- en 8600M-exemplaren

Het warmteprobleem bij de Geforce 8400m en 8600m is groter dan gedacht.

Het aantal defecte chips in grafische kaarten van nVidia blijkt een stuk groter te zijn dan gedacht. Niet alleen notebooks van HP ondervinden het probleem. Elke laptop met een Geforce 8400M of 8600M loopt een grote kans op oververhitting.

Nvidia heeft het euvel begin deze maand al toegegeven en zegt dat het voor 150 tot 200 miljoen dollar aan terugname- en reparatiekosten gaat uitgeven. Toch zal dit de schade niet dekken. Volgens The Inquirer hebben notebooks van Dell, Asus en andere merken hetzelfde probleem en komt het erop neer dat alle G84- en G86-GPU's zijn getroffen.

De fout ontstaat door oververhitting die langzaam maar zeker opduikt. Omdat laptops meermaals per dag aan en uit worden gezet, ondergaan de kaarten in kwestie meermaals een cyclus waarbij ze warmlopen en vervolgens afkoelen. Dat zorgt in combinatie met een productiefout voor een defect.

Zdnet.be : Gigantisch aantal defecte nVidia-kaarten

Inquirer

jerryvanveggel
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2009 13:13

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door jerryvanveggel »

Ook ik ben in het bezit van een HP DV9760ED en heb sinds kort ook problemen met mijn scherm. Sinds gisteren heb ik helemaal geen beeld meer maar start de laptop wel helemaal op. Aangesloten op LCD-TV via VGA kabel, daar heb ik wel volledig beeld???
Kan dit dan toch te maken met de videokaart, het zogenoemde probleem bij NVIDIA? Erzit een NVIDIA 8400 kaart in

De laptop is trouwens 2 jaar oud en heb geen verlengde garantietermijn.

Synthy
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2009 00:23

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Synthy »

Ik zou nog even een vervolg geven:

Mijn verkoper wil dus niets doen. Aangezien de laptop zakelijk is gekocht wordt het refereren naar het consumentenrecht ook een ander verhaal. De verkoper verschuilt zich achter de fabrieksgarantie (die dus in april 2009 verlopen is) en zegt gewoon "ik kan niets voor je betekenen". Mijn werkgever wil er verder geen actie op ondernemen (geen rechtsbijstandverzekering).
Het enige wat nog rest is een klacht in te dienen bij de customer support van HP. Ongelooflijk dat zoiets gewoon kan. Voor diegene die hem wel prive hebben gekocht en een rechtsbijstandverzekering hebben; de verkoper aanpakken, want volgens mij heb je echt een sterke kans dat de zaak gewonnen wordt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

Synthy schreef:Ik zou nog even een vervolg geven:

Mijn verkoper wil dus niets doen. Aangezien de laptop zakelijk is gekocht wordt het refereren naar het consumentenrecht ook een ander verhaal. De verkoper verschuilt zich achter de fabrieksgarantie (die dus in april 2009 verlopen is) en zegt gewoon "ik kan niets voor je betekenen". Mijn werkgever wil er verder geen actie op ondernemen (geen rechtsbijstandverzekering).
Het enige wat nog rest is een klacht in te dienen bij de customer support van HP. Ongelooflijk dat zoiets gewoon kan.
Helaas voor jou, maar de winkelier staat hierin compleet in zijn recht.
Echter klantvriendelijk is het zeker niet.
Dus de winkelier kan je wel helpen bij de reparatie en dat de laptop gerepareerd wordt.


