LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kriszy
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2008 21:56

Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door kriszy »

Beste mensen,

Ik heb 21 oktober een packard bell imedia s 3620 NL computer gekocht. Aangezien er was een nieuwe update van windows 8.1 uitgekomen van microsoft heb ik die uiteraard meteen gedownload via windows update en geinstalleerd. De nog geen 1 dag oude pc was gecrashd. Recovery was niet mogelijk. Gelukkig
had ik nog zelf een originele windows 8 software in mijn bezit. Heb ik de pc vervolgens geformateerd en begon een nieuwe installatie te doen, prachtig, de pc heeft drivers nodig dus je denkt online op hun site zul je die vinden, nou vergeet t maar je kunt je serienr en je kunt je model naam intoetsen geen driver te vinden voor dit type desktop. Fantastisch ik geirriteerd bellen naar packard bell, kon die beste man niet aan mij vertellen welke type mijn desktop was, maar hij ging mij terug bellen. Prima zo gezegd zo gedaan heeft idd terug gebeld, en hij zou voor zorgen dat ik recovery dvds zou ontvangen binnen 2 weken, vervolgens heb ik de drivers gedownload en geinstalleerd, maar de pc werkte nog niet optimaal, niet te bevatten, krijg de pc niet geupgrade naar windows 8 proffessional op een normale manier. Na een week formatteren en installeren ben ik terug gegaan met dit ding naar de Media markt en ik wilde deze pc ruilen, ja maar mevrouw dat doen we niet. Ik was niet te vreden over die pc, valt geen andere besturing systeem op te installeeren behalve die erbij hoort, staat er niet op de doos vermeld, let op kan geen andere besturing systeem op etc.etc. Na lang discussie en vol irritatie heb ik de pc achtergelaten, met de vertrouw misschien lukt hun wel, nou ik heb hem opgehaald thuis weer aangezet behalve dan dat ze een voor een updates geinstalleerd waren verder was niets opgelost, pannenkoek (Media Markt). Vervolgens weer Packard Bell opgebeld en uitleg gevraagd wat de reden is, ja dan moest iets in zijn Bios veranderd worden dan kon dat wel, maar dat ging hij niet vertellen aan mij want dat is bedrijfs gevoelige informatie wtf!!! Vervolgens heb ik Acer opgebeld en me klacht verteld, hun adviseerde me contact op te nemen met microsoft.
Ik heb microsoft opgebeld die hebben aan mijn heel duidelijk uitgelegd dat dit puur aan Packard Bell ligt en niet aan windows. Het is inmiddels 27-11-2013 en nog geen recovery dvds ontvangen. Onze excuses mevrouw het is hier iets niet goed doorgezet. pfff ik ben er zo klaar mee. Ik Koop nooit meer een Packard Bell en zeker niet bij de Media Markt!!! Als consument ben je dus weer de sigaar, er staat hier een computer van 399 euro waarmee je dik een maand niets kan, of ik moet het terug sturen en dan ben ik dat ding 6 weken kwijt. Dit is toch geen support, en de mediamarkt verkoopt een product die ondeugdelijk is maar verschuilt achter de fabrikant, dus kan iemand mij vertellen wat ik hiermee verder moet want ik weet t niet meer pfff

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Windows 8.1 heeft wel degelijk een hoop problemen en het is niet aan te raden om deze op dit moment te installeren.

Sommige hardware werkt niet meer goed tot de stuurprogramma's worden verwijderd en deze weer opnieuw worden geïnstalleerd, muis-acceleratie uitschakelen werkt niet meer wat voor bijvoorbeeld gamers erg belangrijk is, helderheid van scherm werkt soms niet meer (ook weer driver verwijderen/opnieuw installeren om dit op te lossen).

