LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huismerk inkten van 123inkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door JtC »

Heeft er iemand ervaring met de huismerkinkten van www.123inkt.nl? Ik heb daar recentlijk 4 Epson pigmentinkt-cartridges aangeschaft (dus niet de originelen) en ze doen het alle 4 slecht/niet. Zelfs na meer dan 6 x reinigen werken ze niet of een beetje. De printerkop werkt prima op de originele Epson inkten. Het toeval wil dat ik dit huismerk via een andere leverancier al een keer eerder heb gehad (daar kwam ik pas achter toen ik de spullen van 123inkt binnen kreeg) en daarmee had ik exact hetzelfde probleem: reinigen als een gek en na tig keer nog geen resultaat. Nadat ik een nieuwe originele Epson erin deed, werkte het weer perfect. Lijkt me geen toeval dus?...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zelfde ervaring met 123inkt, maar ook met andere "vreemdmerk" cartridges. Ik koop tegenwoordig alleen nog maar originele cartridges. Het is wat duurder maar kwalitatief een stuk beter. Als je ook foto's wilt printen loont het helemaal om merkcartridges te gebruiken: de kleuren kloppen veel meer dan met namaakinkt, en de kwaliteit is veek consistenter.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door tennis »

Heb je hier je klacht al laten weten?

http://www.123inkt.nl/page/garantievw.html

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door JtC »

Ik had 123 een e-mailtje gestuurd omtrent dit probleem. Inmiddels kom ik erachter dat een automatische reiniging beter werkt dan een manuele reiniging. Inmiddels zijn er 3 kleuren gangbaar en eentje nog niet. Maar god, wat kost dat een hoop inkt. Heb zo bijna een paar volle cartridges erdoorheen gedraaid. Misschien nog een keer reinigen en dan verder kijken.

Maar het lijkt me niet geheel de bedoeling, want op deze wijze bespaar je niet, maar kost het alleen maar meer. Inderdaad, originelen zijn de beste. Maar proberen kan. Als het echt goed zou werken, dan scheelt het de helft in aanschafkosten.

superklaver

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door superklaver »

ik heb er geen ervaring mee, maar heb er juist aan zitten denken om huismerk inkt te kopen. dit omdat ik nu met de originele inkt van epson ook iedere keer de inkt moet vervangen. heb vorige keer 4 maal de printkoppen reiniging uitgevoerd voordat die het deed. had eigenlijk nog een tussendoor gemoeten. maar vond het wel welletjes. maar ik ga denk ik tegenwoordig of bij de supermarkt of bij mijn ouders printen. zo vaak hoef ik gelukkig niet te printen. in ieder geval niet vaak genoeg om een nieuwe printer aan te schaffen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door tennis »

Ja sommige merken zijn gewoon k.....n.
Ik heb voor mijn Canon ook langer moeten zoeken, maar nu de perfecte cartridge gevonden.
Ik koop deze op de wekelijkse markt en het Merk is iColor, instoppen en werkt zonder reiniging.

Welk typ Epson heb je, als ik mag vragen?

superklaver

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door superklaver »

ik heb een epson stylus sx-100

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tennis schreef:Ja sommige merken zijn gewoon k.....n.
Ik heb voor mijn Canon ook langer moeten zoeken, maar nu de perfecte cartridge gevonden.
Ik koop deze op de wekelijkse markt en het Merk is iColor, instoppen en werkt zonder reiniging.

Welk typ Epson heb je, als ik mag vragen?
Het probleem met vreemdmerk cartridges is dat de samenstelling niet te garanderen is. nu kan het goed zijn, maar een volgende lading kan een andere samenstelling bevatten. zeker als de kleur belangrijk is geeft dat problemen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

In de praktijk geven Brother "neppers" bijna nooit problemen: er zit 1. geen printkop aan vast en 2. er zit geen chip op.
Koop deze trouwens in de massa via Ebay: gemiddelde kosten per patroon (incl. verzendkosten) nog geen 2 euro :shock:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door tennis »

