LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bozeklant2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2019 14:48

Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door bozeklant2019 »

2 jaar geleden een surface pro 4 gekocht bij paradigit. Deze zakelijk online gekocht en afgehaald in de winkel.
Ergens in november startte de surface opeens niet meer op. Na wat contact met Microsoft de conclusie moederbord kapot.
Erg apart voor een dergelijk apparaat maar op basis van economische garantie aangeboden bij paradigit.

Na wat belwerk omdat de retourbon niet binnenkwam de juiste label ontvangen en opgestuurd. Deze viel inderdaad binnen hun economische garantie van 36 maanden en zou voor 300 euro gemaakt worden.
Aangezien de laptop op dat moment 2 jaar en 2 maanden in mijn bezit was geaccepteerd.

Via hun link kon ik volgen wat de status was, en tot mijn verbazing was opeens de service link verdwenen en zo ook mijn surface.
Wederom bellen, dit keer na 45 minuten een medewerker aan de lijn gekregen. Na wat zoekwerk bleek er een nieuwe bon te zijn aangemaakt. Heel apart maar de surface viel wederom binnen de economische garantie en zou spoedig gemaakt worden.

Tot ik opeens een mailtje kreeg waarbij ze blijkbaar gezien hadden dat mijn bedrijfsnaam op de factuur stond en de garantie nog maar 1 jaar was. Hierover is op 1 regeltje op de site na niks te vinden nog in de reparatie voorwaarden of de algemene voorwaarden.

Na veel getouwtrek mijn laptop teruggekregen en ik wacht nog steeds op uitleg van hun leidinggevende die niet geloofd dat er toezeggingen door hun bedrijf zijn gedaan. Dit ondanks dat elk gesprek wordt opgenomen.

Ik verwacht niet dat er iets te halen valt bij paradigit maar wil wel elke ondernemer waarschuwen. Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat de meeste soort gelijke bedrijven wel gewoon 2 jaar garantie voor hun ondernemers met economische afschrijving.
Helaas voor mij te laat onderzoek naar gedaan maar hoop anderen hierdoor te behouden van een misskoop.

Gr. Roeland
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jan 2019 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Consumentenrecht is iets anders dan ondernemersrecht. Een consument wordt anders en beter beschermd door de wet.

Overigens zal u ook niet veel ondernemers bereiken op een consumentenforum.

bozeklant2019
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2019 14:48

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door bozeklant2019 »

Begrijp dat dit een consumentenforum is. Maar ondernemers zijn uiteindelijk ook consumenten.
Dit forum wordt goed gelezen en hoop dat andere ondernemers niet dezelfde fout maken door bij paradigit een product te kopen.
Zeker omdat er zat andere winkels zijn die wel gewoon de consumenten garantie voor ondernemers hanteren.

Wat wel goed is om te vermelden voor consumenten.
In hun reactie op de mail was de volledige informatie van een andere klant te vinden.
dit inclusief adresgegevens foto's van de reparatie iban nummer etc. Blijkbaar had hun medewerker de boel gewoon geknipt en geplakt.
Met de wet op de privacy goed om te weten dat paradigit ook hier makkelijk mee omgaat.

Komt er op neer dat ik me echt zwaar belazerd voel door hun manier van service en garantie en dit duidelijk wil maken.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik verwacht van een ondernemer dat hij vooral checkt op basis van welke voorwaarden hij een overeenkomst sluit. Ik zie niet in waarom het feit dat je dat niet gedaan hebt, ineens reden moet zijn om Paradigit de schuld te geven. Zij doen gewoon wat ze met je overeengekomen zijn.

Dyllanw
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jan 2009 12:04

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door Dyllanw »

U heeft gekozen voor een zakelijk aankoop. Waarschijnlijk omdat u als ondernemer weet dat het financieel voordeliger is.

U heeft daarna gekozen voor Paradigit, een winkel die in de voorwaarden heeft vermeld er een aparte garantieregeling voor ondernemers op na te houden. Dit ondanks 'zat andere winkels die wel gewoon consumenten garantie voor ondernemers hanteren.'

Tenzij de voorwaarden tussentijds zijn gewijzigd of anderzijds voor u verborgen zijn gehouden had u hiervan op voorhand op de hoogte kúnnen zijn. Je wist als ondernemer wel van de voordelen, je had je misschien zelfs wel móeten verdiepen in nadelen van een zakelijke aankoop.

Dit is niet belerend bedoeld maar ik merk een hoop emotie in uw eerste reactie. Bovenstaande is als nuchtere buitenstaander, hoe vervelend deze situatie voor u ook. De handelswijze van het aanbieden van een reparatie onder garantie en dat later veranderen verdiend zeker niet de schoonheidsprijs. Net als het uiterst slordige knip- en plakwerk waardoor u gegevens van andere klanten heeft gekregen. Het komt echter vooral over als menselijke fouten die geen invloed hebben op het verloop van de zaak.

