LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamikaze-printers van Canon

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

XiniX_ schreef:
11 okt 2019 11:44
BL2 schreef:
11 okt 2019 11:31
Het is nogal een zware beschuldiging tegen een multinational. Hoop dat het geen laster is en Canon een zaak tegen XiniX begint.
Bij stafrechtelijke procedures zal de eigenaar van dit forum uw IP-adres moeten afstaan.....
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Dus u deelt de bewijzen niet? Wat heeft het nut van het topic dan?
Laatst gewijzigd door Radar op 11 okt 2019 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-respectvolle passage verwijderd

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

grun schreef:
11 okt 2019 11:28
Deze praktijk is helaas ook mijn ervaring met dit merk. Ik heb een flatbed scanner, de Lide 100. Doet het prima, maar drivers voor nieuwe Windows versies maken ze niet.
De vorige keer had ik een Lide 30 onder Windows XP. Daarna kwam Windows 7, geen driver te bekennen. Enigszins verbaasd heb ik toen nog de klantenservice gevraagd wanneer die kwam. Niet, zeiden ze doodleuk, koop maar een nieuwe scanner want dat is ons verdienmodel. Heb ik nog gedaan ook want ik zat destijds omhoog qua tijd. En nu weer hetzelfde met de overstap naar Windows 10. Ik heb een scanner van een ander merk gekocht.

Wat ze vergeten is dat ze ook printers en camera's maken. Ik denk niet dat mijn volgende camera van dit merk zal zijn, ook al zullen dat misschien prima toestellen zijn. Bij mij levert de merknaam toch een beetje wrange nasmaak op.

Het is niet dat de ondersteuning wegvalt, het is de firmware die mijn printer saboteert... Canon kan alle printers die net over de datum zijn saboteren zodat ze niet meer functioneren en op hoge kosten naar de (Totaal overbodige) reparatie moeten, dus niemand doet dat... En dan moet de gebruiker een nieuwe kopen... KASSA...

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

NeoDutchio schreef:
11 okt 2019 11:49
XiniX_ schreef:
11 okt 2019 11:44
BL2 schreef:
11 okt 2019 11:31
Het is nogal een zware beschuldiging tegen een multinational. Hoop dat het geen laster is en Canon een zaak tegen XiniX begint.
Bij stafrechtelijke procedures zal de eigenaar van dit forum uw IP-adres moeten afstaan.....
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Dus u deelt de bewijzen niet? Wat heeft het nut van het topic dan?
Ik kan hier geen afbeelding plaatsen of video als bewijs, maar ik heb dat wel, NeoDutchio...
Laatst gewijzigd door Radar op 11 okt 2019 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-respectvolle passage verwijderd

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

berndv schreef:
11 okt 2019 11:42
XiniX_ schreef:
11 okt 2019 10:40
Bewijzen zo niet geruchten zijn volop op internet te vinden
zou u ze eens willen delen hier? Ik ben lui en heb geen zin om uw argumenten op te gaan zoeken. Ben wel benieuwd naar die bewijzen.
2 seconden werk... Ben je te lui om dit te lezen?...

Beste forumleden,

Mijn schoonzus heeft twee jaar geleden een nieuwe Canon Pixma wifi printer MP560 gekocht. Enkele weken geleden vertelde ze mij dat de printer niet meer printte en de fout B200 weergaf in het printerscherm.

De B200 fout wordt door Canon omschreven als ‘ een fout die kan optreden als gevolg van een hardwarestoring in de printer of de printkop’ . De instructie op de website van Canon om deze fout op te lossen is:

Controleer op oranje, beschermende tape of wit piepschuim en verwijder het
Controleer of er zich geen vreemde voorwerpen in de printer bevinden (bijvoorbeeld een paperclip) en verwijder deze, indien nodig

Deze bleek niet van toepassing op de printer, en het bedrijf instrueert de klant om de printer naar het servicecenter terug te sturen voor reparatie.

Mijn schoonzus heeft de printer zo’n twee jaar geleden voor ongeveer 50 euro gekocht; de wettelijke garantietermijn is inmiddels verstreken en de kosten van de printer zijn zodanig laag dat het waarschijnlijk meer geld gaat kosten om de printer op te sturen en evt. te repareren dan een nieuwe te kopen. Niet echt duurzaam op deze manier; iedere twee jaar een nieuwe printer.

Op het internet circuleren diverse klachten over de B200 fout, die bij meerdere Canon printers optreed en niet of zeer moeilijk op te lossen is. In sommige gevallen kan via een trucje de fout worden opgeheven, maar dit werkte ook niet bij deze printer.

We zien ons waarschijnlijk genoodzaakt om een nieuwe printer te moeten kopen, waarschijnlijk niet meer van het merk Canon, omdat de aard van de oplossing (terug sturen naar het reparatiecentrum) meer kost dan het kopen van een nieuwe printer. In deze tijd van duurzaamheid niet de beste oplossing. Ook lijkt Canon zich, getuige de berichten op weblogs over deze fout, hiervoor geen oplossing te hebben gevonden.