8.1 is nog niet goed genoeg getest en aangepast om nu al te installeren.

kriszy
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 dec 2008 21:56

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door kriszy »

hoi

Bedankt voor je hulp, maar je tips heb ik al allemaal geprobeerd, maar zoals je hebt kunnen lezen je vindt normaal gesproken niet eens op hun site welke driver je nodig hebt voor deze pc, dit is een windows 8 pc, maar een kale windows 8 installatie werkt al niet eens goed op deze pc. Het vervelende is dat ze dit niet vermelden op de verpakking of ergens. Al wil ik Linux op installeren dan moeten ze wel vermelden dat het niet mogelijk is. De hele Bios instellingen al nagelopen ik kan niets vinden waardoor het wel zou lukken, ja Bios flashen? is een mogelijkheid, maar geen info over beschikbaar. En als je daarmee terug gaat waar je hem gekocht hebt om te ruilen dan zijn ze niet thuis, ja maar hij doet het toch. Ik heb meerdere laptops in huis ze werken allemaal prima met kale installaties behalve dit **** ding niet :?

choocomell
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 aug 2013 17:21

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door choocomell »

Recovery van PB is inderdaad niet het beste, vaak loopt het vast of werkt het gewoon niet. Windows 7 Ultimate is nog steeds het beste optie, gratis te downloaden via piratebay :lol:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

8.1 is nog niet goed genoeg getest en aangepast om nu al te installeren.
8.1 draait hier als een zonnetje, maar niet op een Packard Bell.
Misschien ligt het ook aan het merk?

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Ik zou zeggen, laat een professioneel er eens naar kijken, kost een paar tientjes, maar had u de ergernis naar en van de MM bespaart en alles had gewerkt zoals het hoort.

Een pc goed installeren is niet even gebeurd, en soms moet men er voor kiezen dit aan mensen over te laten die de hele dag niets anders doen.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Prolix »

Ben ik nu niet met je eens PeeCeetje.

De computer zat ìn de garantieperiode en de update werd vanuit MS aanbevolen. Als je dus door die update je hardware vast laat lopen, waar moet je dan heen? Iemand is schuldig en niet degeen die de computer heeft gekocht. En dat heen en weer gestuur, slecht hoor. Deze zaak had gewoon opgelost kunnen worden, in de garantieperiode van Microsoft. Maar ja, blijkbaar begrijpen ze het niet bij de MediaMarkt en bij PB. En daar maakt de "klantenservice" van MS handig gebruik van.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Ik ben het wel met Prolix eens dat bij een update van het meegeleverde besturingssysteem de klant niet voor kosten op draaien, zeker niet snel naar aankoop.

Verder ben ik het met Prolix eens. Als je een systeem koopt met een besturingssysteem, en er is een update, dan kan de klant verwachten dat het werkt (lol, Microsoft?) en kan anders terug naar de winkel om het probleem op te lossen.

8.1 kost mij een hoop tijd in het oplossen van problemen, maar een officiële update van Microsoft moet voor klanten gewoon te installeren zijn. Werkt het niet, heb ik volgens mij wel een bepaalde verantwoordelijkheid.

Aan de andere kant, ik heb geld verdiend aan klanten aan wie ik aangaf om nog even te wachten met 8.1, deze toch installeerden, en ik de schade weer kon herstellen. *edit* Met ik bedoel ik de verkopende partij.

Hoe dan ook, als verkoper zou ik de klant niet laten opdraaien voor het oplossen van een software matig probleem dankzij een door Microsoft 'belangrijke' update. Tenzij de klant van te voren hiervoor gewaarschuwd is.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hier geen problemen met 8.1 op een acer. Ook bij 3 andere de update gedaan zonder problemen, 2 keer acer 1 keer pb.

Alles werkt ook de hardware.

Toch wel vreemd dat een groot orgaan als ms een halfbakken update zou doorvoeren zonder eerst uitgebreid geteste te hebben.

Anyway, heb ook de ouderwetse startknop geinstalleerd, dit vindt ik een tekortkoming ook in w8.1. Die knudde tegels handig voor een tablet maar waardeloos werken voor een laptop.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door 53o »

Problemen die ik op de werkvloer tegenkom:

Drivers werken niet meer volledig.

Functie toetsen werken niet meer (deels door vorige voorbeeld).

Muis-acceleratie staat weer aan na het starten van een game, ook al staat deze normaal utgeschakeld.

