LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Dannyk
Berichten: 66
Lid geworden op: 08 sep 2003 20:44

Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Dannyk »

Ik heb regelmatig last van dat mijn computer vanzelf uitgaat, of meer dan 3 keer op een dag vastloopt. Ook nieuw aangeschafte producten als een videokaart functioneren niet goed met een Packard Bell computer zo is mij verteld door experts. Wie heeft nog meer met deze problemen te maken, Ik heb al enkele personen gesproken die met hetzelfde probleem zitten, en alles wijst erop dat het aan de computer zelf ligt. Zelf zegt Packard Bell dat het aan het besturingprogramma "Windows" ligt en me dan verder niet kan helpen. Ik zou het alleen kunnen oplossen door Windows opnieuw te installeren. Maar dit heb ik al 9 keer gedaan. Maar waarom is het dan alleen bij PB computers?

Mar.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Mar. »

Packard Bell is slecht. Wij hebben een Platinum gehad die uit zichzelf in de brand vloog.Kwam volgens PB ook door Windows. De problemen die je ehbt zijn dus zeer herkenbaar. De service is helemaal belabberd. PC is rustig drie weken weg en wordt gerepareerd door een bedrijf dat claimt nieuwe onderdelen erin gezet te hebben. Niet dus. Wij hadden via Dixons deze pc gekocht en die hebben ons schadeloos gesteld omdat wij verlengde garantie hadden. Hebben na veel tegenwerking van PB een nieuwe pc gekregen van Dixons. Voor ons nooit meer een PB! Al krijg ik hem gratis.

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door opnaaier »

morgen heeft de Aldi weer een computer in de aanbieding. Met daarin verwerkt hardware die nog pas sinds kort op de markt is. Voor een belachelijk lage prijs. Ik heb 2 Aldi computers naast elkaar staan. Nooit problemen mee gehad, Ut was inderdaad plug and play...........

Henry Kamp

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Henry Kamp »

Mijn tante moet elke maand haar pc opnieuw installeren ,
maar dan loopt de pc nog niet lekker.
Ik heb een paar maanden haar pc moeten los maken om er 64mb
extra geheugen in te zetten , maar ik wist niet wat ik zag.

Een mini ATX moederbord , 1x usb , onboard video en Audio ,
een zeer simpele koeler , 1x ide.
De kabels waren zéér slecht weg gewerkt.
En dan doen ze er een midi-systeem kast omheen , want
dat verkoopt beter.

Het probleem wat veroorzaakt door de hardware en niet door Windows.
Je moet altijd een complete recovery uitvoeren , als je alleen Windows
zou doen dan is de kans zéér groot dat Windows geen drivers kan vinden.

Voor mij ook geen Packard Hell meer.
Mijn nieuwe pc heb ik bij de plaatselijke pcboer laten samenstellen.

MrCarrey
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 sep 2003 12:48

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door MrCarrey »

Ik heb ook een Packard Bell. Nog niet zo lang maar heb er nog geen problemen mee gehad.
Dus A.U.B. niet afkraken graag.

lilo

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door lilo »

gebruik al anderhalf jaar een packard bell computer maar heb er nog geen enkel probleem mee gehad. mijn vorige pc was een die samengesteld was (op maat gemaakt) maar daar heb ik genoeg ellende mee gehad. dus voor mij is de volgende pc gewoon weer een packard bell.

nielsz

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door nielsz »

:evil: Packard bell computers zijn zeer slecht

waarom ?

1. meestal maar wazige self made moederborden
2. meestal is de hardeware nou niet de beste in zijn soort, daarmee bedoel ik dat ze gewoon eerder aan hun top zitten qwua overclocken dan losse sjit
3. Heel veel hardware in A-merk computers is al tweedehands ( dus ooit terug gebracht door garantie enzo ) of gewoon gerepareerd ( bij packard bell de monitoren meer als de helft daarvan is ooit slecht terug gekomen weer opgelapt en een stickertje met nieuwe datum erop en klaar weer een nieuwe monitor voor bij een A-merk pc ) sorry maar als ik iets koop als nieuwd zijnde wil ik ook een nieuwe en geen opgelapte
4. De meeste hardware is al verouderd
5. weinig keus qwua opties

Altijd een pc zelf samenstellen dus.

Packardbell gebruiker

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Packardbell gebruiker »

:arrow:

Als onwetende computerkoper val je meteen voor het mooie design van deze computers. En daar zit meteen ook het grote gevaar!

Wij hebben dus 2 jaar geleden ook zo'n packardbell aangeschaft. Tot nu toe zijn mijn ervaringen zeer slecht :

- Alleen maar voorgeinstalleerde onzin programma's die naar allerlei reclame verwijzen.

- Waardeloze reparatieservice.

- Slechte hardware ( dit is ons 3e toetsenbord en onze 2e muis )

- Regelmatig vastlopen.



