LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nu nog kopen anno 2017: Laptop met Windows 7

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nu nog kopen anno 2017: Laptop met Windows 7

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Mijn Linux advies Onzin?
Je Linux advies is compleet niet relevant.
stofzuigertje schreef: Nee, de Ubuntu 16.04 LTS is langere termijn versie die tot 5 jaren mee gaat en in april 2021 bruikbaar is met ondersteuning en update.
De 16-10 of de straks uitkomende 17-04 mogen ook maar tot 1 jaar ondersteuning en nieuwste hoeft meestal niet.
Maar het is niet de langere termijn versie van Linux, dat is complete onzin. Er zijn vele andere varianten van Linux.
stofzuigertje schreef: Ik vertelde dit als Win 7 onbruikbaar zou worden door stoppen ondersteuning want in de win 10 modus werkt ook niet alles perfect.
De voor Ubuntu/Linux gemaakte programma's worden meestal gratis aangeboden en werken net zo goed.
Maar ook hier geld dat al er een nieuwe versie komt en de maker van de software geen update uitbrengt dat deze mogelijk niet meer werkzaam is in een nieuwere versie van Ubuntu.
stofzuigertje schreef: Voor deze persoon is Win 7 voorlopig voldoende maar omdat Windows 10 vaak meer geheugen nodig heeft is dure betaalde overstap naar Win 10 niet altijd het beste. Daarom mijn advies voor later en niet om nu al uit te voeren.
Onzin, Windows 10 haalt meestal een betere performance op low end machines dan Windows 7 zelf. Los van dat je hele toevoeging compleet niet relevant is voor de vraagstelling waar het mee begon.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Nu nog kopen anno 2017: Laptop met Windows 7

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Mijn Linux advies Onzin?
Ja, onzin. Er wordt hier specifiek een Windows-related vraag gesteld.

Jij loopt continu op veel topics op dit forum onzin te verkondigen. Misschien moet je een keertje zorgen dat je daarmee stopt en alleen dingen zeggen waarvan je weet dat die waar zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Nu nog kopen anno 2017: Laptop met Windows 7

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Mijn Linux advies Onzin?
Je advies is complete onzin want het is niet relevant in dit topic.
stofzuigertje schreef: Nee, de Ubuntu 16.04 LTS is langere termijn versie die tot 5 jaren mee gaat en in april 2021 bruikbaar is met ondersteuning en update.
De 16-10 of de straks uitkomende 17-04 mogen ook maar tot 1 jaar ondersteuning en nieuwste hoeft meestal niet.
Dat is niet wat je schreef, je stelde dat Ubuntu de lange termijn versie is van Linux en dat is onzin. Ubuntu 16 is de huidige versie net zoals Windows 10 dat op dit moment bij Windows is.
stofzuigertje schreef: Ik vertelde dit als Win 7 onbruikbaar zou worden door stoppen ondersteuning want in de win 10 modus werkt ook niet alles perfect.
De voor Ubuntu/Linux gemaakte programma's worden meestal gratis aangeboden en werken net zo goed.
Maar dat zijn andere programma's en voor Windows 10 heb je ook andere software (soms ook gratis) die net zo goed is. Compleet niet relevant dus.
stofzuigertje schreef: Voor deze persoon is Win 7 voorlopig voldoende maar omdat Windows 10 vaak meer geheugen nodig heeft is dure betaalde overstap naar Win 10 niet altijd het beste.
Onzin, Windows 10 draait vooral op oudere hardware beter dan Windows 7 dit deed, het gebruikt ook minder geheugen en is stabieler.
stofzuigertje schreef: Daarom mijn advies voor later en niet om nu al uit te voeren.
Ubuntu is leuk voor de hobbyist maar voor de gemiddelde gebruiker soms ook lastig omdat drivers niet standaard voorhanden zijn. Ik zou dus iemand die altijd met Windows werkt niet Ubuntu aanraden als alternatief voor Windows.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nu nog kopen anno 2017: Laptop met Windows 7

Ongelezen bericht door newmikey »

sylvesterb schreef:Ubuntu is leuk voor de hobbyist maar voor de gemiddelde gebruiker soms ook lastig omdat drivers niet standaard voorhanden zijn. Ik zou dus iemand die altijd met Windows werkt niet Ubuntu aanraden als alternatief voor Windows.
De rest van je advies onderschrijf ik van harte maar dit onderdeeltje klopt niet echt (meer). De meeste Linux distros hebben standaard drivers aan boord voor de meest uiteenlopende hardware. Vaak zelfs meer dan Windows. Maar eens dat dit hier off-topic is uiteraard. TS zou gewoon een nieuw simpel werkend fotobewerkingsprogramma kunnen zoeken wat wel onder Win10 draait dan door te willen gaan met verouderde software op een besturingssysteem waarvan de (beveiligings)ondersteuning redelijk snel zal verlopen.

scheh02
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:03
Locatie: Deventer

Re: Nu nog kopen anno 2017: Laptop met Windows 7

Ongelezen bericht door scheh02 »

bprosman schreef:
Beste update en beste Windows-versie tot nu toe. Kan bovendien met minder geheugen toe dus dat fabeltje kan ook van tafel.
Heb diverse programma's die het onder Windows 7 niet meer deden (waar ik een XP machine voor in leven hield) en die het onder W10 ineens weer prima doen. Windows 10 is voor de machine ineens een stuk "lichter".
►Met een SSDschijf als HDD-upgrade hoef je vaak geen nieuwe laptop of pc meer te kopen. 8)
die te eigenwijs waren deze update mee te pakken
Dat is omdat Bill Gates dan al je praaifasie kan zien :mrgreen: :mrgreen:
►nee hoor, ik gebruik Spybot Anti Beacon. :mrgreen:
No sniffing around of any kind.
Veel telemetrische **** niet meer zichtbaar voor Bill.

Gesloten