LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na reparatie sluitknopje notebook gerecovered terug van Asus

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
W H
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2008 16:37

Na reparatie sluitknopje notebook gerecovered terug van Asus

Ongelezen bericht door W H »

De volgende klacht heb ik over Asus:


Meer dan 5 weken geleden kreeg ik op een middag mijn Asus notebook niet meer open. Ik ben teruggegaan naar Mycom en daar hebben ze het hele knopje verwijderd want deze was afgebroken. Naar de farikant dus voor reparatie, er zit immers nog bijna een jaar garantie op.

Ik vroeg hoe lang het zou gaan duren want ik heb het ding hard nodig voor mijn werk en de gegevens die erop staan heb ik ook binnenkort nodig (een backup hoefde ik niet te maken werd verteld, aangezien ze het ding niet eens zouden op gaan starten). Het zou een week, hooguit 2 weken duren.

Na 2 weken toch even gebeld en ik kreeg te horen dat Asus op het onderdeeltje zat te wachten, ze hebben natuurlijk geen knopjes op voorraad?!
Na weer 2 weken kreeg ik te horen dat hij net op de werkbank ligt en dat ik hem eind van de week mocht komen ophalen.
Weer een week later kreeg ik hetzelfde verhaal, hij ligt net op de werkbank, eind van de week ophalen.
Dan eindelijk het bericht dat deze wordt opgestuurd en zelfs dat duurde nog een week.

Na meer dan 5 weken dan eindelijk het bericht dat ik mijn notebook op kan halen. Thuis aangekomen start ik het ding gelijk op, ik loop immers vreselijk achter met mijn werkzaamheden...
ALLES WEG!? Ik heb helemaal geen gegevens meer, ze hebben werkelijk alles leeg gehaald. Een recente backup heb ik niet, dat hoefde niet aangezien ze hem niet eens zouden opstarten.


Wat zijn mijn rechten? Ze kunnen hier toch niet zomaar mee weg komen?

Graag hoor ik reacties, oplossingen e.d., ik ben totaal radeloos...


Alvast bedankt!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Na reparatie sluitknopje notebook gerecovered terug van Asus

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 03 Apr 2008 16:00 door W H

Een recente backup heb ik niet, dat hoefde niet aangezien ze hem niet eens zouden opstarten.


Wat zijn mijn rechten? Ze kunnen hier toch niet zomaar mee weg komen?

Graag hoor ik reacties, oplossingen e.d., ik ben totaal radeloos...



Hoewel het natuurlijk heel vreemd is dat om dat knopje te vervangen de recovery word uitgevoerd ligt de verantwoording hiervoor toch bij jou. Een verstandige computeraar weet dat je altijd regelmatig backup's moet maken. Het is te gek voor woorden dat het gedaan is maar je hebt geen poot om op staan staan in deze.

Mvg Jor.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Na reparatie sluitknopje notebook gerecovered terug van Asus

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ben het met mijn voorganger oneens. Het kan niet zo zijn dat men meld dat een backup niet nodig is, om vervolgens bij problemen te roepen dat de klant maar een backup had moeten maken. Het is aan de wederpartij om goede inlichtingen te verschaffen wat betreft de procedure. Als niet gemeld wordt dat er wordt geformteerd of een andere handeling wordt gepleegd waardoor de gegevens worden gewist, dan is er een goede kans om te slagen met een schade claim.

Harde schijf gewist tijdens reparatie
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2702

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Na reparatie sluitknopje notebook gerecovered terug van Asus

Ongelezen bericht door jor »

ALLES WEG!? Ik heb helemaal geen gegevens meer, ze hebben werkelijk alles leeg gehaald. Een recente backup heb ik niet, dat hoefde niet aangezien ze hem niet eens zouden opstarten.
Geplaatst op 06 Apr 2008 02:53 door alfatrion


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben het met mijn voorganger oneens. Het kan niet zo zijn dat men meld dat een backup niet nodig is, om vervolgens bij problemen te roepen dat de klant maar een backup had moeten maken
Uiteraard hoef je het niet met mij eens te zijn. Maar mijn standpunt is dat ongeacht het (foute ) verhaal dat een backup niet hoeft, het eigenlijk voor iedereen die op de computer voor hem/haar belangrijke dingen heeft staan gewoon nodig is om een regelmatige backup te maken op CD/DVD of losse harde schijf om zo nooit in dit soort situatie's terecht te komen.Maar goed, correct is het niet en gezien je link is er misschien financieel wat aan te doen maar de info op de schijf heb je daarmee niet terug ( denk aan onvervangbare foto's of zo iets ).

Mvg Jor.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Na reparatie sluitknopje notebook gerecovered terug van Asus

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waar ik op reageerde was je standpunt dat het maken van een backup de verantwoordelijkheid is van de koper en de verkoper, door wiens toedoen en nalaten schade ontstaat, daarom niet aansprakelijk zou zijn.

Voorkomen is beter dan genegen, dat is zeker waar, maar aan dat advies heeft TS niet zo veel want gedane zaken nemen geen keer. Een regelmatige (dag/week) automatische backup kan ik verder iedereen aanbevelen.

Patrick18
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2008 10:45

Re: Na reparatie sluitknopje notebook gerecovered terug van Asus

Ongelezen bericht door Patrick18 »

De meeste fabrieken waar de reparaties gefixt worden moeten je schijven wissen!
Dit voor hun dat ze zeker weten dat een een betrouwbare OS en Drivers op zitten en voor de consument dat hun privé gegevens ect.. niet in het bedrijf rondslingeren.

Altijd een backup maken!! Hij kan ook crashen als jij de trap afflikker....

gegroet,

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Na reparatie sluitknopje notebook gerecovered terug van Asus

Ongelezen bericht door BBCS »

Afgezien daarvan zijn toch veel problemen niet op te lossen zonder een nieuwe installatie.

Als de monteur voor ieder verloren bestand aangeklaagd kan worden is de keuze voor mij heel gemakkelijk:

Laat de klant dan maar barsten met zijn computer met virussen en spyware erop.

Klinkt hard.

Maar als een computer vol virussen en spyware staat en deze troep wordt verwijderd, dan moet ook heel vaak windows opnieuw geïnstalleerd worden.

En dan dient de harde schijf geformatteerd worden.
Tuurlijk zal ik dan zoveel mogelijk persoonlijke bestanden veiligzetten, maar de geïnstalleerde programma's moeten dan opnieuw geïnstalleerd worden.
En als de klant dan geen installatiesoftware heeft van die geïnstalleerde programma's, dan heeft die klant een probleem.

Soms ontkom je er niet aan om de boel opnieuw te installeren.
En als dan voor ieder verloren bestand de monteur vervolgd kan worden, dan wordt het werken voor de monteur bijna onmogelijk gemaakt en zeker verdomd onaangenaam gemaakt.
En dat kan toch niet de bedoeling zijn.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Na reparatie sluitknopje notebook gerecovered terug van Asus

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik ben het met mijn voorganger oneens. Het kan niet zo zijn dat men meld dat een backup niet nodig is, om vervolgens bij problemen te roepen dat de klant maar een backup had moeten maken. Het is aan de wederpartij om goede inlichtingen te verschaffen wat betreft de procedure. Als niet gemeld wordt dat er wordt geformteerd of een andere handeling wordt gepleegd waardoor de gegevens worden gewist, dan is er een goede kans om te slagen met een schade claim.

Harde schijf gewist tijdens reparatie
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2702
Lees die reacties op die link maar eens.

Als een rechter geen verstand heeft van computers, moet hij er geen uitspraak over doen.

Gesloten