LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

dus wel Hulde en Klasse.... dat is mijn keuze en die hoor jij(ikbenik) te respecteren dat ik Hulde geef aan Lidl(nou ja de uitbestede bedijf dan, schept ook weer extra werkgelegenheid, weer een Hulde!)

Wat ben je toch huichelachtig!!!

Als een computerzaak het probleem goed oplost zonder kosten, vindt men dat normaal en dan zeggen ze helemaal geen hulde, pluim enz.

Maar als de Aldi (of het uitgestede bedrijf) het probleem kosteloos oplost, dan is het opeens Hulde, pluim, staande ovatie.

Wat huichelachtig!!!!

Een tijd terug heb ik bij iemand die ook steeds hulde over de Aldi uitriep, waarom dat hij dan geen hulde riep als een computerzaak het probleem kosteloos oploste.
Zijn antwoord was dat hij dat bij een computerzaak de normaalste zaak van de wereld vond en dat hij dat gewoon verwachte. Dus geen hulde.

WAT HUICHELACHTIG!
en die hoor jij(ikbenik) te respecteren dat ik Hulde geef aan Lidl
Daarom dus niet!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ikbenik heeft volkomen gelijk, wanneer lidl een PC verkoopt dienen zij net zoals de computer winkel service te verlenen, maar doordat lidl eigenlijk terecht als troep wordt gezien, en dan deze service leveren
stijgt de lidl boven verwachting uit en is het ineens een pluim ect. ect.
de computerzaak levert deze service altijd al, en men had de verwachtingen al maar dat is geen rede om de lidl wel een pluim te geven en de computer zaak niet

Wanneer je bij de lidl service ontvangt die boven de gemiddelde kwaliteit van een PC zaak ligt kun je ze een pluim geven, terecht.
maar niet bij iets wat standaard geen probleem zou moeten zijn!

leroyw
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2007 16:49

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door leroyw »

wat maken mensen zich toch druk hier!!

punt 1. service is volgens het woordenboek: het verlenen van diensten aan de afnemer! nou volgens mij voldoen aldi en lidl daar wel aan.

punt 2. je vraagt toch altijd eerst wat de garantievoorwaarden zijn en hoe de garantie werkt. staat het je niet aan ga je toch naar een speciaalzaak en betaald 400 euro meer voor een vergelijkbaar systeem

punt 3. volgens ikbenik zijn er wel veel wetsovertreders. een mobieltje wordt ook vaak niet in de winkel gemaakt. die wordt opgestuurd naar de fabrikant!!

punt 4. bij aldi en lidl wordt je niet doorgestuurd naar de fabrikant, maar naar het servicebedrijf(gevaarlijk woord).

punt 5. als mijn ventilator herrie maakt en ze komen er binnen een paar dagen een nieuwe inzetten. hulde!! feest!! een computerzaak gaat eerst 3 dagen kijken of ze hem niet kunnen maken.

punt 6. als ik een pc bij iemand koop en daar zit 1 jaar garantie op en na 1,5 jaar gaat ie kapot en je repareert hem kosteloos GEEF DAN 3 JAAR GARANTIE!!!(of is het dan net of die klant je aanstaat. een knappe geile meid of een persoon met veel aanzien)

ik ben zelf een bezitter van een aldi pc en daar 2 problemen mee gehad. de 1ste was dat de ventilator ongepast veel herrie maakte. ik geloof dat die versie hier ook getest is. en daar kon je toen via het SERVICEbedrijf gratis een nieuwe in laten zetten. en 1x dat de ventilator(de nieuwe ja. na 2jaar) herrie maakte. binnen 12 uur stond er iemand op de stoep. het gebeurde wel eens. zou met de lagers te maken hebben. en binnen 5 minuten was ie ook alweer weg!!

dus als je een pc niet bij een discounter wil kopen doe het dan lekker niet. ga lekker veel bij een pc zaak besteden.

een auto koop je bij een handelaar zonder garantie en bij de bovag met garantie, maar daar is de prijs dan ook naar.

bij de aldi/lidl koop je een pc voor een handelaars prijs, maar met bovag garantie. hahahaha

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

punt 5. als mijn ventilator herrie maakt en ze komen er binnen een paar dagen een nieuwe inzetten. hulde!! feest!! een computerzaak gaat eerst 3 dagen kijken of ze hem niet kunnen maken.
Dus niet!


