LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Notebook Apple: toetsenbord bij reparatie stuk gegaan?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Evelyn25
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2018 16:25

Notebook Apple: toetsenbord bij reparatie stuk gegaan?

Ongelezen bericht door Evelyn25 »

Mijn vader bracht de Apple notebook bij BCC om na te laten kijken en evt een prijs opgave om de 2 toetsen die niet meer werkte te laten maken. Dit ging om het vraagteken en de komma toets. Nu de klap op de vuurpijl hebben ze het hele toetsen bord kapot gemaakt en mijn vader verteld dat dit hoge kosten met zich meebracht.
Diep triest dat ze een man van 87 afschepen hiermee. Heb BCC ook al aangeschreven maar zeggen gewoon dat de topcase defect is en doen er verder niks aan.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 dec 2018 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Notebook Apple: toetsenbord bij reparatie stuk gegaan?

Ongelezen bericht door mahadma »

Als 2 toetsen defect zijn is het toetsenboard kapot, dus moet het helemaal vervangen worden. Zelfs met één defecte toets is het al kapot. En die appels zijn altijd duur zowel in aankoop als reparatie. De leeftijd van de gebruiker heeft m.i. niets te maken met de defecte toetsen.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Notebook Apple: toetsenbord bij reparatie stuk gegaan?

Ongelezen bericht door huzky »

Ik weet niet echt iets van Apple notebooks, maar ik heb zelf ooit bij problemen van een toetsenbord van een laptop een los toetsenbord eraan kunnen hangen en hem zo weer kunnen gebruiken (neemt natuurlijk iets meer plaats in). Misschien is dit voor uw vader een idee, zodat hij verder geen kosten hoeft te maken? Bijna iedereen heeft wel ergens een los toetsenbord liggen dat niet wordt gebruikt.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Notebook Apple: toetsenbord bij reparatie stuk gegaan?

Ongelezen bericht door k2p »

Vroeger kon je die dingen nog openschroeven en zelf schoonmaken. Tegenwoordig is het een stuk metaal ofzo. Ik heb geen idee of dit nog zelf gedaan kan worden.

Het klinkt voor mij als vuil of misschien vocht bij het toetsenbord. Soms kan (kon) dit zelf nog worden opgelost als je met een schroevendraaier kan omgaan.

Over hoeveel kosten heeft de BCC het? En hoe oud is de laptop?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Notebook Apple: toetsenbord bij reparatie stuk gegaan?

Ongelezen bericht door k2p »

Ow trouwens, lees dit:
https://www.apple.com/nl/support/keyboa ... cbook-pro/

Misschien heb je recht op kosteloze herstel.

Evelyn25
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2018 16:25

Re: Notebook Apple: toetsenbord bij reparatie stuk gegaan?

Ongelezen bericht door Evelyn25 »

Dank jullie.
Kosten om te laten repareren bij BCC is € 366,58

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Notebook Apple: toetsenbord bij reparatie stuk gegaan?

Ongelezen bericht door BL2 »

Nu weet ik niet wat vader allemaal doet op de laptop, hoe oud deze is enz, maar voor dat bedrag heb je al een redelijke laptop, nieuw in de doos, geen Apple, maar dat adviseer ik toch al niemand.

Gesloten