LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

De windows 8 mail app is geen compleet functionele mail app. Voor veel providers is een alternatief nodig, zoals windows mail binnen windows essentials.

ook al is deze gratis, dat de mail app binnen windows 8 niet werkt met veel pop servers geeft aan dat windows 8 geen compleet systeem is voor de eisen van veel gebruikers.

Windows 8 heeft aanpassingen nodig die door kennis van de gebruiker moeten worden gedaan om redelijk te functioneren. Hierdoor is wat mij betreft windows 8 niet een acceptabel besturingssysteem. Van een klant kan niet verzocht worden dat zij een ander mailprogramma moeten installeren omdat de illusie wordt gewekt dat het systeem met een werkend mail programma komt. Terwijl deze niet werkt met POP servers, oftewel Ziggo etc.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Verder GTR, terwijl ik dit tik heb ik zicht op 5 andere applicaties op mijn desktop, dit is hoe ik graag werk. De focus van windows 8 ligt op 1 fullscreen app, dit werkt niet voor mij en andere personen die graag multitasken.

Sorry, maar op de backend na (probleemoplossing etc) en veiligheid, is windows 8 voor veel gebruikers alleen maar nadelig tov windows 7.

Misschien is het tegenwoordig oeroud om met 5 applicaties tegelijk te werken, en is het hip en in om full-screen met 1 applicatie tegelijk te werken, maar in dat geval, dan heb je gewonnen. Verandert niets aan de manier hoe ik mijn PC gebruik, maar jij wint met hashtags.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

Sorry, maar op de backend na (probleemoplossing etc) en veiligheid, is windows 8 voor veel gebruikers alleen maar nadelig tov windows 7.
Ok, jou mening en mijn mening is dan, dat er veel gebruikers Windows 8 niet nadelig vinden, zeg mijn buikgevoel.
Jij geen onderbouwing, ik ook niet. :wink:

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door choocomell »

Ik gebruik ook Windows 8 nu en inderdaad veel dingen zijn niet slim aangepakt. het zal voorlopig ook niet 1/2 gebruik worden binnen bedrijven. De nieuwe start scherm is zeer vervelend behalve op de touchscreen pc/laptops.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

GTR schreef:Hoi Teun, ik had het over het tegenovergestelde van wat je dacht dat ik zei. Mail app bv, is voor mij een gewenste app die op de achtergrond zou meedraaien. Door zulke apps zou ik meer waarde aan windows 8 hechten. Ik zeg zou, omdat ik een laptop met windows 8 kocht en toen na een week gelijk windows 7 erop had gezet. IK ga binnenkort wel weer terug naar w8.

Voor mij is het startknop wel een oeroude gezeur van mensen. Omdat ik niks anders lees he. En als je kijkt naar het woord OERoud en dit letterlijk zou nemen.....Maargoed

Die apps kunnen handig zijn ja, ik maak van een paar gebruik en als ik ze nodig hebt dan hop muisje rechtsboven en op start klikken......2 sec.
De mail app heb ik geprobeerd en werkte prima met meerdere mailproggies zoals gmail, Hotmail, pop3 en imap......toch heb ik de voorkeur voor outlook.


Ik lees wat jij schrijft dus leterlijk ja, en oeroud is bij mij 10tallen jaren in pc land, dan moet je andere termen gebruiken.
Als jij niets anders leest dat vele gebruikers de originele startknop terug willen en daarvoor dan speciale proggies zijn ontwikkeld om de wensen in te willigen welke MS na laat dan zou je toch denken dat MS met 8.1 de gewenste zaken doorvoert.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:Sorry, maar op de backend na (probleemoplossing etc) en veiligheid, is windows 8 voor veel gebruikers alleen maar nadelig tov windows 7.

Ben ik niet met je eens !

Ik vindt op een paar kleine zaken na W8 een verademing tov W7 terwijl ik zelden problemen hebt gehad met W7.

Maar de snelheid van W8 is heerlijk.

Tot nu toe met 8.1 zie ik dat wel omslachtig is om een draadloos netwerk te verwijderen. Moet nu via een opdrachtprompt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door ciske »

Teunbosseman schreef: Maar de snelheid van W8 is heerlijk.

.

Dat is inderdaad prima, maar ik blijf het persoonlijk geen fijne pc vinden.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
Teunbosseman schreef: Maar de snelheid van W8 is heerlijk.

.

