LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MEDION Malaise

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Kaki69
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 15:55

MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Kaki69 »

Nadat ik op allerlei manieren geprobeerd heb Medion er van te overtuigen dat er toch echt iets fundamenteels mis is met de computer die ik bij Aldi heb gekocht eind december 2007, wil ik dit verhaal hier toch delen;

Hieronder staat een mail te lezen welke ik Medion gestuurd heb. Ik kreeg een mail retour waar alleen in stond dat mijn garantieperiode was verstreken. Ik heb contact gehad met het servicecentre en daar werd mij verteld dat onderdelen voor mijn computer niet meer te krijgen zijn... Dit na een reparatie van € 272,- in augustus 2012. Volgens de medewerker heb ik gewoon pech nu. Klaar.
Ik heb nooit, bij geen enkele reparatie van de computer, van Medion gehoord dat het aan mij zou liggen, wel lees ik in het forum dat veel computers rond de tijd dat ik mijn computer kocht, ergens kortsluiting bevatten welke steeds voor problemen zorgt. Het is toch met geen pen te beschrijven dat ik nu, na al het gedoe wat ik al heb gehad met deze computer, hem nu in de vuilnisbak kan gooien na ZOveel vervangen onderdelen en een investering van bijna € 1.200,- ??!!
Medion is schaamteloos! VIER keer een kapotte computer in ruim 5 jaar tijd en nu moet ik het maar uitzoeken! Ik heb inmiddels meerdere keren een mail gestuurd naar medion webcare maar ik krijg geen enkel antwoord. Ik overweeg stappen te nemen tegen Medion, want dit is toch geen redelijk verhaal?!
------------------------------
Op 06-07-2012 schreef ik;

Goedendag,

Ik schrijf u dit maal een briefje, omdat mijn verhaal behoorlijk omvangrijk is:

In december 2007 kocht ik een Medion PC bij de Aldi voor 900 euro.

Op 02-03-2010 is deze gerepareerd aan huis.
- MB en VGA vervangen

Vervolgens ging de pc op 16-12-2010 weer kapot en moest ik hem opsturen.
- Module functionele unit vervangen, Mainboard Graphic Card, voedingsectie.

Daarna ging de pc rond 01-08-2012 wederom kapot en moest ik hem weer opsturen. De vervangen onderdelen vielen buiten de garantie dus heb ik in totaal 272,97 euro betaald voor de reparatie.
- Module functionele unit vervangen, voeding-sectie.

U voelt het al aankomen, mijn pc doet het wéér niet. Als ik de pc aanzet, gaan de ventilatoren wel aan, maar de pc start niet op.

Ik hoop dat u kunt begrijpen dat ik er ondertussen behoorlijk hor en dol van word.
Ik gebruik de computer nergens anders voor dan mijn mail te checken, af en toe op facebook en een briefje typen. Ik ben geen gamer, noch download ik veel software. Ik verleng ieder jaar netjes mijn bullguard anti-virus. De computer komt nooit van zijn plek. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou moeten doen om hem functioneel te houden. Ik denk dat u het met me eens zult zijn dat ik gewoon een 'pech-computer'heb, net als dat sommige mensen niets dan problemen hebben met een auto waar toen ze hem kochten niets mee aan de hand was.
Ik vind het verschrikkelijk als ik de computer nu voor de 3e keer moet gaan opsturen. De laatste keer heb ik bijna 300 euro geïnvesteerd omdat al mijn foto's op de computer staan, ja ik weet het, zet ze eens op een externe harde schijf, moet ik doen, maar na de laatste reparatie dacht ik dat het toch een keertje goed moest gaan.

Na dit verhaal wil ik u vragen om bij uitzondering, en na overleg intern, deze keer een monteur aan huis langs te sturen. Ik weet dat dat niet meer standaard is, maar kunt u de geschiedenis in ogenschouw nemen en mij voor deze keer tegemoet komen?
Ik neem aan dat het beleid van Medion is dat zoveel mogelijk kosten bespaard moeten worden, maar toch hoop ik dat u met mijn verhaal intern kunt overleggen en ik niet als een nummer word behandeld, maar als iemand die al een hoop pech gehad heeft met deze Medion computer!

