LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediacollege laptopproject via Secureshopping.nl ellende

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BambiV
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2012 10:27

Mediacollege laptopproject via Secureshopping.nl ellende

Ongelezen bericht door BambiV »

Heb 6 dagen geleden een MacBook Pro laptop besteld en € 1418,25 betaald.
Deze laptop is verplicht voor de opleiding van mijn dochter.
Levertijd.... 3 tot 4 weken!
Mijn dochter zit inmiddels op de opleiding en mag een leen laptop gebruiken omdat de externe leverancier zulke achterlijke levertijden er op na houdt.

Ik heb met het leveranciersbedrijf www.secureshopping.nl gebeld om te vragen waarom het zo lang moet duren, voordat ik daar antwoord op kreeg ben ik zeer klantonvriendelijk te woord gestaan met teksten als " dat duurt nu eenmaal zo lang", " Zo werken wij", etc met een toon dat ik niet zo moet zeuren.
Maar een duidelijk antwoord gaf ze niet.

Ook de afdelingschef gaf dezelfde antwoorden en na veel doorvragen wat het proces dan precies is, was het antwoord:
" We bestellen in batch (oke, daar kan ik inkomen om de kosten te drukken) en dat duurt een week. Dan duurt het een week voordat de laptop geleverd wordt ( in een 12-uurs leverings economie?!?), dan moeten we hem uitpakken (ja dat werd echt gezegd!), de software er op zetten, hem testen (duurt bij hun een week, elke gek kan het in een paar uurtjes) en dan duurt het nog een paar dagen om hem op te sturen en is hij een paar dagen onderweg met de post ( geen idee welke pakketdienst ze gebruiken maar ik zou onmiddellijk een ander nemen :lol: )"

Ik heb gezegd dat het misschien tijd wordt dat ze hun werkwijze misschien moeten aanpassen omdat het toch echt niet meer van deze tijd is dat je zo ontzettend lang op een bestelling moet wachten die ik al betaald heb.
Maar dat was tegen dovemansoren. Geen excuses, geen " goh, wat vervelend, ik ga kijken of ik iets voor u kan betekenen", niets dan halsstarrige onvriendelijkheid.
Ze vond niet dat ze onvriendelijk was want ze besteedde al een kwartier van haar tijd aan mij om met me te praten.....

Ben bijna geneigd om alles te annuleren maar een bestelling via de school scheelt een aanzienlijk in aanschaf en als je het niet via school besteld, heeft ze ook geen ondersteuning van de IT afdeling op school.

Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben gehad?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mediacollege laptopproject via Secureshopping.nl ellende

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

misschien een rare opmerking,maar bij stil gestaan dat er meer mensen bestellen?
nu ineens veel laptops besteld zijn omdat de school weer begonnen is?

misschien had het beter zo kunnen zijn,dat de ouders voor school begon?ingelicht werden waar ze hem konden bestellen ,zodat de gehele vakantie periode de tijd er had geweest om ....de pc thuis te krijgen?

misschien had de school dan beter...wat tijd in kunnen calculeren of als u al op de hoogste was,hem eerder bestellen?

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Mediacollege laptopproject via Secureshopping.nl ellende

Ongelezen bericht door Umad »

zoek een andere school? Een school die je tot in detail verplicht om bepaalde hardware te bestellen bij een bepaalde shop
lijkt me nu niet echt makkelijk. Ondanks dat ik geen apple fan ben, een macbook type xxx, besteld bij apple zelf of bij secureshopping (of waar dan ook), blijft dezelfde macbook. Als de IT afdeling van de school daar al moeilijk over gaat doen, zijn het een stelletje prutsers eerste klas.

Ik vind dat secureshopping u idd netjes te woord heeft gestaan. Zij hebben een levertijd die zolang duurt, of u het er mee eens bent of niet. Dit was wss al bekend bij de bestelling neem ik aan? Ook vreemd dat de school pas een week voor de school begint (als ik het goed uit de tekst haal) bekend maakt wat voor laptop er aangeschaft moet worden. Reden te meer eens rond te kijken naar een andere school.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mediacollege laptopproject via Secureshopping.nl ellende

Ongelezen bericht door berndv »

Wanneer was het bekend dat ze deze opleiding zou gaan doen? Mag toch hopen dat ze al langer dan 4 weken geleden wist dat ze die opleiding ging doen. Waarom dan nog geen 6 dagen voor het begin van de eerste lesdag pas de laptop bestellen? En dan vervolgens gaan afgeven op de levertijd van de leverancier.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mediacollege laptopproject via Secureshopping.nl ellende

Ongelezen bericht door Chocomelk »

BambiV schreef:Heb 6 dagen geleden een MacBook Pro laptop besteld en € 1418,25 betaald.
Deze laptop is verplicht voor de opleiding van mijn dochter.
Dat is toch niet normaal zeg en dat voor die prijs ! :shock:

Gesloten