Dat is inderdaad prima, maar ik blijf het persoonlijk geen fijne pc vinden.
Tis ook geen PC

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door ciske »

Teunbosseman schreef:
Tis ook geen PC
:lol: Pietje precies.
Windows 8 is niet fijn om mee te werken Teun.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:
Teunbosseman schreef:
Tis ook geen PC
:lol: Pietje precies.
Windows 8 is niet fijn om mee te werken Teun.
Tsja als je pc en besturingssysteem door elkaar haalt dan verbaasd mij niet dat jij er niet mee kan werken. :mrgreen:

Anyway, w8 verschilt qua werken niks met xp, Vista of w7 op de beroemde startknop na. Voor werken zonder de tegels installeer je bv. classic Shell en is zelfde uiterlijk als xp, Vista of w7.
Wat werkt niet fijn dan bij jou ?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 16again »

Teunbosseman schreef: Anyway, w8 verschilt qua werken niks met xp, Vista of w7 op de beroemde startknop na.
De ingebouwde apps zijn altijd full-screen, start je zo'n ding op dan is het echt even puzzelen hoe je daar weer uit komt zonder het bekende kruisje rechtsboven.
Was voor mij een nog grotere cultuur shock dan het start-scherm ipv start knop

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:
Teunbosseman schreef: Anyway, w8 verschilt qua werken niks met xp, Vista of w7 op de beroemde startknop na.
De ingebouwde apps zijn altijd full-screen, start je zo'n ding op dan is het echt even puzzelen hoe je daar weer uit komt zonder het bekende kruisje rechtsboven.
Was voor mij een nog grotere cultuur shock dan het start-scherm ipv start knop

Nooit eerder alt F4 gebruikt ?
Inderdaad eens dat het bekende kruisje wenselijk was geweest maar alt F4 is het alternatieve kruisje.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Radar »

Aantal berichten verwijderd i.v.m. geruzie.

Houd het netjes a.u.b.

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door choocomell »

Teunbosseman schreef:
16again schreef:
Teunbosseman schreef: Anyway, w8 verschilt qua werken niks met xp, Vista of w7 op de beroemde startknop na.
De ingebouwde apps zijn altijd full-screen, start je zo'n ding op dan is het echt even puzzelen hoe je daar weer uit komt zonder het bekende kruisje rechtsboven.
Was voor mij een nog grotere cultuur shock dan het start-scherm ipv start knop

Nooit eerder alt F4 gebruikt ?
Inderdaad eens dat het bekende kruisje wenselijk was geweest maar alt F4 is het alternatieve kruisje.
meeste gebruikers weten dat niet eh... Als mijn oma straks een windows 8 laptop voorgeschoteld krijgt zal deze het niet meer snappen en er niet meer uit komen. zo ook vele andere gebruikers

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

choocomell schreef:
Teunbosseman schreef:Nooit eerder alt F4 gebruikt ?
Inderdaad eens dat het bekende kruisje wenselijk was geweest maar alt F4 is het alternatieve kruisje.
meeste gebruikers weten dat niet eh... Als mijn oma straks een windows 8 laptop voorgeschoteld krijgt zal deze het niet meer snappen en er niet meer uit komen. zo ook vele andere gebruikers

Nou, in mijn omgeving weten anders vele vele vele dit wel en dat zijn echt geen ict-ers oid en sommige boven de 80 en zeer actief met de computer.
Alt F4 is een reeds lang bestaande functie. Als je net in de WWW wereld stapt dan kan ik begrijpen dat je niet bekend bent met al dit soort "handigheidjes" Ik ben ook een redelijk nieuwe W8 gebruiker maar dit soort "handigheidjes" gebruikte ik reeds in W95 toen een hype was dat je van die zogenaamde humoristische kl*te proggies had welke je niet kon uitzetten........met alt f4 wel.

Ervanuitgaand dat jouw oma reeds met een computer bezig is en ik reeds meerdere keren hebt gezegd......installeer bv classic shell en W8 laptop slaat de tegels over en begint met bekende bureaublad.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

Als mijn oma straks een windows 8 laptop voorgeschoteld krijgt zal deze het niet meer snappen en er niet meer uit komen. zo ook vele andere gebruikers
Als je dan nog een upgrade naar 8.1 maakt, dan heb je zelf het bureaublad als tegel, heel eenvoudig, om mee te te werken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Als mijn oma straks een windows 8 laptop voorgeschoteld krijgt zal deze het niet meer snappen en er niet meer uit komen. zo ook vele andere gebruikers
Als je dan nog een upgrade naar 8.1 maakt, dan heb je zelf het bureaublad als tegel, heel eenvoudig, om mee te te werken.

Was ook al aanwezig voor de update naar 8.1.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:
Als mijn oma straks een windows 8 laptop voorgeschoteld krijgt zal deze het niet meer snappen en er niet meer uit komen. zo ook vele andere gebruikers
Als je dan nog een upgrade naar 8.1 maakt, dan heb je zelf het bureaublad als tegel, heel eenvoudig, om mee te te werken.

Was ook al aanwezig voor de update naar 8.1.
Zou kunnen, heb geen 8.0 gehad, ben meteen met 8.1 begonnen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Teunbosseman schreef:
eleven schreef:Als je dan nog een upgrade naar 8.1 maakt, dan heb je zelf het bureaublad als tegel[/b], heel eenvoudig, om mee te te werken.

Was ook al aanwezig voor de update naar 8.1.
Zou kunnen, heb geen 8.0 gehad, ben meteen met 8.1 begonnen.

Geloof me, was zo.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door ciske »

8.2 is al in opkomst :-)

Gesloten