LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Luuky
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 08:19

Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door Luuky »

Wie kan mij verder helpen ?

Wij hebben een nieuwe Lenovo laptop gekocht. De bleek niet goed en werd op advies van de verkoper ( Electrocorner) rechtstreeks naar Lenovo gestuurd. De laptop blijk niet repareerbaar en zou uiteindelijk worden gecrediteerd aan de verkoper. Na veel wachten,mailen en bellen wordt mij meegedeeld dat de laptop al voordat dat ik deze gekocht heb door Lenovo is afgekeurd en gecrediteerd. Lenovo geeft aan deze naar mijn verkoper terug te sturen en dat ik met hun de problemen moet oplossen. De verkoper geeft aan dat als hij deze terug ontvangt hij voor een oplossing zal zorgen. 5 maand verder is er nog niets geregeld door Lenovo. Een belletje bevestigd dat eind volgende week 16 de labtop terug zou zijn maar ik wederom niets ontvangen (ik heb dit gesprek opgenomen). Na geheel ontmoedigd nogmaals contact te zoeken met Lenovo zeggen ze niets meer voor mij te kunnen doen en dat ik terug moet naar de verkoper maar deze heeft niets gehoord van Lenovo dus geen creditering als ook geen laptop. Ik ben nu mijn laptop en mijn geld kwijt.

Het hele verhaal met alle e-mail verkeer en telefoongesprekken zijn in mijn bezit en ik kan dus onomstotelijk bewijzen hoe e.e.a. is verlopen. Lenovo wil geen contact voor hun is het afgehandeld.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door Quark »

Electrocorner is de verkoper, u moet er met deze firma uit komen. Neem anders contact op met consuwijzer

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door berndv »

Luuky schreef:Lenovo wil geen contact voor hun is het afgehandeld.
en terecht. de verkoper verkoopt u namelijk een door lenovo reeds afgekeurde en gecrediteerde laptop. Nu maakt dat op zich niets uit, maar met lenovo heeft u als persoon niets te schaften. U moet zijn bij de verkoper, daar heeft u een overeenkomst mee. Of die nu wel of niet het geld of de laptop gaat krijgen van lenovo, daar hoeft u niet de dupe van te zijn.

Luuky
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 08:19

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door Luuky »

De verkoper zegt de laptop te willen crediteren indien hij deze terug ontvangt van Lenovo. Lenovo geeft al 5 maanden aan deze retour te zullen sturen maar dat gebeurt niet. Ik denk dat de laptop zoek is. Electrocorner is steeds bereidwillig geweest. Het is nu geëscaleerd, Lenovo gooit de hoorn erop wanneer ik hun bel. Ik heb e-mails waarin ze het terugsturen bevestigen :-(

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Luuky schreef: hebben een nieuwe Lenovo laptop gekocht. De bleek niet goed en werd op advies van de verkoper ( Electrocorner) rechtstreeks naar Lenovo gestuurd.
En daarmee mag Electrocorner het probleem met Lenovo helemaal zelf oplossen en heb jij daar op geen enkele manier meer iets mee te maken. Electrocorner en Lenovo moeten dat maar onderling gaan oplossen. Al vind ik het sowieso vreemd dat Lenovo een afgekeurde en gecrediteerde laptop gaat retourneren naar de verkoper.

Electrocorner is ook aangesloten bij Thuiswinkel dus daar kun je ook altijd nog mee in contact komen. Die zullen vast oordelen dat jij inderdaad niet te maken hebt met het probleem tussen Electrocorner en Lenovo. https://www.thuiswinkel.org/leden/elect ... ertificaat

Ook wel apart is dat het bedrijf volgens Kiyoh ontzettend goed scoort maar op iedere andere website het juist heel slecht doet. Daar spreken ze ook allemaal van tweedehands producten. Zie bijvoorbeeld:

https://tweakers.net/shopreview/7165/el ... opreviews/
https://www.kieskeurig.nl/winkels/electrocorner/reviews

Ik zou dus echt nooit bij Electrocorner kopen. Wat een bagger.

stofzuigertje

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je op serie nummer ziet dat deze nogmaals langs komt....

