LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ESES
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2018 19:52

Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Ongelezen bericht door ESES »

3 maanden geleden een playstion 3 verkocht via een Facebook verkoopsite.
Hij is tot op de dag van de verkoop gebruikt dus werkend de doos ingegaan. Nu 3 maanden later zegt de verkoper dat hij het niet doet en een oplossing zoekt om haar geld terug te krijgen. Wat kan ik hiermee wat zijn mijn rechten?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Ongelezen bericht door mahadma »

Aangenomen dat u particulier bent en de koper particulier is, het apparaat getest en goed werkend naar tevredenheid koper is meegenomen en er geen garantie afspraken zijn gemaakt en het nu na drie maanden een defect zou vertonen heeft de koper rechten nul, zero, niks, noppes, nada, rien. Het moge duidelijk zij dat als dit apparaat met garantieafspraken verkocht zou zijn die van kracht zijn maar als de verkoper een handelaar/bedrijf is er ook weer andere voorwaarden zijn.

Hoe is die fout ontstaan? De verkoper was er niet bij. Dus stuur als de eerste regel van toepassing is een antwoord, jammer helaas enz. Ik vermoed, maar zeg dat niet hardop dat u geprobeerd wordt om te tillen. Waarom? Als iets kapot is kan er OOK gesproken worden in reparatie, maar men wil meteen geld retour, dus dit ruikt voor mij.
Laatst gewijzigd door mahadma op 18 okt 2018 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Ongelezen bericht door madfred »

Als je als particulier koopt bij een pariculier dan is de garantie "tot de deur". Dus de koper heeft geen garantie.
Je hoeft je geen zorgen te maken, je bent niet verplicht geld terug te geven of iets dergelijks. En natuurlijk al helemaal niet na drie maanden.
Het is vervelend voor de koper maar dat is het risico van kopen zonder garantie.

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het wachten is op antwoord van Alfatrion. :mrgreen:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Ongelezen bericht door crazyme »

ZeerPrivé schreef:
18 okt 2018 12:41
Het wachten is op antwoord van Alfatrion. :mrgreen:
Twee particulieren, ik wacht met spanning af.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:
18 okt 2018 13:46
ZeerPrivé schreef:
18 okt 2018 12:41
Het wachten is op antwoord van Alfatrion. :mrgreen:
Twee particulieren, ik wacht met spanning af.
De spanning is er hier al af, gewoon het andere topic lezen. Zometeen komen hier dan ook exact dezelfde antwoorden.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je zou alleen een probleem hebben als de koper kan bewijzen dat het probleem al bestond ten tijde van de verkoop. Dat is een kansloze missie. Ik zou dus kort en krachtig aangeven dat je het heel vervelend vind, maa dat je niets kunt betekenen voor de koper.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is ook kansloos; niet omdat er garantie tot de deur zou zijn, maar omdat je de bewijslast bij zo'n apparaat na drie maanden niet rond krijgt.

Lady1234
Berichten: 26930
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koper van mijn PlayStation 3 wil geld terug wegens defect na 3 maanden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die bewijslast krijg je ook na een week niet rond. Dus garantie tot de deur. De koper kan dat ding op de stoep al mollen,

Gesloten