LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] packardbell notebook in prullenbak????

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Ralph30
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2007 17:26

packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door Ralph30 »

:shock: Hallo heb 2 jaar geleden een packardbell notebook gekocht.\
Nu is deze in garantie 4 x opgestuurt geweest naar fabriek in duitsland.
Laatste x was ook nog het moederbord kapot dus nog 650 euro betaald
scherm is 4 x kapot geweest eerste x al na 2 weken.
Verder toetsenbord vernieuwd en nu deed die nix meer
heb de pc dokter erna laten kijken weer veel geld gekost en die adviseerde me hem weg te gooien.
Nu is mijn vraag als je een leptop koopt van 1500 euro dan mag je toch wel verwachten dat je er paar jaar mee kan werken.
Is er dan nix waarop je kan terug vallen als weggooien dat ding?
En er nog geld insteken is ook erg gevaarlijk.
Totaal omgeteld 4500 gld voor een leptop die na 2 jaar helemaal nix meer doet.schandalig.
KOOP NEVER EEN PACKARD BEL DAMES EN HEREN
groeten Ralph

jiping

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door jiping »

hier sluit ik me volledig bij aan.........

Maar met welke computers hebben jullie WEL goede ervaringen?

Binnenkort ga ik een nieuwe aanschaffen en ben me aan het oriënteren....

een desktop of laptop
een pc of een mac
amd of intel
kant en klaar of zelfbouw
?????????????

Ralph30
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2007 17:26

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door Ralph30 »

Heb nu een hp maar volgende leptop denk dat ik voor een sony ga kiezen.gr

jiping

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door jiping »

trouwens,
ik gebruik mijn computer voornamelijk voor teken- en muziek- programma's en een klein beetje internet......

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Heb nu een hp maar volgende leptop denk dat ik voor een sony ga kiezen
Kijk ook eens naar Asus, standaard 2 jaar garantie en een stuk degelijker dan Packard Hell. En niet zo duur als Sony.
een desktop of laptop
Neem een desktop als je niet van plan bent onderweg te gaan werken op je PC.
een pc of een mac
Voor de PC is meer software te krijgen en is goedkoper in aanschaf.
amd of intel
Als het heel goedkoop moet, dan een single core AMD Athlon64 en mag het wat duurder zijn een Intel Core 2 Duo.
kant en klaar of zelfbouw
Kant en klaar alleen als het een hele goede deal is en je geen aanpassingen hoeft te doen om te voldoen aan alle gebruikseisen, anders op maat laten bouwen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

100% met Dennis eens.

Veel mensen kopen een laptop terwijl ze 'm nooit meenemen uit huis, dat is nogal zonde want ze zijn relatief veel duurder in aanschaf en minder goed (en wederom duurder) uit te breiden in de toekomst.

Hierbij speelt het argument "ik wil niet zo'n ding in de huiskamer" vaak een grote rol, maar er zijn genoeg chique PC kasten en flatpanel monitoren te koop, met stijlvolle toetsenborden en muizen. Geen probleem...

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Mijn vader heeft toevallig ook een laptop, deze gebruikt hij vooral in bed om spellentjes te spelen (en misschien meer lol) maar ook beneden, het is maar net waarvoor je hem gebruiken wilt
laptops zijn over het algemeen ook wel sneller aan vervanging toe

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door antonh »

@Moppentappers,
hoezo zijn laptops sneller aan vervanging toe?

laptops zijn over het algemeen ook wel sneller aan vervanging toe


Mijn eerste laptop een Amstrad heb ik 4 jaar gebruikt.
Mijn 2e laptopeen Toshiba heb ik 6 jaar gebruikt.
En de huidige Toshiba alweer 2 jaar.
Dus hoezo sneller aan vervanging toe?
En de volgende weet ik zeker dat ik weer een Toshiba koop.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door Moppentappers »

1. Omdat laptops moeilijker aan te passen zijn met bijvoorbeeld een nieuwe video kaart
2. een laptop zit lastiger in elkaar en wanneer er een probleem is zal dit niet/moeilijk te verhelpen zijn
door deze 2 punten kan het zo zijn dat een laptop snel niet meer voldoet aan de eisen (met steeds nieuwere games of bijvoorbeeld een nieuw besturings systeem)

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door antonh »

@Moppentappers

Van de 10 maal dat je een laptop koopt is het 9 maal niet voor spelletjes en dergelijke.

1. Omdat laptops moeilijker aan te passen zijn met bijvoorbeeld een nieuwe video kaart

Is dus net nodig.

2. een laptop zit lastiger in elkaar en wanneer er een probleem is zal dit niet/moeilijk te verhelpen zijn

Je stuurt hem gewoon na 2 jaar op en het probeem wordt verholpen.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door Anastasia »

Een Packard Bell is nu vanaf E479,- te koop, deze Easynote heeft eigenlijk voor het meeste genoeg, iets groter geheugen erin, 1gb kun je al kopen voor E59,- en die trage lompe Norton verwijderen, en de gratis AGV erin...

Het zijn goedkope dus kwetsbare dingen, maar zelf makkelijk te maken als je geen garantie hebt, als je een Toshiba koopt, en ruiger werk doet, doe als de Landmacht, die hebben oude Toshiba Tecra's , duurder maar gaan wel langer mee dan de gewone Satelite'.

Het voordeel van een lompe kast is wel dat je alles goedkoop kunt vervangen en niet merk gebonden bent, maar als je regelmatig op andere plek zit, in de volle zon zie ik niets, en als het druk word in woonkamer gewoon naar boven, of bij buren...