Er zijn nog veel meer problemen, maar door deze 3 zie ik 8.1 als een alpha en niet als een volwaardige update. Klanten met problemen hierdoor kosten mij een hoop onnodige tijd. Het niet uitbrengen van 8.1 en het even eerst testen zou mij en veel anderen een hoop tijd en moeite besparen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door eleven »

Anyway, heb ook de ouderwetse startknop geinstalleerd, dit vindt ik een tekortkoming ook in w8.1. Die knudde tegels handig voor een tablet maar waardeloos werken voor een laptop.
In 8.1 is er toch en startknop, ook heeft hij niet precies dezelfde functie´s als de oude, maar toch best handig.
De tegels zijn er ook voor een toestel, welke en touchscreen hebben.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door GTR »

kriszy schreef:Beste mensen,

Ik heb 21 oktober een packard bell imedia s 3620 NL computer gekocht. Aangezien er was een nieuwe update van windows 8.1 uitgekomen van microsoft heb ik die uiteraard meteen gedownload via windows update en geinstalleerd. De nog geen 1 dag oude pc was gecrashd. Recovery was niet mogelijk. Gelukkig
had ik nog zelf een originele windows 8 software in mijn bezit. Heb ik de pc vervolgens geformateerd en begon een nieuwe installatie te doen, prachtig, de pc heeft drivers nodig dus je denkt online op hun site zul je die vinden, nou vergeet t maar je kunt je serienr en je kunt je model naam intoetsen geen driver te vinden voor dit type desktop. Fantastisch ik geirriteerd bellen naar packard bell, kon die beste man niet aan mij vertellen welke type mijn desktop was, maar hij ging mij terug bellen. Prima zo gezegd zo gedaan heeft idd terug gebeld, en hij zou voor zorgen dat ik recovery dvds zou ontvangen binnen 2 weken, vervolgens heb ik de drivers gedownload en geinstalleerd, maar de pc werkte nog niet optimaal, niet te bevatten, krijg de pc niet geupgrade naar windows 8 proffessional op een normale manier. Na een week formatteren en installeren ben ik terug gegaan met dit ding naar de Media markt en ik wilde deze pc ruilen, ja maar mevrouw dat doen we niet. Ik was niet te vreden over die pc, valt geen andere besturing systeem op te installeeren behalve die erbij hoort, staat er niet op de doos vermeld, let op kan geen andere besturing systeem op etc.etc. Na lang discussie en vol irritatie heb ik de pc achtergelaten, met de vertrouw misschien lukt hun wel, nou ik heb hem opgehaald thuis weer aangezet behalve dan dat ze een voor een updates geinstalleerd waren verder was niets opgelost, pannenkoek (Media Markt). Vervolgens weer Packard Bell opgebeld en uitleg gevraagd wat de reden is, ja dan moest iets in zijn Bios veranderd worden dan kon dat wel, maar dat ging hij niet vertellen aan mij want dat is bedrijfs gevoelige informatie wtf!!! Vervolgens heb ik Acer opgebeld en me klacht verteld, hun adviseerde me contact op te nemen met microsoft.
Ik heb microsoft opgebeld die hebben aan mijn heel duidelijk uitgelegd dat dit puur aan Packard Bell ligt en niet aan windows. Het is inmiddels 27-11-2013 en nog geen recovery dvds ontvangen. Onze excuses mevrouw het is hier iets niet goed doorgezet. pfff ik ben er zo klaar mee. Ik Koop nooit meer een Packard Bell en zeker niet bij de Media Markt!!! Als consument ben je dus weer de sigaar, er staat hier een computer van 399 euro waarmee je dik een maand niets kan, of ik moet het terug sturen en dan ben ik dat ding 6 weken kwijt. Dit is toch geen support, en de mediamarkt verkoopt een product die ondeugdelijk is maar verschuilt achter de fabrikant, dus kan iemand mij vertellen wat ik hiermee verder moet want ik weet t niet meer pfff
Sorry maar is je eigen dikke schuld..Als je pc crasht, kan je tijdens opstarten met een bepaalde toetsencombinatie het herstelmedia benaderen..En als dat niet wilt, moest je maar een beroep op het garantie doen..Maar wat doe jij? je steekt er een media in met winodows 8, en door jou verhaal, heb je dus omdat jij dacht van lekkere clean install, je harde schijf geformateerd.. Dus nu heb je bepaalde drivers niet...(kijk even welke hardware je in je desktop hebt, en download die drivers anders van je hardwaremerk hun website..)

wat jij bedoeld= bios..advanced/system configuration/boot mode schakelen tussen csm en uefi boot. wat ook niks met packard bell te maken heeft. Is bij mijn laptop ook het geval..Als je dit niet veranderd, kan je dus geen andere soort besturingssysteem erop installeren..

