LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Caution
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2021 10:56

Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Caution »

Ondeugdelijke producten worden bij Budget-laptops geleverd.
Laptop gekocht (2-maanden garantie) met 3 maanden kapot. Ze vonden het wel passend om tegen eigen kosten de boel te repareren. Natuurlijk bleek het apparaat onherstelbaar (gecontroleerd door expert, het moederbord is kapot). Dit zegt wat over de kwaliteit van deze refurbished reseller. Verder doen ze niks voor je omdat volgens hen "dit Nederland is". Geen mededogen voor een arm studentje die een vermogen kwijt is €1000,00. Want zo zijn jullie "De grootste refurbished reseller van Nederland en België".
De klantenservice bestaat uit studenten daar wordt het probleem afgescheept.

Je bent gewaarschuwd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door crazyme »

Antwoord van Budget Laptops
2 dagen geleden
Bedankt voor uw review! Wij bieden 3 maanden volledige garantie op elke aankoop zoals vermeldt op de webshop. U heeft een HP workstation laptop gekocht met een nieuwwaarde van ongeveer € 2800 euro, deze heeft u bij ons voor een zeer lage prijs (€ 999) euro gekocht, dit is iets meer dan 4 maanden geleden, u heeft tijdens het kopen zelf gekozen voor 3 maanden garantie waar u fikse korting hebt gekregen. U had ook de keuze om uw garantie uit te breiden naar 1 jaar garantie waar u niet voor gekozen heeft. Alsnog staan wij achter ons product, u heeft gemaild met onze klantenservice waar we u hebben gevraagd om een duidelijke probleem omschrijving te mailen waardoor we probleem gerichte oplossing voor kunnen bieden en het product gratis te onderzoeken en waar nodig het probleem voor u alsnog op te lossen. Wij hebben het helemaal niet over betaling etc gehad, jammer dat u het verhaal hier makkelijk kan omdraaien. U heeft onze klantenservice respectloos behandeld en bedreigd, u eiste en zette ons klantenservice onder druk. Wij zijn geen slaven en verwachten respect. Het vreemdste is dat wij een nette vriendelijke hulp biedende mail hebben gestuurd waarin we hebben aangegeven dat uw garantie termijn is afgelopen maar alsnog achter ons product staan waarin we met alle plezier het probleem willen onderzoeken/oplossen en hebben gevraagd om een duidelijke probleem omschrijving, maar tot onze grote verbazing kregen we een dreigende respectloze eisende mail van u, waarschijnlijk heeft u ons niet begrepen of heeft u de mail met andere gevoelens gelezen, jammer!

Wij zijn in Nederland en België bekend om onze uitstekende support & klantenservice, wij verkopen professionele kwaliteit laptops. Zelfs na de garantie periode staan we achter ons product en laten we onze klanten nooit in de steek. Juist in deze drukke tijden waarin Nederland zich bevindt, blijven wij uitstekende service verlenen. Wij voorzien zoveel mogelijk thuiswerkers, scholen, gemeentes en zorgcentra's van zoveel mogelijk laptops en computers. In deze chaotische tijd zijn wij dagelijks bezig om iedereen van computer apparatuur te voorzien, wij zijn een zeer belangrijke schakel tijdens deze corona crisis. Wij werken met man en macht om aan deze grote vraag te voldoen. Het enigste wat wij tijdens deze chaotische tijd verwachten van onze klanten: RESPECT!

Zonder kennis van genomen te hebben schrijf je het product af, terwijl het misschien een heel klein probleem is dat binnen enkele minuten opgelost kan zijn. U heeft een HP workstation, deze zijn letterlijk onverwoestbaar en hebben meestal 99.9 % een heel klein probleem dat binnen enkele minuten opgelost kan zijn. Daarom vroegen wij om een duidelijke probleem omschrijving en hebben we netjes gevraagd om de laptop voor onderzoek te aanmelden. Echter wou u hier niet aan mee doen, het enigste wat u wou is je geld terug of een andere laptop. Zie mail. Wij zijn niet verplicht om na uw garantie termijn het product gratis binnen de garantie te repareren/oplossen. Alsnog hebben wij netjes aangeboden om het product gratis te onderzoeken en waar nodig op te lossen, echter vreemd dat u ons als slaaf behandeld en agressieve respectloos gedrag vertoont, waarschijnlijk omdat u heel graag uw geld terug wil of toch stiekem een andere laptop terwijl uw garantie afgelopen is. Wij bieden ook 2 jaar garantie's aan tegen betaling. U heeft hier niet gebruik van gemaakt. Beseft u wel dat wij gebruikte laptops verkopen waar geen fabrieksgarantie op zit en je het product 1/3 van de nieuwprijs hebt aangeschaft waar wij ons eigen garantie bieden? Bij een gebruikte laptop is het aanschafprijs 1/3 van de nieuwprijs en de garantie is dan ook 1/3 van de fabrieksgarantie. Hier verwacht je dan dat wij het product omruilen of je volledige aankoopbedrag terug storten waarbij je dit doet door onze klantenservice onder druk te zetten door agressieve respectloos gedrag. Hier zijn wij totaal niet van gediend! Behandel andere mensen zoals jij zelf ook behandeld wilt worden.
Ik zie ook dat u twee negatieve reviews heeft geplaatst, dat is natuurlijk niet volgens de spelregels.

