LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Katie80
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2011 21:30

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Katie80 »

Dekseldopje: zijn we niet allemaal consumenten? En dus in jouw ogen allemaal leken.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar zorg er dan voor dat je de overlast daarvan zo klein mogelijk houdt. Zorg dus voor goede service. Mijn toch echt niet goedkope computer (en daarmee wek je als bedrijf ook verwachtingen!) ging binnen 3 maanden kapot. Dat kan inderdaad gebeuren, maar het service traject is vervolgens ook een drama.
Zou jij het leuk vinden als het jouw computer was die nu al een week bij mij staat en waar geen enkele aanstalten voor wordt gemaakt om hem op te laten halen en terug te bezorgen bij de rechtmatige eigenaar?

Componenten die in computers worden geplaatst koopt bijv. Packard Bell toch echt zelf in. Dat is hun eigen inkoopbeleid en daarbij neem ik aan dat ze zelf ook kwaliteitscontroles uitvoeren op hun eindproducten.
Ik heb als 'klant' weinig mee te maken met die inkoop van componenten. Vergelijk een aannemer en een onderaannemer, de aannemer is mijn aanspreekpunt en met de onderaannemer heb ik eigenlijk niets te maken anders dan dat hij een deugdelijk(e) dienst/product aan mij hoort te leveren. En als ik daar niet tevreden over bent moet mijn aannemer dat oplossen met de onderaannemer, niet ik.

trijman
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2005 16:21

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door trijman »

@Dekseldopje: ik begin te vermoeden dat je zelf bij dit bedrijf werkt...

Elk bedrijf mag dan fouten maken, maar fouten blijven maken , slechte producten leveren en slechte service... Dat kan gewoon niet. En om die reden zijn er websites als waarop we deze reviews zetten.

Je kan toch zelf niet ontkennen dat na het lezen van de vele honderden klachten over dit merk er nog iets positiefs lijkt te zijn? Packard Bell verdient het om een goede les te leren, en blijkbaar leren ze dat zelf niet dus zijn dit soort media uitgelezen plekken om ze een lesje te leren.
Packard Bell is, zoals ik al vermoede in mijn vorige post en waar jij een ander verhaal van maakte, gewoon eigendom van de Acer group. Goedkope taiwaneese rotzooi! Het merk faalt aan alle kanten, red je eigen gezicht , zo ver dat nog mogelijk is door dit merk niet steeds te verdedigen... Klopt gewoon niet, je staat er alleen in!

Ik ben overigens geen leek, werk al 12 jaar in de internet business en heb dagelijks zeer veel met computers, software, netwerken, servers etc te doen, een fout maken is menselijk, maar fouten blijven maken niet. Ik zeg Weg met Packerd Bell, tijd voor nieuwe spelers.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Toen ik in het PC-Prive tijdperk een pc mocht uitzoeken was er weinig anders te kiezen dan Packard Bell. Ik heb zo veel mogelijk informatie opgevraagd zowel bij de leverancier als bij PB zelf en heb uiteindelijk een keuze gemaakt.
Helaas bleek de geleverde computer totaal niet aan de verwachtingen te voldoen.
Hij ging niet kapot, maar was beduidend langzamer dan mijn oude pc.
Het probleem was al snel duidelijk. Het moederbord kon de snelheid van de processor niet aan en het werkgeheugen was langzamer dan het moederbord en de processor ondersteunde. Kortom twee botllenecks in een systeem.
Volgens zowel de leverancier als PB kon dit niet kloppen en had ik alle gegevens via de site van PB op kunnen zoeken. Je hebt echter een serienummer nodig om de exacte configuratie op te kunnen vragen! Ik moest windows maar opnieuw installeren? Alsof dat de hardwareproblemen oplost... Na zes maanden heb ik het hele systeem gestript en met betere componenten opnieuw opgebouwd.
Packard Bell was toen overigens nog onderdeel van NEC.
Voor mij dus nooit meer NEC of Packard Bell of Acer. :evil:

Maikelvv
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2011 00:18

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Maikelvv »

Ik geef iedereen hier gelijk over packard bell. Al 7 keer moeten opsturen. en nog steeds vervelend!. Packard Hell.. :evil:

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

@Wie dan ook:

Whahaha, ik werken voor PB. Sorry, ben wel werkzaam in de ICT maar niet bij dat bedrijf. Ik heb zoals eerder gezegd 1 keer een PB notebook gehad en deed het prima en heb 'm met veel plezier gebruikt voor online gamen, office toepassingen, downloaden en whatever nog meer.

