LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop niets bij I-Mania: geld kwijt, wat kan ik doen?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Pasakabilovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2021 19:59

Koop niets bij I-Mania: geld kwijt, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Pasakabilovic »

Let op, oplichters.

Ik heb op 25-01 een netbook PC 10.1 inch via beslist.nl bij i-mania gekocht.
Ik heb de betaling gelijk voldaan en drie weken later mijn bestelling ontvangen, ik heb het uitgepakt bekeken en terug in doos gedaan,
ik moest het op eigen kosten retourneren en dat heb ik gedaan, het artikel was toch niet wat ik verwacht had (het was een aliexpress product die voor 20 euro te koop is waar ik bij hun 100 euro voor moest betalen)
ik heb 18 februari i-mania een mail gestuurd aangezien je ze telefonisch niet kan benaderen helemaal geen reactie, NIKS.
De volgende dag heb ik beslist.nl een mail gestuurd waar ik geen reactie op heb gehad maar wel een mail van i-mania
Zij gaven in de mail aan dat zij mijn retour ontvangen hebben maar dat deze vies is aangekomen en met gebruik sporen.
Dit is een grote leugen, eerst hoor ik niks en dan komen ze hiermee?
Gelijk terug gemaild dat ik het daar niet mee eens ben en dat het artikel schoon was en ongebruikt, er is iemand onder naam Jessica die bij de klantenservice de mails beantwoord die totaal niet mijn mail heeft gelezen maar gelijk precies de zelfde weer terug gestuurd. Met daarin uw artikel is niet schoon en er zijn gebruik sporen, wij kunnen het artikel niet meer verkopen, en dat ik ook niet mijn geld terug krijg.
Ik heb die dag nog een aantal mails gestuurd waar ik geen antwoord op kreeg.
Na twee weken heb ik weer een mail gestuurd, i-mania en beslist.nl waar ik van beide geen reactie heb gehad.
Vorige week heb ik i-Mania weer een mail gestuurd dat ik het hier niet bij ga laten en dat ik overal een review ga plaatsen om mensen te waarschuwen voor hun.
Waar ik een antwoord op krijg dat zij 14 dagen de tijd hebben het item na te kijken nogmaals en te checken, die vrouw houdt mij gewoon voor de gek ze reageren niet op mails en verwachten 14 dagen (waar ze zich ook niet aanhouden) de tijd ?
Nu ik overal een review heb geplaatst en mensen voor hun heb gewaarschuwd, krijg ik een mail dat mijn case gesloten is en dat ik mijn geld kwijt ben omdat ik ze zwart maak?
Wie is nog meer opgelicht door i-mania en wat kan ik hier nog mee doen?

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Koop niets bij I-Mania: geld kwijt, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het beste is om naar de geschillencommissie te gaan. https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ dit kost 52,50 wat je terug krijgt als jij in het gelijk wordt gesteld.

Het lastige van dit verhaal is wel dat je het product uit de doos gehaald hebt. Een artikel uit de doos is 2de hands en dus minder waard. Jij wilt ook een nieuwe apparatuur die door niemand anders gebruikt is.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Koop niets bij I-Mania: geld kwijt, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door cherokee »

Seinhuis schreef:
25 mar 2021 20:10
Het beste is om naar de geschillencommissie te gaan. https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ dit kost 52,50 wat je terug krijgt als jij in het gelijk wordt gesteld.

Het lastige van dit verhaal is wel dat je het product uit de doos gehaald hebt. Een artikel uit de doos is 2de hands en dus minder waard. Jij wilt ook een nieuwe apparatuur die door niemand anders gebruikt is.
Het eerste klopt maar dan moet die webwinkel daar wel bij zijn aangesloten anders heb je er niks aan.

Het tweede is onzin. Natuurlijk mag je het produkt uitpakken en bekijken, zolang je het maar in de oorspronkelijke verpakking terugstuurt.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop niets bij I-Mania: geld kwijt, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

TS kan naar de kantonrechter. Dat kost op voorhand een paar honderd euro. De vraag is of ze dat zullen betalen wanneer ze verliezen. Als ze dat niet doen dan zul je meer kosten moeten voorschieten.

Je kan ook nog een klacht via ConsuWijzer bij de ACM neerleggen.
Seinhuis schreef:
25 mar 2021 20:10
Het lastige van dit verhaal is wel dat je het product uit de doos gehaald hebt.
En dus?
Artikel 6:230r lid 1 BW
handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
cherokee schreef:
25 mar 2021 23:23
Het tweede is onzin. Natuurlijk mag je het produkt uitpakken en bekijken, zolang je het maar in de oorspronkelijke verpakking terugstuurt.
Het is verdedigbaar dat je de doos mag weggooien.
Artikel 6:230s lid 3 BW
De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.
De doos is niet het product (= roerende zaak).

Gesloten