LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door kuklos »

Nog steeds geen direct antwoord, dus ik vertaal het wel even:

Nee, de leverancier heeft de laptop niet kunnen/mogen bekijken.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Sira »

Caution schreef:
08 jan 2021 13:11
Dit was mijn reactie op budget-laptops.nl

Dit is weerzinwekkend! Moet dit een nobele poging voorstellen om jullie malafide toko te redden?

Ten eerste niet zo ziele pietjes gedrag vertonen. Volgens mij worden jullie zakken meer gevuld en die van mij juist geleegd met je corona. Zijn jullie op de hoogte dat we het hebben over een refurbished model dat betekent: het is niet nieuw van waarde. Meteen iets nieuws geleerd voor de studenten op de helpdesk. Nu goed opletten.. hier hebben we het over een product t.w.v. 999 euro elke wijziging zou de prijs doen stijgen ongeacht het garantie termijn, bovendien zou het de deugdelijkheid (dat betekent kwaliteit) niet mogen beïnvloeden. Of was het een bewust keuze om jullie artikelen in de geest van een economische levensduur van ca. 2 à 3 maanden te reproduceren.

Lees de mail nog eens goed door, want in dat mailtje van jullie staat dat er kosten aan de reparatie zijn verbonden en dat wijst toch echt op dienst tegen betaling. Ik ben tegen slavernij en ik houd me daarom ook buiten jouw arbeidscontract dat is iets tussen werknemer en werkgever.. maar volgens mij krijgen slaven niet betaald. Klop anders ff op de deur van jouw baas die heeft zojuist 999 euro voor drie maanden oneervol werk in de zak gestoken. Ik verwacht enkel een product dat op z'n minst een jaar of twee, drie meegaat. Service blijkt toch een lastig begrip te zijn daar bij budget-laptops. In ieder geval noem ik het geen service als je met een onacceptabel aanbod komt aankakken en dan verwacht op respect. Dat is pas echt asociaal.

Ik kan me nog herinneren dat ik werkte voor een bedrijf dat elke woensdagavond 5 sterren reviews voor henzelf schreef, het verbaast me dan ook niet dat jullie geweldig ogen.

Jullie zijn een schande voor de maatschappij.
Beste medemens koop niet bij budget-laptops, uw portefeuille is u voor altijd dankbaar.

//Update

Wat vreemd dat jullie kunnen invullen wat ik wel en niet heb gedaan. Misschien ben ik wel eerst langs een lokale computer winkel geweest zodat ik inderdaad die 99,9% volledig kan uitsluiten. Mijn zeer terechte onbegrepen mail is een reactie op jullie onnozele aanbod. Houd jezelf niet voor de gek er staat toch letterlijk in die mail dat jullie wel tegen een betaling repareren leugenaar.

En wat betreft jullie absurde garantie strategie, Dat is volkomen irrelevant jullie verkopen dit product dat maakt jullie eindverantwoordelijk. Dat mag en kun je niet afschuiven op de fabrikant. Uit welke sprookjes hoed toveren jullie die 1/3 überhaupt? Als ik dan volgens jullie redenatie reken zijn jullie blijkbaar voor 33% betrouwbaar evenals de kwaliteit dat dan ongeveer drie keer zo slecht moet zijn. Sterk punt hoor! Zet het voortaan in de omschrijving van de producten is voor de onwetende consument minder misleidend.

Het ergste van alles is dat jullie glashard liegen en ook nog eens een slachtofferrol aannemen. Jij kunt beter de politiek in.

Prutsers
Als u met iedereen zo communiceert, nou, dan komt u er wel.
Maar helaas, u zult juist minder bereiken dan waar u op hoopt.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Caution schreef:
08 jan 2021 17:41
NeoDutchio, de eerst verzonden mail is keurig. Misschien wekt het woord schikken de verkeerde emoties op en dat is niet de bedoeling. Ik dacht dat het woord schikken een synoniem was voor: regelen of ordenen met een voorzichtige ondertoon & waarom suggereert u dat ik niet openhartig ben geweest in het begin? Heeft u toevallig inzage op mijn mail verkeer? Dan heeft u ook vast gelezen dat stap 1 geld kost en niet gratis is.
Als u praat over schikken zonder dat de verkoper de aankoop mag controleren wat er aan de hand is, dan hebt u geen poot om op te staan. Moet de verkoper u op uw blauwe ogen geloven dat het moederboard kapot is? Of moeten ze dat kunnen ruiken?

U hebt uw eigen ruiten ingegooid om met juridische termen te komen waar u de betekenis niet van weet. U hebt de verkoper ook niet in de gelegenheid gesteld om het probleem te kunnen bekijken. U hebt er ook zelf voor gekozen om de laptop door een ander te laten bekijken. Oftewel, op alle punten bent U, en U alleen, verkeerd bezig geweest. De consument wordt echt wel goed beschermd door de wet, maar dat wil niet zeggen dat de consument maar alles mag doen wat het hem zelf behaagd. Ook de consument is aan regels gebonden.

En buiten de fouten die uzelf gemaakt hebt en de situatie waarin u uzelf gebracht heeft zit u nu wederom op het randje door uitspraken te doen over deze verkoper die niet waar zijn. Het woord malafide kan u zeer duur komen te staan. Wees daar ook bewust van.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Brahms »

Als je de betekenis van schikken niet weet is de kans groot dat je deze van malafide ook niet kent.
Dus hel helemaal toerekeningsbaar is TS nu ook weer niet in deze.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Caution schreef:
08 jan 2021 13:11
Helaas is de commerciële industrie ook niet zuiver toch?
Je bent zelf ambtenaar of werk je niet?

bob_e
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2018 14:09

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door bob_e »

Caution, u bent student, maar uit uw betoog blijkt dat u nog een hoop te leren heeft. Of u zit hier met opzet de boel een beetje te provoceren. Anders kan ik dit niet verklaren. Ik vind het nog netjes dat allerlei partijen hierop met goede bedoelingen op reageren.

Gesloten