LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:8.2 is al in opkomst :-)

Al in opkomst ??
Voorjaar 2015 is de planning en dat duurt nog meer dan 2 jaar.


http://www.nu.nl/tech/3650006/startmenu ... ws-82.html

http://www.computeridee.nl/nieuws/windo ... ugbrengen/

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

8.1 heeft simpelweg nog te veel bugs om als upgrade gezien te worden, en zolang 8.1 huidige drivers van 8.0 verpest zou ik niemand aanraden om de update te installeren. Wacht een paar maandjes.

Of installeer het toch, ik verdien een hoop geld aan klanten die problemen ondervinden met 8.1. En ga de kosten voor het oplossen van problemen omhoog schroeven (omdat ik anders geen ander werk gedaan krijg).

Oops, ik bedoel, installeer 8.1 en tot ziens.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

53o schreef:8.1 heeft simpelweg nog te veel bugs om als upgrade gezien te worden, en zolang 8.1 huidige drivers van 8.0 verpest zou ik niemand aanraden om de update te installeren. Wacht een paar maandjes.

Of installeer het toch, ik verdien een hoop geld aan klanten die problemen ondervinden met 8.1. En ga de kosten voor het oplossen van problemen omhoog schroeven (omdat ik anders geen ander werk gedaan krijg).

Oops, ik bedoel, installeer 8.1 en tot ziens.
Wat een redenatie.
Voor klantenvriendelijkheid geeft het nog een andere oplossing.
Zeg tegen de klanten, dat je op het ogenblik deze reparatie niet meer kunt aannemen, i.p.v. de service duurder te maken.
8.1 draait hier als een zonnetje, zonder bugs.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door ciske »

eleven schreef:

Wat een redenatie.
Voor klantenvriendelijkheid geeft het nog een andere oplossing.
Zeg tegen de klanten, dat je op het ogenblik deze reparatie niet meer kunt aannemen, i.p.v. de service duurder te maken.
8.1 draait hier als een zonnetje, zonder bugs.

Ik vind dat er niks mis is met de redenatie van 53o, hij/zij geeft zelf al als eerste het advies om het niet te doen. Doe je het wel, tja dan kan ik mij voorstellen dat die de prijs omhoog doet.

Dat het bij jou goed draait zegt niks, dan hoeft het bij een ander nog niet goed te draaien.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

ciske schreef:
eleven schreef:

Wat een redenatie.
Voor klantenvriendelijkheid geeft het nog een andere oplossing.
Zeg tegen de klanten, dat je op het ogenblik deze reparatie niet meer kunt aannemen, i.p.v. de service duurder te maken.
8.1 draait hier als een zonnetje, zonder bugs.

Ik vind dat er niks mis is met de redenatie van 53o, hij/zij geeft zelf al als eerste het advies om het niet te doen. Doe je het wel, tja dan kan ik mij voorstellen dat die de prijs omhoog doet.

Dat het bij jou goed draait zegt niks, dan hoeft het bij een ander nog niet goed te draaien.
Het is toch mijn zaak 8.1 te installeren.

Hoezo moet de prijs omhoog als ik niet naar zijn advies luister, als straf?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door ciske »

Lees eens een keer, eleven!!!

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

ciske schreef:Lees eens een keer, eleven!!!
Ik lees, maar blijkbaar iets anders dan jij.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:8.1 heeft simpelweg nog te veel bugs om als upgrade gezien te worden, en zolang 8.1 huidige drivers van 8.0 verpest zou ik niemand aanraden om de update te installeren. Wacht een paar maandjes.

Of installeer het toch, ik verdien een hoop geld aan klanten die problemen ondervinden met 8.1. En ga de kosten voor het oplossen van problemen omhoog schroeven (omdat ik anders geen ander werk gedaan krijg).

Oops, ik bedoel, installeer 8.1 en tot ziens.

