LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik heb hier 3 to 4x windows 8 geinstalleerd op verschillende hardware en stuk of 2 -3 ook geupdate naar windows 8.1. alleen 2 programma's moetsen verwijderd worden en opnieuw er p gezet. maar voor de rest werkt het prima. AL ben ik voor dekstop wel weer even op windows 7

Conclusie is trouwens dat windows 8.x beter werkt op de desktop dan windows 7
Ja geen modern UI gbruiken, ban modern UI. dat deugt niet. Je hoeft trouwens
geen start8 te kopen. (stom 1x gedaan) classic shell werkt beter en is gratis.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

alleen 2 programma's moetsen verwijderd worden en opnieuw er p gezet
Dit is een beetje mijn probleem met 8.1. Waarom is dit nodig? En waarom zijn er driver conflicten?
classic shell werkt beter en is gratis.
Classicshell is idd een aanrader. Ik zou 8 of 8.1 zelf niet gebruiken zonder.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

53o schreef:
Je vergeet te melden.......45 laptops - probleemloos - hebt geupdate naar 8.1. En hoezo zegt dat helemaal niets ? Misschien zegt het wel meer over mijn kunde dat de jouwe
Als jij eerst even iets leest voordat je het quote zal je zien dat ik het heb over klanten die zelf de update hebben uitgevoerd en tegen problemen aanlopen.

En er zijn serieuze driver conflicten met 8.1. Google maar eens naar 'windows 8.1 driver issues'.

Een groot deel is al opgelost met updates, dat verklaart waarom ik klanten aanraad om nog even te wachten met de upgrade. Zeker direct na release waren er een hoop problemen, een groot deel is al opgelost, maar nog niet alles.
Dat zijn vooral drivers die in windows 8.0 ook al problemen gaven. 8.1 is niks meer dan een service pack. In principe zijn alle volledig compatible 8.0 drivers dat ook voor 8.1.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

sadfly schreef:Ik heb hier 3 to 4x windows 8 geinstalleerd op verschillende hardware en stuk of 2 -3 ook geupdate naar windows 8.1. alleen 2 programma's moetsen verwijderd worden en opnieuw er p gezet. maar voor de rest werkt het prima. AL ben ik voor dekstop wel weer even op windows 7

Conclusie is trouwens dat windows 8.x beter werkt op de desktop dan windows 7
Ja geen modern UI gbruiken, ban modern UI. dat deugt niet. Je hoeft trouwens
geen start8 te kopen. (stom 1x gedaan) classic shell werkt beter en is gratis.
Tuurlijk windows 8 is veel stabieler en vraagt minder van het systeem. Winodws 8 is gewoon beter dan 7, mits je hardware compatible is.
Dat gezeur over die interface, tsja, vroeger sliepen we in holen en grotten en werd men gemiddeld 40 jaar oud.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Dat gezeur over die interface, tsja, vroeger sliepen we in holen en grotten en werd men gemiddeld 40 jaar oud.
De metro interface van windows 8 is top voor m'n tablet (surface rt) maar werkt niet voor mijn PC voor mijn manier van werken.

Ik werk met meerdere applicaties tegelijk, kijk nu een serie op 1 scherm, post deze reply, lees mijn mail hiernaast, heb zicht op itunes om te zien of de volgende nummers die afgespeeld worden moeten worden gewijzigd, heb zicht op Skype om te zien wie online is, kan m'n geparkeerde applicaties zoals Vuze die aan de zijkant van scherm geparkeerd even tevoorschijn halen om te zien hoe het staat met downloads (met autosnap uit) etc.

Oftewel, voor de manier hoe ik met een PC wil werken is de metro interface negatief en een stap achteruit (maar als ik op m'n tablet werk ben ik hier heel erg positief over, omdat ik deze op een andere manier gebruik).

