LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
adenan
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 nov 2008 16:33

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door adenan »

Ik word de laatste 2 weken div malen gebeld door nummer 0014259053074 bij het zien van dit nummer zei ik hallo...toen werd de verbinding verbroken. ik heb een antwoordapparaat en bij het zien van dit nummer pak ik de telefoon niet meer op...ze luisteren naar de meldtekst en dan leggen ze neer.ik heb de datum en tijd eens opgeschreven . ik ben 17 keer gebeld in 2 weken....ze doen maar.!!!!!

ahwell
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:34

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door ahwell »

Wij werden vanmorgen ook gebeld, voor de 2e keer in 2 maanden. Een Engels sprekende man met Indiaas accent belde via een slechte telefoon lijn. Ik vroeg waar vandaan hij belde en hij zei Amsterdam...Ik zei, yeah right.
Hij was opdringerig en bezig over een virus op onze windows..ik hield vol: wij hebben geen computers(want gewoon ophangen vind ook altijd zo onbeleefd) Hij hing op. Ik snap ook niet dat hier mensen intrappen, dit is zo doorzichtig.
Volgende keer zeg ik wij hebben enkel Apple computers..kijken wat ie dan zegt
Ik vind t wel leuk om mijn spreek engels bij te spijkeren op hun kosten.

waterthijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2012 22:14

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door waterthijs »

Hallo ook ik ben heden ochtend gebeld, vreemd verhaal in gebrekkig Engels, dacht direct dit is fout.
Microsoft en banken bellen niet naar een klant, gelukkig maar want het verhaal klinkt aannemelijk voor een leek. Opletten dus!!

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door 53o »

Microsoft en banken bellen niet naar een klant, gelukkig maar want het verhaal klinkt aannemelijk voor een leek. Opletten dus!!
Mijn vader wordt helaas regelmatig gebeld door Microsoft als zakelijke klant, ook midden in de nacht, maar je hebt gelijk. Een particuliere gebruiker wordt nooit door Microsoft gebeld. En zelfs dan zijn het nog nummers die overduidelijk uit de VS komen en niet uit zuid europa, rusland of afrika.

trapperlift
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2012 11:33

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door trapperlift »

Ja hier was het net ook BINGO. Het bekende nummer 0014259053074 kreeg ik aan de lijn.
Een slecht Engels sprekende ..... kwam met zijn verhaaltje. Ik vroeg hem wat duidelijker
te spreken. Hij herhaalde zijn tekst en toen zei ik "Oh yes, you are the criminal"
Toen hing hij héél snel op. Schurken.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik lees net weer deze header. Volgende keer als je weer zo iemand ana de lijn hebt.
Ja, ik heb ene virus, hij hangt aan de telefoonlijnt
:mrgreen:

Mjaa, word zelden gebelt, en dan vergeet je er juist were ana te denken.

jetinoto
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2012 09:52

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door jetinoto »

Ik word al weken gebeld door 1 of ander belachelijk nr
nu hebben ze aan mij helemaal niks want mijn engels is zo beroerd als het maar zijn kan.

dus ik hang op met i dont no maar zeb lijven bellen daar word je bang van.
vandaag was vriend thuis en nam op
en die zei maar
what about my computer
i have no virus

hij had al een raar vermoeden en vertrouwde het voor geen ene cent en ze bleven maar
is your computer on

nou ik dit allemaal lees is het me allemaal helder ik werd er bang van hij heeft op gegeven moemnt opgehangen. maar ze blijven me verdorie bellen..

1 of ander thais gebrekkig engels
get a life ofzo

kjwierenga
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2012 16:18

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door kjwierenga »

Net gebeld door een met accent engels sprekend persoon van Microsoft dat er een probleem met de computer is. Deze persoon kon mij vertellen wie ik was, adres, telefoonnummer. Klingt aardig overtuigend als info van Microsoft. Ik moest via de knop [vlag microsoft + kleine letter r] in het ontstane venster de volgend letters typen [eventvwr]. Natuurlijk heb ik het niet gedaan, maar men wordt blijkbaar steeds linker'. (Helaas is mijn engels niet zo goed dat ik een vlot gesprek kan voeren en zo eerst ook nog even schrok omdat ik dacht dat er echt iets was] Tijd rekken en nadenken. Even googelen. Mijn voorgevoel is dus goed geweest. Dit even ter info. Mensen wees op je hoede!!

madje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2012 22:06

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door madje »

Omdat ik nu al minstens 6 keer gebeld ben door de zogenaamde help desk van microsoft en er nooit op in ben gegaan, krijg ik de indruk dat er voor de bellende Indiers iets te winnen is bij het steeds opnieuw draaien van hetzelfde nummer. Ik heb zelfs al naar hun telefoonnummer gevraagd en namen van hen zelf en hun chef. (Ik kreeg een heel erg Britse naam die gelet op het zware accent niet geloofwaardig was. ) Ik vraag me ook af of er iets te doen is aan deze telefoontjes. Ze zijn nogal vervelend.

