LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamikaze-printers van Canon

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door gosewijn »

Lang geleden is er al eens iets op tv geweest ,dacht radar, zelfde probleem .als het niet hp was , was de printer op slot . Is later veranderd je mag het origineel 3 maal vullen ander weer blokkade. nu snap ik dat mijn foto printer het niet werkt , geen origineel.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk is dit redelijk vergelijkbaar met het probleem van de TS. Net zo'n soort complot uitgaande van de fabrikant.


Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat die firmware precies na de garantietermijn komt, dat is toch onzin. Firmware wordt per model op hetzelfde moment uitgerold, maar niet elke printer wordt op hetzelfde moment verkocht. Als ik nu zo'n printer zou kopen, dan zou deze volgens TS direct onbruikbaar zijn en zou ik dus lekker binnen de garantie een nieuwe krijgen, die ook direct kapot is, enzovoort. Dit lijkt me niet echt een logisch verhaal.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door grun »

Berteman schreef:
11 okt 2019 19:16
Dat randapparatuur het onder een nieuwe Windows versie niet meer werkt, is niet alleen de fabrikant van de randapparatuur aan te rekenen. Het is toch echt Microsoft die de 'standaarddriver' maakt waar in de meeste gevallen printers en scanner mee kunnen werken.
Meestal werkt zo'n standaard driver van Microsoft inderdaad, maar niet bij scanners van dit merk. Wat zou kunnen werken is het aanmaken van een virtual machine onder Windows 10 en daarin dan een oudere versie van Windows installeren. Dat vind ik een hoop gedoe en een moeilijke oplossing voor iets wat heel makkelijk te programmeren zou zijn. Het is een bewuste keuze van dit merk waar ik iets op tegen heb. Ik voel me gelukkiger bij een ander merk die hun producten langer ondersteunen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door 16again »

XiniX_ schreef:
11 okt 2019 11:50
Het is niet dat de ondersteuning wegvalt, het is de firmware die mijn printer saboteert... Canon kan alle printers die net over de datum zijn saboteren zodat ze niet meer functioneren en op hoge kosten naar de (Totaal overbodige) reparatie moeten, dus niemand doet dat... En dan moet de gebruiker een nieuwe kopen... KASSA...
Een printer op afstand onklaar maken om een nieuwe te kunnen verkopen is in mijn beleving een gedachtenkronkel:
Op de consumentenprinters wordt immers nauwelijks verdiend. Printerhandel wordt pas lonend als de consumenten bijbehorende inkt gaan kopen.

Een remote firmware update kan wel "lonend" zijn, indien gebruik van 3rd party inkt cartridges hiermee wordt voorkomen

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Kamikaze-printers van Canon

Ongelezen bericht door grun »

16again schreef:
12 okt 2019 07:25
Op de consumentenprinters wordt immers nauwelijks verdiend. Printerhandel wordt pas lonend als de consumenten bijbehorende inkt gaan kopen.
Nu worden de printers bijna tegen kostprijs weg gegeven en is de inkt waanzinnig duur. Waarom niet gewoon een normale prijs vragen voor zowel de printer als de inkt? Als de inkt niet zo extreem duur zou zijn, hadden de klanten ook minder reden om third party inkt te kopen.
Om dat tegen te gaan, worden er nu trucs bedacht met chips in cartridges of aangepaste firmware, zoals in het geval van TS. Anderen bedenken daar dan weer tegenmaatregelen voor, zoals chip resetters om de cartridge voor de gek te houden. Dit alles zou niet nodig hoeven zijn als de fabrikanten ophouden met deze prijspolitiek.

Gesloten