Voor diegene die hem wel prive hebben gekocht en een rechtsbijstandverzekering hebben; de verkoper aanpakken, want volgens mij heb je echt een sterke kans dat de zaak gewonnen wordt.
Lost aan de ene kant het probleem zeker niet op. Al zou de klant het geld terugkrijgen, blijft wel het probleem bestaan.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

Synthy schreef:Aangezien de laptop zakelijk is gekocht wordt het refereren naar het consumentenrecht ook een ander verhaal.
Je hebt ook dan in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging. (Vervanging is wel lastiger om te krijgen.) Bij een zakelijke verkoop mag de verkoper hiervan in jouw nadeel afwijken. Dit gebeurt in de algemene voorwaarden van de winkel. Als je naar de rechter zou willen hangt een succesvolle afloop stek af van of hierbij wel aan alle regels zijn voldaan.

Bij een fysieke winkel moeten de algemene voorwaarden ter hand worden verstrekt. Er naar verwijzen in de overeenkomst niet voldoende. De bewijslast hiervoor ligt in beginsel bij de winkel. Als je een contract ondertekent kan de bewijslast op jouw schouders komen te liggen als je daarmee tevens een verklaring hebt afgeven dat je de AV ontvangen hebt.

Vervolgens kan een beding in de algemene voorwaarden ook nog onredelijk bezwarend voor jou zijn. Dat mag ook niet. Het beperken van de aansprakelijk is bezwarend maar nog niet direct onaanvaardbaar.

Samenvattend: als je hiervoor naar de rechter zou willen dan kun je het beste een beroep doen op art. 7:21 lid 1 sub b + lid 2 BW (kosteloos herstel). Als de verkoper dan aanvoert dat de aansprakelijkheid is uitgesloten in de AV dan betwist je dat. Jij hoeft dat dan niet te bewijzen, mits je geen verklaring hebt ondertekent. Als de verkoper daar niet in slaagt heb jij recht op kosteloos herstel.

alinden
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:25

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alinden »

Hier nog een slachtoffer... :(

Bij mijn HP laptop Pavilion dv9058ea is na twee jaar normaal gebruik, het linker scharnier kapot gegaan, waardoor het beeldscherm is ontwricht en de bevestiging hiervan gedeeltelijk is afgebroken.

HP is blijkbaar ook opgevallen dat dit zeer vaak voorkomt en heeft een korte tijd een speciaal herstelprogramma op haar site geplaatst, waarbij dit gebrek kosteloos hersteld zou worden.

Hoewel mijn scherm bij het open- en dichtklappen altijd al een beetje kraakte en piepte, vermoedde ik nooit dat de schadezo groot zou worden. Ik heb HP op de hoogte gesteld via hun daarvoor bestemde online formulier en na steeds geen reactie te krijgen tenslotte zelf gebeld. Hier kreeg ik te horen dat mijn laptop al dermate verouderde systeemspecificaties heeft dat het niet meer kosteloos gerepareerd zal worden. In plaats daarvan werd mij een betaald herstelprogramma aangeboden waarbij iedere PC buiten de garantie ongeacht het euvel gerepareerd wordt tegen de 'bescheiden' som van € 436,73 inclusief BTW. In verschillende fora zie ik dat anderen met dezelfde klachten ad random wel of niet door HP worden geholpen.

Specificaties lijken me overigens nog steeds heel actueel:
---
Notebook - 17 inch
Intel Core 2 Duo T5500 / 1.66 GHz ( Dual-Core )
Harde schijf: 200 GB - RAM:2048 MB
NVIDIA GeForce Go 7600 PCI Express (512 Mb videogeheugen)
Windows Vista
---
De meeste recente modellen zijn kariger uitgerust.

Aangezien het hier een schade is die zeer veel voorkomt bij dit type lijkt me dit een productie- / fabrieksfout, of zelfs
een ontwerpfout. Volgens mij valt dit daarom ook buiten de standaard garantie te vallen. Ik ben niet op de hoogte gesteld van het extra herstelprogramma, hoewel ik wel direct na aanschaf op hun aanraden mijn gegevens op de HP-site heb ingevuld,

voor het verkrijgen van extra service en berichten over mijn model. In plaats hiervan krijg ik vele reclame mails van ze over nieuwe modellen.