Rolanddenhollander
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2012 12:37

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Rolanddenhollander »

Ik had deze morgen 2x iemand aan de lijn met dat nummer 001425905307. toen ik m vertelde dat hij moest ******** (ook in gebrekkig engels) ging ie dreigen dat binnen een uur mijn internet plat zou liggen. en dat dat mijn eigen schuld zou zijn.

Heb t doorgespeeld naar de politie in elk geval

roland den hollander

Rolanddenhollander
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2012 12:37

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Rolanddenhollander »

Ik had net nog een telefoontje van dat nummer. hardnekkig volk

wabawipa
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2012 11:10

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door wabawipa »

Ik had hem net nog aan de lijn. Zelfde verhaaltjes. Ik vroeg hoe lang het nog ging duren. 20 minuten zei hij terwijl ik al 15 minuten met hem zat te praten. Geen zin om verder te praten, dus aangegeven of hij een andere keer terug wilde bellen. Volgende week verwacht ik weer een telefoontje van hem. Iemand nog goede/leuke ideeën voor het gesprek?

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door Chris »

zie op deze link voor een locatie bepaling.
http://www.tellows.nl/num/0014259053074
maar het kan ook een gratis 0014 nummer zijn uit australie die bestaat namelijk ook.
Uiteindelijk zul je in nigeria terecht komen, daar worden veel van dit soort scams gepleegd.
Alle 411 scams en fake email scams (phising) komen ook hoofd zakelijk uit negeria, ok er zijn meerdere landen die dit toe laten, zoals rusland en china en om een niet te vergeten de USA.
ik ben de afgeoplen 4 maanden meer dan 15 keer gebeld met verschillende nummers.
Heb geprobeerd hun ip adres te achterhalen door er naar te vragen met die slecht engels sprekende man uit india, maar die gooide tot nu toe de hoorn er steeds op.
Ze gaan als volgende te werk.
Je laat ze toe, en ze sturen je naar logmein, daar moet je een contract afsluiten voor 5 connecties, je gegevens van logmein geef je aan hun, en dan sturen sze je door naar een andere site waar je ook voor moet betalen en de gegevens van die login ook aan hem moet geven.
De laaste site is ook een soort logmein, maar in beide gevallen hebben ze je bank/visa gegevens en je bent je login en password kwijt, van beide sites.
Als dat allemaal gedaan is gaan ze rommelen in je startup en zetten ze die naar dos command prompt, dus rebooten ze je pc en tadaa een dos prompt.
Om dat nu weer terug te krijgen met een smoes dat de virus dat gedaan heeft moet je 250 euro overboeken naar een rekening van hun.
Dit allemaal als om te zien of de bank gegevens kloppen met de reeds eerdere acties die uitgevoerd zijn.
Eind resultaat is ook dat ze jou pc/connectie gaan misbruiken om deze scam weer uit te voeren, met andere mensen, en waarschijnlijk keyloggers en een backdoor op je pc zet.
google maar op microsoft scam , staat genoeg op.
En ja zoals veel mensen al vermelden dat je dit bij de politie met gaan vermelden, maar die doen er niets aan aangezien je geen slachtoffer bent geworden, en pas van hun kruk afkomen als de daad al gedaan is.
Mischien is een petitie actie nodig om de internationale gemeenschap actie te laten ondernemen.
Of zelfs zover te gaan om ip adressen en telefoon nummers te black listen bij de service providers en telefoon diensten.
We zijn er waarschijnlijk allemaal over eens dat deze gasten gestopt moeten worden.
Actie lijkt mij wel een zeer gepaste reactie om dit soort scammers hard aan te pakken.

Een voor idereen die deze gasten aan de telefon krijgen, probeer er zelf een verhaal van te maken en probeer hun ip adres te achter halen, zodat we in iedergeval wat meer kunnnen opzoeken en kunnen achterhalen waar ze nu daadwerkelijk zitten.
Maak een leuk verhaal zoals ik heb je ip adres nodig om de bevesteging die jullie sturen te kunne accepteren en door te laten door windows firewall (dit doe je natuurlijk niet, maar je hebt zijn ip adres wel).
Laat mij weten wat dit ip adres is dan kan ik gaan scannen waar ze zitten en/of het gaat om een eerdere geinfecteerde pc van een onachtzame gebruiker, dan kunnen we die gebruiker in iedergeval op de hoogte stellen.
Helaas is dit de enige manier om deze gasten te stoppen.
Zoals eerder aan gegeven de politie doet niets, dus moeten wij zelf maar iets gaan doen om soort scams te stoppen, hoe meer mensen vragen naar hun ip adres des te beter, er zullen waarschijnlijk meerder ip adressen zijn.
Laat mij weten wat het resultaat is en ik zal het resultaat hier plaatsen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door olaf79 »