Caution
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2021 10:56

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Caution »

Nee dat klopt, Helaas is de commerciële industrie ook niet zuiver toch? Transparent Inviting klinkt positief maar blijf sceptisch zolang er geen sprake is van een open source.

Dit was mijn reactie op budget-laptops.nl

Dit is weerzinwekkend! Moet dit een nobele poging voorstellen om jullie malafide toko te redden?

Ten eerste niet zo ziele pietjes gedrag vertonen. Volgens mij worden jullie zakken meer gevuld en die van mij juist geleegd met je corona. Zijn jullie op de hoogte dat we het hebben over een refurbished model dat betekent: het is niet nieuw van waarde. Meteen iets nieuws geleerd voor de studenten op de helpdesk. Nu goed opletten.. hier hebben we het over een product t.w.v. 999 euro elke wijziging zou de prijs doen stijgen ongeacht het garantie termijn, bovendien zou het de deugdelijkheid (dat betekent kwaliteit) niet mogen beïnvloeden. Of was het een bewust keuze om jullie artikelen in de geest van een economische levensduur van ca. 2 à 3 maanden te reproduceren.

Lees de mail nog eens goed door, want in dat mailtje van jullie staat dat er kosten aan de reparatie zijn verbonden en dat wijst toch echt op dienst tegen betaling. Ik ben tegen slavernij en ik houd me daarom ook buiten jouw arbeidscontract dat is iets tussen werknemer en werkgever.. maar volgens mij krijgen slaven niet betaald. Klop anders ff op de deur van jouw baas die heeft zojuist 999 euro voor drie maanden oneervol werk in de zak gestoken. Ik verwacht enkel een product dat op z'n minst een jaar of twee, drie meegaat. Service blijkt toch een lastig begrip te zijn daar bij budget-laptops. In ieder geval noem ik het geen service als je met een onacceptabel aanbod komt aankakken en dan verwacht op respect. Dat is pas echt asociaal.

Ik kan me nog herinneren dat ik werkte voor een bedrijf dat elke woensdagavond 5 sterren reviews voor henzelf schreef, het verbaast me dan ook niet dat jullie geweldig ogen.

Jullie zijn een schande voor de maatschappij.
Beste medemens koop niet bij budget-laptops, uw portefeuille is u voor altijd dankbaar.

//Update

Wat vreemd dat jullie kunnen invullen wat ik wel en niet heb gedaan. Misschien ben ik wel eerst langs een lokale computer winkel geweest zodat ik inderdaad die 99,9% volledig kan uitsluiten. Mijn zeer terechte onbegrepen mail is een reactie op jullie onnozele aanbod. Houd jezelf niet voor de gek er staat toch letterlijk in die mail dat jullie wel tegen een betaling repareren leugenaar.

En wat betreft jullie absurde garantie strategie, Dat is volkomen irrelevant jullie verkopen dit product dat maakt jullie eindverantwoordelijk. Dat mag en kun je niet afschuiven op de fabrikant. Uit welke sprookjes hoed toveren jullie die 1/3 überhaupt? Als ik dan volgens jullie redenatie reken zijn jullie blijkbaar voor 33% betrouwbaar evenals de kwaliteit dat dan ongeveer drie keer zo slecht moet zijn. Sterk punt hoor! Zet het voortaan in de omschrijving van de producten is voor de onwetende consument minder misleidend.

Het ergste van alles is dat jullie glashard liegen en ook nog eens een slachtofferrol aannemen. Jij kunt beter de politiek in.

Prutsers

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, als ik zo de toon van het bedrijf én van TS lees, heb ik wel beeld waar het misgaat... :roll:

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft de verkoper nu wel of niet het apparaat kunnen beoordelen? Ik lees enkel een hoop onzin en aannames, maar nergens verteld u welke stappen er genomen zijn.
Communicatie is altijd het toverwoord. Maar dat doet u hier niet en zo te merken ook niet maar de verkoper toe.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een hoop bla, bla van caution.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Cro »

Tja, als de communicatie van Caution zie dan zou ik hard weggelopen zijn. Vind dat Budget computers nog zeer netjes reageert eigenlijk.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Erthanax »

"Malafide bedrijf", dat is nogal een beschuldiging. Ik heb niets gelezen in de berichten van Caution die een dergelijke beschuldiging rechtvaardigen.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onherstelbaar beschadigd bij een kapot moederbord? Gewoon een nieuw moederbord erin, kost wel een paar honderd euro, maar is niet onherstelbaar.

Caution
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2021 10:56

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Caution »

Ik proef dat de uitspraken bot overkomen en eerlijk gezegd.. mee eens communicatie blijft lastig. Overigens besef ik dat het ook lastig is om te oordelen zonder inhoudelijke kennis te bezitten.

