LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Pringle
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2006 19:45

MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Pringle »

Vanavond bedacht ik me om eens een kijkje te gaan nemen in de nieuwe vestiging van Mediamarkt in Arnhem. Bij het naar binnen lopen werd ik aangesproken door één van de beveiligingsbeambten. 'zeg jonge man... Wilt u uw tas even in een kluis stoppen'? Op mijn vraag 'waarom' kreeg ik het antwoord dat ik geen tas mee naar binnen mocht nemen. Verontwaardigd heb ik de beveiligingsbeambte maar gevraagd of hij soms niet goed bij zijn hoofd is en heb rechtsomkeert gemaakt. In het hoekje van de ingang stond een groep mensen van jong tot oud hun tassen in kluisjes te stoppen. Ik begrijp niet dat deze mensen geld willen uitgeven in een winkel waar ze zojuist zijn uitgemaakt voor potentiële dief. Echt onbegrijpelijk en zielig eigenlijk!! Nooit meer Mediamarkt voor mij.
Laatst gewijzigd door Pringle op 30 apr 2006 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Anathema
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2006 22:14

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Anathema »

Ik het ook zoiets mee gemaakt bij het nieuwe MM-filiaal in Arnhem. Ik liep samen met mijn vriend naar binnen om een cd te kopen, waarop de waakhond aan de deur mij niet al te vriendelijk vroeg of ik mijn rugtas in een kluisje wilde doen. Geen probleem. Tot ik zag dat er vervolgens een hele stroming mensen met rugtassen, schoudertassen en grote boodschappentassen gewoon door mochten lopen. Toen ik aan de beste man aan de deur vroeg waarom hij zo inconsequent zijn werk deed, zei hij mij dat het de huisregels zijn, en als die mij niet bevielen kon ik het pand verlaten.

Uiteraard heb ik dit meteen gedaan...

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door xenonbyte »

In Frankrijk gebeurd dit al vaker bij grote supermarkt filialen. Niets vreemds vind ik. En inderdaad, als je hier een probleem mee hebt, moet je gewoon niet naar binnen gaan, misschien veranderen ze hun huisregels wel als er meer mensen zo denken. Ik heb echter zelf niets te verbergen en zal in zo'n geval gewoon netjes m'n tas afgeven. Ik zie hier geen probleem in en draag daarbij indirect nog eens bij aan het goedkoop houden van de producten bij de Mediamarkt!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door mr T. »

In Frankrijk gebeurd dit al vaker bij grote supermarkt filialen. Niets vreemds vind ik. En inderdaad, als je hier een probleem mee hebt, moet je gewoon niet naar binnen gaan, misschien veranderen ze hun huisregels wel als er meer mensen zo denken. Ik heb echter zelf niets te verbergen en zal in zo'n geval gewoon netjes m'n tas afgeven. Ik zie hier geen probleem in en draag daarbij indirect nog eens bij aan het goedkoop houden van de producten bij de Mediamarkt!
Wel: in Nederland komt het hier en daar bij supermarkten ook voor. Los van de vraag of iemand er moeite mee heeft (want dat doet er niet toe), zou je je ook kunnen afvragen wat het gevolg zou zijn van niet meewerken. Het antwoord daarop is: u kunt door de politie worden verwijderd en strafrechtelijk worden vervolgd voor huisvredebreuk. Dat geldt ook voor de situatie waarin in een supermarkt wordt aangeven dat een mandje of een kar is vereist in de winkel. Wel van belang is dat duidelijk moet staan aangegeven wat de huisregels zijn. Wat niet hoeft te worden geaccepteerd is dat de kassamedewerker uw tas gaat doorzoeken. Dat is wettelijk gezien onder condities slechts voorbehouden aan een opsporingsambtenaar . U mag natuurlijk wel meewerken op basis van vrijwilligheid. Verder moet worden opgemerkt dat de producten van Mediamarkt in vergelijking met de concurrentie over het algemeen al niet goedkoop zijn. Het is dus onmogelijk om mee te werken aan het goedkoop houden van de producten.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Flipipo »

Inderdaad, Mediamarkt is niet goedkoop! Want hoeveel kost die beveiligingsambtenaar dan???/ Dus gewoon nooit meer vbinnen gaan! Vind flauw zo hoor...