Is dit probleem herkenbaar bij andere forumleden?

Bedankt voor jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Irene J.
De B200-melding is helaas een veelvoorkomende foutmelding bij Canon-printers, die verrassend vaak optreedt als de garantie na 2 jaar nét verlopen is. Op onze website Klachtenkompas.nl zijn er tientallen klachten over te vinden.

Reden om contact op te nemen met Canon, dat zich (niet verrassend) op de vlakte hield: lees er meer over op onze website.

Bekijk origineel

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door sylvesterb »

XiniX_ schreef:
11 okt 2019 11:37
en Nee is niet gewoon pech... Dit is sabotage... Er kwam een firmwareupdate en het eerste wat de printer meldde was: Error B203... Printer is kapot en moet hersteld worden... Dat is geen pech, dat is opzettelijk een printer uitschakelen om mij te dwingen een nieuwe te kopen...
De error B203 heeft met de printerkop te maken, in officiële Canon cartridges zit altijd een nieuwe kop. Niets te maken dus met sabotage. Het is ook veelal op te lossen.

1 printer uit doen
2 indrukken rood knopje (triangel in cirkel) en blijven indrukken
3 indrukken aan/uit knopje en blijven indrukken
4 loslaten rood knopje (aan/uit blijven indrukken)
5 2 keer rood knopje indrukken
6 loslaten aan/uit knopje
Nu start de printer goed op

Je hele sabotage verhaal staat zover ik kan zien maar 1 keer op internet. Wel staan op veel andere plekken gewoon de oplossing en gebruikers melden ook dat dit werkt.

https://printerfaq.com/canon-error-b203-working/

Je doet een grove beschuldiging richting een internationaal bedrijf. Over gevolgen hoef je je denk ik geen zorgen te maken genoeg alu hoedjes verhalen op het internet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door berndv »

XiniX_ schreef:
11 okt 2019 12:00
2 seconden werk... Ben je te lui om dit te lezen?...
NIet te lui om te lezen, te lui om argumenten te gaan zoeken die uw bewering gaan bevestigen. Ik ben van mening dat als iemand iets beweert, dit ook moet beargumenteren. Sterker nog, zelfs de huisregels, alwaar u akkoord mee bent gegaan geven dit aan, niet ongefundeerd beschuldigen, maar kom met argumenten.

Maar goed, als ik dus ga zoeken op deze tekst dan lijkt het te komen van het forum van de consumentenbond. (zo lui ben ik dus toch niet). Die hebben er zelfs een hele pagina aan gewijd. Als u dat nou gewoon direct hier neer had gezet, was het wel wat eenvoudiger geweest. Gewoon een tip hoor, doe er mee wat u wilt.

Maar goed, dan is het wel lastig dat de meeste meldingen bij de consumentenbond gaan over de B200 melding en hoewel die van u er wel op lijkt, is B203 geen B200, waar wel veel meldingen over te vinden zijn.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gebruik je soms goedkope huismerk cartridges?

Probeer eens één of meerdere van deze oplossingen https://www.google.com/search?q=canon+b ... 15&bih=558

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

sylvesterb schreef:
11 okt 2019 12:04
XiniX_ schreef:
11 okt 2019 11:37
en Nee is niet gewoon pech... Dit is sabotage... Er kwam een firmwareupdate en het eerste wat de printer meldde was: Error B203... Printer is kapot en moet hersteld worden... Dat is geen pech, dat is opzettelijk een printer uitschakelen om mij te dwingen een nieuwe te kopen...
De error B203 heeft met de printerkop te maken, in officiële Canon cartridges zit altijd een nieuwe kop. Niets te maken dus met sabotage. Het is ook veelal op te lossen.

1 printer uit doen
2 indrukken rood knopje (triangel in cirkel) en blijven indrukken
3 indrukken aan/uit knopje en blijven indrukken
4 loslaten rood knopje (aan/uit blijven indrukken)
5 2 keer rood knopje indrukken
6 loslaten aan/uit knopje
Nu start de printer goed op

Je hele sabotage verhaal staat zover ik kan zien maar 1 keer op internet. Wel staan op veel andere plekken gewoon de oplossing en gebruikers melden ook dat dit werkt.

https://printerfaq.com/canon-error-b203-working/

Je doet een grove beschuldiging richting een internationaal bedrijf. Over gevolgen hoef je je denk ik geen zorgen te maken genoeg alu hoedjes verhalen op het internet.
Dank je voor de reactie... Je oplossing werkt heel even, hij print daarna één pagina, maar dan toch weer de fout B203...