En daarom een toelichting:

Een computerprofessional had al gauw geconstateerd dat het moederbord defect is, dat blijkt onherstelbaar en geen goedkoop onderdeeltje te zijn. De eerdergenoemde tekst is een opsomming na een semi formele poging tot schikking en pas nadat de waarheid meerdere malen is verbogen (zie mijn eerder gegeven respons) ben ik uit frustratie bot gaan reageren. Vind ik niet heel abnormaal.

Dat budget-laptops ten alle tijden netjes reageert is moraal gezien correct hoewel dit precies niks over de kern van het voorgeval zegt. De producten die men levert als kvk-geregistreerde bedrijf moet zich een aantal voorwaarden voldoen dat is een gegeven feit. 1 Daarvan is het verhandelen van een levensvatbaar product ongeacht het jasje dat het draagt zelfs daar zit een minimum (wat ik een echte garantie noem) van 6 maanden. Zo worden wij als consument (beschermd) tegen deze ongein.

Voor de mensen die van mening zijn dat je met een-zelf-verzonnen-garantie rechtvaardig bent verwijs ik door naar: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

Deze is ook best interessant> https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door 16again »

De echte vraag:
Mag de winkel afwijken van de wet 'Verkoop en garanties voor consumentengoederen' welke een duur van 6 maanden voorschrijft?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik lees nergens dat die bepalingen gaan over 2e hands producten, zoals jij die hebt gekocht?

Deze site, gaat expliciet over refurbished producten, en dan is het een stuk genuaneerder dan op de sites die jij linkt.

U kocht een mobile workstation met een waarde van ~2800 euro nieuw, voor 999 euro. Dan hebben we het over een mobiel gebruikt apparaat van een jaar of 2 oud gok ik?

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lees vooral ik de reactie van de winkel even.

https://nl.trustpilot.com/review/budget-laptops.nl

Aardappel
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 nov 2020 22:08

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Aardappel »

Heeft de zg computerprofessional, de laptop al uit elkaar gehaald, maw, hoe is de conclusie moederbord defect tot stand gekomen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
08 jan 2021 16:05
De echte vraag:
Mag de winkel afwijken van de wet 'Verkoop en garanties voor consumentengoederen' welke een duur van 6 maanden voorschrijft?
Die wet bestaat uberhaupt niet.
DeZevendeHenk schreef:
08 jan 2021 16:07
Lees vooral ik de reactie van de winkel even.

https://nl.trustpilot.com/review/budget-laptops.nl
Je bedoelt de reactie van de winkel die hier vanmorgen al in het topic is geplaatst? ;)

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Caution schreef:
08 jan 2021 15:56
De eerdergenoemde tekst is een opsomming na een semi formele poging tot schikking en pas nadat de waarheid meerdere malen is verbogen (zie mijn eerder gegeven respons) ben ik uit frustratie bot gaan reageren. Vind ik niet heel abnormaal.
Zal daar niet het probleem zitten? U begint meteen over schikken op een manier die vele verkopers in een verkeerd keelgat zouden schieten. Waarom niet eerst gewoon praten? Er is iets kapot, maar ik lees nog steeds niet dat u de verkoper de gelegenheid heeft gegeven om naar het probleem te kijken. En dat is altijd stap 1. U hebt nu een ander laten kijken en een beoordeling laten maken zonder de verkoper enige kans te geven. Dan kunt u een hoop roepen over consumentenrechten, maar het lijkt er meer op dat u uw eigen ramen ingooit door zaken te gaan eisen die nog niet geeist kunnen worden.

Caution
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2021 10:56

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Caution »

16again, aardappel, sjohie dat zijn inderdaad zeer interessante vragen die ik niet op korte termijn kan beantwoorden. Ik lees nl gemixte antwoorden derhalve zal ik de juiste bronnen raadplegen. Ik kom hier op terug!

Haha Nijogeth dat is zeker waar, maar dan niet gesponsord uit mijn zak!! ;)

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door kuklos »

@Caution, aangezien je niet ingaat op de reactie van NeoDutchio stel ik die vraag ook maar. Het is een goede en terechte vraag.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Methusalah »

Daarom vroegen wij om een duidelijke probleem omschrijving en hebben we netjes gevraagd om de laptop voor onderzoek te aanmelden. Echter wou u hier niet aan mee doen, het enigste wat u wou is je geld terug of een andere laptop.

Zo te zien wil je hun geen kans geven om het te onderzoeken? Dan heb je gewoon dikke pech want je bent zelf onredelijk bezig. En communicatie is niet moeilijk, je gedraagt je gewoon onbehoorlijk bot en dat ligt helemaal aan je zelf. Ik zou mij niet geroepen voelen om je verder te helpen.

Caution
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2021 10:56

Re: Malafide bedrijf: Budget-Laptops

Ongelezen bericht door Caution »

NeoDutchio, de eerst verzonden mail is keurig. Misschien wekt het woord schikken de verkeerde emoties op en dat is niet de bedoeling. Ik dacht dat het woord schikken een synoniem was voor: regelen of ordenen met een voorzichtige ondertoon & waarom suggereert u dat ik niet openhartig ben geweest in het begin? Heeft u toevallig inzage op mijn mail verkeer? Dan heeft u ook vast gelezen dat stap 1 geld kost en niet gratis is.

Gesloten