MXMCE
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door MXMCE »

Achja, huisregels zijn te respecteren.
Niet mee eens? Jammer.
Je kan natuurlijk altijd een briefje wagen aan de filiaalmanager.

Telegr(a)af site maart 2001:
Werkgevers worden steeds vaker bestolen door nieuwe personeelsleden, die een jaar of korter in dienst zijn. Vorig jaar werd deze tendens al gesignaleerd. Ondanks die waarschuwing is het aandeel van ...

puk48
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:44

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door puk48 »

En dan ik weer. Loop binnen, oh, even mijn bril pakken, oh ja, in mijn rugzak, in de kluis. Dorst, water, rugzak, kluis. En tenslotte loop ik 'ontspannen' te winkelen met in mijn hand een pen, een stuk papier, mijn brilhoes, zakdoekjes en wat niet al. "Mag ik van u een plastic tasje om dit allemaal in te doen?" "Ja, maar dat moet dan wel in de kluis."
Dus toen heb ik gekocht, gewoon mee naar de kassa, en dan..."Oh ja, mijn portemonnee, mijn credit card, ja waar zijn die nou, ach gut, die zitten in mijn rugzak en die zit in het kluisje. Wat zegt u, of ik daar niet eerder aan had kunnen denken? Tsja."
En zo liep ik tevreden weg, zonder iets gekocht te hebben.

Staat het van te voren duidelijk aangegeven, vraagt men het allervriendelijkst, dan is het in orde. Maar als een stuk schagerijn een beetje onbeleefd staat te doen gaan al mijn haren overeind staan en ga ik in stil protest. :lol: :lol: :lol:

King Tioman
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2006 18:56

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door King Tioman »

Beste Pringle,
Vind de regel bij de mediamarkt niet meer dan logisch. Veel artikelen kun je makkelijk in je tas inladen. (cd's enz). Daarom vind ik het niet raar om even je grote (vaak ongemakkelijke) tas even op te bergen voor 1 euro, die je weer terug krijgt als je tas weer eruit haalt. Ook handig om in de winter even je jas op te bergen. Vaak is het bloed heet in de media markt.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door NAK »

Pringle,
MEDIAMARKT - Ik mag niet naar binnen, geweigerd aan de deur
Bovenstaande titel van je topic doet anders vermoeden dan dat je in jouw verhaal naar voren laat komen.
Natuurlijk mag jij wel naar binnen en nee jij bent niet geweigerd aan de deur........................

Dit komt het bij jou alleen zo over, omdat jij aan de spelregels van MM geen gehoor wenst te geven.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door JaFO »

Maar dat zijn wel spelregels die MM naar willekeur toepast.
Ik kan in Eindhoven zonder problemen met tas naar binnen lopen (en dat is een tas waar makkelijk een hondertal dvd's in zou passen ... ).

Aan de andere kant ... ze hebben maar een tiental (doorzichtige) kluisjes, terwijl er honderden klanten binnenwandelen. Nog niet eens voldoende om op een regenachige maandagmorgen alle klanten de gelegenheid te geven om hun spullen in een "kluisje" te bewaren.

Overigens heb ik het idee dat dieven die kluisjes geweldig vinden, want MM zegt ook niet verantwoordelijk te zijn voor eventuele diefstal.