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Peeceetje »

k heb 21 oktober een packard bell imedia s 3620 NL computer gekocht. Aangezien er was een nieuwe update van windows 8.1 uitgekomen van microsoft heb ik die uiteraard meteen gedownload via windows update en geinstalleerd. De nog geen 1 dag oude pc was gecrashd.
Wat is gecrasht? Misschien was er een conflict, crashen is een groot woord.Als er dingen op je pc gebeuren en je weet niet wat je er mee moet, bel dan een deskundige.

Men gaat vaak te veel door met zaken waar ze niet zo veel verstand van hebben, daarom zeg ik, laat iemand er naar kijken die er wel verstand van heeft, of laat je adviseren.

Ik vind het zo jammer te lezen dat mensen eerst zelf alles proberen (wat ik op zich wel begrijp), maar als het dan echt niet meer lukt, dan gaan we terug naar de winkel en daarna gaan we klagen dat die winkel niets doet. Op software wordt niet snel garantie geven.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Anyway, heb ook de ouderwetse startknop geinstalleerd, dit vindt ik een tekortkoming ook in w8.1. Die knudde tegels handig voor een tablet maar waardeloos werken voor een laptop.
In 8.1 is er toch en startknop, ook heeft hij niet precies dezelfde functie´s als de oude, maar toch best handig.
De tegels zijn er ook voor een toestel, welke en touchscreen hebben.

Dus is het geen "echte" startknop zoals vanaf w95 het geval was. Tis in ieder geval beter als helemaal niets maar MS luistert niet helemaal naar de vele vele vele gebruikers welke de "echte" startknop terug wilden......vandaar de verschillende proggies welke hiervoor ontwikkeld zijn.

Net zoals dat er wel een mogelijkheid is om windows mail welke in vista werd gebruikt te installeren op een W8 versie......staat ook gewoon in de map - program files - je moet alleen weten hoe "aan te zetten ".

Ik schreef reeds dat die tegels voor een tablet waren dus touchscreen, maar enorm onhandig voor een normale laptop..... zonder touch screen.

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door GTR »

kijk, sommige benodigde apps die op het achtergrond blijven draaien is niks mis mee, mail app bv, facebook app voor berichten etc.. Dus windows 8 Zal wel nog wel populariteit winnen. Stel je voor dat je bv whatsapp en op je windows 8 en op je smartphone hebt. Kan je foto's dus direct naar je andere whatsapp account op je pc of laptop met windows 8 sturen bv.

Als je zoveel aan marketing uitgeeft en er niet van bewust bent dat het enige wat je als beste kon doen was: startknop erin laten zodat de mensen sneller aan windows 8 zouden wennen. Of nog beter, 2 beginschermen, 1 voor windows 8 met het normale startscherm, zonder apps. En 1 met alleen maar apps. Dus in het begin kiezen, net alsof je 2 accounts zou hebben zeg maar.

Het gaat erom dat innovatie wel goed is, maar je moet ook in de gaten hebben, dat je onder het mom van innovatie, mensen beter niet in een veel vreemdere omgeving moet gaan zetten. Er zou een gewenning tolerantie erop hadden moeten komen. Maargoed.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Prolix »

