LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moederbord acer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ikbenik

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jij bent zeker zo'n betweter die via achterdeurtjes zeker de onderdelen voor 10% van de prijzen die ik aangaf!


Volgens de diverse officiële inkoopkanalen kost een product bijvoorbeeld €200,-.
Ik heb ook wel eens iemand gesproken die aangaf dat hij aan de onderdelen kon komen voor meer dan de helft van de prijs.

Vaak komen die onderdelen dan van de zwarte markt af.
Echter ga ik daar niet mijn onderdelen of producten kopen.

Dus als de verkooprijs van een moederbord via de officiële inkoopkanalen €900,- is en via de achterdeurtjes (zwarte markt) dan €360,- is, dan ga ik die onderdelen echt niet via die achterdeurtjes bestellen.

Vandaar mijn reactie.

ikbenik

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat een dombo's zijn dat om het bijna gratis te eisen.
De Aldi en ook het Kruidvat verkopen computerproducten van restpartijen. Dus van modellen die al lang niet meer op de markt zijn (sterk verouderde modellen) of van grote restpartijen die nog bij grote concerns nog in de magazijnen liggen.

De verkoopprijzen liggen dan ook stukken lager als van de huidige modellen.

Dus bijvoorbeeld van een notebook:
De huidige lijn modellen kosten €700,-.
De oude modellen die niet meer in de normale winkels te koop zijn (omdat ze sterk verouderd zijn) liggen dan nog in de magazijnen.
Deze partijen moeten uit de magazijnen en bijvoorbeeld de Aldi koopt ze op voor een zacht prijsje.
En bij de Aldi gaan ze in de verkoop voor €450,-.

Tot zover niets aan de hand.

Maar dan komt het:
Ik maak een offerte voor een notebook en daar komt dus het bedrag uit voor een nieuwe notebook van de huidige modellenlijn van €700,-.
Begint de klant te roepen dat ik veel te duur ben en dat ik behoorlijk veel van de prijs moet afhalen.
Want de Aldi levert de notebooks voor €450,-!
En dan vragen ze aan mij waarom dat de Aldi dat dan wel kan en ik niet!
Ik heb dat diverse keren moeten aanhoren.

En nee! Ik kan de notebook dan niet leveren voor €450,-!

Sommige winkeliers doen dat dan wel en leggen er dan dik geld bij.
Dat doe ik dus niet. Ik ga iets niet verkopen waarbij ik dik geld bij moet gaan leggen.

Vandaar weer mijn reactie.

ikbenik

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een GRATIS tip van Flip.
Doe een cursus: hoe behandel ik mijn klanten met respect, of sluit de toko en ga weer in loondienst.
Je wordt onderhand wel erg ongeloofwaardig.


Zelf kom jij behoorlijk ongeloofwaardig over.
Als je niet inhoudelijk in mijn quotes ingaat en maar gaat roepen:

Je zal toch een pc van hem gekocht hebben en hij gaat stuk.
Ik durf niet terug met het apparaat, levensgevaarlijk.
Is zo goedkoop en gemakkelijk!

Het zegt meer iets over jouw dan over mij.

Nog een prettige dag verder! :lol:

Gesloten