LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptopscherm na 5 weken kapot

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
vos70
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2020 15:58

Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door vos70 »

Mijn ledscherm van mijn notebook asus rog is na 5 weken al kapot. Asus zegt door niet goed gebruik. Iemand een idee dat het wel onder garantie hoort? Moet nu bijna € 200,- betalen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door crazyme »

Je zegt niet hoe het scherm is stuk gegaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door berndv »

vos70 schreef:
02 mar 2020 16:04
Asus zegt door niet goed gebruik.
en geven ze ook nog meer aan dan dit? Als het niet goed gebruik zou zijn, is er ook zichtbare schade aan de buitenkant? Heeft u de laptop overigens bij Asus rechtstreeks gekocht? De verkoper is namelijk verantwoordelijk voor een deugdelijk (conform) product, daar moet u zich in beginsel ook melden, en die is ook verantwoordelijk voor de opvolging. Als u het niet bij Asus heeft gekocht, is het niet zo interessant wat Asus er van vindt.

vos70
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2020 15:58

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door vos70 »

Berndv Helaas gaven ze niet meer op en er was geen zichtbare schade. Want als ik weet dat het eigen schuld is dan klaag ik niet. Laptop is gekocht bij Alternate en die als eerste gebeld. Waren 6 wachtenden voor mij en na 20 minuten nog en heb ik opgehangen. Ik had ondertussen al gezien bij Alternate dat je ook rechtsreeks met Asus contact kon opnemen. Ik was gelijk aan de beurt en vertelde wat er speelde. Hij vroeg heb je een extra scherm, ja die had ik die er op aangeloten en daar had ik perfect beeld. Nou zegt de Asus medewerker dan is je ledscherm kapot maak maar een RMA aan dan reparen wij het. Doe de factuur er bij in dan zien we wanneer die is gekocht. Zo gezegt zo gedaan een dag later komt DHL Express hem ophalen. Na 3 dagen was die op de bestemming want hij ging van hier naar Amsterdam toen naar Brussel en vanuit daar naar Eindhoven. Zaterdag kreeg ik een mail dat ik zelf moest opdraaien voor de kosten en dat ze zouden bellen binnen2 werkdagen. Zelf maandag er heen gebeld en nee was eigen schuld ik zeg hoe dan want ikzit op de laptop open explore en het gebeurd. Ja u heeft er wat tussen gehad toe u hem dicht deed . Wat ik ook zei het hielp niets ik moest of € 75 dokken voor het na kijken of €185.12 als ik hem klaar wilde hebben. Toen weer Alternate gebeld en daar was het ja ehh ja dan moet u hem eerst maar opsturen naar ons en dan sturen wij hem wel weer door. Ik zeg bel dan nu met Asus want hij ligt er hier heb je mijn RMA ... Nee ik moest het toch eerst naar hun sturen. Dus dan ben je hem nog langer kwijt . Gisteren kwam de nota van Asus en die gelijk betaald, ik zit namelijk verlegen om die laptop. Maar nooit weer dat er Asus in huis komt wat een waardeloze figuren

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door Moneyman »

vos70 schreef:
04 mar 2020 12:06
Maar nooit weer dat er Asus in huis komt wat een waardeloze figuren
Tsja. Laptops van andere merken gaan óók kapot als er iets tussen zit terwijl je 'm dicht doet. En ook bij andere merken wordt dat soort schade niet vergoedt.

vos70
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2020 15:58

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door vos70 »

Tsja. Laptops van andere merken gaan óók kapot als er iets tussen zit terwijl je 'm dicht doet. En ook bij andere merken wordt dat soort schade niet vergoedt.
Waar staat dan dat IK iets er tussen had gelegd? Dat was de conclusie van Asus

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door Revoked »

vos70 schreef:
05 mar 2020 18:41
Tsja. Laptops van andere merken gaan óók kapot als er iets tussen zit terwijl je 'm dicht doet. En ook bij andere merken wordt dat soort schade niet vergoedt.
Waar staat dan dat IK iets er tussen had gelegd? Dat was de conclusie van Asus
Okay. En waar staat dat Asus er iets tussen had gelegd?
Dergelijke schade is bij laptops eenvoudig te herleiden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door sylvesterb »

vos70 schreef:
05 mar 2020 18:41
Tsja. Laptops van andere merken gaan óók kapot als er iets tussen zit terwijl je 'm dicht doet. En ook bij andere merken wordt dat soort schade niet vergoedt.
Waar staat dan dat IK iets er tussen had gelegd? Dat was de conclusie van Asus
Dan is het aan jouw om aan te tonen dat dit niet het geval was. Maar gezien het scherm nu is gerepareerd zal dat lastig worden om aan te tonen. Denk dat u het verlies maar moet nemen, de kans dat Asus er naast zit met hun conclusie is klein en het bewijzen dat het niet zo is zo zijn is veelal kostbaar.

P.S. Asus weet natuurlijk niet of u er wat tussen heeft gelegd, maar hun conclusie is dat er iets tussen heeft gezeten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door kokka »

Je had natuurlijk gewoon alternate moeten bellen..en als het dan wat langer duurt dan is dat maar zo. In de eerste 6 maanden is het aan hun om te bewijzen dat jij iets fout hebt gedaan. Asus hoeft dat niet te doen, zij zijn de verkopende partij niet

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je op een drukke tijd belde kan het lang duren, in de winkel klanten gaan voor.
E mail beantwoorden ze als ze tijd hebben, en 06 melden en ze bellen zelf terug.

Zeer goede ervaring met Alternate, en langs gaan werkte beter, ik kocht daar iets en zij lieten de telefoon gewoon rammelen, ze kunnen er maar 1 tegelijk afhandelen en U kunt later terug bellen op rustige ochtend.

Gewoon prima vakmensen en bij defect gewoon geruild, was fabrieksfoutje...
maar na 20 minuten, als er een rij klanten in de winkel staan, als die weglopen koste geld en daarom gaan bellers niet voor!

Ze hebben beperkt personeel en elke ochtend rustig E mails afhandelen en de telefoon, die geeft zeurende klanten en mailen werkte beter!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is heel simpel, binnen <6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper, maw zij moeten bewijzen dat jij iets hebt gedaan waardoor dat scherm kapot is gegaan, en je dus geen recht hebt op garantie. Dit zo simpel zeggen is dat lang niet, je kan dus eisen dat ze met daadwerkelijk bewijs komen. Zie ook deze pagina van consuwijzer. Gezien de reacties tot nu toe, zou je het ook meteen kunnen escaleren tot een rechtsbijstandverzekering als je die hebt.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door Moneyman »

Da's leuk, maar is inmiddels te laat. De schade is al gerepareerd, waarbij de conclusie van Asus was dat er gebruiksschade was (ongetwijfeld omdat de schade dat uitwees). TS kan geen tegenbewijs meer leveren bij de partij waar hij echt moet zijn: Alternate. Dit gaat hij nooit winnen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Laptopscherm na 5 weken kapot

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

goede leer voor een volgende keer TS, altijd kontakt opnemen met de verkopende partij en deze het af laten handelen, OOK als het dan ietwat langer duurt!!!

Gesloten