Ik dank u alvast voor uw inzet.

Met vriendelijke groet

Kaki69
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 15:55

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Kaki69 »

Je hoopt dat het probleem eindelijk eens opgelost kan worden... en het was een overweging waar ik echt wel een tijdje over heb nagedacht. Als je maar een bepaald budget hebt dan moet je keuzes maken. Maar mijn verhaal ging hier niet over. Het gaat mij er om dat de pc zo VAAK kapot gaat en Medion niets doet om te laten zien dat ze verantwoording nemen voor de producten die ze leveren en/of repareren!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

In de garantie periode is de pc elke keer toch gemaakt.?
Nu 6 jr later bijna houd het een keer op...

Ze gaan nu echt niets meer doen.logisch ook..
Medion kan goed zij ,je kan ook pech hebbrn,dat ksn ook met hp etc....maar na 6 je,geef ik u geen ksns meer..op coulance
Als je hm wilt laten maken,kijk eens bij plaatselijk pc winkltje,misschien goedkopere reparatie koste

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door olaf79 »

In principe is de leverancier, de aldi, verantwoordelijk voor het afhandelen van de garantie. Echter na 5 jaar is de pc inderdaad wel zo'n beetje aan het einde van zijn leven. Ik zou er geen geld meer in steken.

Waar jij de computer voor zegt te gebruiken, heb je voor 400-500 euro een nieuwe. Als de hardeschijf niet kapot is zet je deze zo over in je nieuwe pc om de bestanden over te zetten. Eventueel kan een computer expert je daarbij helpen.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door sadfly »

Nu 6 jr later bijna houd het een keer op...
Ik had er even overheen gelezen, dus dank.
Maar inderdaad, voor een pc van 2007 geven ze geen garantie meer.
Als het een gewone tower pc behuizing is, ga eens naar een gewone pc winkel voor advies / reparatie.
Hoe dan ook het gaat je wel geld kosten. Even gekeken , ik denk alleen dat je met hardware + inbouwkosten nog steeds tegen de 250,- zit. heb je alleen wel nieuwere cpu en geheugen, denk trouwens dat medion het zelfde doet.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het te zot voor woorden dan een pc van €900 al binnen 3 jaar een reparatie nodig had en na 5 jaar nog weer 1.
Ondanks dat er in 5 jaar nieuwere, betere, snellere enz. zijn gemaakt, wil nog niet zeggen dat 1 van vijf jaar oud van €900 (na 3 reparaties) maar afgeschreven moet worden. En al helemaal niet als je er simpele dingen op doet. Ben het met TS eens dat het een maandagochtendgeval is.

Kaki69
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 15:55

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Kaki69 »

Allen dank voor de reacties tot dusver.... Ik vind niet dat producten zomaar als afgeschreven beschouwd moeten worden. Er zijn al zo veel onderdelen vervangen keer op keer. Zijn die nieuwe onderdelen dan ondeugdelijk? Als ook steeds dezelfde onderdelen vervangen worden, niet zomaar een chip maar complete moederbord e.d. dan moeten die toch ook weer een levensduur hebben of is het raar om dat zo te stellen?
Als je een nieuwe batterij in je horloge laat zetten en binnen no-time stopt je horloge er weer mee dan ga je toch ook terug om te melden dat die batterij die ze er in hebben gezet niet oke was? Dan gooi je je horloge toch ook niet weg en eis je dat het in orde wordt gemaakt!

Kaki69
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 15:55

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Kaki69 »

Zou wel willen dat ik een B.V. had waarop ik deze computer af kon schrijven :-)

Maar niemand reageert op de vraag of men van vervangen onderdelen mag verwachten dat ze een redelijke levensduur hebben...