In het kort is dit een regel die in de praktijk gewoon niet te handhaven is tenzij men willens en wetens discrimineert.
(King Tioman)
Veel artikelen kun je makkelijk in je tas inladen.
Dat kan bij iedere winkel. Van de supermarkt om de hoek tot en met de dure winkels in het centrum.
De HEMA heeft nu zelfs een apart rek met daarin de 'meest gestolen' spullen.
En dan nog ... zelfs zonder tas kun je meer dan genoeg meenemen in winkels als je dat zou willen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

En dan ik weer. Loop binnen, oh, even mijn bril pakken, oh ja, in mijn rugzak, in de kluis. Dorst, water, rugzak, kluis. En tenslotte loop ik 'ontspannen' te winkelen met in mijn hand een pen, een stuk papier, mijn brilhoes, zakdoekjes en wat niet al. "Mag ik van u een plastic tasje om dit allemaal in te doen?" "Ja, maar dat moet dan wel in de kluis."
Dus toen heb ik gekocht, gewoon mee naar de kassa, en dan..."Oh ja, mijn portemonnee, mijn credit card, ja waar zijn die nou, ach gut, die zitten in mijn rugzak en die zit in het kluisje. Wat zegt u, of ik daar niet eerder aan had kunnen denken? Tsja."
Bij jou kunnen ze beter een IQ test doen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door crazyme »

En dan nog ... zelfs zonder tas kun je meer dan genoeg meenemen in winkels als je dat zou willen.
En dat wil de winkel niet en doen ze er wat tegen. Raar hé ?

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door JaFO »

Ik bedoel dat ze aan schijnveiligheid doen.
Ze pikken een paar slachtoffers om voor hun baas net te kunnen doen alsof ze de regels handhaven.

In werkelijkheid zijn het wat omhooggevallen boeven die alleen de grootste idioten beletten om alles wat los en vast zit mee te nemen. Je komt die poortjes bij de kassa/uitgang toch al niet langs als tenzij je een of ander 'beschermde' tas bij je hebt. Iemand met zo'n tas zal zich heus niet laten afschrikken door zo'n betaalde boef. En dan nog ... 99 van de 100 mensen laten ze gewoon de winkel in, zonder te controleren. De enige die ze er af en toe uitpikken zijn de mensen die er uit zien als dieven, terwijl de zogenaamd 'nette burger' met diefstal-tas en al naar binnen kan lopen.

Het doel van de winkel (zoveel mogelijk verkopen) wordt eenvoudiger naar mate de consument makkelijker spullen kan meenemen naar de kassa. Daarnaast werkt de beveiliging lang niet zo goed als de meeste mensen denken.

Ik zou je aanraden eens op de gemiddelde 'beveiliging' van winkels te letten.
Poortjes geven heel vaak vals alarm, waardoor de kassa-juffrouw en beveiliging ze negeren of waardoor ze gewoon uitgeschakeld worden (en dus slechts voor de sier staan). Ze reageren namelijk op mobieltjes en de rfid-tags van andere winkels die een incompatibel systeem hebben.

Toen ik vorig jaar in Mediamarkt Utrecht was was het zo erg dat er niemand eens opkeek als een winkel-alarm een minuut lang alarm gaf doordat het zo gevoelig stond afgesteld dat het al alarm gaf als je er fout naar keek.
Als een dief werkelijk spullen zou willen meenemen dan is het een eitje onder dat soort omstandigheden.

Michel73
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2005 22:13

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Michel73 »

Bij mediamarkt Breda was ik naar digitale camera's aan het kijken. Toen ik een digitale camera beetpakte liet het plaatje van de diefstalbeveiliging los. Toen ging er een sirene loeien. Het duurde wel 5 minuten voordat er iemand kwam kijken. Als ik kwaad had gewillen was ik zo met die camera ( een model van 400 euro ) de winkel uitgelopen. Toen er iemand kwam duurde het nog 5 minuten voordat hij die sirene uitkreeg.

Michel :lol:

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Stanley »

Michel, heb je rekening gehouden met beveiliging bij de ingang?

Weet je zeker dat het een echte camera was en geen dummy?