Toch vreemd, ik help hobbymatig vele voornamelijk oudere digibeten waarbij ik in zoveel mogelijk Jip en Janneke taal een en ander uitleg.
Ondertussen +- 45 upgrades uitgevoerd op verschillende laptop's van verschillende merken en geheel geen problemen met drivers / hardware of wat dan ook.


Maar waarop moet gewacht gaan worden ? 8.2 komt volgens de berichten pas over 2 jaar uit. Of doel je op tussentijdse updates welke ervoor zorgen dat met datgene waar klanten bij jou aankomen niet moer hoeven aan te komen ?

Je stelt dat jij een hoop geld verdient aan diegene welke 8.1 installeren....waarom dan nog de prijs omhoog gooien, vindt ik tegen aso aan. Als alle bedrijven zo zouden werken dan kan alleen nog maar diegene met een grote inhoud van zn portomonee komen.

Ken je het spreekwoord: Beter een snelle gulden dan een trage knaak ?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

8.1 heeft een hoop problemen. Deze kosten mij een hoop tijd die ik beter zou kunnen besteden voor klanten die ook graag snel geholpen worden. En waar ik geld aan verdien.

Als een klant bij mij een windows 8 systeem koopt, upgrade naar 8.1 en tegen problemen oploopt, dan los ik dit normaal kosteloos op, omdat de klant kan verwachten dan een upgrade van een systeem wat geleverd wordt, wat wordt gezien als een update, verstandig is.

Als een klant die ik heb geholpen (of 1 van mijn collega's) heb aangeraden om even een aantal maanden te wachten met het upgraden naar 8.1 toch die keuze maakt en met problemen terugkomt? Ja, dan wordt de tijd die ik besteed aan problemen oplossen voor de andere klanten terugverdient.

Geef mij ongelijk? Klanten zonder advies hebben recht op de verwachting dat een upgrade van het besturingssysteem verstandig is en betalen niet voor problemen. Klanten die het advies negeren, betalen het dubbele van wat ik anders zou rekenen, of meer. Sorry, maar de tijd die besteedt wordt aan het oplossen van de problemen moet betaald worden. Ik laat dit liever betalen door klanten die het advies van de verkoper negeren en tegen problemen oplopen, dan dat ik kosten in rekening breng voor klanten die onverwacht tegen problemen oplopen na een update.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Hoezo moet de prijs omhoog als ik niet naar zijn advies luister, als straf?
Als jij, als klant, mijn advies negeert en met problemen komt die aan 8.1 te weiden vallen, dan betaal je hiervoor of google je maar hoe je het kan oplossen. Als klant kan je voor de upgrade en na mijn waarschuwing uitzoeken of mijn waarschuwing terecht is en heb je zelf volledig de keuze om toch die keuze te maken.

Dat is compleet acceptabel, maar als jij bij mij zou aankloppen met een probleem wat ontstaan is door 8.1, en ik heb van te voren dit afgeraden, waarom zou ik dit kosteloos oplossen?

Ik reken voor een driver probleem meestal 20 euro, maar in de 8.1 situatie bij gewaarschuwde klanten, reken ik 40-60. Om te compenseren voor klanten die wel terecht de fout hebben gemaakt om te upgraden en gratis geholpen worden. Dit moet ergens van betaald worden, en dit gebeurt door de service kosten die gerekend worden aan gebruikers die professioneel advies totaal negeren.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

53o schreef:
Hoezo moet de prijs omhoog als ik niet naar zijn advies luister, als straf?
Als jij, als klant, mijn advies negeert en met problemen komt die aan 8.1 te weiden vallen, dan betaal je hiervoor of google je maar hoe je het kan oplossen. Als klant kan je voor de upgrade en na mijn waarschuwing uitzoeken of mijn waarschuwing terecht is en heb je zelf volledig de keuze om toch die keuze te maken.

Dat is compleet acceptabel, maar als jij bij mij zou aankloppen met een probleem wat ontstaan is door 8.1, en ik heb van te voren dit afgeraden, waarom zou ik dit kosteloos oplossen?