Waar ik over val:

Als de Aldi of Lidl iets kosteloos repareer dan is het Hulde, pluim, staande ovatie.

Als een computerzaak iets kosteloos repareer dan is het GÉÉN Hulde, pluim, staande ovatie, omdat de consument gewoon verwacht dat de computerzaak dat kosteloos repareert en men verwacht dat gewoon.

Dat is huichelachtig.
Om van te kotsen!

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

punt 3. volgens ikbenik zijn er wel veel wetsovertreders. een mobieltje wordt ook vaak niet in de winkel gemaakt. die wordt opgestuurd naar de fabrikant!!
Weer zo huichelachtig.

Als ik tegen de klant zou zeggen, daar doe ik niks aan, je moet bij de fabrikant wezen, dan is de wereld te klein.

Als de Aldi dat zegt is het hulde.

Van mij wordt het niet gepikt dat ik de klant doorverwijs naar de fabrikant, omdat jullie als consumenten niks te maken hebben met de fabrikant.

Maar als de Aldi dat doet, vinden jullie dat wel normaal (ik niet!).

Als een winkelier een product naar de fabrikant opstuurd, dan stuurt de winkelier deze zelf op.

De Aldi zegt:
Doen we zelf niks aan, zoek het maar zelf uit.

Moet ik eens proberen om tegen de klant te zeggen:
Stuur het zelf maar op, dat doe ik heus niet voor jouw.


Dan ben ik zeer onbeschoft bezig en ik neem dan mijn verantwoordelijkheden als winkelier niet en ik schuif deze af op een ander.

Maar als de Aldi dit doet........
Is het Hulde, Pluim, enz.

ECHT OM VAN TE KOTSEN!!

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

punt 1. service is volgens het woordenboek: het verlenen van diensten aan de afnemer! nou volgens mij voldoen aldi en lidl daar wel aan.
Mooie service (dus niet).

Een computer verkopen en dan de klant altijd naar de fabrikant of een ander servicebedrijf doorverwijzen.

De klant standaard doorverwijzen is geen service.

De klant zelf helpen en als de hulp van de fabrikant moet worden ingeroepen dan dit zelf doen en de computer dan zelf opsturen en dat de klant dat niet hoeft te doen, dat is pas service.

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Leuke testresultaten worden natuurlijk graag vermeld door degenen die het best uit de bus komen. Maar dan moet die vermelding natuurlijk wel juist zijn.

Tijdens de jongste computeraanbieding van Aldi vermeldde men in de folder dat de helpdesk van Medion (de fabrikant van de computers) als beste door ons was beoordeeld.

Dat is een wel wat erg ruimhartige interpretatie van de feiten. Zo hebben wij niet het werk van helpdesks beoordeeld, maar onze lezers de vraag voorgelegd hoe zij dachten over de service van de fabrikant van hun noteboek. En dat houdt wat meer in dan alleen de helpdesk.

Overigen kwam eerlijk gezegd niet de service van Medion, maar die van Targa van de Lidl als beste uit de peiling. Ook al was het verschil maar klein.

bron: http://www.computerconsument.nl/
Het betreft dus géén onderzoek naar de kwaliteit van de helpdesken en producten, maar wat de consument vind van de verschillende services.

En zoals ik hier in dit topic tegenkom, is dat de Aldi en Lidl heilig verklaard zijn en niks negatiefs er over gezegd mag worden, als het wel terecht is.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Flipipo »

ikbenik, wie zegt dat ALDI en LIDL heilig wordt verklaard??? In ieder geval niet (nog niet) door Paus :)

ikbenik, ik vind echt jammer dat je mijn verhaal over respecteren 100% niet begrepen hebt! Wie ben jij om te bepalen dat ik huichelachtig bezig ben als ik waarheid over Lidl spreek(ervaringen!!)....

