LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] moederbord acer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
busje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:30

moederbord acer

Ongelezen bericht door busje »

acer 2,5 jaar moederbord def(ik kan hem weggooien word mij verteld)
maar dan gooi je wel 1450 euro weg in 2,5 jaar weet iemand of je er een nieuw moederbord in kunt (laten)zetten??
:evil: ik vind dit nl. bij de beesten af bij div zaken al geprobeerd om van acer(aso)maar niet te spreken volgens de leveranciers doet acer niks als de garantie er af is !!wie kan mij helpen
type: Acer 1711SCI, P4-2.8GHz, 17"TFT, WXPH

frank99
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2006 23:13

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door frank99 »

Busje,

In jouw pc is vrij eenvoudig een nieuw moederbord te plaatsen. Kosten liggen voor het moederbord rond de 60 euro. Moederbord vervangen en je pc werkt weer.
Maar hoe weet je zo zeker dat je moederbord defect is? wat doet je pc nog wel en/of niet?

Frank

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door mvdbosch »

1711sci is een laptop bij mijn weten. Mainboard defect? Total loss idd... Of je moet via marktplaats een identiek type op de koop weten te tikken en een handige hobbyíst kennen die het mainboard dan wil overzetten. Misschien toch maar weer een desktopje kopen? Stukken goedkoper.... :)

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door Anastasia »

Ook voor notebooks zijn moederborden te koop!

Of het juiste type nog leverbaar is weet ik niet, maar proberen kan.

Er worden regelmatig notebooks gesloopt voor onderdelen, dus er is voor ongeveer E100,- tot E280,- meestal wel een bordje te leveren..

De normale grote kasten heb je moederborden vanaf E45,- dus die zijn goedkoper, maar voor oude processors ben je vaak meer kwijt, dus moet je zowel processor en soms zelfs nieuw geheugen kopen....
dus alleen een bordje is niet altijd,
de pentium4 licht eruit, dus lastiger.

De oude zijn vaak duurder dan de huidige !

busje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:30

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door busje »

dat word mij verteld door een techneut van de firma waar ik de laptop heb gekocht .
en die zegt dat dat niet mogelijk is bij ACER
en wie zou dat ding er dan in kunnen maken (als ik al een zou kunnen bestellen)daar heb ikzelf totaal geen verstand van

busje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:30

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door busje »

frank99 hij doet helemaal niks meer
hij begon eerst met slecht opstarten
daana bij het afsluiten werd het scherm van boven naar beneden leeg gemaakt(langzaam)
bij de volgende dag opstarten :alleen een knipperent streepje links boven (en hij wou niet meer uit )
toen de batt. eruit gehaald (wel uit)
opstarten (weer dat streepje en alle lampjes die normaal groen of rood zijn waren geel )sommige half groen/geel
en verder doet hij niks

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door D1RK »

de acer experts zitten niet altijd hier door het onduidelijke zoeksysteem, bij Vara's Kassa maak je meer kans!
www.kassa.vara.nl en daar dezelfde vraag.

Ook zitten daar monteurs die soms notebooks wel repareren, zelf had ik defecte condensatoren op het moederbord, en binnen 3 uur was alles weer goed werkend!

Een kleine firma die ook dit merk verkoopt en zelf repareerd doet soms meer als de grote reparatie firma die het merk zelf heeft!

polka
Berichten: 131
Lid geworden op: 23 jul 2006 11:02

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door polka »

doe hetzelfde als ik zoek de computer zelf bij elkaar en zet hem dan in elkaar,en leg dan eventjes een internetverbinding naar de mensen die je aardig vind,maak dan even een taal die andere niet verstaan kunnen en voila je hebt plezier aan al die domme dwergen die dat nooit zullen kunnen

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Polka, je moet toch echt je medicijnen innemen.

ikbenik

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Van de Acer 1600 serie is het moederbord € 998,00.
ACER ASPIRE » 3000 € 444,70

ACER ASPIRE » 3610 Series 3613, 3614
ACER TRAVELMATE » 2410 Series 2413, 2419
Kost het € 697,70

ACER TRAVELMATE » 8000 Series 8002, 8003, 8004, 8005, 8006
Kost: € 626,30

Dit zijn dan de verkoopprijzen waarbij de verzendkosten er nog bij komen.

Dit geeft goed aan dat de prijzen heel hoog zijn.
Als de DVD-brander in de notebook defect is, wordt deze ook nooit vervangen. Omdat de prijzen van €300,- tot €400,- bedragen en de externe DVD-brander kost rond de €80,-.

