LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PackardHellBell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
edje-h
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:26

PackardHellBell

Ongelezen bericht door edje-h »

Een nieuwe computer,die naar 10 min al niks meer doet.
AVFileMon.exe FOUT net alles geinstaleerd en dan al een fout,dat je echt niks meer kunt!!!
Niks outlook express,hij gaat niet eens open pfff.
Ook andere dingen zoals herstelpunt,wil hij niet doen.
Niks Aan packerdshitbell

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door mediaservice »

het is geen packardhellbell of packardshitbell maar gewoon Packard Bell.
Ga terug naar de winkel, in plaats van hier op het forum te lopen zeuren dat ie het niet doet.
Ik neem aan dat je garantie heb?
Ik heb ook een PB maar dat werkt goed en heb zoiezo 1 jaar garantie.

dani83
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2005 18:30

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door dani83 »

hallo edje-h

heb je misschien een virusscanner van home of wanadoo geinstalleerd en weer verwijderd. ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad met een virusscanner van home. Toen ik die verwijderde bleek er een bestandje gelinkt te zijn met alle exe bestanden en niets deed het nog. De oplossing was uiteindelijk om windows opnieuw te installeren.

ikbenik

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door ikbenik »

het is geen packardhellbell of packardshitbell maar gewoon Packard Bell.
Ga terug naar de winkel, in plaats van hier op het forum te lopen zeuren dat ie het niet doet.
Ik neem aan dat je garantie heb?
Ik heb ook een PB maar dat werkt goed en heb zoiezo 1 jaar garantie.

ik wil toch even hierop reageren.

zulke problemen vallen nooit onder garantie.
Dus daar kun je niet op beroepen.
dus softwareconflicten vallen niet onder garantie.


Wat kan gebeuren is dat de virusscanner (AVG) een conflict kan hebben met de firewall als deze is geïnstalleerd.
Ook andere dingen zoals herstelpunt,wil hij niet doen.


Niet toevallig spyware of virussen opgelopen?

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier staat niet genoeg informatie om te kunnen achter halen wat het probleem is. Het kan een software probleem zijn, maar het is ook heel goed mogelijk dat het een hardware probleem is. (harde schrijf die gaar is of zo)

Wanneer heeft u de computer gekocht?
Wanneer vertoonde deze voor het eerst deze gebreken?
Wat heeft u er daar voor mee gedaan, geinstalleerd?

Als u bij het op starten het bios (door op del / f1 te drukken bij het opstarten; zie de melding) in gaat, hoe reageerd het systeem dan? => blijft deze dan wel werken of gaat ie weer na 10 min uit?

U kunt het product eventueel inleveren bij de verkoper zodat deze kan uitzoeken wat er mee aan de hand is. Indien u binnen de garantie periode de klachten meld dan moet de verkoper dit volgens de garantie voorwaarden afhandelen, tenzij hij kan bewijzen dat u schuld draagt aan het probleem.

ikbenik

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door ikbenik »

Indien u binnen de garantie periode de klachten meld dan moet de verkoper dit volgens de garantie voorwaarden afhandelen, tenzij hij kan bewijzen dat u schuld draagt aan het probleem.
Als het een hardwarematige probleem is wel.
Als het aan de software ligt dan niet.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom zou een winkelier niet aansprakelijk zijn indien hij een werkde computer verkoopt met daarbij software die niet werkt?

Hij is niet aansprakelijk wanneer de probelemen worden veroozaakt door iets wat buiten de overeenkomst licht. Zoals extra hardware / software die aangeschaft is.

ikbenik

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door ikbenik »

Waarom zou een winkelier niet aansprakelijk zijn indien hij een werkde computer verkoopt met daarbij software die niet werkt?
De verkoper is verantwoordelijk voor een goed werkend systeem af te leveren. Dus alles moet wel naar behoren werken.
Dus het besturingssysteem moet goed geïnstalleerd zijn en alle drivers moeten geïnstalleerd zijn.
De programma's die gevraagd zijn moeten geïnstalleerd zijn en werken.

Dus de winkelier moet wel een goed werkend systeem afleveren.
Mocht dat niet het geval zijn, dan heeft de winkelier wel een verantwoordelijkheid.

Daar houdt dan ook alle verantwoordelijkheid van de winkelier op.

Dus als de consument een programma installeerd en de boel loopt vast, kan hij dit niet verhalen op de garantie.
Immers op de software wordt nooit garantie gegeven.

De reden hiervan?

Omdat veel consumenten hier misbruik van maakte. Zodoende ligt de verantwoordelijkheid compleet bij de consument.
Dus als een consument een programma installeert en de boel gaat in de soep, dan hoeft de verkoper niet voor de fouten van de consument te betalen.
Of dat de computer vol spyware of virussen komt te zitten. Al valt de computer in de garantieperiode. Deze schade kan nooit onder garantie geclaimt worden.