Jij bent juist huichelachtig bezig doro nog steeds niet feiten te spreken wat jij voor zaak hebt, waar en de naam.... maar wel te zeggen dat ik HULDE niet mag zeggen, wie ben jij om democratische mening af te pakken?

Als jij in opel rijd en HULDE roept ga ik toch ook niet zeggen dat BMW veeeeeel beter is en opel geen HULDE verdient! Of mag ik dat wel?? ik vind dat je opnieuw naar school moet om bijgeschaafd te worden over normen en waarden, fatsoen, democratisch denken en meningen van anderen RESPECTEREN etc...

Dus nogmaals ik mag best HULDE geven aan Lidl voor mijn uitstekend gemaakte PC welke terug is... en het heeft maar 8 dagen geduurd voordat ie weer terug is... mooi.... ben tevreden...

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dus nogmaals ik mag best HULDE geven aan Lidl voor mijn uitstekend gemaakte PC welke terug is... en het heeft maar 8 dagen geduurd voordat ie weer terug is... mooi.... ben tevreden...
Tuurlijk mag jij hulde geven aan de Aldi of Lidl.

Als je als een computerzaak jouw ook op die manier helpt dan ook hulde geef.

Wat ik jammer vind is dat niet begrepen wordt wat nu mijn punt is.

Als naast de Aldi of Lidl ook andere computerwinkels hulde gegeven wordt, dan zal ik die hulde van jouw heus wel respecteren.

De reden dat ik nu die hulde niet respecteer heeft met het volgende te maken:

(weer herhaling)

Als de Aldi of Lidl (of ingeschakelde bedrijven) een probleem kosteloos of snel oplost dan is het hulde, pluim, enz.
Doet een computerwinkel dit, dan is het géén hulde, pluim enz.
Want men verwacht bij een computerwinkel dat deze dit vanzelfsprekend is.

Dus waarom wordt er bij de Aldi en Lidl vol lof gesproken en wordt de computerwinkel hierin genegeerd?

Je hebt pas recht om hulde en lof over de diensten van de Aldi of Lidl te spreken als je dit dan ook doet bij andere winkels en andere computerwinkels.

Ik respecteer pas de hulde van de consument naar de Aldi en Lidl als de consument dan ook hulde spreekt over de goede diensten van een computerwinkel.

Ik hoop echt dat je begrijpt wat ik bedoel.

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jij bent juist huichelachtig bezig doro nog steeds niet feiten te spreken wat jij voor zaak hebt, waar en de naam....
De reden dat ik mijn identiteit niet prijsgeef heeft met het feit te maken dat ik hier naast geliefd of gehaat wordt.

En tegenwoordig is het zo dat als je een beetje rebels bent en voor jouw mening uitkomt, dat je je identiteit niet prijs moet geven.


Ik ben een zelfstandige ondernemer en ik heb een eigen computerbedrijfje.
Ik doe dit aan huis. Ik heb geen toonzaal. Ik heb een slaapkamer omgebouwd tot werkkamer.
Ik repareer computers, printers, enz.
Ik lever nieuwe desktopcomputers op maat, ik stel ze zelf samen en ik bouw ze ook zelf.
Daarnaast lever ik ook notebooks, printers, scanners, enz.

Ik voer de reparaties uit bij de mensen thuis en soms bij mij in de werkkamer. De mensen mogen er altijd bij zijn.

Daarnaast verzorg ik ook de aansluitingen van internet, draadloze netwerken enz.

Ik ben lokaal actief.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Flipipo »

ikbenik, ik selecteer niet over huldes geven.. als ze vedienen(willekeurig winkel) krijgen ze die!

Dat er toevalliger hier huldes door mij wordt gegeven kan ik niks aan doen, want ik heb geen enkel pc/laptop van een ander gewone computerzaak! Dat is wat ik bij jou bedoel!! Want ik geef geen hulde aan jou omdat ik jouw zaak ook niet ken!

Dus vandaar ik vind dat je mijne niet respecteer... dat je daarover irriteert kan ik niks aan doen... ik koop toevakllig bij de DOOR JOUW afgewezen winkels.