Dus het antwoord op de vraag waarom dat de moederborden niet meer leverbaar zijn, is dus omdat de kosten dermate hoog zijn, dat je beter een nieuwe notebook kunt kopen.

Zo simpel is dat.

busje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:30

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door busje »

het gaat erom dat het gewoon van de gekke is dat je een noteboek van 1500 euro na 2,5 jaar bij het grofvuil kunt zetten dus het word voor mij NOOIT weer iets van acer wat een ZOOI :twisted: is dat en op enige service hoef je niet te rekenen bij die ..... firma

ikbenik

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door ikbenik »

het gaat erom dat het gewoon van de gekke is dat je een noteboek van 1500 euro na 2,5 jaar bij het grofvuil kunt zetten dus het word voor mij
Wen er maar aan!

Dat is bij andere merken heus niet anders.

Als buiten de garantie iets kapot gaat, zijn de kosten dermate hoog dat het niet lonend is om het onderdeel te vervangen.
Het is goedkoper om een nieuw notebook te kopen.

En als je echt dacht dat het alleen om een Notebook gaat heb je het mis.
Printplaten van printers zijn ook niet los verkrijgbaar, ook weer omdat de kosten hoog zijn.

Tja, en als je dit niet wilt accepteren, dan is het wel heel zielig met je gesteld.

busje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:30

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door busje »

dat heeft niks met zielig te maken ik denk dat ikbenik niet goed begrijpt hoe het er in deze tijd aan toe gaat want een printer koop je al voor 39 euro compleet. En dat het goedkoper is om een nieuw noteboek te kopen is lariekoek want als ik een wil hebben met de zelfde specs dan ben ik nu ook 1400 euro kwijt meneer ikbenik u weet niet waar u over praat
maar het maakt niet uit hoor want ik heb al een pc erbij gekocht waar wel onderdelen van te vervangen zijn en dan ben ik voor 800 euro klaar :P
en daar komt nog bij het acer moederbord voor de 1600 serie is geen 998 maar 398 euro
maar ja daar vraag ik toch ook niet naar want ik heb niet een van die series

ikbenik

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door ikbenik »

ik denk dat ikbenik niet goed begrijpt hoe het er in deze tijd aan toe gaat want een printer koop je al voor 39 euro compleet.
Tja, troep voor troepprijs.

Of er zijn winkeliers zo gek dat ze die printers met vet verlies verkopen.

Ochnee! Het zijn de restpartijen die de magazijnen uitmoeten!

ik denk dat ikbenik niet goed begrijpt hoe het er in deze tijd aan toe gaat
Echt wel!
Alleen mag het niks kosten.

Wat een dombo's zijn dat om het bijna gratis te eisen.
daar komt nog bij het acer moederbord voor de 1600 serie is geen 998 maar 398 euro


Hoe kom je daarbij?
Ik haal die prijzen van een bedrijf die rechtstreeks bij Acer besteld.
En de prijs die ik noem is incl. BTW en de inkoopprijzen zijn altijd ex BTW.

En nog wat:
Je zegt dat ik niet weet waar ik het over heb, maar aan oplichtingspraktijken doe ik niet mee!
Als ik overal informeer wat de prijzen zijn (bij officiële Acer onderdelen dealers) dan komt daar een prijs uit.
En dan zijn er altijd winkeliers die de helft van die prijzen vragen (kots).

Via officiële wegen zijn die prijzen wel degelijk zoals ik ze aangaf!

Jij bent zeker zo'n betweter die via achterdeurtjes zeker de onderdelen voor 10% van de prijzen die ik aangaf!

Altijd weer die via, via verhalen! :evil:

busje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:30

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door busje »

ja hoor je hebt gelijk

ikbenik

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door ikbenik »

maar ja daar vraag ik toch ook niet naar want ik heb niet een van die series
Van de 1700 serie zijn de moederborden niet los leverbaar.

nicodebruin
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 dec 2006 17:36

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door nicodebruin »

Tja, en als je dit niet wilt accepteren, dan is het wel heel zielig met je gesteld.
Ikbenik is wel moeilijk om op een normale manier te reageren :?

Jij bekijkt alles natuurlijk vanuit het oogpunt als winkelier maar zeg nou zelf na 2,5 jaar een laptop van 1500 euro weggooien omdat het vervangen van het moederbord zo duur is is toch van de gekke??!

ikbenik

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jij bekijkt alles natuurlijk vanuit het oogpunt als winkelier maar zeg nou zelf na 2,5 jaar een laptop van 1500 euro weggooien omdat het vervangen van het moederbord zo duur is is toch van de gekke??!
Klopt dat het van de gekke is en dat die moederborden niet leverbaar zijn.
Wat dat betreft deel ik jouw mening.