L.Rozenwater schreef:In de praktijk geven Brother "neppers" bijna nooit problemen: er zit 1. geen printkop aan vast en 2. er zit geen chip op.
Koop deze trouwens in de massa via Ebay: gemiddelde kosten per patroon (incl. verzendkosten) nog geen 2 euro :shock:
Zijn de Epson Neppers dan ook goed?
Ik heb daar recentlijk 4 Epson pigmentinkt-cartridges aangeschaft

plaatvoorjekop

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door plaatvoorjekop »

Voor thuis gebruik voldoet dit prima. Bestel er al jaren.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door flepp »

Heb paar maal namaak patronen gekocht doch is mij niet goed bevallen gaf niet wat het beloofde, noemt geen merk welk ik gebruikt maakt er ook geen reclame voor alleen dat het inkt beter voldoet als het namaak.

jojo75
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2011 10:11

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door jojo75 »

ik heb een toner van ze gekocht van het huismerk, ging niet zolang mee als ze opgeven en een ander begon vlekken te vertonen bij het printen

123inkt
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:14

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door 123inkt »

De 123inkt huismerk producten behoren gelijkwaardig te zijn aan het originele product. Mocht er onverhoopt toch een probleem zijn met een product kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice. Op het 123inkt huismerk wordt een levenslange garantie verstrekt dus u kunt hier altijd aanspraak op maken.

U kunt een bericht sturen naar [email protected]. Geef duidelijk aan wat het probleem is en welk printer type het betreft. Wij lossen het probleem dan zo spoedig mogelijk voor u op.

Met vriendelijke groet,
123inkt.nl

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik kocht voor mijn Epson Stylus sx105 ook altijd nep, maar ik vind het niks dus al een tijd koop ik alleen de originele. Gewoon via de Epson website zonder verzendkosten.

MrN
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2010 20:48

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door MrN »

Heb precies hetzelfde gehad uiteindelijke vele onkosten moeten maken om wel te kunnen printen. Uiteindelijk heb ik de inkt wel terug kunnen sturen maar de gemaakte onkosten niet vergoed gekregen. Dit is dus 1 keer maar nooit weer 123inkt voor mij.

Ook de arrogante houding van de klantenservice heeft mij erg gestoord.
Bij het negeren van de vragen wordt er gewoon gezegd dat mijn mail niet meer wordt gelezen en wordt verwijderd.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door madfred »

Ik heb een aantal cartridges (huismerk) besteld bij 123inkt voor een Brother printer. Deze gebruik ik nu een week of twee, en tot nu toe geen problemen gehad. De kleur is goed, geen noodzaak voor reinigen. Dus voor mij echt wel voor herhaling vatbaar.

f.devoigt
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jun 2004 20:37

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door f.devoigt »

Ik heb een brother printer , en ook diverse kennissen van mij, de cartridges van 123 inkt werken prima, zitten een stuk voller dan de originelen, en kosten een fraktie van de originele prijs. Ook na langere tijd niet te hebben geprint werken ze nog prima.
De levering is altijd binnen enkele werkdagen, en vaak binnen 2 werkdagen'.
Voorheen had ik een canon, en daar werkten de cartridges ook prima in. Alleen was er bij foto afdrukken nogal wat verkleuring. Maar dat kun je voor deze prijzen wle accepteren. Als je veel foto's print koop dan een set originelen voor dit werk. :)

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door Rinus M »

Heb hier 3 printer staan met inkt-cardgeridges nooit geen problemen.
Bestel wel de inkt-cardridge met de chip, om eventuele problemen te voorkomen.
Daarnaast ook nog een laserprinter met een toner van het huismerk, ook nooit geen problemen. Het scheelt een hoop geld, en de kwaliteit is goed.

Groet,
Rinus

JohanJans
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2011 00:19

Re: Huismerk inkten van 123inkt

Ongelezen bericht door JohanJans »

Bij de toners (eigen merk 123inkt/Digital Revolution) heb ik verschillende ervaringen.

Deze toners waren na 30% al versleten bij de HP Laserjet4550C, de beloofde garantie werd niet nagekomen erg jammer.

De toners voor de HP Laserjet2840C doen het tot nu toe goed, wel geeft het veel vervuiling in de printers.

Gesloten