Nu rest de vraag of een tablet van € 1000+ na iets meer dan twee jaar kapot mag gaan buiten uw schuld om. Op een consumentenforum zal de mening al snel zijn dan dit niet zou moeten kunnen, op voorwaarde dat u kunt aantonen dat het niet uw schuld is maar een ondeugdelijk product betreft.

Het betreft nu echter geen consumentenaankoop, vandaar dat de reactie van NeoDutchio de enige juiste is. Laat de emotie varen, leg je kwestie voor op een plek waar kennis is over het ondernemersrecht en beschouw vanaf nu de tablet als verloren. De uitkomst kan dan alleen nog maar meevallen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bedrijfsnaam? Ik weet dat Pubers en Studenten soms gehele dag online zijn en 24 uren aan staat....
En bedrijven die alleen maar dagelijks een half uurtje de administratie invoeren.

Dus waarom minder garantie?
Ik hoef deze firma niet meer, verder is ook nog contant aankoop zonder naam vaak mogelijk.
Door deze voor mijn onredelijke voorwaarden zal ik hier niets meer kopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien minder garantie omdat het veel goedkoper is?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door renewouters »

bozeklant2019 schreef:
16 jan 2019 14:01
Begrijp dat dit een consumentenforum is. Maar ondernemers zijn uiteindelijk ook consumenten.
Misschien toch eens wat workshops en seminars van de KvK bijwonen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar het is toch diezelfde ondernemer die je die laptop zo goedkoop kan verkopen omdat hij niet die lastige en dure consumentengarantie hoeft te geven. Die ondernemer die doorverkoopt is dus veel goedkoper uit.

RonaldDV
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2020 05:04

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door RonaldDV »

Dat denk ik niet. Ik heb gisteren iets besteld voor een klant bij Paradigit en ik betaal exact hetzelfde bedrag als een particuliere klant.

Nu blijkt dat de klant het product niet meer nodig heeft en gezien de ‘zakelijke voordelen’ van Paradigit blijf ik er nu mee zitten want tja, niet gekocht als particulier dus mag je het niet retourneren.

Dus ja, misschien niet veel ondernemers op dit forum maar ik ben blij dat ik hier terecht ben gekomen via Google en nu een dure les heb geleerd; koop als particulier.👍

En het is ‘fijn’ niet de enige te zijn.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door D34M0N »

RonaldDV schreef:
26 sep 2020 05:14
Dat denk ik niet. Ik heb gisteren iets besteld voor een klant bij Paradigit en ik betaal exact hetzelfde bedrag als een particuliere klant.

Nu blijkt dat de klant het product niet meer nodig heeft en gezien de ‘zakelijke voordelen’ van Paradigit blijf ik er nu mee zitten want tja, niet gekocht als particulier dus mag je het niet retourneren.

Dus ja, misschien niet veel ondernemers op dit forum maar ik ben blij dat ik hier terecht ben gekomen via Google en nu een dure les heb geleerd; koop als particulier.👍

En het is ‘fijn’ niet de enige te zijn.
Toen je datgene had gekocht bij Paradigit ging je akkoord met hun voorwaarden. Als je geen vervelende verrassingen wil hebben, is het handig om vooraf de voorwaarden door te lezen.

Voor informatie en tips over ondernemen kun je het beste terecht bij https://www.higherlevel.nl/

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door crazyme »

renewouters schreef:
18 jan 2019 20:15
bozeklant2019 schreef:
16 jan 2019 14:01
Begrijp dat dit een consumentenforum is. Maar ondernemers zijn uiteindelijk ook consumenten.
Misschien toch eens wat workshops en seminars van de KvK bijwonen.
Ik kan het je aanraden.

Sommige ondernemers doen ook wel eens prive aankopen.

Ik zal een voorbeeld noemen : boodschappen bijvoorbeeld. Of schoenen. Misschien kun je zelf nog meer voorbeelden bedenken ? :D

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door Erthanax »

In twintig maanden kun je heel wat aankopen doen, zowel privé als zakelijk :D

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paradigit: kortere garantie voor laptop ondernemer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:
26 sep 2020 18:30
renewouters schreef:
18 jan 2019 20:15
bozeklant2019 schreef:
16 jan 2019 14:01
Begrijp dat dit een consumentenforum is. Maar ondernemers zijn uiteindelijk ook consumenten.
Misschien toch eens wat workshops en seminars van de KvK bijwonen.
Ik kan het je aanraden.

Sommige ondernemers doen ook wel eens prive aankopen.

Ik zal een voorbeeld noemen : boodschappen bijvoorbeeld. Of schoenen. Misschien kun je zelf nog meer voorbeelden bedenken ? :D
Maar een laptop die je voor de zaak koopt koop je dus ook zakelijk. Met alle lusten en lasten. Koop je de laptop voor prive gebruik, dan heeft het verder geen nut om deze zakelijk te kopen. Tenzij je de BTW zakelijk wil verrekenen en stiekem prive gaat gebruiken. Maar dan is het weer een zakelijke aankoop.

Gesloten