Ik denk eerder dat ik jou goed snapte maar jij mij niet.. want waarom zou ik hulde geven als ik iest niet ken....

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik denk eerder dat ik jou goed snapte maar jij mij niet.. want waarom zou ik hulde geven als ik iest niet ken....
Daar heb je wel gelijk in.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Geoffrey »

De vraag is uiteraard: wat is service? Ik zie in dit topic allerlei definities voorbij komen, maar is service niet gewoon datgene wat de klant zo ervaart?

Als de klant tevreden is over de producten én service van een bedrijf, dan kun je nog honderd keer roepen dat het niet zo is, maar daar heeft de consument geen boodschap aan. En het feit dat Medion al sinds jaar en dag de lijst van 'warme douches' aanvoert, geeft wel aan dat consumenten heel veel vertrouwen hebben in Medion, en hier ook erg tevreden over zijn. En dan kan het wel zo zijn dat het (zoals jij zegt) rommel-onderdelen zijn, of dat de service van Medion echt niet beter is dan de gerenommeerde computerzaken, maar de consument ervaart het simpelweg niet zo.

En ik snap dat dit voor jou frustrerend is, ikbenik. Maar je zult er toch tegen moeten concurreren. Medion heeft samen met Aldi en Lidl een strategisch sterke manier van computers verkopen ontdekt. Een manier die misschien oneerlijk is (kan ik niet beoordelen), maar die wel effectief is en waar de consument gewoon tevreden over is. Aan jou als concurrent de taak om niet te gaan stampvoeten of bij de pakken neer te gaan zitten, maar om zelf manieren te vinden om hier tegen te concurreren.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Flipipo »

Trouwens ikbenik, je bent welkom op mijn zaak hoor... alleen opereer ik ook liever lokaal(in oosten). boekhoudkundig, fiscaal advies etc.

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

maar om zelf manieren te vinden om hier tegen te concurreren.
Doe ik ook. Door service te bieden die zij totaal niet bieden.

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

alleen opereer ik ook liever lokaal(in oosten). boekhoudkundig, fiscaal advies etc.
Ik doe mijn boekhouding zelf en ik heb een hele goede accountant.

En ik ben ook in het oosten van het land actief.

Zuidoosten van het land om precies te zijn.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ha zuidoosten, dan zullen we niet te ver van mekaar liggen..... zou best willen weten wie je bent ha.

Ik werk momenteel nog op accountantskantoor, maar ga in dit jaar nog en per 1 januari 2008 over naar zelfstandige(doe ik deels nu al)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door magel725 »

En dan kan het wel zo zijn dat het (zoals jij zegt) rommel-onderdelen zijn, of dat de service van Medion echt niet beter is dan de gerenommeerde computerzaken, maar de consument ervaart het simpelweg niet zo.
En hier zit de denkfout. Medion kan best goede service hebben, daar gaat het hier ook niet om. Het gaat er hier om dat mensen van Aldi en Lidl vinden dat die een goede service hebben, terwijl die enkel een produkt verkopen en er verder NIETS mee doen.

Vergelijking:

Als je een pc koopt bij de Dixons (of elke andere zaak die geen supermarkt is) en wanneer die pc stuk gaat zegt Dixons: "jij pech, ga maar naar HP met je probleem; wij hebben de pc verkocht en verder doen we er niets mee". Vervolgens lost HP het probleem netjes op.
Volgens jullie verdient Dixons dan een pluim en hebben die de beste service? Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heb je door geen service te verlenen dus ook totaal geen service. Maar schijnbaar ziet Nederland dat anders? Zegt meer over het niveau van de Nederlander dan.

leroyw
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 aug 2007 16:49

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door leroyw »

Het betreft dus géén onderzoek naar de kwaliteit van de helpdesken en producten, maar wat de consument vind van de verschillende services
daar gaat het toch om. wat de consument vindt. wat de consument wil. zoals ik het zie begrijpen aldi en lidl de grondslag van marketing.