GTR schreef:... Stel je voor dat je bv whatsapp en op je windows 8 en op je smartphone hebt. Kan je foto's dus direct naar je andere whatsapp account op je pc of laptop met windows 8 sturen ... Of nog beter, 2 beginschermen, 1 voor windows 8 met het normale startscherm, zonder apps. En 1 met alleen maar apps...
*Whatsapp kan per telefoonnummer maar op 1 device worden gebruikt. Je zou via Bluestacks op je Win kunnen whatsappen, maar dan MOET je het wel op je telefoon weghalen, en de Whatsapp-server even laten syncen. Dan kun je het gebruiken op je Windhoos. Vervolgens moet je in BlueStacks Whatsapp even aborteren en herinstalleren op je mobiel..Handig? Nee. Er schijnt een versie aan te komen waarbij het dus allemaal wel kan maar de techniek laat het eigenlijk (nog) niet toe omdat je met telefoonnummers aan het knoeien gaat. Fraudegevoelig dus.
*En voor zover ik weet heb je die optie in Win8.1 toch al? De blokken in beeld of terug naar het bureaublad?
GTR schreef:Het gaat erom dat innovatie wel goed is, maar je moet ook in de gaten hebben, dat je onder het mom van innovatie, mensen beter niet in een veel vreemdere omgeving moet gaan zetten. Er zou een gewenning tolerantie erop hadden moeten komen. Maargoed.
Je nederlands is niet optimaal, dat geeft niet, maar van bovenstaande begrijp ik echt helemaal niets. Kun je uitleggen wat je bedoelt?

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door GTR »

Prolix schreef:
GTR schreef:... Stel je voor dat je bv whatsapp en op je windows 8 en op je smartphone hebt. Kan je foto's dus direct naar je andere whatsapp account op je pc of laptop met windows 8 sturen ... Of nog beter, 2 beginschermen, 1 voor windows 8 met het normale startscherm, zonder apps. En 1 met alleen maar apps...
*Whatsapp kan per telefoonnummer maar op 1 device worden gebruikt. Je zou via Bluestacks op je Win kunnen whatsappen, maar dan MOET je het wel op je telefoon weghalen, en de Whatsapp-server even laten syncen. Dan kun je het gebruiken op je Windhoos. Vervolgens moet je in BlueStacks Whatsapp even aborteren en herinstalleren op je mobiel..Handig? Nee. Er schijnt een versie aan te komen waarbij het dus allemaal wel kan maar de techniek laat het eigenlijk (nog) niet toe omdat je met telefoonnummers aan het knoeien gaat. Fraudegevoelig dus.
*En voor zover ik weet heb je die optie in Win8.1 toch al? De blokken in beeld of terug naar het bureaublad?
GTR schreef:Het gaat erom dat innovatie wel goed is, maar je moet ook in de gaten hebben, dat je onder het mom van innovatie, mensen beter niet in een veel vreemdere omgeving moet gaan zetten. Er zou een gewenning tolerantie erop hadden moeten komen. Maargoed.
Je nederlands is niet optimaal, dat geeft niet, maar van bovenstaande begrijp ik echt helemaal niets. Kun je uitleggen wat je bedoelt?
Op me ipad heb ik ook whatsapp geinstalleerd, dus weet ik wel wat het is. Bepaalde manier instaleren. Code vraag je op via sms, komt op je telefoon en je voert het in de whatsapp op je ipad in. Maar op tablets heb je ook windows 8 en ik weet wel zeker, dat later het besturingssysteem van microsoft, op de smartphone, tablet en pc, naar elkaar toe zullen groeien. Stel dat whatsapp op windows zou komen, had ik het erover.

Je hebt in windows 8 het oude bureaublad en een interface met tegels. Naar mijn weten hebben ze met het marketing van windows 8 iets van een miljard aan uitgegeven. Dan is het toch normaal, dat ik het stom vind, dat ze zoveel geld eraan uitgeven en niet inzien, dat mensen niet zomaar iets nieuws willen terwijl (in dit geval windows 7, die na vista super beviel) het vorige systeem wel goed werkte. Dus ipv het oeroude gez.ik over het startknop die er niet was, en startknop die er nu wel is maar anders eruitziet etc, dacht ik toen van, waarom niet 2 startschermen in het login scherm..Waar je je wachtwoord invoert. Bij de 1 kom je in een interface met tegels alleen. En bij de ander zou je dus op je oude vertrouwde bureaublad met je startknop komen, en geen tegels..Met de tijd zullen veel mensen toch op die interface met tegels stappen, maar nu zou je dus wel een situatie hebben gecreerd, waarvan de mensen niet over hadden gez.ikt...Dan heb je dus dat mensen windows 8 WEL beter dan windows 7 moeten vinden. Omdat je kan kiezen tussen 'windows 7' of windows 8, in zo'n geval..Dus 'windows 7' zit dan standaard in windows 8 zeg maar. Maar goed, gedane zaken zaken nemen geen keer. En zozeer boeit het mij ook niet.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

GTR schreef:kijk, sommige benodigde apps die op het achtergrond blijven draaien is niks mis mee, mail app bv, facebook app voor berichten etc.. Dus windows 8 Zal wel nog wel populariteit winnen. Stel je voor dat je bv whatsapp en op je windows 8 en op je smartphone hebt. Kan je foto's dus direct naar je andere whatsapp account op je pc of laptop met windows 8 sturen bv.