Deze afgekeurde wegens defect word vaak hersteld en verkocht maar moet dan verkoper garantie en geen fabrieksgarantie krijgen!
Helaas maar niet Lenovo maar de verkoper moet nu betalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door berndv »

Luuky schreef:De verkoper zegt de laptop te willen crediteren indien hij deze terug ontvangt van Lenovo.
Fout, de winkelier moet u terugbetalen of het anders oplossen, maar dat hij zijn geld van lenovo (nog) niet heeft, hoeft voor u niets uit te maken, dat is tussen hem en lenovo, maar is niet uw probleem.
Luuky schreef:Electrocorner is steeds bereidwillig geweest.
nee dat zijn ze niet, als ze dat waren, hadden ze u al schadeloos gesteld. Ze zullen vast hun beste wil tonen, maar juridisch gezien doen ze niet wat ze behoren te doen.
Luuky schreef:Lenovo gooit de hoorn erop wanneer ik hun bel.
en terecht. U hoeft geen contact te hebben met lenovo, dat is tussen uw verkoper en lenovo.

Luuky
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 08:19

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door Luuky »

Het contact tot dusver is geweest tussen Lenovo en mij, deze hebben mij belooft de Laptop terug te sturen maar doen het gewoonweg niet. Ik heb wel begrip voor Electrocorner zij geven aan best te willen crediteren maar moeten daarvoor de laptop terug hebben wat begrijpelijk is.
Tot dusver wil ik hun niets verwijten. Laat Lenovo gewoon de laptop retourneren of crediteren. Indien deze vernietigt of verdwenen is dan moeten ze een oplossing aandragen. Het blijft vreemd dat er al meerdere malen via e-mail en telefonisch contact is toegezegd de laptop terug te zullen sturen.. maar daar blijft het sinds september 2016 bij.

Hoe het afgehandeld wordt en door wie zal ik hier kenbaar maken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door berndv »

geen idee of het überhaupt zin heeft, want u lijkt wel heel erg de hand boven de webshop te houden, maar goed, nog 1 poging.
Luuky schreef:Ik heb wel begrip voor Electrocorner zij geven aan best te willen crediteren maar moeten daarvoor de laptop terug hebben wat begrijpelijk is.
wat is er nu begrijpelijk aan? Dat ze u al opgezadeld hebben met het leggen van de contacten met lenovo is al slecht, maar dat ze u niet schadeloos stellen is gewoon onbegrijpelijk. U heeft met hen een overeenkomst, die moeten zij nakomen en dat doen ze niet. Of en hoe zij het regelen met de fabrikant is niet uw zaak, maar die van de ondernemer. De ondernemer legt hier het ondernemersrisico bij u als consument neer. En u gaat daar schijnbaar ook nog in mee.
Luuky schreef:Indien deze vernietigt of verdwenen is dan moeten ze een oplossing aandragen.
Ja, maar daar bent u niet de dupe van, maar de winkelier, zoals al meerdere keren aangedragen, hij moet het met lenovo oplossen, en u moet het met de winkelier oplossen. Of de winkelier zijn geld krijgt of een laptop maakt voor de verplichting die de winkelier vanuit de wet naar u heeft geen hol uit. De winkelier heeft een overeenkomst met u, op die overeenkomst is de nederlandse wetgeving van toepassing en een partij die geen onderdeel van deze overeenkomst is, is lenovo, dus die hebben hierin totaal niets van doen.

En als lenovo zegt dat ze de laptop door de shredder heen hebben gehaald en het geld door de versnipperaar, heeft dat voor u 0,0 gevolgen.

Luuky
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 08:19

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door Luuky »

Net bericht gehad :-) Lenovo gaat het oplossen. Jippy

DejongBob
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2017 13:18

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door DejongBob »

Hele vreemde situatie zeg, voornamelijk erg vervelend aangezien je dus een laptop hebt gekocht die niet voor verkoop bedoeld was. Ik zou een aangetekende brief sturen met het verzoek dit zo dringend mogelijk te herstellen. Vermeld erin ook dat je al contact heb opgenomen met Lenovo die op haar beurt Elektrocorner aansprakelijk stelt. Hier is een voorbeeld van een opzet die je zou kunnen gebruiken.

https://www.flexxvandas.nl/brief?pcode=B001AAGA02

Ik hoop dat je op kort termijn op zijn minst je geld terug krijgt of een goed werkende laptop.

Groet,
Bob de Jong

Edit: Ik had de bovenstaande reactie niet gelezen oeps :oops:

Luuky
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2017 08:19

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door Luuky »

Lenovo heeft het volgens afspraak uiteindelijk netjes afgehandeld. :-)

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Nieuwe Lenovo-laptop via Electrocorner: computer én geld weg

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Luuky schreef:Lenovo heeft het volgens afspraak uiteindelijk netjes afgehandeld. :-)
Netjes van Lenovo om het op te lossen en ook fijn dat jij het hier terugkoppelt. Jammer dat Electrocorner het allemaal afwimpelt en laat afweten. Reden om hier dan ook geen aankoop te doen.

Gesloten