Ik zou iedereen die voor de keuze van een nieuwe computer staat willen AFRADEN een packardbell te kopen. Ga liever naar een klonenbouwer die een systeem op maat in elkaar zet of maak gebruik van een van de aanbiedingen van Aldi, die kwalitatief ZEER goede pc's levert.

danielle1974

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door danielle1974 »

Wij hebben thuis 2 Packard Bell computers staan. En we hebben geen enkel probleem. Wat mij de meeste tijd wel opvalt, dat steeds meer mensen een computer kopen die er eigenlijk geen verstand van hebben. Maar een cursus volgen, nee hoor! De mensen gaan zelf wel wat zitten klooien met het gevolg dat ze binnen een paar weken de hele computer hebben gemolesteerd, dat die opnieuw geinstalleerd moet worden. Mensen ga lekker een cursus volgen en koop een paar boeken!

Mar.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Mar. »

Sorry hoor Dannielle maar voor mij gaat die vlieger niet op. Ben erg thuis in mijn computer en weet dondersgoed wat wel of niet kan. Een computer die uit zichzelf in de brand vliegt kan ook de ervaren "geschoolde"gebruiker overkomen.

Gast

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Danielle, je hebt helemaal gelijk, ik heb ook een PB-machine en ben uiterst tevreden, geen klachten, de service van Packard Bell vind ik ook niet slecht.
Mar: Jij hebt ook eingszins gelijk, een computer behoord niet in brand te vliegen, dat is inderdaad foute boel, maar om nou Packard Bell af te kraken, dat is gewoonweg belachelijk.
Dat een computer in brand vliegt, heeft niks met Windows te maken, maar met 1. of het verkeerd aansluiten ervan of 2. de pc. aansluiten op een niet geaard stopkontakt.
Goed okee, de ene pc. is qua voeding sterker dan de andere pc., verschil in ontwerp en uitvoering zal er altijd blijven bestaan, maar vervelende dingen zoals in brand vliegen, ligt toch wel bij de consument, daar kun je de fabrikanten niet de schuld van geven.
Het zou inderdaad wenselijk zijn, dat sommige leken een computercursus volgen of een goed boek die dergelijke dingen behandelen kopen/lezen alvorens ze hun gal spuien.

lars

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door lars »

Ook ik heb een pb pc thuis staan en heb er tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad....en hij staat er nu toch al bijna weer een jaar.....wat het probleem volgens mij inderdaad ook is, is de voor geprogrammeerde rommel die erop staat. Ik heb die hele pc meteen leeg gegooid en zelf alle dingen die ik wilde erop gezet. Nog nooit last mee gehad...... en diegen van wie zijn pc in brand vloog.....daar heb ik dus nog nooit van gehoord.... heb je zelf wel eens van iemand anders gehoord dat zijn pc in brand is gevlogen?? volgens mij ben je een dusdanige uitzondering dat dit niet aan packard bell is te verwijten. Wat was de oorzaak van het in brand vliegen? ik heb zelf mijn geheugen uitgebreid, ook dit ging zonder problemen... en ik ben echt geen computer expert... nou jah voor alle gebruikers die er wel last mee hebben...sterkte ermee =D

Merel

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Merel »

Ik heb al meer als een jaar een Packard Bell laptop, nog nooit problemen gehad, loopt allemaal prima hoor!!!

Mar.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Mar. »

Oorzaak in brand vliegen van de computer lag volgens Packard Bell in de processor die in mijn platinum zat. Was door ons niets verandert aan het systeem. Ik ken diverse computerhandelaren die PB al Packard Hell noemen en dit merk niet wensen te verkopen.

Gast

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Als je een hond wilt slaan, is er altijd wel een stok te vinden!
Zo ook met die jokers van die bepaalde handelaren, waar jij het over hebt.

Gast

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Bij ons op kantoor hebben we goede ervaringen met deze computers.

Marietje

ton1953

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door ton1953 »

Packard Bell is gewoon slecht. gewoon dozenschuiverij en garantie tot op de stoep. inbouwof vervanging van andere hardware stuit bijna altijd op probemen.
Het is een onzinnige bewering dat een computer in brand vliegt als gevolg van een besturingssysteem.
Deze firma levert gewoon slechte kwaliteit en schuift de probl;emen af op de consument.

Gast

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

mensen die geen verstand hebben van computers moeten er geen kopen of hun bek houden met hun onterechte kritiek.

Mar.

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Mar. »

@Gast: ben je soms werknemer van Packard Bell? Zoniet..... Hou dan je mond dicht.

Tommie

Re: Kwaliteit Packard Bell Computers

Ongelezen bericht door Tommie »

Heb al 2,5 jaar een PB en daar 3 x kapotte onderdelen in gehad. Na melding zijn deze kapotte onderdelen in 2 a 3 dagen vervangen door nieuwe. Niet slecht dus van PB. Bij de meeste handelaren mag je ook niet zelf in je PC zitten klooien anders vervalt de garantie. Bij PB is dit geen probleem.

Wat me wel tegenvalt is de lange telefoontjes die je moet doen als je een storing meldt. Die systeembeheerders houden je soms wel een half uur vast voor ze geloven dat er iets echt kapot is en doen alle testen die ze maar kunnen verzinnen om de telefoontikken binnen te halen.
Maar kapot is toch echt kapot!!!!!!

Gesloten