LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ronkeuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2006 14:08

Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door Ronkeuren »

25 oktober ging me xbox360 stuk, ik kreeg 3 rode lampjes, dus ik 26 oktober de support gebelt, na 40 min in de wacht kreeg ik iemand aan de lijn, alles gegevens heb ik doorgegeven na een gesprek van 5 a 10 min zou ik binnen enkele uurtjes een mail krijgen met een bon en gegevens om met UPC te bellen voor een afspraak,

1 dag later nog geen mail, ik weer gebelt, na 60 min in de wacht kreeg ik iemand eraan, die man zij dat het aan het systeem ligt van upc en dat het 24 tot 48 kan duren voor ik de mail krijg. nou netjes 50 uur gewacht en weer gebelt omdat ik nog geen mail binnen had (mijn broer zijn xbox360 was ook kapot maar was het binnen 4 dagen geregeld) dus ik weer gebelt naar support van microsoft weer 40 a 50 min in de wacht voor ik weer iemand aan de lijn krijg en weer het verhaal verteld en hij zij dat dit niet klopt en dat hij het per post op zal sturen. goed dat was inmiddels donderdag 28 oktober

ik gewacht tot maandag en geen post dinsdag ook geen post toen weer gebelt, toen kreeg ik na 74 min!!!! iemand aan de lijn een vrouw die zij dat dit verhaal van geen kanten klopt en dat zij de baas erbij ging halen, en dat ik nog binnen 48 uur een mail zou krijgen dus ik weer heel beleeft en netjes ok dan wacht ik op die mail. tot vrijdag gewacht en nog steeds geen mail, ik weer gebelt en na 37 min iemand aan de lijn gekregen, ik zij nog netjes

ben nu al 2 weken aan het wachten op een mail en krijg totaal geen fatsoenlijk reactie van u ik wordt alleen maar van het kasje naar de muur gestuurd, ik werdt er erg stressig van en god mag weten wat ik die dag allemaal heb liggen floeken maar ik had het niet meer 2 weken al wachten op een mail, nou goed ik weer beleeft gebleven en afgelopen maandag weer gebelt na 73 min kreeg ik pas iemand aan de lijn en ik zij dat ik nog geen mail of post binnen heb gekregen, toen kreeg ik een leuke man aan de lijn die er achter aan zou gaan dus ik had hoop,

hij zij dat hij me met de baas ging doorverbinden maar die was ff in de pauze dus ik moest het nummer doorgeven en dan werdt ik terug gebeld, na 45 min belde de meneer me terug met de mededeling dat elke storing die 25 oktober is binnengekomen een error bevat dus dat iedereen die die dag een fout heeft gehad nu nog zou moeten wachten en dat ze de mails door zouden sturen naar microsoft zelf en dat zij het probleem op zouden lossen ik dacht HUH wie heb ik dan aan de lijn ? heb ik hema ofzo nu aan de lijn ?

dus ik toch beleeft gebleven en nu woensdag nog steeds op het reacte aan het wachten terwijl me xbox luve van 20 piek is afgelopen waar ik niks aan heb gehad en er hier spul staat van terwaarde van 700 euro waar ik niks mee kan alsof de mensen al zo rijk zijn!!

Ruben33
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2006 22:19

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door Ruben33 »

lang verhaal maar niet leuk alleen mss moet je op ander moment bellen dan bijv etens tijd want meestal zijn er heel veel mensen aan t bellen ik had een keer dat ik bij medion rond 3 uur meteen iemand aan de lijn kreeg daarna 5 min later naar ict kreeg er meteen een aan de lijn mss moet je dat eens proberen of aan hun vragen waneer het niet zo druk is :wink:

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door JaFO »

Of gewoon terug naar de winkel ?
Dat is je eerste aanspreekpunt (daar heb je de spullen tenslotte gekocht) hier in Nederland. Laten zij het dus maar mooi oplossen ...

