LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
MXMCE
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:00

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door MXMCE »

De geschillencommissie is alleen voor bol en niet voor aanschaf bij partners?
(Is een vraag)

henknan
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2016 19:43

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door henknan »

App installeren om telefoongesprekken op te slaan en terug te luisteren.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Bol.com gaat idd steeds verder achteruit met de andere verkopers (waarvan ook veel dropshippers).

Misschien kun je een bericht plaatsen op klacht.nl?
Ik weet niet of Bol.com hier iets mee doet maar mij is het wel eens gelukt om een verkopen op deze manier zijn verantwoordelijkheid te laten nemen.

Succes in ieder geval!

Oncko
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:18

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Oncko »

Je kunt ook proberen om een klacht te plaatsen op Klachtenkompas.nl
Zelf heb ik daar goede ervaringen mee. Zo kreeg ik bij direct contact met de leverancier van mijn stoel geen bevredigend resultaat. Na plaatsing op Klachtenkompas kreeg ik binnen 24 uur een medewerker aan de telefoon om een afspraak te maken!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik snap het echt niet goed, tot nú toe altijd prettige ervaringen bij Bol gehad, óók bij de partners.
Mails naar de partner werden doorgestuurd naar Bol en vice versa , is mijn ervaring.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Aygulf »

Ik begrijp alleen niet dat als je een pc ontvangt en die blijkt niet goed te werken dat je die dan zomaar retour stuurt. Dan neem je toch contact op met het bedrijf, vertelt het probleem en vraagt wat nu te doen. In een fysieke winkel meldt je toch ook eerst de klacht voordat je hem plompverloren retour geeft? Uiteindelijk moet je de verkoper de gelegenheid geven om het probleem op te lossen. Het probleem begint vaak met niet communiceren en te snel agressief worden.

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Aygulf »

Jammer! schreef:
01 jul 2020 13:44
Helaas herhaling van zetten. Er is maar 1 advies (want Bo wil niet leren):

Koop NIET bij BOL.com. !!!
Goedkoop wordt zo duurkoop. En inmiddels weet ik uit ervaring dat de prijs en de service van andere aanbieders prima zijn.
Handig misschien maar bij Bol.com word je afgescheept.
Wat een onzin. Heb ook wel eens gedoe gehad met een levering door Bol maar van een andere leverancier. Ben keurig te woord gestaan, heb ze de tijd gegeven om e.e.a. uit te zoeken en daarna stond het bedrag netjes op mijn rekening. Vaak beginnen mensen al meteen agressief te reclameren, te eisen en te dreigen met van alles en nog wat en als het dan nog niet lukt (want een klant kan nml. ook wel eens niet in zijn recht staan, ja echt waar!) moet zo'n bedrijf via internet en fora het liefst kapotgemaakt worden.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Niet doen, kost 133 euro per uur plus kosten. Een brief (met feiten, gronden en eisen) meegeven als losse opdracht aan de deurwaarder in de buurt van de tegenpartij is net zo goed en kost niets wat je niet kunt verhalen.

HansdenVB

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Aygulf schreef:
01 jul 2020 16:43
Ik begrijp alleen niet dat als je een pc ontvangt en die blijkt niet goed te werken dat je die dan zomaar retour stuurt. Dan neem je toch contact op met het bedrijf, vertelt het probleem en vraagt wat nu te doen. In een fysieke winkel meldt je toch ook eerst de klacht voordat je hem plompverloren retour geeft? Uiteindelijk moet je de verkoper de gelegenheid geven om het probleem op te lossen. Het probleem begint vaak met niet communiceren en te snel agressief worden.
Natuurlijk kan je eerst even bellen maar je hebt ook gewoon 14 dagen om zonder opgaaf van reden het artikel retour te sturen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door sylvesterb »

nicolesw1981 schreef:
01 jul 2020 15:17
Misschien kun je een bericht plaatsen op klacht.nl?
Klacht.nl is gewoon een commerciële partij waarbij je als bedrijf tegen betaling klachten kan laten "verdwijnen". Tegenwoordig roepen ze ook automatische dat ze je wel kunnen helpen bij een juridische procedure. Serieuze bedrijven reageren niet op klachten op deze website.

Je kunt beter bij klachtkompas.nl zijn van de consumentenbond, hier is bol.com gewoon actief:

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... 04f4d0b25a

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

sylvesterb schreef:
01 jul 2020 23:38
nicolesw1981 schreef:
01 jul 2020 15:17
Misschien kun je een bericht plaatsen op klacht.nl?
Klacht.nl is gewoon een commerciële partij waarbij je als bedrijf tegen betaling klachten kan laten "verdwijnen". Tegenwoordig roepen ze ook automatische dat ze je wel kunnen helpen bij een juridische procedure. Serieuze bedrijven reageren niet op klachten op deze website.

