LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Rkaraoz
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2017 01:29

Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Rkaraoz »

Geachte Leden,

Ik zit met een probleem met mijn IPad, Ik gebruik het al sinds 2012, het is mijn eerste IPad. Dit jaar moest ik na het vastlopen, terug zetten op fabriek instellingen. Alleen ik kan niet meer mijn IPad activeren en gebruiken. Omdat ik niet meer weet met welke mail adres ik heb geactiveerd. Apple support na drie maanden heen en weer te hebben gecommuniceerd en heb bewijs dat het mijn IPad is. Zelf mijn Leverancier heeft contact met ze opgenomen. Maar tot nu toe kan ik mijn IPad niet gebruiken. Apple zegt dat ik een nieuwe iPad moet aanschaffen. Ik vind het belachelijk dat ze mij niet kunnen helpen. Op mijn IPad staan belangrijke informatie op die ik graag nog wil gebruiken.

Graag zou ik hulp willen inschakelen van trosradar met mijn probleem.

Groeten,

R.Karaoz
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2017 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door bprosman »

Als hij teruggezet is naar fabrieksinstellingen zal er op de iPad zelf geen informatie meer staan, hoogstens in de Apple cloud waarvan je een backup kunt terugzetten mits je je ID hebt. Aan een Apple ID hangt ook een gewoon email adres waar je een copy in krijgt als je bijvoorbeeld een online aankoop doet. Heb je daar helemaal niks meer in ?

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Jetsertje »

bprosman schreef:Als hij teruggezet is naar fabrieksinstellingen zal er op de iPad zelf geen informatie meer staan, hoogstens in de Apple cloud waarvan je een backup kunt terugzetten mits je je ID hebt.
En dat is vermoedelijk ook waar de TS op doelt. Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen kan immers met ieder willekeurig Apple ID ingelogd worden op het apparaat en is activeren met het vorige Apple ID helemaal niet nodig.

Maar omdat TS spreekt over belangrijke bestanden op de iPad, zal de back-up in iCloud wel bedoeld worden. En natuurlijk is die gelinkt met het Apple ID, waarop ingelogd moet worden voordat de instellingen teruggezet kunnen worden.

Ik zie niet in hoe Apple of Radar hiermee zou kunnen helpen als de TS niet eens meer weet om welk Apple ID het gaat. De verantwoordelijkheid om het Apple ID te onthouden ligt geheel bij TS zelf. Iets wat overigens helemaal niet moeilijk moet zijn want het is immers je e-mail adres. En hoeveel e-mail adressen heeft een gemiddeld persoon nu eigenlijk? Misschien 2, maximaal 3. Als je dat al niet kunt onthouden...

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Dirkie »

Waarom zou Apple jouw email adres moet weten en dit op verzoek aan je doorgeven.
Als de gegevens op je iPad (en iCloud) zo belangrijk waren dan vind ik het vreemd dat je het email adres om deze te kunnen benaderen niet meer weet.
Dat is net zo iets als spullen in een kluisje bij de bank doen en de sleutel weggooien. Is de bank dan verantwoordelijk dat jij je sleutel kwijt bent?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom zou Apple jouw email adres moet weten en dit op verzoek aan je doorgeven.
Technisch gezien weten ze dat natuurlijk wel want ze kunnen in de logging/historie wel zien welk email adres er aan dit deviceID gekoppeld zat.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Jetsertje »

bprosman schreef:
Waarom zou Apple jouw email adres moet weten en dit op verzoek aan je doorgeven.
Technisch gezien weten ze dat natuurlijk wel want ze kunnen in de logging/historie wel zien welk email adres er aan dit deviceID gekoppeld zat.
Technisch gezien zijn wel meer dingen mogelijk. Dat betekent niet dat meegeholpen hoeft te worden aan een oplossing en zeker niet wanneer privacy in het bedwing is.

