LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuze notebook Apple/Sony

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
chol
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:03

Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door chol »

Ik ben op zoek naar een nieuwe notebook (oude gestolen).Ik vraag mij af of een Macbook Pro 15" zijn meerprijs waard is t.o.v. een Sony Vaio (vorige laptop) bijv. NS-series. Waar ik de notebook voornamelijk voor gebruik is excel, word, internet, een tekenprogramma (design) en muziekbestanden (Ipod).

Kan iemand hier mij misschien aangeven of het, het waard is om een Apple te kopen voor het dubbele van het geld? Ik hoor steeds dat Apple wel 'het beste' merk is, maar het prijsverschil is ook wel gigantisch.... :?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Wat voor teken programma hebben we het over? Is het gewoon wat hobby werk of zware foto of cad bewerkingen?

Een Apple is niets meer dan een merkkeuze die er vooral om bekend staat "hip" te zijn. Verder biedt het geen voordeel ten opzichte van een Sony. Wel een aantal nadelen waaronder het peperduur zijn om een apple te upgraden en het besturings systeem zelf natuurlijk (foolproof;))

chol
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:03

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door chol »

Het gaat om een designprogramma KIMS (keukens), dit is een beetje vergelijkbaar met CAD (volgens mij min of meer daarop gebasseerd).
Op mijn Vaio VGN-FJ290 (?) die ik eerst had werkte dit ook goed, dus speciaal daarvoor hoef ik niet een super grafische machine te hebben.

Ik denk dat ik het dan maar gewoon weer bij een Vaio ga houden...

Bedankt voor je reactie.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

http://www.simar.nl/brochures/KIMS_Design_NL_web.pdf
specifiek voor Windows gemaakt dus daar hoef je geen Apple voor te kopen volgens mij.
Mag wel natuurlijk 8)

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door queenfan »

Hoeveel heb je voor een laptopover, persoonlijk is een MacBook de meerprijs meer dan waar geweest maar dit is persoonlijk.

Jij hebt goede ervaringen met een Vaio en aangezien KIMS dus Windows only is moet je gewoon bij Windows blijven.

@Quintus Sertorius, Wat bedoel je met het onderstaande....
Een Apple is niets meer dan een merkkeuze die er vooral om bekend staat "hip" te zijn. Verder biedt het geen voordeel ten opzichte van een Sony. Wel een aantal nadelen waaronder het peperduur zijn om een apple te upgraden en het besturings systeem zelf natuurlijk (foolproof;))
Hip zijn is een persoonlijke mening ga ik niet op in, de voordelen ja klopt eigenlijk ook wel met toch wel een nadeel van Apple namelijk het programma KIMS die hij wil blijven gebruiken.

Maar upgraden paperduur is onzin geheugen kost net zo veel als bij een Windows pc, de harde schijf is dezelfde als in een Windows pc dus ik begrijp deze opmerking niet echt.

chol
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:03

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door chol »

allemaal bedankt voor de reacties.
De keus is dus nu voor mij duidelijk. Apple is leuk, maar niet voor mijn gebruik beter als een vaio.

Scheelt me ook weer een bundel met geld.. 8)
Als het nu echt zoveel meerwaarde had gehad, was ik voor de apple gegaan, maar blijf nu dan gewoon bij de Vaio. Heb ik goede ervaringen mee. (op de levensduur van de batterij na dan... :?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door queenfan »

Inderdaad een Apple is ook geweldig ik ben zelf een Mac gebruiker maar je moet ook verder kijken en niet als fan een Mac kosten wat kost aanprijzen.

Dit is een goede en voor jouw goedkope oplossing, succes er mee.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

@queenfan 2x naarboven;):

Ga maar eens naar de macstore om 2 gb te upgraden, ben je zo 3x zoveel kwijt voor hetzelfde geheugen wat ze bij de pc boer voor 20 euro verkopen. Dit terwijl de hardware in feite hetzelfde is en natuurlijk gewoon werkt als je het bij de pc boer koopt;). Een mac is gewoon een merknaam. Veel mensen kopen een mac juist omdat het synoniem staat voor hip of creatief zijn, terwijl dat imo totaal niet is.

Ik ga verder niet in op het mac VS pc verhaal want dat gaat toch eeuwig door;).

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Quintus Sertorius,
Moet je natuurlijk ook even verder kijken dan je neus lang is, koop je gehuegen bij een Apple Retail Store, Mediamarkt, online dan koop je geheugen voor de normale prijs.

Voorbeeld mailamac.nl, gehueghen.nl enz. en de rest ga ik niet op in is onzin.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Tuurlijk jonge, geniet jij maar lekker van je macje ^^

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Keuze notebook Apple/Sony

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Yess, and we have ourselves a flame war :twisted:

even voor de kijkbuiskindertjes die niet weten wat flaming inhoud:
Hoewel flaming zo oud is als de mens zelf, begon het flaming op internet in de hiërarchieën van Usenet. Een flame kan elementen van een normaal bericht bevatten, maar kan door zijn bedoeling onderscheiden worden van een normaal bericht. Een flame is nooit bedoeld om constructief bezig te zijn, een standpunt te verduidelijken of andere mensen te overreden. Het motief van flaming is nooit logisch te verklaren, maar is eerder sociaal of psychologisch van aard. Flamers kunnen proberen hun autoriteit te bewijzen of een positie van superioriteit te verkrijgen. Af en toe proberen flamers beledigd te worden door andere forumdeelnemers door het uitlokken van een reactie. In die gevallen wordt een flamer een trol genoemd.
:lol:

Gesloten