Ik reken voor een driver probleem meestal 20 euro, maar in de 8.1 situatie bij gewaarschuwde klanten, reken ik 40-60. Om te compenseren voor klanten die wel terecht de fout hebben gemaakt om te upgraden en gratis geholpen worden. Dit moet ergens van betaald worden, en dit gebeurt door de service kosten die gerekend worden aan gebruikers die professioneel advies totaal negeren.

Niemand verwacht van jou, dat je gratis en voor niets werkt. :shock:
Is ook van niemand hier beweerd.

Maar om dan de prijs voor deze werkzaamheden te verdubbelen zelf verdrievoudigen, ik formulier het heel voorzichtig, is niet echt een sociale manier van klantenservice, want het werk is hetzelfde.
Zoals ik eerder aangaf, wil je die mensen welke jou advies weigeren bestraffen.
Voor bedrijven als deze van jou, wordt hier vaker gewaarschuwd en zeer terecht.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Prolix »

53o schreef:Klanten zonder advies hebben recht op de verwachting dat een upgrade van het besturingssysteem verstandig is en betalen niet voor problemen. Klanten die het advies negeren, betalen het dubbele van wat ik anders zou rekenen, of meer...
euh...

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:8.1 heeft een hoop problemen. Deze kosten mij een hoop tijd die ik beter zou kunnen besteden voor klanten die ook graag snel geholpen worden. En waar ik geld aan verdien.

Als een klant bij mij een windows 8 systeem koopt, upgrade naar 8.1 en tegen problemen oploopt, dan los ik dit normaal kosteloos op, omdat de klant kan verwachten dan een upgrade van een systeem wat geleverd wordt, wat wordt gezien als een update, verstandig is.

Als een klant die ik heb geholpen (of 1 van mijn collega's) heb aangeraden om even een aantal maanden te wachten met het upgraden naar 8.1 toch die keuze maakt en met problemen terugkomt? Ja, dan wordt de tijd die ik besteed aan problemen oplossen voor de andere klanten terugverdient.

Geef mij ongelijk? Klanten zonder advies hebben recht op de verwachting dat een upgrade van het besturingssysteem verstandig is en betalen niet voor problemen. Klanten die het advies negeren, betalen het dubbele van wat ik anders zou rekenen, of meer. Sorry, maar de tijd die besteedt wordt aan het oplossen van de problemen moet betaald worden. Ik laat dit liever betalen door klanten die het advies van de verkoper negeren en tegen problemen oplopen, dan dat ik kosten in rekening breng voor klanten die onverwacht tegen problemen oplopen na een update.

En zoveel geen problemen.

Anway, denk dat jij beter geen pc's met w8 moet verkopen totdat jouw problemen met 8.1 zijn opgelost.

Wat een advies zeg om - even een aantal maanden met het upgraden - werkt dan ineens alles wel naar behoren ?
Ik denk dat jij beter de kosten die jij maakt van systemen welke jij verkoopt en welke volgens normale weg worden geupgrade en dan niet werken...... bij Microsoft gaat verhalen.

Hele rare filosofie heb jij, kan er geen chocolade van maken.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:
Hoezo moet de prijs omhoog als ik niet naar zijn advies luister, als straf?
Als jij, als klant, mijn advies negeert en met problemen komt die aan 8.1 te weiden vallen, dan betaal je hiervoor of google je maar hoe je het kan oplossen. Als klant kan je voor de upgrade en na mijn waarschuwing uitzoeken of mijn waarschuwing terecht is en heb je zelf volledig de keuze om toch die keuze te maken.

Dat is compleet acceptabel, maar als jij bij mij zou aankloppen met een probleem wat ontstaan is door 8.1, en ik heb van te voren dit afgeraden, waarom zou ik dit kosteloos oplossen?

Ik reken voor een driver probleem meestal 20 euro, maar in de 8.1 situatie bij gewaarschuwde klanten, reken ik 40-60. Om te compenseren voor klanten die wel terecht de fout hebben gemaakt om te upgraden en gratis geholpen worden. Dit moet ergens van betaald worden, en dit gebeurt door de service kosten die gerekend worden aan gebruikers die professioneel advies totaal negeren.

