LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Linux toch een succes?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Linux toch een succes?

Ongelezen bericht door NONO »

Als ik resultaten over in gebruik zijnde besturingssystemen lees, heb ik niet het idee dat Linux daar nu echt extreem hoog scoort.

Toch voelt Microsoft blijkbaar een dusdanige bedreiging dat dit aanleiding is om een aparte afdeling in het leven te roepen:
http://www.automatiseringgids.nl/markt- ... ource.aspx

Misschien dat ze de uitkomst van deze uitspraak toch al aan voelden komen:
http://webwereld.nl/nieuws/64692/micros ... nding.html

En dat de bewering dat de wereld in chaos zou geraken als Office niet meer geleverd zou worden wel een erg hooghartige aanname is:
http://webwereld.nl/nieuws/63186/micros ... chaos.html

stofzuigertje

Re: Linux toch een succes?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Windows 7 bevat vele overeenkomsten met Linux Ubuntu, lichter dan Vista en oude printers werken er ook op!

Verder is het in 2010 te verkrijgen Google Chroom OS ook op Linux gemaakt systeem die een grote concurrent kan worden, maar vele denken dat Linux moeilijk en lastig is tot dat ze werkelijk er mee gingen werken.

Verder moeten vele kiezen, nieuwe PC of Linux die minder eisen stelde dus vooral oude voor kinderen of bejaarde ouders gaan over op Linux.

De door U gevonden links is dus oud nieuws en de bron vind ik ook niet echt de beste...
Ik vind de gewone arbeiders die nauwelijks verstand van computers hebben belangrijker en als die tevreden zijn na de overstap van Win 98 of oude XP naar Ubuntu zonder nieuwe PC te kopen ben ik pas tevreden!

shushu
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2009 12:03

Re: Linux toch een succes?

Ongelezen bericht door shushu »

verstand van computers" Je bedoelt kennis van computers, want verstand heeft iedereen.

Ik ben het idd eens dat voor de doorsnee consument danwel huis/tuin/keuken gebruik een windows OS meer dan voldoet, ergens op klikken en gaan..... Bij Linux werken dingen ook vaak genoeg anders en dat is wennen voor mensen die nauwelijks kennis hebben, en helemaal als er commands aan te pas komt. Linux wint wel degelijk terrein nu het meer algemeen wordt dat een computer geleverd wordt met Linux. En door het gratis downloaden van Linux en zijn vele versies, wordt de nieuwsgierigheid geprikkeld.

Toch denk ik dat de eenvoud van Windows en de goede resources (geen miljoenen versies van een source-code of runtime enviroment) van Microsoft, er voor zorgt dat Windows voor menig consument favoriet blijft.

En voor iemand als ik, ik gebruik beide (windows 7 en Ubuntu)

remcojan
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2009 22:47

Re: Linux toch een succes?

Ongelezen bericht door remcojan »

Linux wordt ook veel gebruikt in apparaten en telefoons. M.n. voor smartphone toepassingen concurreert het succesvol met Windows Mobile. Dat zal de voornaamste reden zijn waarom MS een "anti-linux" unit opricht. Maar volgens mij kunnen ze beter hun eigen producten verbeteren. Dat werkt uiteindelijk altijd beter.

Wat wel opvallend is, is dat Linux pas echt doorbreekt nu grote multinationals het gaan toepassen. Philips TV's draaien bijv. ook op Linux.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Linux toch een succes?

Ongelezen bericht door alfatrion »

http://www.youtube.com/watch?v=T3ID2CbtnKk
In dit filmpje hebben ze het ook over het verschil, maar ik moet eerlijk zijn: je leert er niets van!

shushu
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2009 12:03

Re: Linux toch een succes?

Ongelezen bericht door shushu »

Ach het is hetzelfde als JAVA, tijd geleden haatte elke VB programmeur het. Maar sinds Microsoft het "Embrace and expand" strategie toepast zie je enkele JAVA dingen terug in Visual Basic.NET e.d. Linux gebruikers moeten openstaan voor Windows en vice versa. Ik heb diverse pc's hier, en daar draaien Windows en Linux versies op, naar volle tevredenheid.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Linux toch een succes?

Ongelezen bericht door WillemV »

Linux toch een succes?

Volgens recent marktonderzoek wel, althans op netbooks:
Verhalen dat Linux-netbooks aan het uisterven zijn raken kant noch wal, zegt een analistenbureau. Sterker nog, de hoogtijdagen van Windows zijn snel voorbij.

Op de 35 miljoen netbooks die dit jaar wereldwijd verkocht worden staat in 32 procent van de gevallen een versie van Linux, de rest draait Windows.
http://webwereld.nl/nieuws/64210/-linux ... ooks-.html
Die 32% is dan wel wereldwijd. In West Europa en de VS is dat een stuk minder. Maar toch.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Linux toch een succes?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Reden daarvoor zijn de licentie kosten van Windows, die het grootste deel uit maken van de aanschaf. De hardware van een netbook kost niet zo veel, want er zit niet zoveel in.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Linux toch een succes?

Ongelezen bericht door WillemV »

alfatrion schreef:Reden daarvoor zijn de licentie kosten van Windows, die het grootste deel uit maken van de aanschaf. De hardware van een netbook kost niet zo veel, want er zit niet zoveel in.
Nee. Dat heeft niets met de prijs te maken. Niet buiten West Europa en de VS. En daar gaat het nu juist om. Buiten de VS en West Europa is men minder 'gewend' aan Windows. Het westen is qua aantal mensen maar beperkt. Er leven meer mensen buiten de westerse 'wereld' dan daarbinnen. En waarschijnlijk gaat dat ook op voor het aantal PC gebruikers.

Hieronder een voorbeeld van een Chinese netbook. Je kan kiezen voor Windows of Linux, voor dezelfde prijs:
Choice of either Windows or GNU Linux OS for convenient computing and an easy, excellent and exciting user experience
http://www.chinaesale.com/89-netbook-la ... p-405.html
Waarschijnlijk subsidieert Microsoft de niet-westerse wereld om marktaandeel te krijgen of te behouden.

Gesloten