Weet je zeker dat je door de beveilingscamera's niet in de gaten bent gehouden door iemand achter de schermen van beveiliging?

Misschien dat ze wachtten tot je beet had !!! (dat had ik ook gedaan als ik bij de beveiliging werkte)

Pringle
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2006 19:45

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door Pringle »

Bovenstaande titel van je topic doet anders vermoeden dan dat je in jouw verhaal naar voren laat komen.
Natuurlijk mag jij wel naar binnen en nee jij bent niet geweigerd aan de deur........................
Ik weet niet hoe je het anders wilt noemen dan. Ik mag dan misschien wel naar binnen maar dat is pas nadat ik toegeef dat ik een potentiele dief ben. Er wordt onderscheid gemaakt en er zijn dus blijkbaar redenen zijn om de één wel en de ander niet door te laten met tas. m.a.w. Iedereen die wordt aangsproken is dus een dief. Pure discriminatie mijn inziens.

Wil jij na zoiets nog naar binnen en geld uit geven?? Ik denk van niet.

Iedereen die dit gedrag van MM goed praat in dit topic zal eens moeten kijken naar de essentie. Door de nongelante houding van het grote publiek ten opzichte van eigenwaarde en vrijheid kunnen bedrijven dit soort dingen blijkbaar maken. Het publiek pikt het gewoon en dus gaan dit soort maatregelen langzaam maar zeker steeds verder en verder. Over 10 jaar vinden we het misschien wel normaal om gefouilleerd te worden.... Ik pas er voor!

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door geengast »

mmm, nu krijgt de Mediamarkt de schuld van jullie eigen kapitalistische en hedonistische trekjes?
Iemand die niets op zijn kerfstok heeft, nooit opgepakt is voor een misdrijf en vrij is van verdere zonden, gaat toch niet bij de Mediamarkt winkelen?

Da's net zoiets als vroeger voor een knaak een spijkerbroek op het kamp gaan kopen. Dat DOE je toch niet?

Ben je een fatsoenlijk burger die niets te verbergen heeft, ga je toch gewoon bij een speciaalzaak die VERSTAND van dingen heeft.
Met andere woorden: je bent toch niet GEK?

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door xenonbyte »

Pringle,
Hou alsjeblieft op zeg, je loopt op schiphol een grote kans dat je gefouilleerd wordt als je een vliegtuigje wilt pakken. Jij bent volgens mij dan ook echt zo'n type die dan ook niet het vliegtuig in gaat, maar gaat lopen protesteren dat je voor potentiële terrorist bent uitgemaakt.
Wat ontzettend kinderachtig om te gaan zeuren over het deurbeleid van een bedrijf. Het is toch *#$^! hun eigen winkel en mogen ze dan aub ook even hun eigen deurbeleid voeren?

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door JaFO »

En mag je daar dan geen commentaar op geven ?
Ik geef Pringle groot gelijk dat zo'n negatief klantenbeleid echt niet geaccepteerd hoeft te worden.

Dat je voor de 'intelligente' verkopers niet naar de MM moet lijkt me ook duidelijk. Het is geen speciaalzaak ... (en zelfs speciaalzaken zijn niet altijd even 'intelligent' ...)

Aan de andere kant heb je met internet genoeg bronnen om van te voren zelf een goede keuze te maken. In zo'n geval is een zaak als MM best wel leuk om als optie te hebben.

xenonbyte
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 apr 2006 23:43

Re: MEDIAMARKT - Geweigerd aan de deur

Ongelezen bericht door xenonbyte »

Goed commentaar moet onderbouwt worden en slap gelul/zeurgedrag kennen we nu wel een keer. Binnenkort komen de cijfertjes uit, met het verschil voor en na het strenge deurbeleid. Schrik niet!
Harrods Londen voert al jaren zo'n beleid en dat is een van de reden dat dit bedrijf al 157 jaar business doet!

Gesloten