Atmoz
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 nov 2006 10:11

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door Atmoz »

Nee, de winkel doet hier niets aan. Xbox360 (en ook gewone Xbox) worden altijd afgehandeld door Microsoft zelf. Zij regelen ook vervoer heen/terug en alle andere zaken. Winkel kan niets voor je doen. Ze zullen je altijd doorverwijzen naar de MS helpdesk.

Voor controllers en spellen kun je wel bij de winkel terrecht. En als je extra garantie hebt aangevraagt dan kun je ook bij de winkel terrecht.

Greetz,

Atmoz

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door Dragoon »

Tot dusver geen problemen met de helpdesk.
Voor al mijn vragen omtrent Xbox live en backwards compatibility van mn Xbox 360 werd ik snel en accuraat geholpen..
Niets meer dan lof dus 8)

supermm
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2005 13:14

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door supermm »

Misschien eens een kijkje nemen op dit forum, hoeveel defect Xbox360 er ziin en de problemen er om heen.
http://forums.xbox.com/71/8315041/ShowPost.aspx#8315041

en

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=91013

cynthiaarjan
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2006 20:31

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door cynthiaarjan »

Ook wij hebben een defecte xbox 360. Net als vele anderen, wat ik al erg opvallend vind... De service is op zich prima...maar onze xbox wordt gerepareerd en aan iemand anders gegeven... Wij krijgen een gereviseerde xbox van iemand anders waarvan je nog maar af moet wachten of die het wél doet want de verhalen waarvan de 2e of 3e xbox het ook niet doet zijn makkelijk te vinden. (ook in mijn vriendenkring).
Maargoed...onze xbox is eindelijk gisteren door ups opgehaald. Wat ik nu niet begrijp is dat
1: ik niet mijn eigen Xbox terug krijg en
2: ik dan zo lang moet wachten voor ik een gereviseerde xbox terug krijg. Namelijk 3 weken ongeveer.

Wat ik dus vervelend vind is dat mensen alleen reageren met: joh, je bent verslaafd.....daar heb je veel aan....

Ik heb een hoop geld uitgegeven voor de xbox en krijg nu gewoon een afdanker van iemand anders...en ik moet dit maar normaal vinden??? Sorry hoor maar mijn gevoel zegt toch we iets anders.....hoe zit het met mijn serienummer? Want de doos mocht ik niet meesturen maar krijg straks een xbox met een heel ander serienummer...Is dit niet vreemd? Want wat als ik op de een of andere manier moet aantonen dat de xbox van mij is (bij inbraak of brandschade) en het serienummer niet klopt?

Ik ken 3 mensen waarvan er 4 xboxen kapot zijn gegaan. (een vriend heeft dus een andere xbox gekregen van microsoft (dus geen nieuwe) die het maar 3 dagen heeft gedaan en ook kapot is gegaan... Dit is toch niet normaal meer?

Ik heb echt het gevoel dat dit aan de grote klok gehangen moet worden want er klopt gewoon iets niet. Ik zie op internet alleen maar dezelfdeklachten en ondertussen ontkent microsoft gewoon dat er iets mis is..... erg frustrerend.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door Dragoon »

Ben ik volkomen met je eens ik vraag me trouwens af of dit wettelijk gezien wel mag, je hebt namelijk geen overeenkomst gesloten voor het "nieuwe" apparaat.
Tevens is het ook niet erg netjes van ze.
Over de support ben ik dan wel weer te spreken dat ging er goed en snel.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Het ontvangen van een geresiveerde Xbox is normaal, playstation doet dat nintendo doet het noem het maar op
microsoft levert altijd wel redelijk goede support, hier en daar wel kleine dingen mis zoals een reparatie programma sturen wat enkel op engelse PC's werkt en soms naar 5e lijns support maar uiteindelijk wordt het probleem wel opgelost

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door Dragoon »

Dat iedereen het doet wil niet zeggen dat het normaal is hoor ;)
Ik vind dat ze het product moeten terug leveren waar je voor betaalt hebt.

ikbenik

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb een hoop geld uitgegeven voor de xbox en krijg nu gewoon een afdanker van iemand anders...en ik moet dit maar normaal vinden??? Sorry hoor maar mijn gevoel zegt toch we iets anders.....hoe zit het met mijn serienummer? Want de doos mocht ik niet meesturen maar krijg straks een xbox met een heel ander serienummer...Is dit niet vreemd? Want wat als ik op de een of andere manier moet aantonen dat de xbox van mij is (bij inbraak of brandschade) en het serienummer niet klopt?