Je kan beter afraden om een W8 pc te kopen en bij W7 te blijven als jij zoveel problemen ondervindt met 8.1
Nogmaals, ik heb zon 45 laptops naar 8.1 geupgrade zonder enig probleem met software of hardware.

ps:
Ik kan het mis hebben maar je kan de 8.1 upgrade toch ook ongedaan maken middels systeemherstel ?
Zoja dan is dat 10 a 15 min werk. Zoniet.......wel dan kan het niet :mrgreen:

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Teun, ik ondervind geen problemen met de upgrade, andere personen ondervinden hier problemen mee en komen hier mee langs, en terecht, want er zijn nog steeds issues met de upgrade.

PC refresh is al geupdate naar 8.1 en zet het systeem niet terug naar de stand van voor de installatie van 8.1 en lost mogelijke problemen niet op. Als ik een upgrade uitvoer, dan wordt het getest. Zijn er later problemen, dan wordt dit kosteloos opgelost.

Toch vind ik het wel vreemd dat een hoop personen er een probleem mee hebben dat ik tarieven verhoog in sommige gevallen. Ik heb er in die gevallen al tijd ingestopt tijdens de verkoop, of hierna, en heb de prijzen van een fabrieksherstel etc niet veranderd.

Maar als een klant in een tijd wanneer het erg druk is en letterlijk in een periode waarin ik al meer werk heb liggen dan wat ik kan afronden, dan betaalt de klant die het advies van de verkoper gewoon negeert gewoon extra. Ik heb er tenslotte al tijd in gestopt voordat de klant langskomt met het probleem.

Eigenlijk komt het er op neer dat ik minder reken aan klanten die zo'n probleem ondervinden en deze ergens anders gekocht hebben dan aan klanten die deze bij mij hebben gekocht, advies hebben gekregen om nog even 2 maandjes te wachten en toch tegen problemen aanlopen.

Verder, dat jij 45 pc's hebt geupgrade naar 8.1 zegt helemaal niets. Ik heb het over klanten die zelf tegen problemen aanlopen nadat zij zelf de upgrade hebben uitgevoerd.

Tijd en advies is niet gratis. Als iemand een tablet koopt en er andere firmware op zet, en ik van te voren aangeef waarom dit niet verstandig is, dan reken ik er meer voor tov een klant die die fout heeft gemaakt zonder van te voren deze informatie heeft gekregen.

Oftewel, ik reken extra voor klanten die advies negeren, tegen problemen aanlopen en met behoud van data deze opgelost willen zien. Dit betaalt voor de tijd die ik al besteed heb om deze en andere klanten te waarschuwen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:Teun, ik ondervind geen problemen met de upgrade, andere personen ondervinden hier problemen mee en komen hier mee langs, en terecht, want er zijn nog steeds issues met de upgrade.
Die andere personen zijn toch o.a. jouw klanten welke en w8 systeem bij jou hebben gekocht ? Lijkt mij niet meer dan normaal dat jij dan eventuele problemen oplost als men een officiele upgrade uitvoert en er achteraf problemen komen.

53o schreef:PC refresh is al geupdate naar 8.1 en zet het systeem niet terug naar de stand van voor de installatie van 8.1 en lost mogelijke problemen niet op. Als ik een upgrade uitvoer, dan wordt het getest. Zijn er later problemen, dan wordt dit kosteloos opgelost.