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door sadfly »

2 reparaties in 5 jaar , dat is een levensduur van 1,6jaar per keer. (5/3)
Is een tikje kort. Mara ik heb hier zo vaak dat dingen binnen 2 jaar in
de garantie stuk gaan dat ik er niet meer van op kijk.

We weten ntuurlijk niet wat voor merk onderdelen er in zat,
en waardoor he precies kapot is gegaan. BV. oververhitting kunnen onderdelen niet goed tegen.
Rotte elco's is een nader verhaal maar dat kan je alleen zien als je zelf systeem hebt gebouwt en dus toch in de kast moet wezen voor garantie, die meest zien niet wat een kapotte elke is.

Dan nog, het apparaat is 6 jaar oud nu, heeft het dus 6 jaar gedaan. met 2 reparaties dan wel. Toch heeft u er 6 jaar plezier van gehad. dus de vraag of iets zo snel stuk mag gaan. Ja en Nee. Zou ander verhaal geweest zijn als het 3 keer in 2 jaar stuk zou gaan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kaki69 schreef:Zou wel willen dat ik een B.V. had waarop ik deze computer af kon schrijven :-)

Maar niemand reageert op de vraag of men van vervangen onderdelen mag verwachten dat ze een redelijke levensduur hebben...
De vervangen onderdelen mag je hetzelfde van verwachten als de originelen. Ik weet niet (meer) precies wat er vervangen is, meeste onderdelen gaan toch wel 3-5 jaar mee bij normaal gebruik.

Kaki69
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 15:55

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Kaki69 »

Hij is 3 keer gerepareerd in 5 jaar tijd....... dit zou dus de vierde keer worden. Vind dat toch vreemd omdat ook iedere keer het hele moederbord is vervangen, hoewel ik de afkortingen die zij geven aan onderdelen niet geheel kan ontcijferen...

Kaki69
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 15:55

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Kaki69 »

Inmiddels heeft Medion toegezegd mijn computer te vervangen...blijkbaar heeft men toch ingezien dat ik echt een hoop toestanden heb gehad met de computer. Ik zal hier laten weten of dat dit daadwerkelijk goed af gaat lopen...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kaki69 schreef:Inmiddels heeft Medion toegezegd mijn computer te vervangen...blijkbaar heeft men toch ingezien dat ik echt een hoop toestanden heb gehad met de computer. Ik zal hier laten weten of dat dit daadwerkelijk goed af gaat lopen...
Klinkt goed. Vastbijten en doorgaan tot je gerechtigdheid krijgt loont!

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door 53o »

Koop aub geen PC meer bij de Aldi. Dit zeg ik niet alleen (maar grotendeels wel) omdat ik zelf in een computerwinkel werk.

Dat een component niet meer te leveren is is gewoon onzin. Sommige componenten zijn misschien inderdaad bijna niet meer te leveren, maar dan is er altijd nog een alternatief voor. Als het moederbord defect is, wat realistisch is in het probleem van TS, dan zijn er altijd moederborden te krijgen met dezelfde socket. Deze zijn soms redelijk prijzig. Maar deze zijn nog wel te verkrijgen.

Koop geen PC bij de Aldi, maar koop daar gewoon goede groenten, diepvrieskip, goedkope kruiden, diepvrieskip (meld deze 2x omdat deze gewoon verslavend lekker is), wijn, snacks, etc.

Korte samenvatting, als je een PC koopt bij de ALDI, ga dan ergens anders klagen, zoals bij Medion. Dit heb jij al gedaan en werkt niet, maar jouw post geeft lezers wel het idee wat voor service zij kunnen verwachten van de verkoper.

Ook is het mogelijk om een PC samen te laten stellen, met 3-5 jaar garantie op elk onderdeel, waarbij bij een defect het defecte onderdeel wordt vervangen binnen 1-2 dagen. Kost meer dan bij de ALDI, maar niet als je kijkt naar de ingrediënten...