Ik heb dat zelf diverse keren meegemaakt.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door henkgeluk »

als geen leek kan ik veronderstellen dat packard hell in het verleden zeer veel problemen heeft gehad,maar dell spant de kroon.

ik moest afgelopen week breedband installeren in een dell uit 2001
die destijds met printer e.d € 4300 heeft gekost!(p4 2.6gighz)

wat bleek er zat geen netwerk kaart in nog on-board!!
iedere kloon van whatever welk duister merk mobo,zit een netwerk
kaart in al of niet on-board!!

wat een afgang voor dell in mijn ogen!!

ikbenik

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een citaat uit mijn eigen Algemene Voorwaarden.
door X ten behoeven van wederpartij verrichte reparatie aan de software (welke opnieuw geïnstalleerd moest worden) geld géén garantie. Deze kan dan ook niet door de wederpartij worden geclaimd.
X kan zijdens koper/opdrachtgever bij reparatie en/of vervanging nimmer aanspakelijk gesteld worden voor verlies en/of beschadiging van de geïnstalleerde software en gegevensbestanden. Koper/opdrachtgever dient bij reparatie en of vervanging, al dan niet vallend onder garantie, zelf zorg te dragen voor tijdige veiligstelling van de software en gegevensbestanden.

Dus als in de garantieperiode de harde schijf defect gaat, zal ik deze kosteloos vervangen. Ik zal windows opnieuw installeren.
En ik probeer nog gegevens van de defecte harde schijf veilig te stellen.
De gegevens die verloren zijn, ben ik niet aansprakelijk voor.

dokwerker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:10

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door dokwerker »

Jij bent drukker met dit forum dan met je business :lol:

ikbenik

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door ikbenik »

Valt wel mee hoor! :lol:
Ik heb een bedrijf aan huis.
De woonkamer is mijn kantoor en een slaapkamer heb ik omgebouwd tot werkkamer.

Dus ik zit ook veel achter de computer.
En dan is het voor mij gemakkelijk om te reageren. :lol: :wink: :idea:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@ mediaservice,
Ik neem aan dat jij nog nooit een vraag hebt gesteld aan PB.
Ik wel en weet dus dat de medewerkers van PB onbeschofte arrogante onkundige idioten zijn en van het forum van PB hoef je niet veel meer te verwachten.Als het werkt,proficiat...Werkt het niet...Mijn oprechte deelneming... :cry: :cry: :cry:

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door mediaservice »

@acjzr1:
het ligt eraan wat voor idioot/geen idioot je aan de telefoonkrijgt.
tot nu toe(2x gebeld) en dat zijn geen arrograntie idioten!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@mediaservice,
De reacties waar ik het over heb waren via mail,waarbij men zonder meer mijn klachten en problemen met de prestaties van mijn PC ontkende.Men wist mij dus op zeer onbeschofte manier te vertellen dat er helemaal niets mis was met mijn systeem zonder ooit mijn PC gezien of onderzocht te hebben.Na zelf met andere componenten mijn PC herbouwd te hebben is het systeem met de zelfde processor,zelfde hd's en het zelfde geheugen meer dan twee keer zo snel.Waarna ik het systeem nog meer heb opgefokt met betere componenten.Voor mij nooit meer PB of NEC(het moederbedrijf).
Er kan altijd iets stuk gaan of niet goed werken.
Maar klachten zonder onderzoek gewoon ontkennen is wel heel laf.

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door mediaservice »

@acjzr1:

dat is inderdaad heel laf van pb.
waarom probeer je NEC Computers(moederbedrijf van pb) niet eens te mailen/bellen?

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door VanTels »

Het aanschrijven van NEC zal geen zin hebben.
Hun hebben op 21 augustus aangekondigd dat ze Packard Bell gaan verkopen.
De verkoop zou eind September afgerond zijn.
Het bedrijf zou verkocht worden aan een Chinees in Amerika!

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door digitaaltje »

Ook ik heb begin deze maand een nieuwe computer van Packerd Bell gekocht. Meegeleverd (geinstalleerd) was een 30 dagen durende trialversie van Norton. Omdat ik gewend ben aan en tevreden over McAfee, kocht ik deze erbij.
Vervolgens eerst bestanden op een memoriestick gezet, mails etc etc en eindelijk.... op 19 september was het zover. De nieuwe pc werd vervangen voor de oudere.
Alles ging goed totdat ik Norton wilde de-installeren. Ik dacht dat alles eraf was, maar toen ik McAfee ging installeren verscheen de opmerking dat ik eerst Norton Auto Protect moest uitschakelen en dat terwijl ik Norton volledig en op de juiste manier (via Symantecsite) had verwijderd. Tegelijkertijd stond de pc zo vast als een blok. :cry:
Oke, ik naar regedit en daar alles wat naar Norton of Symantec rook, verwijderd en daarna weer aan de slag met McAfee. Weer een vastloper. Systeemherstel uitgevoerd, alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen en weer van vooraf aan begonnen :roll:.
Om kort te gaan..... gisteren is er een deskundige bijgeweest die er voor heeft gezorgd dat ik nu weer gebruik kan maken van dit apparaat. Kosten 105 Euro.
Voor mij hierna geen Packerd Bell meer. No way............. :!: :!: :!:

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik heb nu inmiddels twee laptops gehad en om precies dezelfde reden (softwaretroep) formatteer ik meteen de hardeschijf, maak 2 partities, installeer windows en vervolgens Avast Virusscanner. Gratis, wordt geupdate en werkt goed.

digitaaltje
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 sep 2006 13:57

Re: PackardHellBell

Ongelezen bericht door digitaaltje »

@vogels

Ik ben het helemaal met je eens. Wij hebben dit ook besproken hier thuis.
En nog steeds zit er een stukje Norton in, alleen geeft dit geen problemen meer (gelijk ff afkloppen).

Gesloten