De TS kan wel aantonen eigenaar te zijn van de iPad, daarmee wordt niet aangetoond dat de TS ook eigenaar is van het Apple ID en dat Apple de gegevens van dit Apple ID dan maar aan de eigenaar van de iPad moet geven.

TS behoort geheel eigenhandig bij de gegevens van het apparaat te kunnen komen. En als dit niet kan doordat het een e-mail adres gebruikt dat niet (meer) in gebruik, dan is dat natuurlijk geheel aan de TS zelf te wijten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:jk wel want ze kunnen in de logging/historie wel zien welk email adres er aan dit deviceI
Technisch weet een WBV ook wie waar woont, maar daarom hoeven ze nog niet midden in de nacht te helpen om jouw huis open te maken als je je sleutel kwijt bent geraakt....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik beweer ook niet dat Apple hier aan mee moet werken en dat het niet de verantwoordleijkheid van TS zelf is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door sjohie »

Is er nergens een itunes installatie op een andere pc waaronder die account nog staat? Daar kan je bij gekochte content volgens mij het Apple ID zien zwaar dit mee gekocht is, en daarachter tussen haakjes het emaildres van die Apple account. Als echter altijd alles op die tablet is gebeurd, en die is gereset naar de fabrieksinstellingen, dan is het einde oefening vrees ik. Apple met honderden miljoenen gebruikers, acht ik niet in staat om zover buiten alle eigen regels en interne procedures heen te werken, dat ze het emailadres achter een willekeurige account zo even geven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door bprosman »

interne procedures
Zou een aardige toevoeging zijn in het script <Check of klant email adres nog weet voor reset to factory default> :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Moneyman »

Staat het Apple id niet bij gedane betalingen?

Moiseule58

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Moneyman schreef:Staat het Apple id niet bij gedane betalingen?
Nee, je moet je emailadres invullen om er via de factuur in te komen.

Moiseule58

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Moneyman schreef:Staat het Apple id niet bij gedane betalingen?
En als je de factuur over de mail krijgt, zoals de meeste mensen, en die bewaart, weet je ook welk emailadres je gebruikt hebt. Dus is mijn bovenstaande reactie overbodig.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb het uiteraard over je bankafschriften.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door bprosman »

@Moneyman,

Staat het niet op :

28 feb 28 feb ITUNES.COM/BILL ITUNES.COM LUX 0,99 Af

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ok, ik dacht dat ooit gezien te hebben. Helaas :wink:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door vroem »

je kan denk ik proberen met mogelijke opties. zoveel mailadressen die het kunnen zijn zullen niet beschikbaar zijn toch? en weet je het ww niet meer is daar wel een weg omheen, mits de ID klopt (ID is toch een mailadres..) geeft systeem melding van.

audb
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2016 15:38

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door audb »

JA je moet wel een nieuwe Ipad kopen om dan alsnog niet bij je gegevens te kunnen??
Of ze hebben daar de IQ van Trump of ze willen gewoon je niet helpen.
Maar hoe kan je een email adres kwijt raken vraag ik me af.
Als je die namelijk hebt dan kan je gewoon je id opvragen/ resetten zo als mij al een paar keer is overkomen door dat ik bij het invullen een hoofd letter vergat.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door Jetsertje »

audb schreef:JA je moet wel een nieuwe Ipad kopen om dan alsnog niet bij je gegevens te kunnen??
Of ze hebben daar de IQ van Trump of ze willen gewoon je niet helpen.
Maar hoe kan je een email adres kwijt raken vraag ik me af.
Als je die namelijk hebt dan kan je gewoon je id opvragen/ resetten zo als mij al een paar keer is overkomen door dat ik bij het invullen een hoofd letter vergat.
De TS is sinds het maken van dit topic niet meer teruggekeerd, dus reageren is ook vrij nutteloos.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kan mijn iPad niet meer gebruiken door vergeten Apple ID

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar hoe kan je een email adres kwijt raken vraag ik me af.
Door van provider te wisselen ? :wink:

Gesloten