LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Microsoft

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bont
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2006 13:59

Microsoft

Ongelezen bericht door Bont »

Na het installeren van de Windows XPPro Genuine Advantage Kit ben ik alle mails en mailadressen kwijtgeraakt.
Nu blijkt ook dat ik mijn 3 memory sticks alle drie niet meer kan gebruiken.
Van Microsoft krijg ik geen antwoord, hoewel gezegd wordt dat binnen 24 uur geantwoord wordt.
Wie kent dit probleem

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door joopataa »

Dit heeft helemaal niets met elkaar te maken. Windows Genuine Advantage is een prog dat kijkt of jou Windows legaal is en zoniet krijg je daar een lastige melding van en daar blijft het voor nu bij. Met de zaken waar jij het over hebt heeft het niets van doen. Je kan het anders weer verwijderen maar daar ga ik je niet mee helpen. Lees maar eens terug dan vind je het misschien.
Joopataa

Bont
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2006 13:59

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door Bont »

Nee hoor, het is gewone software, microsoft Windows XP Professional, bestemd voor Windows, Genuine Advantage Kit.
Na het isntalleren heb ik ook weer opnieuw mijn emails moeten instsellen + printer

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door joopataa »

?????? Eerst krijg je al een jaartje of wat XP PRO. sinds een korte periode is er Windows Advantage Genuine dat gewoon een klein progamma is om de legaliteit vast te stellen vanWindows XP PRO.

en niet omgekeerd.

ikbenik

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door ikbenik »

Nee hoor, het is gewone software, microsoft Windows XP Professional, bestemd voor Windows, Genuine Advantage Kit.
Na het isntalleren heb ik ook weer opnieuw mijn emails moeten instsellen + printer
Logisch!

Dus je had eerst een illegale versie van windows. Je hebt dus van het aanbod van Microsoft gebruik gemaakt?
Dus heb je windows opnieuw geïnstalleerd.
Tja, dan moet je alles opnieuw instellen.

Wat is nu het probleem?

Bont
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2006 13:59

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door Bont »

mijn probleem is dat ik naast alle mails en mailadressen nu ook de memory sticks niet kan gebruiken, ik weet niet hoe ik deze moet installeren (als dan tenminste moet) en wat me tevens irriteert is dat microsoft niet reageert op mijn inmiddels 3 x gestelde vraag.

ikbenik

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik wil niet negatief klinken, maar je hebt iets gedaan waarvan je helemaal niet weet waarmee je bezig bent.

Dat de e-mails niet werken is logisch. Je moet eerst de netwerkkaart installeren. Dan heb je weer internet verbinding.

Je moet ook de e-mail accounts opnieuw instellen.
Daarnaast moet je ook de drivers van het moederbord opnieuw installeren, waardoor de USB poorten weer werken.

Dat je geen medewerking krijgt van Microsoft kan ik inkomen.
De problemen die je hebt zijn geen problemen, maar gebruikersfouten.
En als je als leek zijnde Microsoft belt om voor jouw de problemen op te lossen. Tja, daar is Microsoft niet voor.

Wat je moet doen is de computer oppakken en naar de computerwinkel of monteur brengen. Die kan je verder helpen.
Dat is ook de plaats waar je met je problemen zijn moet en niet bij Microsoft.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat leek mij ook al vanaf het begin. Geeft natuurlijk niets want we moeten allemaal soms leren. Zoals ikbenik vertelde, Zoek iemand in je omgeving of ga naar een computerzaak en de boel draait binnenkort weer prima. Op steun van microsoft kan en mag je in dit geval echt niet rekenen.

Joopataa

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

@ikbenik: de charme van XP was toch dat bijna alle denkbare drivers al in de XP ingebakken zitten?

ikbenik

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dat roept men al vanaf windows 95.

Als je even logisch nadenkt dan weet je dat het niet kan.

In 2002 komt WinXP uit.
In 2005 komt een nieuwe moederbord uit met een nieuwe chipset.
Dus bij het moederbord zitten ook nieuwe drivers.
Dus herkent windows het moederbord niet en kan deze ook niet installeren.


de charme van XP was toch dat bijna alle denkbare drivers al in de XP ingebakken zitten?
Als een verkoper dit beweerd dan moet hij bij het instituut waar hij scholing gehad heeft zijn cursus geld terugeisen.


Het probleem van de topicstarter ben ik zelf al heel vaak tegengekomen.
Wat er gebeurd als je windows opnieuw installeerd en je formatteerd de hd niet, dan zal de windowsinstallatie de map <WINDOWS> leegmaken en een nieuwe installatie van windows er neer zetten.
Hierdoor zijn alle instellingen van windows verloren.
Hierdoor moeten alle drivers opnieuw geïnstalleerd worden.
Dus ook alle e-mail accounts.

Zoals ik kan lezen is de topicstarter een echte leek op computergebied.
Hierdoor komt hij tegen poblemen aan die hij niet op kan lossen.
Daar heb ik zelf geen moeite mee.
Waar ik wel moeite mee heb is hoe hij Microsoft beschuldigd.
Het klinkt misschien wel hard, maar het is de topicstarter zijn eigen probleem en van niemand anders.

Dat Microsoft bijna geen medewerking verleend is ook weer logisch.
Alleen als je de retailversie koopt van windows heb je recht op ondersteuning van Microsoft.
En die heeft de topicstarter niet.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb hetzelfde met Mediaplayer ben ik opeens kwijt

sroef8
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2006 11:51

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door sroef8 »

Ik heb nu de nieuwste Mediaplayer (10 of 11, weet zo even niet), maar wat een onding is dat zeg :? Elke keer als ik iets nieuws open dan gaat ’t MP scherm 15 seconden op zwart en dan begint ie pas te spelen, waar eerdere versies het direct konden openen.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Microsoft

Ongelezen bericht door NONO »

Vergeef me dat ik na het de deur uitgooien van Windows een paar jaar geleden de kennis omtrent dit besturingssysteem wat begint te roesten en niet
niet meer helemaal op de hoogte ben van de algehele stand van zaken.

Maar het lijkt me toch als Microsoft weer eens de één of andere rotzooi heeft geleverd je niet kunt stellen dat "je als leek zijnde Microsoft belt om voor jouw de problemen op te lossen." en Microsoft daar niet voor zou zijn.

Want laten we wel wezen, je mag misschien een computerfreak zijn die constant zit te poeren in de edele delen van het apparaat en er alles van weten, maar je kunt er niet van uitgaan dat iedereen dat doet of zelfs maar wil.

Die wil net als bij een auto de motor starten en wegrijden. En niet bijvoorbeeld eerst een paar rammen op remblokken moeten geven alvorens de auto in staat is om weg te rijden.

En dat is wat ik teveel proef vanuit commentaren en reacties op iets wat van tijd tot tijd op dit forum gesteld wordt.

Want wat ik nooit en te nimmer wil zijn is monteur spelen omdat meneer Gates zijn technische zaakjes niet voor elkaar heeft.

Die eer laat ik gaarne aan de liefhebber daarvan over.

Gesloten