Je zeurt!
Je wilt:
- binnen een week je toestel terug
- je eigen toestel terug.

Die twee zaken gaan niet samen.

Als je je eigen toestel terug wilt hebben, dan moet je meer dan 6 weken wachten.
Aangezien veel consumenten niet zo lang willen wachten, wordt er de SWAP-methode toegepast.
In de praktijk betekent dit dat je toestel wordt opgestuurd en gelijk wordt er van het reparatiecentrum een gereviseerde toestel naar jouw gestuurd.

Dit betekent dat de tijd van ongemak van 6 naar ong. 1 week wordt teruggebracht.

Dat dit bij de Xbox niet lukt heeft te maken dat er nogal wat uitval is, waardoor ze die toestellen niet op stock hebben liggen.

ikbenik

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat iedereen het doet wil niet zeggen dat het normaal is hoor
Ik vind dat ze het product moeten terug leveren waar je voor betaalt
hebt.
Dan hoor jij netjes 6 weken te wachten en moet jij niet beginnen te zeuren dat het langer duurt!

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door Dragoon »

Mij hoor je ook niet zeuren..ik wacht liever 6 weken dan dat ik de troep van een ander krijg 8)

cynthiaarjan
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2006 20:31

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door cynthiaarjan »

Als je je eigen toestel terug wilt hebben, dan moet je meer dan 6 weken wachten.
Aangezien veel consumenten niet zo lang willen wachten, wordt er de SWAP-methode toegepast.
In de praktijk betekent dit dat je toestel wordt opgestuurd en gelijk wordt er van het reparatiecentrum een gereviseerde toestel naar jouw gestuurd.

Dit betekent dat de tijd van ongemak van 6 naar ong. 1 week wordt teruggebracht.
1 week wachten????? Klinkt theoretisch helemaal geweldig en op deze manier zou ik ook niet durven zeuren.... Maarja...dat is niet het geval... het is gemiddeld 3 weken op dit moment, als je geluk hebt. En dan maar hopen dat je een werkende xbox toegstuurd krijgt want dat is ook 8 van de 10 keer niet het geval.

Maargoed, ik heb pas meer dan 800 euro aan dat k+++ ding besteed dus ik mag niet zeuren.

cynthiaarjan
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2006 20:31

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door cynthiaarjan »

Dat dit bij de Xbox niet lukt heeft te maken dat er nogal wat uitval is, waardoor ze die toestellen niet op stock hebben liggen.
De kapotte xboxen stromen binnen daar bij de repair....ze kunnen het gewoon niet bijbenen. Dat blijkt wel uit de hoeveelheid klachten die er te vinden zijn. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. En dan zeggen ze bij de service dat het bijna nooit voorkomt, dat er een xbox kapot gaat...Ik ben een uitzondering...Yeah right!!!!

ikbenik

Re: Microsoft en XBOX360 Support een schande!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Of gewoon terug naar de winkel ?
Dat is je eerste aanspreekpunt (daar heb je de spullen tenslotte gekocht) hier in Nederland. Laten zij het dus maar mooi oplossen ...
Gaat wel een beetje moeilijk als je er geen onderdelen van kunt krijgen!

Daarnaast snappen (of willen het niet snappen) sommige consumenten niet dat als je als winkelier op eigen houtje dingen gaat repareren dat je hiermee het recht op de fabrieksgarantie vergooit!

Gesloten