LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Installeren van gekochte software lukt niet op nieuwe pc

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Installeren van gekochte software lukt niet op nieuwe pc

Ongelezen bericht door Jasper45 »

alfatrion schreef:
16 mar 2021 02:02
Ik vind het verhaal wel vreemd. Je processor wordt niet ondersteunt? Wat speelt hier?
Vraag me al sinds het verschijnen van diens OP af of TS op zijn nieuwe laptop Windows Professional heeft.
Althans moest ik destijds zelf iets bijzonders doen aan de Instellingen om te kunnen inloggen op mijn gewone thuisnetwerk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Installeren van gekochte software lukt niet op nieuwe pc

Ongelezen bericht door sjohie »

Jasper45 schreef:
17 mar 2021 12:17
alfatrion schreef:
16 mar 2021 02:02
Ik vind het verhaal wel vreemd. Je processor wordt niet ondersteunt? Wat speelt hier?
Vraag me al sinds het verschijnen van diens OP af of TS op zijn nieuwe laptop Windows Professional heeft.
Althans moest ik destijds zelf iets bijzonders doen aan de Instellingen om te kunnen inloggen op mijn gewone thuisnetwerk.
Zag laatst op het youtube kanaal van Linus Tech Tips dat ze aan de gang waren met een homegrown Chinese X86 processor, dus niet eentje van AMD of Intel, daarmee kan je inderdaad tegen dit soort dingen aanlopen.

Maar goed. TS zei eerder dat het een HP laptop betreft, dus dan kan het zoiets geks niet zijn, die werken alleen met Intel of AMD processors.

capenn
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2015 02:28

Re: Installeren van gekochte software lukt niet op nieuwe pc

Ongelezen bericht door capenn »

Zet Linux Ubuntu (of een andere Linuxversie, op je computer en je hebt dit probleem nooit meer! Je kunt er ook oude Windows programma's op draaien. En alles gratis! Succes.

Cro
Berichten: 2076
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Installeren van gekochte software lukt niet op nieuwe pc

Ongelezen bericht door Cro »

capenn schreef:
17 mar 2021 16:18
Zet Linux Ubuntu (of een andere Linuxversie, op je computer en je hebt dit probleem nooit meer! Je kunt er ook oude Windows programma's op draaien. En alles gratis! Succes.
Uiteraard, want vrijwel alle voor Windows geschreven software zal zonder problemen native draaien onder linux.

Gesloten