Wegens de diefstal gevoeligheid, hebben ze op school nu notebooks, kunnen tenminste in de kluis... er passen er 14 in de oude kluis, en niet een normale pc!

Ook winkels en andere bedrijven kunnen zo ook hun kostbare gegevens opslaan, dus ook op kantoor voortaan een notebook?

Als je toch een kast wilt, gewoon achter de bank, en draadloos toetsenbordje op schoot, en de monitor is tevens de TV.... mits je die aansluiting hebt!

ikbenik

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wie koopt er dan ook een Pak-en-Hell?

Je weet toch dat er heel veel problemen mee zijn?

En kom met een betere smoes dat de prijs zo lekker laag is!


Je krijgt de kwaliteit naar de prijs!

Dus voor de lage prijs krijg je dito kwaliteit!

Wordt toch wakker!

jiping

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door jiping »

je mag er vanuitgaan dat op het moment van de aanschaf ik niet op de hoogte was van de slechte kwaliteit.
Over het algemeen gaan mensen niet naar de winkel om spullen te kopen waar ze heel veel slechte dingen over gehoord hebben.

Overigens was mijn pc destijds niks goedkoper dan anderen aldaar.

Verder schijnt het een trend te zijn onder mensen die veel over computers weten,
9 van de 10 keer nog beroepsmatig ook,
om er vanuit te gaan dat iedereen over die zelfde kennis hoort te beschikken.

Ieder zijn vak en interesses......

Voor sommigen is de pc nog steeds een gebruiksvoorwerp in plaats van een dagindeling.

Zo vroeg ik een keer op een computerforum hulp bij het downloaden en omzetten van een .rar bestand via een bittorrent.
Dan krijg je toch een bak met verwensingen van computernerds over je heen die van mening zijn dat dat net zulke algemene kennis is als een boterham smeren en iedereen dat hoort te weten en iemand die dat niet weet eigenlijk bijna minder mens is. Heel veel gescheld en uitroeptekens maar niet 1 antwoord
:lol: :roll:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door Moppentappers »

stel voortaan anders vragen op www.nucia.nl of bendeboy.nl,
(bendeboy.nl is wat kleinere community, t is maar net wat je prettig vind)

ikbenik

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Verder schijnt het een trend te zijn onder mensen die veel over computers weten,
9 van de 10 keer nog beroepsmatig ook,
om er vanuit te gaan dat iedereen over die zelfde kennis hoort te beschikken.
Klopt, maar de kunst is om het voor de leken ook heel gemakkelijk uit te leggen.

Ik weet waar ik over heb, ik heb zelfs wel eens bij een klant iets moeten uitleggen, maar van de kant van de klant was er totale oninteresse.

Dan krijg je niets uitgelegd, ik ben er toen ook mee gestopt.


Als ik een reparatie uitvoer mogen de klanten er altijd bijzijn. De meeste vinden het ook heel interessant.
Dan kun je nog wel eens wat uitleggen.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Zo vroeg ik een keer op een computerforum hulp bij het downloaden en omzetten van een .rar bestand via een bittorrent.
Dan krijg je toch een bak met verwensingen van computernerds over je heen
Zeker het HWI-forum? :lol:

mcat
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:25

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door mcat »

Een laptop heeft een economische levensduur van 3 jaar. Wanneer die binnen die 3 jaar kapot gaat, kun je bij de verkoper een beroep doen op het conformiteitsbeginsel. Bij een laptop van 2 jaar oud betaal je dan 2/3 van de reperatiekosten. Is hij 14 maanden oud , zoals in ons geval met een laptop van HP, is het 14/36 deel. Niet iedere verkoper gaat daar in mee. Bij ons heeft het 2 maanden onderhandelen met MyCom (verkoper) gekost en hebben we uiteindelijk de helft van de reperatiekosten betaald.
Kijk als je een nieuwe PC koopt niet alleen naar de service van de zaak, maar ook van de fabrikant. Reparaties van HP zijn bv. vrij prijzig.
Succes!

jiping

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door jiping »

Een laptop heeft een economische levensduur van 3 jaar. Wanneer die binnen die 3 jaar kapot gaat, kun je bij de verkoper een beroep doen op het conformiteitsbeginsel. Bij een laptop van 2 jaar oud betaal je dan 2/3 van de reperatiekosten
Bij Packard Bell wisten ze deze regel mooi te omzeilen,
toen mijn computer na de garantie periode maar binnen de redelijkerwijs te verwachten levensduur helemaal aan gort was (binnen 2 jaar) en ik hier Packard Bell op aansprak zeiden ze dit wel te doen maar ze voor een reparatie dan 100 euro voorrijkosten en een minimum van 50 euro arbeidskosten rekenden.
Hij gaf gewoon toe dat op die manier , minimaal 150 euro kosten dus plus de eigenlijke reparatie en onderdeelkosten, niemand op deze regel aanspraak maakte.

jiping

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door jiping »

Hoe zit het eigenlijk met die extra kleine desktop's van HP?

ikbenik

Re: packardbell notebook in prullenbak????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Hoe zit het eigenlijk met die extra kleine desktop's van HP?
Het probleem daarvan is de warmteophoping.

Die kleine dingen zijn wel mooi en leuk, maar hoe kleiner, des te moeilijker is het om die dingen goed te koelen.

Gesloten