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

Het begin van de oplossing is er... ;)

Cro
Berichten: 2064
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Cro »

Dit soort topics zijn echt waardeloos zonder feitelijke onderbouwing van de TS met een flink stuk bewijsvoering.
Zomaar wat quotes rondstrooien, niets onderbouwen, eigenlijk belachelijk dat soort topics langer dan laten we zeggen een uurtje online staan.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vind ik het topic niet helemaal waardeloos. De start mag dan wat ongelukkig zijn, de foutmelding van de TS komt kennelijk vaker voor. En er blijkt in veel gevallen dus een verklaring en een oplossing voor te zijn.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat komt omdat de forumleden het topic alsnog waardevoller hebben gemaakt door naar een oplossing toe te werken in plaats van naar complottheorien. Dat is bepaald niet aan TS te danken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:
11 okt 2019 13:58
En er blijkt in veel gevallen dus een verklaring en een oplossing voor te zijn.
En die verklaring heeft dus niets te maken met de beschuldigingen die in de OP geuit werden.

XiniX_
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 feb 2019 12:52

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door XiniX_ »

berndv schreef:
11 okt 2019 14:09
witte angora schreef:
11 okt 2019 13:58
En er blijkt in veel gevallen dus een verklaring en een oplossing voor te zijn.
En die verklaring heeft dus niets te maken met de beschuldigingen die in de OP geuit werden.
Wat is OP?... TS vond ik al wel, Topic Starter... :-)...

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

OP is OpeningsPost.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
11 okt 2019 13:58
En er blijkt in veel gevallen dus een verklaring en een oplossing voor te zijn.
Dat is in dit topic nog niet het geval. Of deze conclusie uit dit topic getrokken kan worden? Lijkt me niet.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Radar »

Twee berichten en een paar passages verwijderd. Gelieve het verder weer respectvol en constructief te houden, ook als u het niet of slechts gedeeltelijk met elkaar eens bent.

Alvast bedankt!

Radar ^KL

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
11 okt 2019 15:12
witte angora schreef:
11 okt 2019 13:58
En er blijkt in veel gevallen dus een verklaring en een oplossing voor te zijn.
Dat is in dit topic nog niet het geval. Of deze conclusie uit dit topic getrokken kan worden? Lijkt me niet.
'In veel gevallen' is algemeen. Het klopt dat de TS weliswaar nog geen oplossing lijkt te hebben, maar de genoemde oplossing zou voor anderen die dit topic bieden juist wel soelaas kunnen bieden. En daarmee, want dat is waar het om ging in het bericht waaruit je quote, is het topic alsnog redelijk waardevol geworden.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Berteman »

grun schreef:
11 okt 2019 11:28
Deze praktijk is helaas ook mijn ervaring met dit merk. Ik heb een flatbed scanner, de Lide 100. Doet het prima, maar drivers voor nieuwe Windows versies maken ze niet.
De vorige keer had ik een Lide 30 onder Windows XP. Daarna kwam Windows 7, geen driver te bekennen. Enigszins verbaasd heb ik toen nog de klantenservice gevraagd wanneer die kwam. Niet, zeiden ze doodleuk, koop maar een nieuwe scanner want dat is ons verdienmodel. Heb ik nog gedaan ook want ik zat destijds omhoog qua tijd. En nu weer hetzelfde met de overstap naar Windows 10. Ik heb een scanner van een ander merk gekocht.

Wat ze vergeten is dat ze ook printers en camera's maken. Ik denk niet dat mijn volgende camera van dit merk zal zijn, ook al zullen dat misschien prima toestellen zijn. Bij mij levert de merknaam toch een beetje wrange nasmaak op.
Dat randapparatuur het onder een nieuwe Windows versie niet meer werkt, is niet alleen de fabrikant van de randapparatuur aan te rekenen. Het is toch echt Microsoft die de 'standaarddriver' maakt waar in de meeste gevallen printers en scanner mee kunnen werken.

Ik heb nog een stokoude matrix labelprinter van IBM: sinds de introductie van het succesnummer Windows Vista werkt die niet meer onder Windows maar (via een verloopkabel) aangesloten op de MacBook Pro, print die nog steeds...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door renewouters »

XiniX_ schreef:
11 okt 2019 11:52
NeoDutchio schreef:
11 okt 2019 11:49
XiniX_ schreef:
11 okt 2019 11:44


[Tekst verwijderd door de Moderator]
Dus u deelt de bewijzen niet? Wat heeft het nut van het topic dan?
Ik kan hier geen afbeelding plaatsen of video als bewijs, maar ik heb dat wel, NeoDutchio...
DEEL DAT DAN OOK!!!!! En als je het niet met ons wilt delen begin dan een rechtzaak. Er is vast wel een jurist die zich wil profileren in een zaak tegen zo'n groot bedrijf. Tenzij je natuurlijk geen bewijzen hebt.

Gesloten