Dat gezeur over de interface is niet ouderwets. Als gebruiker is het negatief voor mij als ik moet wisselen naar het start scherm als ik de zoekfunctie wil gebruiken om een applicatie of document te openen en heeft de nieuwe interface geen meerwaarde maar wel veel beperkingen. Applicaties zoals classicshell en andere halen die beperkingen weg maar geven wel de voordelen van windows 8.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

53o schreef:Kosten verhalen over problemen met producten is iets anders dan kosten van gespendeerde tijd proberen te verhalen op Microsoft (dit lukt niet, en als het al zou lukken, kost het meer tijd om dit voor elkaar te krijgen dan ik probeer te verhalen).
Gedeeltelijk eens, ik heb mogelijkheden om tijd te verhalen. Ligt er helemaal aan hoe jij je afspraken met jouw leveranciers maakt. Lastig...geloof ik best maar niet onmogelijk.
teunbosseman schreef:.waarop wachten dan ?? Bugfixen ? Als je 8.1 niet installeert krijg je ook geen bugfixen.
53o schreef:Ja, wachten op bugfixen en updates die problemen door bugs verhelpen. Als jij 8.1 niet installeert doen miljoenen anderen dat wel en problemen worden dan wel bekend en mogelijk verholpen binnen een korte tijd.

En omdat er schijnbaar een hoop ophef is over de verschillen in de prijzen die ik hanteer voor het oplossen hiervan zal ik het even proberen toe te lichten:

1- Klant koopt systeem bij het bedrijf waar ik voor werk zonder waarschuwing, loopt tegen problemen op met 8.1, wordt kosteloos hersteld. eens, zo hoort het
2- Klant heeft systeem gekocht bij ander bedrijf, voert upgrade uit en loopt tegen problemen op. Ik reken hier 20 euro voor.eens
3- Klant heeft bij mij of collega en systeem gekocht, informeert over 8.1 en krijgt het advies om hier nog even mee te wachten. Ik of collega leggen uit aan de klant dat er nog enkele conflicten/problemen zijn en het verstandiger is om even te wachten tot deze verholpen zijn. Klant negeert advies, komt terug met probleem. Ik reken hier 40 euro voor. niet mee eens, verkoop dan het product niet
4- Klant heeft net als in 3 een systeem bij mij gekocht, zelfde advies gekregen, eist een nieuw product omdat deze niet werkt, dreigt met Radar/Kassa of bedreigt mij fysiek, en jaagt klanten uit de winkel weg met stemverheffing (oftewel, de klant die op z'n strepen staat en eist en dreigt). 60 euro voor oplossing met behoud van data. En dit vind ik nog te weinig, maar nog meer vragen is erg provocerend, maar dit soort types help ik niet voor 0, 20 of 40 euro.sla ik over, gaat nergens over en is nergens ter sprake in dit topic

Ik heb geen prijskaart in de winkel staan voor 8.1 problemen en doe wat mij rendabel en realistisch lijkt. Ik heb genoeg personen kosteloos geholpen, maar een tokkie die de winkel zo verstoort krijgt geen redelijke prijs, en de klanten die mijn advies negeerd hebben betalen voor de klanten uit eerste voorbeeld.

Helaas kan ik niet zo'n prijskaart plaatsen.Je zal ondertussen wel weten hoelang je met herstel je bezig bent en hier een prijskaartje aan kan hangen....toch ?

kriszy
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2008 21:56

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door kriszy »

Beste mensen,

Bedankt voor al jullie goed bedoelde adviezen maar ik ben natuurlijk niet van gisteren. Als ik EEN PC /Desktop KOOP dan zou een CLEEEAAAAAANNNN install mogelijk moeten zijn, zo niet!!!! vermeld het op je product!!! zo simpel is het. Want als het NIET mogelijk is ga ik een andere kopen.
Verder wil ik het hier bij laten. :wink:
Probleem opgelost discussie kan gesloten worden.
met vriendelijke groet

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kriszy schreef:Beste mensen,

Bedankt voor al jullie goed bedoelde adviezen maar ik ben natuurlijk niet van gisteren. Als ik EEN PC /Desktop KOOP dan zou een CLEEEAAAAAANNNN install mogelijk moeten zijn, zo niet!!!! vermeld het op je product!!! zo simpel is het. Want als het NIET mogelijk is ga ik een andere kopen.
Verder wil ik het hier bij laten. :wink:
Probleem opgelost discussie kan gesloten worden.
met vriendelijke groet

Neen, wel van bijna 4 maanden geleden :mrgreen:

Natuurlijk is een Clean install altijd mogelijk, voor zover mij bekend is er altijd een partitie waar OS op staat . Zolang je deze niet mee verwijdert zou je gewoon moeten kunnen herinstalleren en ik heb vermoeden dat je deze per ongeluk hebt mee geformatteert waardoor problemen zijn ontstaan.

Maar je kan toch niet verwachten dat een fabrikant op een product alles gaat neerzetten wat NIET mogelijk is :roll:

BTW, wat was de oplossing ?

Gesloten