Toch vind ik het wel vreemd dat een hoop personen er een probleem mee hebben dat ik tarieven verhoog in sommige gevallen. Ik heb er in die gevallen al tijd ingestopt tijdens de verkoop, of hierna, en heb de prijzen van een fabrieksherstel etc niet veranderd.
Daar ben je winkelier voor, om tijd in je klant te steken zodat deze bij jou koopt en jij winst kan maken en dus bestaansrecht hebt. Ja o.a. ik heb grote problemen als een winkelier ineens prijzen gaat verhogen al dan niet in sommige gevallen. Jij zou die kosten bij Microsoft moeten verhalen.....doe ik ook bij mijn leveranciers als zij een product met problemen leveren en anders verkoop ik hun product niet.
53o schreef:Maar als een klant in een tijd wanneer het erg druk is en letterlijk in een periode waarin ik al meer werk heb liggen dan wat ik kan afronden, dan betaalt de klant die het advies van de verkoper gewoon negeert gewoon extra. Ik heb er tenslotte al tijd in gestopt voordat de klant langskomt met het probleem.

Eigenlijk komt het er op neer dat ik minder reken aan klanten die zo'n probleem ondervinden en deze ergens anders gekocht hebben dan aan klanten die deze bij mij hebben gekocht, advies hebben gekregen om nog even 2 maandjes te wachten en toch tegen problemen aanlopen.
Belachelijke redenering ! Verschillende tarieven pppppffffff. Als ik zo met mijn klanten zou omgaan zou het snel gebeurt zijn met mij. Kijk als jij geld vraagt aan iemand welke het systeem niet bij jou heeft gekocht kan ik mee eens zijn, dat een klant welke wel bij jou het systeem heeft gekocht meer priviliges heeft, kan ik mij ook indenken.........maar om een klant te adviseren om 2 maandjes te wachten ??? waarop dan ?? Zijn dan de problemen verholpen ??
53o schreef:Verder, dat jij 45 pc's hebt geupgrade naar 8.1 zegt helemaal niets. Ik heb het over klanten die zelf tegen problemen aanlopen nadat zij zelf de upgrade hebben uitgevoerd.
Je vergeet te melden.......45 laptops - probleemloos - hebt geupdate naar 8.1. En hoezo zegt dat helemaal niets ? Misschien zegt het wel meer over mijn kunde dat de jouwe ........ik ben in dit geval ook klant en help een andere klant met dezelfde upgrade....en das reeds 45 keer probleemloos gelukt.
53o schreef:Tijd en advies is niet gratis. Als iemand een tablet koopt en er andere firmware op zet, en ik van te voren aangeef waarom dit niet verstandig is, dan reken ik er meer voor tov een klant die die fout heeft gemaakt zonder van te voren deze informatie heeft gekregen.

Oftewel, ik reken extra voor klanten die advies negeren, tegen problemen aanlopen en met behoud van data deze opgelost willen zien. Dit betaalt voor de tijd die ik al besteed heb om deze en andere klanten te waarschuwen.

Andere firmware erop zetten is heeeeeel wat anders dan een upgrade uitvoeren, wel appels met appels blijven vergelijken.
Het advies watjij geeft vindt ik onzinnig, men koopt een pc bij jou en krijgt vervolgens het advies om 2 maandjes te wachten met upgraded ?? Waarom upgrade jij zelf niet alvast dan heb je ook geen "last" van terugkerende klanten...beide blij.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Je vergeet te melden.......45 laptops - probleemloos - hebt geupdate naar 8.1. En hoezo zegt dat helemaal niets ? Misschien zegt het wel meer over mijn kunde dat de jouwe
Als jij eerst even iets leest voordat je het quote zal je zien dat ik het heb over klanten die zelf de update hebben uitgevoerd en tegen problemen aanlopen.

En er zijn serieuze driver conflicten met 8.1. Google maar eens naar 'windows 8.1 driver issues'.

Een groot deel is al opgelost met updates, dat verklaart waarom ik klanten aanraad om nog even te wachten met de upgrade. Zeker direct na release waren er een hoop problemen, een groot deel is al opgelost, maar nog niet alles.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:
Je vergeet te melden.......45 laptops - probleemloos - hebt geupdate naar 8.1. En hoezo zegt dat helemaal niets ? Misschien zegt het wel meer over mijn kunde dat de jouwe
Als jij eerst even iets leest voordat je het quote zal je zien dat ik het heb over klanten die zelf de update hebben uitgevoerd en tegen problemen aanlopen.