en deze is uiteraard. ER WORDT ALTIJD GEDACHT VANUIT HET OOGPUNT VAN DE KLANT. wat wil de klant. heo denkt de klant. wat wil hij betalen. wat verwacht hij aan service.
nu wil ik niet zeggen dat dat bij aldi/lidl altijd zo is, maar de klant neemt hier genoegen mee en is (meestal) zeer tevreden....

persoonlijk zou ik niet graag hebben dat een supermarkt medewerker/filiaalleider aan mijn computer gaat zitten sleutelen. gewoonweg omdat de kans groot is dat ie daar totaal geen verstand van heeft.

medion verkoopt ook dvd spelers. hier kopen ze er b.v. 1000 van. ze hebben berekent dat er 100 kapot gaan en verkopen er dus maar 900. gaat er 1 kapot kijken ze heel even of het gemaakt kan worden. zo niet of veel werk. krijg je een nieuwe en het probleem is opgelost.

dit heeft als voordeel dat er weinig onderzoeks/reparatie kosten zijn, weinig kleine onderdeeltjes die je ook weer kopen moet en als je in grote aantallen koopt de kostprijs toch zo laag is dat je makkelijker een nieuwe kunt afsturen.

ik als klant zou denken. "beter. gewoon een nieuwe."

ik begrijp WEL dat b.v. een ikbenik zich nogal frusteerd als hij b.v. zijn klant doorverwijst naar een fabrikant of servicebedrijf. en dat dat hem absoluut niet in dank wordt afgenomen(aangenomen wat is het).

maar daarvoor ga je immers ook naar pc zaak(SPECIAALZAAK). daar verwacht je kundig advies en directe afhandeling of reparatie.
het zou wel kunnen(denk ik), maar dan moet je dit van begin af aan voorlichten. en voor de kleine ondernemer absoluut niet rendabel.

concurreren met discounter lijkt mij ook onmogelijk voor de pc zaak. discounter richten zich op de massa en niet op de "kleine(meer eisende) consument". de kracht van een pc zaak zit in het precies op maat kunne afstellen van je pc en een persoonlijk contact met de klant. niet aan de telefoon met 1 of andere helpdesk.
bij discounter zit het in de prijs. verder moet je ook niet zeuren, want de prijs is er naar(ook niet altijd). en een service met gebruiksaanwijzing. kun je daarmee werken. HULDE. zo niet. meot je naar een computerzaak.

ik denk niet dat ikbenik blij wordt als ie 20.000 computers in elkaar moet zetten en daarbij ook nog eens de service moet bijhouden. 3 jaar lang voor elk wissewasje het hele land doormoet.

de manier waarop je het brengt.
"jij pech, ga maar naar HP met je probleem
of je zegt. meneer, die garantie wordt geregeld via hp. daar zit deskundig personeel die u beter kan helpen dan ik. mocht het niet lukken helpen wij u alsnog met uw problemen.

DAT KLINT AL EEN STUK ANDERS. klinkt goed vindt ik zelf. hahaha :P

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door magel725 »

de manier waarop je het brengt.

Quote:
"jij pech, ga maar naar HP met je probleem"

of je zegt. meneer, die garantie wordt geregeld via hp. daar zit deskundig personeel die u beter kan helpen dan ik. mocht het niet lukken helpen wij u alsnog met uw problemen.

DAT KLINT AL EEN STUK ANDERS. klinkt goed vindt ik zelf. hahaha
Sorry, maar dat wordt ook zo gezegd in winkels. Het idee dat je wilt overbrengen is echter wel duidelijk: Aldi en Lidl hebben de beste service door zelf niets te doen. Wanneer een andere zaak dat doet is het slecht, want daar verwacht je beter van.

heeft Aldi dan een goede service? Nee! maar de gemiddelde klant is schijnbaar zo'n lompe idioot dat die niet beter begrijpt en wenst en daardoor niet beter behandelt dient te worden. Het zou prachtig zijn als alle winkels voortaan klanten doorsturen naar de fabrikant. Hup de winkel uit, want ik verkoop alleen maar en voor klachten moet je naar de fabrikant. De klant wil immers niets anders omdat dit de beste service is die er is. Chapeau!

Gesloten