LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop is na 2,5 jaar niet meer te repareren

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Onka54
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2012 11:49

Laptop is na 2,5 jaar niet meer te repareren

Ongelezen bericht door Onka54 »

Ik heb een SurfacePro 4 laptop van Microsoft. Een mooi apparaat dat nieuw meer dan € 1000,- kost. Enkele maanden geleden begon de accu heel snel leeg te lopen om vervolgens het helemaal niet meer te doen. Het apparaat was toen net 2,5 jaar oud en dus uit de garantie. Dan snap je dat je moet gaan betalen voor een nieuwe accu. Het probleem blijkt echter ernstiger. Microsoft blijkt deze laptop niet te repareren, ze bieden alleen de mogelijkheid tot omruilen voor een gereviseerd model en rekenen daarvoor ruim €600,- en geven dan een garantie van 90 dagen.
Toen ik contact opnam met Microsoft adviseerde medewerker mij om windows er opnieuw te installeren. Toen ik dit deed stopte de installatie halverwege en kan ik nu dus helemaal niets meer met het ding doen. Voor het opnieuw installeren kon ik tenminste nog via de netstroom op de laptop werken.
Geen idee wat hieraan te doen is. Waarschijnlijk het verlies accepteren en nooit meer iets van Microsoft kopen en misschien kan er iets gedaan worden aan bedrijven die een apparaat leveren dat niet gerepareerd kan worden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Laptop is na 2,5 jaar niet meer te repareren

Ongelezen bericht door hebra98 »

De batterij lijkt regelmatig een probleem te zijn...

Wellicht kunt u eens informeren bij :
https://www.repairitnow.nl/microsoft-ta ... reparatie/

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Laptop is na 2,5 jaar niet meer te repareren

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Dat de installatie van Windows halverwege stopt wil niet zeggen dat u niets meer met de laptop kunt doen.
Download van de Microsoft site de laatste versie van windows 10, zet deze op een usb stick of dvd en installeer windows opnieuw.
Misschien kunt u met een bepaalde toetscombinatie naar de fabrieksinstelling gaan, kijk eens in de handleiding.
Geen idee wat het probleem was voordat u windows opnieuw wilde installeren en of een nieuwe installatie van Windows daarvoor nodig was.
De accu van mijn laptop werkt al jaren niet meer, de laptop werkt zonder accu, gewoon met de oplader zoals u zelf ook al gemerkt hebt.

jvanderplas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:39

Re: Laptop is na 2,5 jaar niet meer te repareren

Ongelezen bericht door jvanderplas »

Wel zonde van zo een dure laptop. Heb zelf een surface pro 6 en ben er ook niet zo een van fan.

Gesloten