Toevallig vandaag (en een paar weken geleden) hebben ze mij ook gebeld. Ik was al voorbereid doordat ik zag waar het vandaan kwam. Ik heb toen opgenomen in het engels met de mededeling dat ze met de dutch federal police spraken. Ik heb ze ook nog even verteld dat wat ze doen strafbaar is en dat de politie onderweg naar hun locatie is om ze te arresteren.
De man schrok zich rot, en wist niet hoe snel hij op moest hangen.

JanVo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2012 19:34

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door JanVo »

Eergisteren en gisteren gebeld door het 0014nummer. Eerst werd er niets gezegd. Toen ineens iemand die in gebrekkig Engels vertelde dat mijn computer dagelijks slechter ging werken. Ik heb hem maar gewoon verteld het liever bij een ander te proberen en niet bij mij en toen gooiden ZIJ de hoorn erop.

JaapBr
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2012 16:13

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door JaapBr »

Ook ik heb hedenmorgen een telefoontje gehad van Microsoft met de mededeling dat mijn licentie was verlopen en dat ik daardoor de nodige virussen op mijn pc had staan. Werkwijze is identiek aan wat jij hebt beschreven. Verzoek om gelijk maar € 140 over te maken voor een eenjarig of € 299 voor een 10 jarige licentie met de mededeling dat ik stevig in de fout was.
Helaas was dit de eerste keer dat ik met een dergelijk telefoontje ben lastig gevallen. Tot 3 x toe teruggebeld vanuit Amerika nota bene, met zelfs de chef aan de lijn. Op zijn verzoek tot betaling ben ik niet ingegaan zodat aan het eind ik een redelijk gefrustreerde heer aan de lijn had.
Wel ben ik evenwel zo stom geweest om hem in de computer te laten kijken waardoor ik nu ben opgescheept met een zwart scherm en het opstarten niet meer wil.
Heeft iemand (naast natuurlijk het nodige leedvermaak om mijn domme zet ) ook nog een tip voor me om de handel weer aan de praat te krijgen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door sjoegel »

[quote]
Ook ik heb hedenmorgen een telefoontje gehad van Microsoft met de mededeling dat mijn licentie was verlopen en dat ik daardoor de nodige virussen op mijn pc had staan. Werkwijze is identiek aan wat jij hebt beschreven. Verzoek om gelijk maar € 140 over te maken voor een eenjarig of € 299 voor een 10 jarige licentie met de mededeling dat ik stevig in de fout was.
Helaas was dit de eerste keer dat ik met een dergelijk telefoontje ben lastig gevallen. Tot 3 x toe teruggebeld vanuit Amerika nota bene, met zelfs de chef aan de lijn. Op zijn verzoek tot betaling ben ik niet ingegaan zodat aan het eind ik een redelijk gefrustreerde heer aan de lijn had.
Wel ben ik evenwel zo stom geweest om hem in de computer te laten kijken waardoor ik nu ben opgescheept met een zwart scherm en het opstarten niet meer wil.
Heeft iemand (naast natuurlijk het nodige leedvermaak om mijn domme zet ) ook nog een tip voor me om de handel weer aan de praat te krijgen.
JaapBr Berichten: 1Geregistreerd: 14 dec 2012 16:13

[quote]


:lol: :lol: :lol:

Computerforum !

JohnvanderVelden
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2012 22:08

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door JohnvanderVelden »

Vandaag een dagje weggeweest, bij thuiskomst eventuele bellers gecontroleerd en jawel hoor: ook dit nummer op de nummermelder (0014259053074). Controle op Google leverde al direct deze discussie op, dus ik ben gewaarschuwd. Hopelijk kunnen slachtoffers hun zwarte scherm weer gewoon krijgen. Succes er mee!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door GJvdZ »

JaapBr schreef:Ook ik heb hedenmorgen een telefoontje gehad van Microsoft met de mededeling dat mijn licentie was verlopen en dat ik daardoor de nodige virussen op mijn pc had staan.
Nee, je bent niet door Microsoft gebeld. Misschien wel zo netjes om het bericht even aan te passen. Nu wordt Microsoft ten onrechte door het slijk gehaald.

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: 'Microsoft helpdesk' belt: je hebt een virus

Ongelezen bericht door stap50per »

ja vanmiddag ben ik nog gebeld

niet zeuren en opleggen

Gesloten