Je kunt beter bij klachtkompas.nl zijn van de consumentenbond, hier is bol.com gewoon actief:

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... 04f4d0b25a
Dan heb jij denk ik een andere ervaring dan ik. Bij mij heeft het wel degelijk geholpen om een klacht op klacht.nl te plaatsen. En waarom niet op beide sites?
Bedrijven zijn soms erg gevoelig voor negatieve reviews dus des te meer kans heb je dan dat je klacht wordt opgelost.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door thecure »

Aygulf schreef:
01 jul 2020 16:43
Ik begrijp alleen niet dat als je een pc ontvangt en die blijkt niet goed te werken dat je die dan zomaar retour stuurt. Dan neem je toch contact op met het bedrijf, vertelt het probleem en vraagt wat nu te doen. In een fysieke winkel meldt je toch ook eerst de klacht voordat je hem plompverloren retour geeft? Uiteindelijk moet je de verkoper de gelegenheid geven om het probleem op te lossen. Het probleem begint vaak met niet communiceren en te snel agressief worden.
Mee eens, en ik vraag me ook af waarom TS niet gewoon reparatie accepteert.
De voeding was stuk volgens het pc bedrijf en dat lijkt me idd logisch.
Pc bedrijf zet andere voeding erin, stuurt pc weer terug en iedereen weer blij.
Ts heeft de pc immers "hard nodig".

Charmaine
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2020 09:39

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Charmaine »

Het is eindelijk opgelost. Niet door die knuppels van bol.com overigens maar door pc-nl zelf. Ben heel blij dat ik mijn geldeindelijk retour heb.
Onderstaande mail heb ik van ze ontvangen. Van bol.com zelf niets meer gehoord . Mij zijn ze als klant in elk geval kwijt.

Beste [verwijderd]

 

Wij hebben een te lange tijd geleden contact gehad over een retour van een All in One.

Afgelopen dinsdag zijn wij gecontacteerd door het bemiddelingsteam van BOL.com over het afhandelen van deze retour.

Ik schrok een beetje dat dat het eerste contact (in lange tijd) was van BOL.com naar ons als PC-NL .

U heeft in één van uw laatste mails benoemd dat u alleen nog maar contact wilde via of met BOL.com, wij hebben dit ook gerespecteerd en het BOL.com laten oplossen.

Vervolgens krijg ik woensdag middag ook een mailtje van een onbekende met het volgende:
“op het forum van radar in topic:computers-f37/pc-van-partner-bol-com-de ... 94240.html  word uw bedrijf nogal zwart gemaakt misschien handig om uw kant daar ook toe te lichten”
Hier schrok ik toch behoorlijk van:

1.       Dat u zo van het kastje naar de muur bent gestuurd door BOL.com

2.       Dat u dingen beloofd worden die niet worden na gekomen.

Wij hebben nu afgelopen dagen sinds dinsdag dit zo snel mogelijk zelf proberen op te lossen. Maar in verband met AVG kunnen wij niet uw telefoonnummer in zien. Dus hebben wij het contact met BOL.com gelegd.

Ook wij worden van het kastje naar de muur gestuurd, medewerkers die niet weten hoe onze communicatie is verlopen, beloften dat de collega morgen aanwezig is en die het weer zou op pakken ( niet gebeurd) en bol.com die contact met u opneemt zonder daar ons over in te lichten.

Omdat wij uit het bericht op Radar erg duidelijk kunnen opmaken dat u zich opgelicht voelt willen wij heel duidelijk maken dat wij dat niet proberen en BOL.com ook niet.  Helaas zit er tussen elke communicatie een tussen persoon en andere moeilijkheden die het contact moeilijker maken dan nodig.

Dat wij kosten hebben gemaakt om het retour te repareren omdat deze oprecht niet degelijk retour is gekomen (niet zegende dat bewust is gedaan) is een feit. Wij hebben de achter kap moeten vervangen wat ons €50 heeft gekost.  

Echter omdat wij vinden dat u niet correct te woord bent gestaan en geholpen bent door BOL.com willen wij de reparatie kosten volledig voor onze kosten nemen en vergoeden het volledige aankoop bedrag terug.

Nogmaals excuses voor alle ongemakken, wij gaan op de achtergrond weer hard aan het werk om dit soort problemen te voorkomen.