Als je zoveel aan marketing uitgeeft en er niet van bewust bent dat het enige wat je als beste kon doen was: startknop erin laten zodat de mensen sneller aan windows 8 zouden wennen. Of nog beter, 2 beginschermen, 1 voor windows 8 met het normale startscherm, zonder apps. En 1 met alleen maar apps. Dus in het begin kiezen, net alsof je 2 accounts zou hebben zeg maar.

Het gaat erom dat innovatie wel goed is, maar je moet ook in de gaten hebben, dat je onder het mom van innovatie, mensen beter niet in een veel vreemdere omgeving moet gaan zetten. Er zou een gewenning tolerantie erop hadden moeten komen. Maargoed.

Als je niet wilt dat apps continue meedraaien dan zet je deze gewoon uit in taakbeheer. Je hebt helemaal geen 2 schermen nodig, die functie bestaat reeds in de diverse proggies welke hiervoor zijn ontwikkeld, bv- classic startmenu - welke gratis, noppes is.
Deze overruled het tegelscherm maar met je muis rechtsboven en je hebt je tegels weer.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

GTR schreef:Je hebt in windows 8 het oude bureaublad en een interface met tegels. Naar mijn weten hebben ze met het marketing van windows 8 iets van een miljard aan uitgegeven. Dan is het toch normaal, dat ik het stom vind, dat ze zoveel geld eraan uitgeven en niet inzien, dat mensen niet zomaar iets nieuws willen terwijl (in dit geval windows 7, die na vista super beviel) het vorige systeem wel goed werkte. Dus ipv het oeroude gez.ik over het startknop die er niet was, en startknop die er nu wel is maar anders eruitziet etc, dacht ik toen van, waarom niet 2 startschermen in het login scherm..Waar je je wachtwoord invoert. Bij de 1 kom je in een interface met tegels alleen. En bij de ander zou je dus op je oude vertrouwde bureaublad met je startknop komen, en geen tegels..Met de tijd zullen veel mensen toch op die interface met tegels stappen, maar nu zou je dus wel een situatie hebben gecreerd, waarvan de mensen niet over hadden gez.ikt...Dan heb je dus dat mensen windows 8 WEL beter dan windows 7 moeten vinden. Omdat je kan kiezen tussen 'windows 7' of windows 8, in zo'n geval..Dus 'windows 7' zit dan standaard in windows 8 zeg maar. Maar goed, gedane zaken zaken nemen geen keer. En zozeer boeit het mij ook niet.

Het oeroude gezeik ??? Zolang bestaat W8 anders nog niet hoor.

De startknop in W8.1 is niet de startknop zoals vele gewend zijn. Let wel ik ben zeer tevree met W8 alleen hier en daar wat verbeterpunten met name de startknop.

Vele andere boeit het wel. Anders had een de startknop niet ontwikkeld hoeven worden door derden

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: Klacht Packard Bell v.s. Mediamarkt

Ongelezen bericht door GTR »

Hoi Teun, ik had het over het tegenovergestelde van wat je dacht dat ik zei. Mail app bv, is voor mij een gewenste app die op de achtergrond zou meedraaien. Door zulke apps zou ik meer waarde aan windows 8 hechten. Ik zeg zou, omdat ik een laptop met windows 8 kocht en toen na een week gelijk windows 7 erop had gezet. IK ga binnenkort wel weer terug naar w8.

Voor mij is het startknop wel een oeroude gezeur van mensen. Omdat ik niks anders lees he. En als je kijkt naar het woord OERoud en dit letterlijk zou nemen.....Maargoed

Gesloten