Oftewel, ook al heb ik geen nuttig advies gegeven over het omdat met jouw probleem, koop geen PC meer bij de ALDI.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

53o schreef:Koop aub geen PC meer bij de Aldi. Dit zeg ik niet alleen (maar grotendeels wel) omdat ik zelf in een computerwinkel werk.
Wat een onzin zeg. Die Medion computers worden al lang niet meer alleen bij de Aldi verkocht en die computerwinkel waar jij werkt staat ook niet zo best aaangeschreven.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door 53o »

Kan best, volgens mij staat geen 1 winkel goed aangeschreven, maar in een computerwinkel kan de verkoper met de klant meedenken en met een mogelijk passende oplossing komen.

In vergelijkbare situaties als van TS, dus buiten garantie maar met een terechte klacht door de voorgeschiedenis is het wel eens voorgekomen dat ik kosteloos de diagnose en reparatie uitvoer en dat de klant alleen het onderdeel betaalt, of de inkoopsprijs hiervan. Kost nog steeds enkele tientjes voor de klant, maar niet 272 euro voor een defect moederbord. Ook zijn er situaties geweest dat de klacht gegrond genoeg was om de volledige kosten voor mijn rekening te nemen.

Dit zijn oplossingen waar een computerwinkel mee kan komen, maar van een supermarkt kan je niet veel meer verwachten dan dat zij het doorschuiven naar de fabrikant.

Ik heb veel tevreden klanten over de aftersales, maar er zitten natuurlijk ook ontevreden klanten tussen, en dit is geen promotie voor de keten waar ik voor werk maar voor computerwinkels in het algemeen.

De klant moet gewoon beginnen voor de aanschaf van een product met het stellen van de vraag wat zij verwachten bij problemen. Informeer daar desnoods over bij de verkoper voordat tot aankoop wordt overgegaan.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

53o schreef:Ook zijn er situaties geweest dat de klacht gegrond genoeg was om de volledige kosten voor mijn rekening te nemen.
Voor jouw rekening? :shock:

Jij gaat als verkopertje in een winkel de rekening voor de klant betalen? :shock:

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door 53o »

@Harrie;

Ik post in deze thread als verkoper dus lijkt mij de context wel duidelijk. Het consumentenrecht in wetboek 7 spreekt over 2 partijen, de koper en verkoper. Met verkoper wordt de verkopende partij bedoeld, dus niet zo zeer het individu die een product verkocht heeft.

Als ik in een thread post waarin ik mij als een verkoper profileer en aangeef dat ik kosten voor mijn rekening neem dan lijkt het mij overduidelijk in die context dat ik het heb over dat de kosten niet voor de koper maar voor de verkoper zijn, oftewel het bedrijf waar ik voor werk.

Je kan een hoop doen met mieren, maar 1 van die dingen loop je nu te doen en is niet constructief voor deze thread (al is mijn antwoord ook niet constructief, sorry TS).

Kaki69
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 15:55

Re: MEDION Malaise

Ongelezen bericht door Kaki69 »

Ach is off-topic vind ik...en ik ga er altijd van uit dat mensen hier posten om constructief mee te denken met het onderwerp en elkaar niet af te kraken. Is ook niet nodig uiteindelijk.

Maar goed, ik heb mijn computer opgestuurd met de voucher en ik was natuurlijk wel benieuwd of de telefonische toezegging ook daadwerkelijk uitgevoerd ging worden.
Ik heb nu een mail met een post trackingnummer dus ik zal wel een andere computer gaan ontvangen neem ik aan. Wat nu nog rest om de verassing wat ik daadwerkelijk ga ontvangen want ik heb geeeeen idee!
Als ik een gelijkwaardige computer ontvang, ben ik tevreden en moet ik zeggen dat Medion uiteindelijk de service geleverd heeft en mijn verhaal serieus heeft genomen.
Ik hou jullie op de hoogte mensen!

Gesloten