Alleen spreek dan de fabrikant hierop aan en niet de winkelier.
Want de winkelier kan hier totaal niets aan doen.

Daarbij komt ook nog dat na 2,5 jaar de notebook nog maar €250,- waard is.
Dus als dan het moederbord vervangen moet worden die duurder is, dan is de notebook total-loss.

idem
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:24

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door idem »

Ik krijg toch de indruk dat het met het toko'tje van ikbenik niet zo goed gaat.

Zomaar enkele quootjes:
Wat een dombo's zijn dat om het bijna gratis te eisen.

Jij bent zeker zo'n betweter die via achterdeurtjes zeker de onderdelen voor 10% van de prijzen die ik aangaf!

De mening van de consumenten en consumentenorganisaties is niet van belang en daaraan mogen géén rechten worden ontleent.

Tja, en als je dit niet wilt accepteren, dan is het wel heel zielig met je gesteld.

PUNT!
Je zal toch een pc van hem gekocht hebben en hij gaat stuk.
Ik durf niet terug met het apparaat, levensgevaarlijk.


Een GRATIS tip van Flip.
Doe een cursus: hoe behandel ik mijn klanten met respect, of sluit de toko en ga weer in loondienst.
Je wordt onderhand wel erg ongeloofwaardig.

PUNT!

ikbenik

Re: moederbord acer

Ongelezen bericht door ikbenik »

Je zal toch een pc van hem gekocht hebben en hij gaat stuk.
Ik durf niet terug met het apparaat, levensgevaarlijk.


Hoezo?

Als een product kapot gaat, kun je gewoon bij mij terug komen.

Alleen mis jij het verhaal waar het om gaat.

Als van een notebook van Acer het moederbord kapot gaat en het moederbord is niet los leverbaar, dan kan ik deze niet vervangen.

Is dat nu zo moeilijk om dat te begrijpen?

En je neemt zomaar Quotes over zonder de essentie ervan weer te geven.

Even een uitleg van een quote:
De mening van de consumenten en consumentenorganisaties is niet van belang en daaraan mogen géén rechten worden ontleent.
Hiermee bedoel ik dat voor sommige zaken dit inderdaad klopt.

Ik hoor nog regelmatig dat sommige mensen zeggen dat de consumenten de garantieduur en de garantiecondities bepalen.
Wat dus niet zo is.

Een ander voorbeeld:
De economische levensduur van computers en randapparatuur is vastgesteld op 3 jaar.
Dan hoor je een consumentenorganisatie zeggen dat zij van mening zijn dat deze periode voor consumenten 5 jaar moet zijn.
En overal hoor je dan dat de economische levensduur van computers 5 jaar is voor de consumenten.

Als de consumenten vinden dat de economische levensduur van computers voor hun 5 jaar moet zijn, is dat een mening, géén recht!

Wat ik ook soms hoor is dat de consumenten de garantieperiode bepalen en tegen welke condities.

Weer helemaal mis.
Deze periodes worden bepaald door de fabrikant/winkelier, en tegen welke condities.
De meningen van de consumenten en de organisaties zijn hierin totaal niet van belang en mogen inderdaad ook geen rechten aan verbonden worden.


Dit klinkt misschien hard en negatief, maar het is gewoon de juridische uitleg van de Nederlandse wetboeken.

In de Nederlandse wetboeken is bepaald wie de garantietermijn bepaald en tegen welke condities dat gedaan moeten worden.

Dit soort zaken liggen allemaal in de wet vast.

Nog een veel gemaakte misverstand:
Als je in een normale winkel iets koopt heb je als consument het recht dat je een product binnen 7 dagen zonder opgave van reden met de kassabon terug mag brengen.

Dit is ook weer totaal niet waar.
Waar dit over gaat is over de wet koop op afstand. Dan heb je recht op een bedenktijd. Maar als je in een winkel iets koopt dan is
Koop=Koop.

Voor alle duidelijkheid:

In Nederland hebben we afspraken gemaakt.
Daaraan moeten de consumenten en de winkeliers zich aan houden.
Dus als de consument zelf regels gaan verzinnen (wat nog vaak voorkomt) dan hoeven de winkeliers zich daar totaal niet aan te houden.
Andersom geldt dat ook. Dus als de winkeliers zelf wetten gaan verzinnen (wat ook voorkomt) dan hoeven de consumenten daar niet aan te houden.

Dus als je als consument iets bij een webwinkel koopt en na 4 dagen wil je het product terug sturen, dan heb je recht op je geld terug.

Gesloten