En nee, niet elke consument is een leek, absoluut niet. Ik zei dit vanwege de mensen die zomaar ineens gaan schreeuwen dat een merk een klotemerk is bla bla bla zonder daadwerkelijk te argumenteren gebaseerd op meer dan 1 ervaring met een bedrijf/produkt.

En ja een bedrijf koopt zelf produkten in of laat het (custom-made) maken in eigen beheer of uitbesteed. En dat bedoel ik ook, dat daar wat mis kan gaan, okee **** happens. Al deze feiten bij elkaar vind ik het raar om een bedrijf de grond in te boren vanwege 1 kleine/grote fout. Als dat de absolute waarheid zou zijn dan waren er veel bedrijven in 1 dag pleite....

En wat betreft kennis van zaken, tuurlijk iedereen die een pc heeft aangeraakt vind zichzelf al heel wat. Maar veel mensen die kennis van hardware hebben die kopen hun spul bij een computerspeciaalzaak en niet bij een Dynabyte of Aldi. Maar dit is offtopic.

trijman
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jun 2005 16:21

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door trijman »

Ok dekseldoppie, maar er is niet 1 klacht, of 1 kleine, zijn er heeeel veel, kijk maar naar de pagina's in deze topic.
Ben het deels met je eens dat je niet zomaar alles de grond i moet boren, maar dit zal dat merk niet veel zorgen kosten, en het is wel goed da ze lezen dat blijkbaar niet iedereen tevreden is met ze, en daar kunnen ze dus nu wat aan gaan doen.
Wat mij betreft ka ie nu dicht!
Ciao ciao

benikeennederlander
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 jun 2011 14:02

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door benikeennederlander »

Beste DannyK,


Na het bestuderen van jouw probleem denk ik aan 2 dingen, dingen waar men gewoonlijk niet aandenkt en dat zijn:


Als je Windows installeerd dan word er vanuit energie besparing de Computer zo ingesteld, dat de machine na bijvoorbeeld 15 minuten automatisch op standby gaat, dit probleem kun je oplossen door met je rechter muisknop op bureaublad te klikken, dan eigenschappen, je ziet dan van zelf de functie energie besparing, als je daarop klikt, dan zie je dat de Hardeschijf na een bepaalde periode uitgaat zodra je niets doet.
Betreft het vastlopen kan ermee te maken hebben dat je hardeschijf malware bevat alsmede Windows Register vervuiling, normaliter gesproken zou ik zeggen, joh gebruik een Register Cleaner, maar dit word door velen afgeraden, zolang ik er niet van overtuigd ben dat zo'n Register Cleaner geen Windows problemen veroorzaakt, beveel ik dit niet aan, wel het volgende betreft het vastlopen en eventueel veroorzaakt door malware, ga even naar een Computer forum zoals BleepingComputer.com, maak daar een account aan en vraag aan een Hijackthis expert\helper om hulp.
Jouw probleem betreft vastlopen zou dan opgelost moeten zijn.
Nogeven terugkomende op het uitvallen van je pc., als hetgeen ik zei niet het geval is, dan zou je inderdaad aan een hardware probleem moeten gaan denken, maar ook opdat forum kunnen ze je ermee helpen.
Dat Packard Bell een regelrechte catastrofe is, is reeds al jaren bekend.
Desondanks verbaasd het mij telkens weer dat er mensen zijn, die dat product nog steeds kopen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door dhc »

@ben ik een.....:

Ik weet niet hoe wakker je bent maar reageren op een forumlid dat al 6 jaar niet meer actief is...hmmm .....

Ik zou daar even op letten ipv postings plaatsen over consumentenrecht. Heb nog tranen in mijn ogen van het lachen...

Gesloten