En er zijn serieuze driver conflicten met 8.1. Google maar eens naar 'windows 8.1 driver issues'.

Een groot deel is al opgelost met updates, dat verklaart waarom ik klanten aanraad om nog even te wachten met de upgrade. Zeker direct na release waren er een hoop problemen, een groot deel is al opgelost, maar nog niet alles.

Oh maar ik lees uitermate goed voordat ik iets roeptoetert.......lees jij je eigen bericht ff terug van 24 dec 2013 22:12

Jij verkoopt toch ook W8 systemen en dan adviseer jij om paar maanden te wachten met up te daten........waarop wachten dan ?? Bugfixen ? Als je 8.1 niet installeert krijg je ook geen bugfixen.

Er zullen best problemen zijn, ik ben ze alleen niet tegen gekomen, jij wel maar dat is jouw werk. Ik doe hobbymatig.
Ik hoef niet te googlen hierop als ik geen problemen heb.

Ben van mening dat jij de kosten op MS moet verhalen en niet op de klant. Zoals gezegd....ik doe dat ook.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Kosten verhalen over problemen met producten is iets anders dan kosten van gespendeerde tijd proberen te verhalen op Microsoft (dit lukt niet, en als het al zou lukken, kost het meer tijd om dit voor elkaar te krijgen dan ik probeer te verhalen).
.waarop wachten dan ?? Bugfixen ? Als je 8.1 niet installeert krijg je ook geen bugfixen.
Ja, wachten op bugfixen en updates die problemen door bugs verhelpen. Als jij 8.1 niet installeert doen miljoenen anderen dat wel en problemen worden dan wel bekend en mogelijk verholpen binnen een korte tijd.

En omdat er schijnbaar een hoop ophef is over de verschillen in de prijzen die ik hanteer voor het oplossen hiervan zal ik het even proberen toe te lichten:

1- Klant koopt systeem bij het bedrijf waar ik voor werk zonder waarschuwing, loopt tegen problemen op met 8.1, wordt kosteloos hersteld.
2- Klant heeft systeem gekocht bij ander bedrijf, voert upgrade uit en loopt tegen problemen op. Ik reken hier 20 euro voor.
3- Klant heeft bij mij of collega en systeem gekocht, informeert over 8.1 en krijgt het advies om hier nog even mee te wachten. Ik of collega leggen uit aan de klant dat er nog enkele conflicten/problemen zijn en het verstandiger is om even te wachten tot deze verholpen zijn. Klant negeert advies, komt terug met probleem. Ik reken hier 40 euro voor.
4- Klant heeft net als in 3 een systeem bij mij gekocht, zelfde advies gekregen, eist een nieuw product omdat deze niet werkt, dreigt met Radar/Kassa of bedreigt mij fysiek, en jaagt klanten uit de winkel weg met stemverheffing (oftewel, de klant die op z'n strepen staat en eist en dreigt). 60 euro voor oplossing met behoud van data. En dit vind ik nog te weinig, maar nog meer vragen is erg provocerend, maar dit soort types help ik niet voor 0, 20 of 40 euro.

Ik heb geen prijskaart in de winkel staan voor 8.1 problemen en doe wat mij rendabel en realistisch lijkt. Ik heb genoeg personen kosteloos geholpen, maar een tokkie die de winkel zo verstoort krijgt geen redelijke prijs, en de klanten die mijn advies negeerd hebben betalen voor de klanten uit eerste voorbeeld.

Helaas kan ik niet zo'n prijskaart plaatsen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

En omdat er schijnbaar een hoop ophef is over de verschillen in de prijzen die ik hanteer voor het oplossen
Er is geen ophef, want andere en ik hebben hun mening al geschreven, wat er van jou werkwijze te denken valt.
Nu kom je met een verhaal,van een klant die dreigt.Pfff.

Gesloten