Heeft iemand inmiddels wel een bevredigende oplossing aangeboden gekregen?

Drambuie
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 sep 2009 13:08

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door Drambuie »

Bij een DV9058ea heeft HP recent (voorjaar 2009) buiten de garantie nog kostenloos het linker scharnier en de defecte beeldschermophanging gerepareerd.
Er werd door mijn in het telefoontje met HP naar de Amerikaanse terugroepactie verwezen.
De laptop werd kostenloos thuis opgehaald en gebracht.

Sinds 2 weken is de videokaart gesneuveld en daarover geeft HP nu "niet thuis" !
:(

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Bij een productiefout is alleen HP voor aansprakelijk en verantwoordelijk.
Ik kan melden dat een winkel die mij een TV had verkocht met een productie fout ook eerst dat standpunt in nam. Nadat ik ze gewezen heb op een aantal wetsartikelen en gevraagd waar ik de de dagvaarding naar toe moet sturen piepen ze nu "we willen u alleen melden dat wij in overleg zijn met hoofdkantoor". Zij voelen de bui al hangen, denk ik.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door BBCS »

alfatrion schreef:
BBCS schreef:Bij een productiefout is alleen HP voor aansprakelijk en verantwoordelijk.
Ik kan melden dat een winkel die mij een TV had verkocht met een productie fout ook eerst dat standpunt in nam. Nadat ik ze gewezen heb op een aantal wetsartikelen en gevraagd waar ik de de dagvaarding naar toe moet sturen piepen ze nu "we willen u alleen melden dat wij in overleg zijn met hoofdkantoor". Zij voelen de bui al hangen, denk ik.
Worden weer helaas twee zaken door elkaar gehaald.
(Juristen kunnen er schijnbaar ook een handje van)

Dat de verkopende partij verplicht is om het probleem op te lossen, daarover hoeven we niet te discussiëren.
Alleen is de schuldige partij bij een productiefout de fabrikant en niet de winkelier.
Dus is het belachelijk om de winkelier voor iets te straffen waar hij noch part noch deel schuld aan is.
De fabrikant is dan fout en niemand anders.
Dat heeft niks te maken met het feit dat de winkelier het aanspreekpunt is voor de consument.

Als ik voor een ander bedrijf producten maak en ik maak fouten, dan krijgt dat andere bedrijf die aan de eindverkoper verkoopt de **** over zich heen en ik ben dan als fabrikant de lachende partij. Want ik ben dan niet rechtstreeks aan te pakken, en als ik verdom om het probleem op te lossen. Wie doet me wat!

Het is goed dat de verkopende partij voor de consument het aanspreekpunt is, maar doordat men nu ook de winkelier als fabrikant beschouwd, worden de problemen van de fabrikanten niet of zeer moeilijk opgelost.

Kijk eens naar de problemen van de PS3 en de X-box.
Hoelang is dat al aan de gang?
Toch belachelijk!

Ik ben van mening dat als de fabrikanten rechtstreeks daarover aangepakt en aangesproken hadden kunnen worden, dat de problemen veel sneller opgelost zouden zijn.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP DV9000 display probleem

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Alleen is de schuldige partij bij een productiefout de fabrikant en niet de winkelier.
Dus is het belachelijk om de winkelier voor iets te straffen waar hij noch part noch deel schuld aan is.
Ik stel niet dat de winkelier schuld heeft noch dat ik er op uit ben om de winkelier te straffen.
BBCS schreef:Want ik ben dan niet rechtstreeks aan te pakken, en als ik verdom om het probleem op te lossen. Wie doet me wat!
Het is niet mijn verantwoordelijk als koper om mistanden van fabrikant aan te pakken. Al zou de fabrikant aansprakelijk kunnen houden voor dit gebrek, dan nog zou ik daar niet voor kiezen. Dat is simpel weg niet in mijn belang. Mijn rechtspositie is het sterkst als ik de winkelier voor de rechter daag.

Gesloten