Ik hoop dat uw vertrouwen een beetje is hersteld. En graag tot een volgende keer.

Graag zou ik ook telefonisch hierover mijn excuses namens zowel BOL.com en PC-NL willen maken.
Ik kan dus niet uw telefoonnummer inzien, maar als u contact met ons zou willen opnemen is ons telefoon nummer [verwijderd]


Met vriendelijke groeten,

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jul 2020 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens verwijderd

Charmaine
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2020 09:39

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Charmaine »

Ze blijven wel bij hun verhaal dat er schade is door niet goed verpakken. Ik blijf erbij dat dit onzin is daar ik het exact zo verpakt heb als dat ik m kreeg. Maar goed, ik heb mijn geld terug en daar ben ik blij mee

Erthanax
Berichten: 9672
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kijk, zo is het toch nog netjes opgelost.

Charmaine
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2020 09:39

Re: Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug

Ongelezen bericht door Charmaine »

Ik heb gelukkig al mijn geld terug gekregen.
Niet dat bol.com het feregeld heeft want die knuppels hebben niets meer laten horen.
Pc-nl heeft het zelf weer opgenomen en opgelost.
Wel blijven ze erbij dat er schade door mij is maar dat vind ik nog steeds niet op waarheid berusten. Ik heb de oc op dezelfde wijze retour gedaan als ontvangen.
Heb mijn geld terug dus maak daar verder geen heisa meer van.
Van bol.com zelf nog altijd niets gehoord dus daar bestel ik nooit keer wat. Wat een rot bedrijf zeg :(
Onderstaand mailtje kreeg ik van pc-nl nadat ze vernomen hadden dat ik hier mijn verhaal heb gedaan

Beste *****

 

Wij hebben een te lange tijd geleden contact gehad over een retour van een All in One.

Afgelopen dinsdag zijn wij gecontacteerd door het bemiddelingsteam van BOL.com over het afhandelen van deze retour.

Ik schrok een beetje dat dat het eerste contact (in lange tijd) was van BOL.com naar ons als PC-NL .

U heeft in één van uw laatste mails benoemd dat u alleen nog maar contact wilde via of met BOL.com, wij hebben dit ook gerespecteerd en het BOL.com laten oplossen.

Vervolgens krijg ik woensdag middag ook een mailtje van een onbekende met het volgende:
“op het forum van radar in topic:computers-f37/pc-van-partner-bol-com-de ... 94240.html  word uw bedrijf nogal zwart gemaakt misschien handig om uw kant daar ook toe te lichten”
Hier schrok ik toch behoorlijk van:

1.       Dat u zo van het kastje naar de muur bent gestuurd door BOL.com

2.       Dat u dingen beloofd worden die niet worden na gekomen.

Wij hebben nu afgelopen dagen sinds dinsdag dit zo snel mogelijk zelf proberen op te lossen. Maar in verband met AVG kunnen wij niet uw telefoonnummer in zien. Dus hebben wij het contact met BOL.com gelegd.

Ook wij worden van het kastje naar de muur gestuurd, medewerkers die niet weten hoe onze communicatie is verlopen, beloften dat de collega morgen aanwezig is en die het weer zou op pakken ( niet gebeurd) en bol.com die contact met u opneemt zonder daar ons over in te lichten.

Omdat wij uit het bericht op Radar erg duidelijk kunnen opmaken dat u zich opgelicht voelt willen wij heel duidelijk maken dat wij dat niet proberen en BOL.com ook niet.  Helaas zit er tussen elke communicatie een tussen persoon en andere moeilijkheden die het contact moeilijker maken dan nodig.

Dat wij kosten hebben gemaakt om het retour te repareren omdat deze oprecht niet degelijk retour is gekomen (niet zegende dat bewust is gedaan) is een feit. Wij hebben de achter kap moeten vervangen wat ons €50 heeft gekost.  

Echter omdat wij vinden dat u niet correct te woord bent gestaan en geholpen bent door BOL.com willen wij de reparatie kosten volledig voor onze kosten nemen en vergoeden het volledige aankoop bedrag terug.

Nogmaals excuses voor alle ongemakken, wij gaan op de achtergrond weer hard aan het werk om dit soort problemen te voorkomen.

Ik hoop dat uw vertrouwen een beetje is hersteld. En graag tot een volgende keer.

Graag zou ik ook telefonisch hierover mijn excuses namens zowel BOL.com en PC-NL willen maken.
Ik kan dus niet uw telefoonnummer inzien, maar als u contact met ons zou willen opnemen is ons telefoon nummer ******


Met vriendelijke groeten,

Gesloten